Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

Era interesant de văzut cu cât îţi afectează AC-ul autonomia. Am fost tot la Buzău, tot cu 80 km/h, dar cu un Zoe, iar AC a stat mereu pornit şi tot am scos mai mult decât autonomia declarată (WLTP), n-am încărcat deloc. A fost o experienţă "electrizantă", cam cum păţeşti tu cu Megane-ul... bestia te îndeamnă la condus în mod alert, însă eşti alt om în EV mode... ZEN! :) 

Link către comentariu
în urmă cu 2 ore, Rave a scris:

E fun să te dai pe o tiroliană la zeci de metri deasupra pământului, să sari cu parașuta, să mergi pe circuit și, pentru unii, să încerci odată (cu accent pe odată) un hypermile...

Cu diferenta ca incercarile alea sunt controlate, daca nu le practici.

Ok, daca ramaneai in drum, dadeai un telefon, venea o platforma si se rezolva problema. Chiar si asa, daca iti asigura distratia, de ce nu.

:)

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
9 hours ago, Rave said:

A fost cald?! Da! 

Am transpirat? Da! 

si care era diferenta daca mergeai cu AC?

in oras nici eu nu sunt fan AC, il opresc mereu cand se poate dar in ultima vreme , fara el ar fi f nasol.

9 hours ago, Rave said:

Miroseam urât? Nu! Din fericire folosesc ce trebuie :)

care e secretul tau?

(suna a replica dintr-o reclama tv) :D

Link către comentariu

Secretul.

5e9cb192ef86a807aafe70063227068a39500eca_original.jpeg

 

Sunt multi care circula cu masinile si au AC stricat. Isi amintesc odata pe an ca ceva nu merge la masina cand sunt ca niste rame la soare cand in Bucuresti sunt 40 grade.

Modificat de deenman
Link către comentariu

 

9 hours ago, IRONICK said:

daca ramaneai in drum, dadeai un telefon, venea o platforma si se rezolva problema

In drum nu ramaneam oricum. Era imposibil sa nu fac cei 100 Km pana la punctul de incarcare ales initial si, in caz ca se intampla ceva, ochisem o statie Type 2 pe E85 la care sigur ajungeam si ma opream 1-2 ore. Eu ma gandeam initial ca ajung cu vreo 10-15 Km range la primul punct dar cand am vazut ca as fi ajuns cu ~40 Km range acolo m-am hotarat sa merg direct catre Buzau.

10 hours ago, MyKe said:

Era interesant de văzut cu cât îţi afectează AC-ul autonomia

Daca gandeam logic si ma interesa doar drumul faceam asa:

- tinut AC pe temperatura minima si putere maxima cat timp masina era la incarcat

- tinut AC la 22-23 de grade si Auto (sau daca Auto tinea o treapta mare, poate manual pe treapta 2-3) pe drum cat sa mentina o temperatura decenta

Estimez ca, facand asa, AC-ul imi manca maxim 10-15 Km range. Daca plecam cu masina calda si il porneam la maximum pe drum ar fi consumat mai mult, normal. Cred! Nici nu mi-a trecut prin cap sa incerc pentru ca nu am simtit nevoia pe drum (chit ca in orice alta masina AC-ul meu nu se prea schimba de pe 22 de grade Auto non-stop)

 

1 hour ago, Muale said:

care e secretul tau?

Nu pot sa spun dar sigur nu are aripioare :))

Link către comentariu

apropo de poza lui @deenman , ar fi misto la masinile electrice sa faca plafon din celule solare (stiu, unele au trapa asa).

ar mai "picura" in rezervor cat sta soarele pe cer.

nu cred ca ar creste costul exagerat de mult, depinde ce randament ar avea.

Link către comentariu

Văzusem pe undeva o discuție d-asta și randamentul scăzut al celulelor foto-voltaice nu echivala consumul mărit dat de greutatea lor. Sau ceva de genul asta... 

Dar țin minte ca era o chestie veche. Dacă s-a găsit o modalitate de a creste randamentul celulelor poate merita, măcar pentru a tine masina ventilata, ca la vechile Passat/Superb - uri

Link către comentariu

1mp de panou solar produce maxim 250W in functie de eficienta acestuia. E bun pentru cine merge pana la piata o data pe saptamana sau pentru a tine masina ventilata. 

Link către comentariu

Totusi pana o dai, ar merita un experiment AC on si AC off - daca la termice cam stim impactul la electrice e interesant de aflat. Pana la urma usor usor asta e viitorul.

Mi-ar placea sa ramai tot pe e-VAG - pentru ca experimentele si experientele tale cu electrice ne mai schimba parerile si noua astora batrani ce conducem dinozauri.

Link către comentariu

@mad_kat in oras AC-ul trage cam 10 Km din baterie, la 22 de grade, in afara orasului ma astept sa fie cam acelasi lucru. Evident, la consum conteaza foarte mult atat temperatura exterioara cat si ce temperatura interioara ceri. Daca sunt 32 de grade afara si vrei sa ai 18 grade in masina... da, o sa consume mai mult... Si da, dupa cum zice @yeeeeman, o sa iau un e-Golf imediat ce termin cu toata alergatura pe care o am acum.

Link către comentariu
20 hours ago, mad_kat said:

Totusi pana o dai, ar merita un experiment AC on si AC off - daca la termice cam stim impactul la electrice e interesant de aflat. Pana la urma usor usor asta e viitorul.

