Jump to content

Schimb bujii la Fabia 1.2


Spankyro
 Share

Postare recomandată

vreau sa ma uit la bujiile de la fabia. fie sa le schimb fie sa le curat.

ma poate ajuta cineva.masina e in garantie si nu vreau sa umblu aiurea

am 35 de mii de km si cred k ar trebui sa ma uit la bujii

asa k astept un semn de la cine stiu cum se pot demonta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este cam repede sa le schimbi? Parca pe la 60.000 se schimba bujiile in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

E relativ simplu: trebuie sa dai capacul de plastic ce acopera motorul.

Dupa aia se scot bobinele din capul bujiilor (atentie: sunt foarte sensibile) si dupa aceea iti trebuie o cheie tubulara de 16, am impresia, dar sa fie lunga, sa ajungi la bujii. Am vazut asta la service.

Din pacate nu am poze.

Cristi_S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma uit imi e cam frica sa trag eu de alea pe acolo sa nu stric ceva.nu vreau neaaparat sa le schimb mai mult sa le verific si curat eventual

multumesc pt raspuns

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca vei avea cheie de 16. Cel mai probabil 14, la fabia mea asa este. Nu-ti fa griji o cheie de busii pana in 5RON se gaseste in carrefour. Ca sa te edifici incearca pe site-ul NGK, ei ar trebui sa dea toate detaliile bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Cheile din Carrefour sunt prea scurte. Cei de la reprezentante au niste chei speciale, mai lungi, dar de poate folosi o tubulara cu adaptor. Mare atentie la scoaterea fiselor! Sfatuiesc schimbarea la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul de plastic de pe motor cum se scoate? Cumva se trage ca la 1,9 SDI? Are cineva scheme/poze/manual in format electronic? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fabia 1.2 HTP nu are capac decat la baterie. Evident, se scoate. Cum ?? Uita-te si vezi. Sunt acolo niste piulite. In fine, HTP-ul e un motor foarte mic in comparatie cu compartimentul motor. Asa ca se poate face orice fara prea mare bataie de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1.2HTP, 47kW, are capac si desi motorul este mic, capacul te impiedica sa ajungi, printre alte, tocmai la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul sta prins de motor in 4 picioruse de plastic si e bine intepenit. Inainte sa-l tragi scoate furtunul de aer din dreapta lui (dreapta jos). Apuca-te bine de el si trage in sus cu putere! Nu-ti fie frica! Dupa ce a iesit mai trebuie sa deconectezi un furtun, dar de data aceasta e deasupra motorului. Nimic complicat...se trage cu mana. Ai grija cand il pui la loc sa nu uiti de furtunuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

CE TIPURI DE BUJII SE POT FOLOSII PT FABIA 1.2 / 55 CP ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci la un magazin de piese auto import cu certificatul de inmatriculare si-ti spun ei codul bujiilor...iar pe baza asta vezi ce producator vrei:bosch,nkg,champion,eqm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

O cheie tubulara de 10 pentru schimb bujiii incadescente la motor diesel, aveti idee unde gasesc sa cumpar? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai gasesti prin trusele cu clicket mic, de 1/4" si tubulare lungi de 10; trebuie neaparat lunga ca altfel nu intra toata cheia. Daca nu la ceva magazine de scule, sau talcioc, cauta un Teu de 10. Are tubulara din capat suficient de inalta incat sa intre pe bujie. Mare grija insa la montarea corecta pe filet si la strangere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pentru cei interesati de subiect, pot gasi aici tipul de bujii pentru modelul de masina (skoda) si cum sa citeasca codul de pe bujii, deci sa-si aleaga tubulara potrivita: http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/des...mbols_plugs.pdf si:

http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/des...mbols_plugs.pdf

le voi schimba si eu curand. ar fi de folos si niste poze cu operatia asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare problema este scoaterea capacului cu bobinele de inductie caci exista o cheie speciala in service pentru operatiune ( SDV-uri specifice ) dar se poate incerca si cu surubelnite in lipsa...foarte greu.

Sunt special concepute asa pentru a nu putea ajunge usor la ele ( ca mai toate chestiile de pe masini acum ) si in felul acesta sa te "oblige" cumva sa te duci la service unde sa dai o caruta de bani pe o simpla operatiune.

Asta e kapitalismul de rahat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Oare ma lasa bujiile? porneste destul de greu doar dimineata , uneori chiar la a doua cheie, asta de cand a dat frigul. daca opresc motorul si il repornesc , porneste la sfert, la fel si pe parcursul zilei , chiar daca sta 3-4 ore nepornita. filtrul de benzina e schimbat, bateria are cam 1 an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinde-o si i-ati un S 100 exact ca in poza ta...pane Majer.. :salut:

Acum serios vorbind pot fi multe cauze...dar la tine "presimt" o compresie slaba...am eu un feeling din experienta :D

Daca in toamna a pornit ok fa o diagrama de compresie.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred 120L. Daca-i proasta compresia => mers prost al motorului in orice conditii. Omul nu a spus de asa ceva.

Pe mine gandul ma duce la sistemul de alimentare cu combustibil. Oare se pierde presiunea din rampa? Oare nu porneste la timp pompa de benzina din rezervor ca sa asigure presiunea in rampa? Ar trebui putin studiat sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te sfatuiesc sa cureti bujiile. Cred ca este gresit si mai ales inutil. Acestea se schimba la 60000 km si costa 30 ron/buc. la dealer. Pornirea grea la rece nu este legata de bujii dupa parerea mea. Mai degraba te sfatuiesc sa verifici la dealer softul calculatorului de motor (poate se poate face un update) sau, asa cum spunea un coleg mai sus, compresia la rece si la cald!

Bafta! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...dupa cum am spus motivele pot fi multe inclusiv bujiile dar trebuie sa ai semne specifice ( mers in 3 sau 2, erori in ECU )

La fel si la presiune scazuta combustibil...erorile sunt stocate.

Eu ma bazez pe faptul ca e un motor uzat ( mediu ) si la rece logic compresia scade. Am avut un amic cu o skodita care pornea la a 5-a cheie din cauza asta. La cald pornea si mergea impecabil.

Faci o scanare apoi vezi daca ai erori...daca nu ai, poate fi calitate combustibil sau compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul merge bine , mai ales dupa vreo 10 min dupa ce se incalzeste. am facut prin toamna o scanare si a verificat compresie pe fiecare cilindru sau ceva de genu care era 13 sau 13,2 stiu ca mi-a zis omul ca motorul merge extraordinar de bine, nu stiu daca e aceeasi de care ziceti voi. oricum am sa merg sa-mi verifice cineva bujiile prima data, eventual o compresie la rece ,dar sa se mai potoleasca vremea asta ca nu e de iesit cu masina :somnmare: , sper sa fie vreo bujie si nu altceva ca pe criza asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Topicului ii lipseste ceva esential: Codul bujiilor pentru fabia 1,2 HTP.

Din cercetarile mele bujiile noastre sunt NGK sub sigla VW, cu 3 electrozi,distanta intre electrozi 0,9mm, M14 x 1,25, lungime filet 19 mm.

Asadar prima litera e B urmata probabil de K si inca ceva.

Cifra de caldura e 6 apoi ET9.

Asadar BK??6ET9.

Am cautat pe site-urile NGK si Bosch dar la cautarea dupa brand nu exista Skoda sau Seat in lista, iar la VW nu exista Polo in lista, adica nu poti identifica motorul HTP in niciun fel !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi-mi codul de motor si te ajut eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!