Jump to content

Incarcare Baterie AGM cu redresor


Raulbogdan
 Share

Postare recomandată

14 hours ago, Ionut_CC said:

Am dat search, dar nu am gasit. De aceea am postat.

Daca nu folosesc deloc start-stop, pot pune si sa functioneze o baterie fara AGM?

De functionat, va functiona (bateria, nu SS-ul). In cat timp o va strica ? Destul de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o nedumerire:daca inlocuiesti un acumulator AGM cu unul normal(wet) si codezi corespunzator,exista vreo problema?

Multumesc

 

baterie.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa o strici mai repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

sper ca e ok daca intreb in topicul asta, bateria AGM originala, cifrele indicate de VCDS par a fi destul de pesimiste, estimati ca trebuie schimbata?

Cum interpretam datele, care sint cele mai relevante? Valorile de mai jos au fost luate la relanti, masina abia pornita dupa stationare 2 zile

battery3.PNG

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele cu motorul pornit nu te ajuta. Lasa masina peste noapte si mergi si verifica a 2 zi. Daca voltajul scade sub 12v, nu inseamna ca trebuie schimbata, precum cele clasice. Eu am schimbat bateria originala la 240 000km, 8 ani vechime, dadea semne de oboseala la pornire (invartea putin mai mult) dar mereu a dus. Am pus-o pe redresor o singura data, acum 2-3 ani, dar am schimbat-o pt ca mult sigur nu mai ducea. Stiu caz real, aceeasi masina, bateria s-a dus omul si-a tractat-o in service si nu stiu ce s-a intamplat mai departe, el cand a mers in service avea cateva module busite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

la start stop nu e vb numai de voltaj.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, cand functia start-stop nu mai functioneaza, e semn ca bateria e pe duca  deci trebuie sa te gandesti la schimbarea ei. Pana atunci nu trebule sa-ti faci probleme.

Modificat de AdySpecie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut, in urma reviziei la un passat b7 170cp,dsg cfgb, a rezultat ca starea bateriei, e buna doar ca trebuie reincarcat, masina, stationand in cea mai mare parte a timpului(folosesc o benzinara in oras)

Acum, am un incarcator ctek mxs 5.0, care l-am folosit sa incarc bateria. Dupa vreo 9 ore s-a terminat de incarcat.

Ce mi-a atras niste suspiciuni:

  • tensiunea de incarcare de la redresor nu depasea 13.6 v, ceea ce m-a facut suspicios, crezand ca e de vina rederesorul, insa l-am pus pe golf 5 si acolo la incarcare tensiunea e de 14.6 v, ceea ce imi confirma ca nu e o problema de redresor
  • Am pornit masina dupa ce s-a incarcat cu redresorul, sa vad daca incarca alternatorul, si tensiunea nu sarea de 13.3 v cu toti consumatorii stinsi.

Asadar stie cineva cum functioneaza alternatorul pe masinile cu start/stop?

Exista ceva care sa limiteze tensiunea de alimentare, chiar daca pui un redresor?

In cazul in care bateria e incarcata, alternatorul isi reduce din capacitate, sa nu incarce degeaba?

Aveti idee de parametrii de functionare a unui redresor sau in ce campuri sa intru si sa pot spune daca functioneaza in parametri sau nu?

 

Am masurat la un vecin, cu un passat b7, an mai nou, tot cu start and stop, si tensiunea la borne cu motorul pornit nu era mai mare de 12.8 cu toti consumatorii stinsi. La fel am pus acelasi redresor, si tensiunea nu sarea de 12.7v la incarcare.

Se pare ca au un fel de mecanisam prin care la incarcare voltajul este limitat, la fel si cand alternatorul incarca.

Nu am gasit vreo documentatie sa explice exact ce se intampla, dar daca e cineva, care ma poate lamuri, sau are ceva unde este explicat cum exact functioneaza alternatorul ar fi perfect.

Modificat de Manuel N.
Partial esti offtopic! Citeste regulamentul!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Manuel N. ai dreptate, scuze.

M-am lamurit la partea cu incarcarea pentru masinile cu start/stop in topicul asta. Valoarea de incarcare difera de mai multi factori, deci e normal ca valoarea de incarcare sa fie diferita.

Asadar ca si concluzie:

Cei care vor sa incarce bateriile AGM, va trebuie redresor care suporta incarcarea pentru astfel de baterii (eu mi-am luat de la ctek), si neaparat pentru cei cu start-stop, sa conecteze clestele de minus de la redresor pe borna de impantare a sasiului (e lanaga baterie in cele mai multe din cazuri).

Explicatie vine de la producator, in manualul de reparatie:

Recharging or jump starting vehicles with Start/Stop system:
When recharging or jump starting vehicles with Start/Stop system,
note the following: using charging cable, first connect
positive terminals, then body earth. This ensures that the battery
monitor control unit - J367- (battery sensor) is not bridged.
The direct charging of the battery on the negative terminal
clamp means that the battery sensor is shunted. The battery
data are not registered by the sensor while charging. The values
concerning the battery state saved in the data bus diagnostic
interface do not then correspond to the values of the
charged battery.

