Jump to content

Schimb bujii la Fabia 1.2


Spankyro
 Share

Postare recomandată

Nu am inteles mai nimic din tabele...

Am BME si din ce am citit pe alt topic de fabia se pare ca vin cu NGK din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch sau Brisk vin din fabrica.Imi lasi o serie de caroserie si o sa iti spun ce bujii echipeaza masina ta din fabrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera de la o masina la alta...la mine de exemplu vin NGK

Am BME si din ce am citit pe alt topic de fabia se pare ca vin cu NGK din fabrica.

vezi poza...deci sunt si Bosch si NGK...sub fiecare denumire de firma ai modelul...asa le poti comanda

post-28197-0-19698600-1327782378_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam fain, am citit si PM.

ZFR5P-G nu mai sunt in lista de produse actuale ale NGK.

Pin la urma le bag in ma-sa cu codurile lor si le las acolo pin la 70-80k...ca nu crapa bobinele mai repede de atat, si merg destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK 6893=ZFR5P-G.Se gasesc pe toate drumurile..22-25 lei bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si eu la autokarma in banii respectivi dar din feed-back utilizatori se pare ca sunt departe de calitatea celor originale.

Pretul de numai 5 euro/buc si faptul ca sunt monoelectrod ma face sa cred ca sunt adevarate opiniile.

Daca nu era asa de greu sa le schimb, cumparam, dar prefer sa caut ceva mai bun si le schimb rar.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Originale tot NGK sau BOSCH sunt.Nu e diferenta de calitate.Pt linistea ta da o fuga la rep si achizitioneaza de acolo bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

O sa cumpar tot de la reprezentanta dar aduse din DE :)

Zilele astea pleaca un amic acolo si printre altele o sa-mi aduca si bujiile respective pe la 40 de lei/ buc.

Enorm dar sper sa merite banii ca mi-e asa de scarba de operatiunea asta, la fel ca si cu bucsele de bascula !

Mizez pe minim 50k cu cele aduse din Germania.

Si acum ca sa nu mai deschid topic nou o sa pun poza cu bobinele pentru a obtine indicatii de scoatere in siguranta a lor.

In manualele skoda nu am gasit instructiuni decat la motor BME unde scrie ca se scot cu SDV-ul ♦ Spark plug wrench, e.g. -3122B-

Din ce cunosc e nevoie de o scula speciala ca sa scoti capacul cu bobinele ( sau 2 surubelnite bagate cumva ) si o cheie belea de lunga, tubulara de habar n-am cat...( 14-16 )

O sa pun o poza unde primele operatiuni incercuite sunt scoaterea papucului de masa si conectorului de + bobine.

Continuarea poate o fac altii ca sa ramana un DIY...

post-14418-0-59764300-1353167097_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continuarea:

post-25544-0-55604400-1353168100_thumb.j

post-25544-0-48523200-1353168120_thumb.j

post-25544-0-04946100-1353168133_thumb.j

post-25544-0-28788100-1353168142_thumb.j

post-25544-0-76204700-1353168153_thumb.j

post-25544-0-08453900-1353168162_thumb.j

post-25544-0-39208900-1353168173_thumb.j

post-25544-0-80948500-1353168188_thumb.j

post-25544-0-73755500-1353168936_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca inteleg bine...

1. Nu se scoate tot capacul cu toate bobinele odata.

2. Se scot pe rand conectorii fiecarei bobine in parte si apoi se scot bobinele tragand in sus pur si simplu.

3. Se schimba bujiile stock cu altele tot originale pe cat posibil

4. Se monteaza in ordinea inversa.

Cheia respectiva chiar o sa caut sa o cumpar.

L.E. Acum imi dau seama unde e nevoie de clestele ala special ca sa prinzi fiecare bobina in parte si sa o tragi in sus...o sa gasesc o solutie totusi.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia respectiva am cumpatat-o si eu de la un magazin de piese auto si daca-mi aduc bine aminte a fost 15 ron, ceea ce mi sa parut ok.

Eu am reusit sa scot bobinele fara vreo scula speciala si nu mi sa parut greu decat la prima bobina, dupa ce m-am prins a fost mai usor.

Am facut acest lucru la Fabia mea si la un Lupo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma e de 14 sau 16 ?

Desigur ca trebuie sa o ai in trusa de scule dar de cand cu politica nenorocita de a vinde automobile fara truse de scule, trebuie sa ne cumparam tot.

Bobinele le-ai scos usor cu mana ca orice fisa de bujii ?

Ai masurat de curiozitate distanta intre electrozi la vechile bujii ca sa faci comparatie cu cea normala ?

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tubulara este de 16,de aia lunga si are in ea un manson de cauciuc care tine bujia in cheie dupa ce e desfacuta,sa o poti trage afara.Bobinele le poti trage facind pirghie cu o surubelnita mai lata.Capacul nu se scoate deloc.La mine nici nu afost nevoie sa scot conectorii de la bobine,le-am desprins un pic cu surubelnita pe toate,si le-am ridicat pe toate cu tot cu cablaj.Cum vi se pare mai simplu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi dan 48 de informatii. O sa fie greu de gasit tubulara respectiva dar macar una normala subtire si fara manson de cauciuc tot gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat cheia din dedeman la 6,5 lei. Are si cauciucul respectiv de prindere a bujiei.

In plus luat un patent cu varf ascutit indoit din targ cascadelor pentru scoatere usoara a bobinelor, iar acum astept bujiile.

post-14418-0-22086000-1353237384_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma e de 14 sau 16 ?

Desigur ca trebuie sa o ai in trusa de scule dar de cand cu politica nenorocita de a vinde automobile fara truse de scule, trebuie sa ne cumparam tot.

Bobinele le-ai scos usor cu mana ca orice fisa de bujii ?

Ai masurat de curiozitate distanta intre electrozi la vechile bujii ca sa faci comparatie cu cea normala ?

Bobinele a trebuit sa le ajut putin cu o surubelnita lata facand parghie cuma ma putut si fara sa fortez prea tare.

Sincer nu am fost curios de distanta, sa ivit ocazia si le-am schimbat (bujiile) dar cred ca le mai am prin garaj pe cele vechi, sa vad cum am timp si voi masura cu sublerul distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Venit bujiile, ieri le-am schimbat mai usor decat ma asteptam.

Se scot bobinele pe rand facand parghie cu 2 surubelnite, apoi se trage mufa cu atentie deoarece jos au un opritor de care trebuie tras inspre fire ca sa fie deblocat.

S-au desfacut relativ ok, putin ingreunat la cilindrul 1 si 3 din cauza ruginii de pe filet dar fara pb.

Distanta la 67k este de 1,1 mm, culoarea perfecta dupa cum se vede si in poze, fara depuneri datorita exploatarii corecte a motorului si mai ales gazului. Reglat la 0,9 mm cele noi, identice cu cele de fabrica iar daca materialele-s la fel de calitative ca acum 5 ani, merg 60-70k fara pb.

Un singur lucru mi se pare suspect, culoarea rosiatica in anumite zone a 2 bujii pare sa semnifice temperaturi prea ridicate in zona respectiva...

post-14418-0-37026800-1355047455_thumb.j

post-14418-0-91341200-1355047464_thumb.j

post-14418-0-18288500-1355047489_thumb.j

post-14418-0-35544800-1355047494_thumb.j

post-14418-0-12995800-1355047511_thumb.j

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!