 

Modificat de gyury_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce ai citat tu, nu are legatura cu incarcarea pe redresor, termenul de jump start se refera la pornirea cu cabluri de la o alta masina sau prin impingere( ca si solutie extrema). Alternatorul nu incarca continuu pentru ca exista modulul regulator,  este un controller dedicat, pe vcds il gasesti ca 61 battery regulator, el incarca bateria functie de temperatura, consumatori, dar si rezistenta interna a bateriei, aceasta creste odata cu vechimea bateriei. Daca ai o baterie descarcata, o pui pe un redresor capabil sa livreze 5-10 A si sa aibe 13-14 V sub sarcina si te asigur ca nu strici bateri si o si incarci. Dupa ce pornesti masina si circuli cu ea, regulatorul de incarcare gestioneaza parametri, tensiune-curent de incarcare si va otimiza incarcarea functie de grdul de imbatrinire si descarcare a acesteia. AGM difera de bateria obisnuita Pb-acid prin gradul de descarcare pe care o permite, daca folosesti o baterie clasica cu start stop activ o descarci la mersul prin oras unde opresti des masina sub pragul minim de 2,1V/ pe celula si sta mult timp asa, bateria intra intr-o faza ireversibila a procesului chimic de cristalizare si e terminata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca stiu ce am citit in documentatia de service.

Recharging or jump starting vehicles with Start/Stop system:

Cred ca ai omis din fuga sa citesti partea cu recharging, dar asta e procedura corecta atunci cand conectezi un redresor si faci recharging sau faci jump starting la masinile care au functia de start/stop:

  • Se conecteaza plusul de la redresor sau dispozitiv jump start la borna de plus a bateriei si minusul la masa caroseriei.
  • La cele ce nu au functia start/stop poti conecta minusul de la redresor sau dispozitivul de jump start la minusul bateriei.

Uite undeva mai jos in document:

In vehicles with start/stop function and battery monitor control unit
- J367- fitted, black terminal clamp “–” must be connected to body
earth. Connecting it to battery negative terminal will cause start/
stop system to malfunction.

La partea cum functioneaza incarcarea si la fel si alternatorul am zis ca m-am lamurit dupa ce am citit un alt topic din forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu incarci bateria cu contactul pus? Doar asa e alimentat J367. Eu am incarcat destule AGM si te asigur ca nu am avut erori pe 61 de la asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti bine, acolo spune unde se conecteaza minusul de la redresor la masinilie cu functiile start/stop si care au modulul de control al bateriei j367. Ce ai facut tu nu stiu, dar eu am spus, cum am conectat plusul si minusul de la redresor la masina mea, dupa ce am cautat in documentele de service sa vad cum se incarca bateriile, la masinile cu functia start/stop. Bineinteles ca incarcarea se face cu contactul si toti consumatorii inchisi, dar presupun ca asta e cumva logica.

Uite sa fie clar, valabil in general pentru toata gama vw:

Charging battery with battery charger -
VAS 5095 A

Switch off ignition and all electrical consumers.
– Check setting for battery type on type of battery switch
⇒ page 23 . Must be set to 2.4 V/C (volts/battery cell).
– Connect red terminal clamp “+” of charger unit to positive terminal
on battery.
Note
In vehicles with start/stop function and battery monitor control unit
- J367- fitted, black terminal clamp “–” must be connected to body
earth. Connecting it to battery negative terminal will cause start/
stop system to malfunction.

– Connect black terminal clamp “–” of battery charger to negative
terminal.
– Switch on battery charger ⇒ page 23 .

La toate tipurile de redresoare, e aceeasi chestie, si aici ma refer la modul in care trebuie conectati clestii.

Modificat de gyury_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ce spuneam: J 367 masoara curentul de pe circuitul de masa, e clar figurat minusul bateriei si circuitul de masa, celelalte conexiuni ale modulului sunt alimentare si LIN bus. Daca tu pui redresorul pe bornele bateriei cu masina oprita, fara contact pus, toate calculatoarele sunt in hibernare, nimeni nu comunica cu nimeni, curentul circula de la redresor prin baterie datorita rezistentei  interne ala acesteia  si atita tot, e ca si cind bornele bateriei sunt deconectate de pe masina, din baterie nu trage nici un consumator curent. Sper ca macar cu asta esti de acord. Jump startul presupune  pornirea masinii cu sursa de curent(redresorul ) pornita si atunci j367 devine confuz pentru ca tensiunea bateriei creste dupa virful negativ produs de consumul mare al electromotorului fara ca prin senzorul lui de curent sa se sesizeze o valoare proportionala generata de alternator. Postul tau initial se referea la incarcarea cu redresor iar ceea ce ai citat tu se refera la incarcare si pornire cu redresorul cuplat. In concluzie , cel putin pentru mine, atit cit ma pricep eu la electronica si la modul de comunicare a controlerelor auto, atita timp cit pui ORICE REDRESOR capabil sa livreze 14V la iesire si sa suporte pe termen de ordinul orelor 5-10A, direct pe borne, fara sa pornesti masina cu redresorul pornit, bateria se incarca in siguranta iar masina nu va avea nici o eroare. Nu cred ca e necesar pe acest topic, se poate discuta despre diferentele dintre  AGM si celelalte tipuri constructive din familia plumb-acid din punct de vedere a curbei caracteristice , daca merita achizitionat un redresor dedicat pentru o incarcare ocazionala.

batt.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ceea ce ti-am dat eu, este tocmai atunci cand masina se incarca de la redresor, cu contactul oprit.

Si de ce iti spun asta, cand bateria a fost testata cu VAS-ul, a dat: Battery OK - recharge, iar in manualul de service ma trimite la : Charge battery ⇒ page 22 . In case of discharging, look for fault

Aici la incarcare, imi dau modelele de redresoare care ar trebui folosite  in general in reprezentanta pentru incarcare VAS 5095 A/VAS 5900/VAS 5903/VAS 5906/VAS 5908/

La toate redresoarele mentionate mai sus se specifica clar cum se conecteaza + si - de la ele, pe masina.

Note -> luat din sectiunea Battery charger - VAS 5908- ca si exemplu, iar mai sus luat din VAS 5095 A
♦ On vehicles installed with a start/stop system and battery
monitor control unit - J367- , the black charger terminal clamp
“-” must be connected to the body earth.
If it is connected to the negative terminal of the battery, the
battery monitor control unit - J367- will be bridged.
This could
result in malfunctions in the start/stop system.

Faptul ca tu zici ca nu ai avut o eroare, intra la categoria : This could result in malfunctions in the start/stop system., si la tine nu s-a intamplat nimic.

Acum fie care face cum stie, insa eu prefer sa ma iau dupa ce au scris ei in manualul de service. Cat despre tipul de redresor, pot sa iti spun ca aveam un redresor de la deka: Deca MACH214, care il foloseam pe bateriile normale, insa asta incarca non stop, si tensiunea era aceeasi tot timpul indiferent de starea bateriei. Ctek mxs 5.0, se opreste cand bateria e incarcata, si ce am mai observat, este ca acelasi redresor pus pe doua masini cu start/stop (conectate cum scrie in manual de service vw), aveau tensiune de incarcare diferita. De exemplu la mine, unde bateria era mai descarcata max 13.6 v, la un vecin unde bateria era incarcata, max 12.7 v. Deci eu tind sa cred ca acel J367 are un rol important mai ales in combinatie cu un redresor inteligent.

La fel m-am uitat cu vcds-ul pe modulul de Battery reguator inainte de incarcare si dupa, si datele se inregistreaza acolo, in sensul in care se vede ce tensiune aveam inainte si ce tensiune aveam dupa incarcare. La fel ce capacitate de Ah aveam inainte si cat dupa. Nu stiu ce sa zic, daca informatiile astea le obtii, daca conectezi direct - pe borna de - a bateriei (atunci cand incarci bateria), suntand astfel J367, dar nici nu vreau sa incerc:).

Modificat de gyury_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia este usor offtopic si devine contradictorie. Ne oprim aici cu contradictiile.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut, a început și mașina mea (Passat b7 2012 dsg + webasto) să pornească mai greu. Am fost și i-am făcut un test la baterii iar rezultatul la bateria de pornire a fost "înlocuiți bateria" iar la bateria din portbagaj "baterie bună". Am făcut un drum de 3000 km într-o săptămână, ar fi trebuit să fie încărcată. 

Mă gândeam să le inversez, cea din portbagaj să o pun la motor și cea de la motor în portbagaj (ambele sunt originale 68 ah)

Este ok? Trebuie codata bateria? Cineva mi-a spus să leg mașina prin cabluri de curent la altă baterie până fac schimbul să nu-și piardă tensiunea...

Să încerc și pe redresor?

Doresc și alte sfaturi să fac o prostie. 

Mulțumesc.

Screenshot_20200507-122452_Gallery.jpg

Modificat de Alyi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Daca bateria nu e ok....inlocuiesti. da, trebuie codata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca vine vara si nu mai folosesti webasto, poti sa le inversezi si sa te pregatesti de baterie noua in toamna, cand vine frigul. La mine sunt identice si ca producator si cod asa ca nu a fost nevoie sa le codez. Eu fac schimbul intre ele cel putin odata pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am un redresor care incarca singur, automat, atat cat este nevoie.

În cazul bateriei AGM, dacă este încărcată afară, iarna, de cât timp ar fi nevoie pentru a se încărca? 12-24 de ore?

Mulțumesc.

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul de incarcare depinde de cat de descarcat este acumulatorul, precum si de modelul si puterea redresorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!