AC nu are un impact major, si se poate vedea f usor privind consumul instantaneu. in general am constatat ca AC adauga cam 0,3 pana la 0,8 kwh (in functie de temp de afara si momentul masurarii, asa era si la masina cu motor termic, variaza mult) consum, asta inseamna ca la un drum de o ora cu AC on, consumul e mai nimic. 

Incalzirea iarna insa... e alta discutie. PTC ul consuma chiar si 5kw... deci durere

On 8/18/2020 at 11:05 AM, Muale said:

apropo de poza lui @deenman , ar fi misto la masinile electrice sa faca plafon din celule solare (stiu, unele au trapa asa).

ar mai "picura" in rezervor cat sta soarele pe cer.

nu cred ca ar creste costul exagerat de mult, depinde ce randament ar avea.

Cu siguranta o idee care ne face sa visam. Nissan Leaf prima generatie avea pe eleronul spate celule intr-o anume versiune. Nu tot plafonul. Au renuntat la vers noua.

Nu sint eficiente. Incarcarea de la soare nu adauga mai nimic pt conteaza si unghiul in care cad razele si asa mai departe, desi pe o masina break sau un autobuz, te-ai gandi ca suprafata e maricica.

Pe de alta parte, ventilatia masinii ar putea sa conteze. Dar... cu cat se incalzeste in plus habitaclul de la caldura generata de acoperisul acesta negru comparat cu unul argintiu de ex? Apropo, si caldura scade eficienta celulor fotovoltaice, care si asa sint destul de ineficiente.

Problema cu incarcarea in baterie este ca... nu cumva se considera un ciclu de incarcare si deci si o uzura in plus? Citisem pe undeva ca orice incarcare oricat de scurta e considerata si numarata ca un ciclu.

Hyundai launches first car with solar roof charging system

The solar roof system includes a structure of silicon solar panels that are mounted on the car’s roof. Being able to charge even while driving, the solar roof system can charge 30 to 60 per cent of the battery per day. With 6 hours of daily charging, it is expected to increase drivers’ travel distance by an extra 1,300 km annually.

https://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-launches-first-car-with-solar-roof-charging-system/

 

Hyundai says their solar panel will provide enough electricity to power 808 miles of driving per year, or 2.2 per day -- if you leave the car out in the sun. That's not nothing, but it's close to nothing, so close as to not justify the cost. You also give up the opportunity for things like Tesla's panoramic roof or sunroofs. This low amount of energy is shown in the history of cars with solar panels. An early Prius with a solar panel only used it to power a fan to keep the car cool on hot days.  808 miles of electricity at home prices is worth about $22 or 6 cents/day.

The question of hot days is an important one. You only drive 1-2 hours/day typically. To gain this power, you must park the car in the sun. Not everybody can do that and not everybody wants to do that, for in warm places it means the car is baking, and could easily consume all the power it generated from sitting out in the sun for a short time, and sometimes more, with the extra air conditioning needed to cool the sun-baked car down. (The AC draws about 1kw and would use up a hour of solar power if it runs for 5 extra minutes.) The panels will also add a small amount of weight.

Putting solar panels on cars can actually be anti-green. That's because if you're going to spend some money on solar panels, you want to use their full potential. That means mounting them in a sunny place, tilted at an angle to best catch the sun, and most importantly, connected to the power grid. Leaving them flat can lose 30% of the energy they generate. Parking in the shade, of course, loses almost all of it.

In fact, like the older Prius, it could be the best use of the solar panel could be to keep the car cool when you're forced to park in the sun, not to have you deliberately park in the sun to charge. The reality is that a car solar panel, which has to be shaped to the car roof, protected and robust against vibration, is much more expensive than a household or grid-solar panel. If want 2 miles of extra range a day, your best bet would be to (if you could) buy a slightly bigger battery, and pay for solar power from your electric company.

https://www.forbes.com/sites/bradtempleton/2019/08/26/hyundai-put-a-solar-panel-on-an-electric-car-but-its-false-green/#7e34867a1537

 

The Sonata’s solar roof underwent much research to improve upon its efficiency. First, there is a relationship between energy efficiency and the angle at which the sun’s rays enter the panel. The solar panel, as it is placed on the car’s roof, is parallel to the ground, but research has found that the ideal angle to maximize the efficiency is at 30 degrees to the ground. The car roof is structurally limited to take the 0-degree angle, which explains its lower efficiency compared to the properly angled rooftop panels.

Considering this, though, Hyundai has installed on the solar roof panels high-performance cells with high charging efficiency. The cells on the Sonata’s panels have a 22.8% efficiency rate, roughly 30~50% higher than the rate for the typical cells used on rooftop panels (15~19%).

https://tech.hyundaimotorgroup.com/article/everything-about-the-sonata-hybrids-solar-roof/

hyundai-solar-roof-charging-system-02-1610.jpg

17 hours ago, Rave said:

o sa iau un e-Golf imediat ce termin cu toata alergatura pe care o am acum.

man vezi ca cred ca faci o greseala daca nu te grabesti, reducerile alea mari vad ca deja au cam disparut.

la pretul full nu merita. 

sonata.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Update 30.000 km:

20200829_222853.thumb.jpg.d3cb77e794bae8599b4b4435008de4e3.jpg 

Încă puțin și se împlineau 3 ani. Au fost 3 ani cu bune dar și cu rele, 3 ani de experiente noi, 3 ani în care aproape am uitat ca trebuie sa plătești ca să mergi cu mașina, 3 ani în care am văzut cum tehnologia avansează cum nu a avansat în cei 10 dinaintea lor, 3 ani în care mașinile electrice au trecut de la vis la realitate.

Și, totuși, a venit momentul sa ne despărțim! 

20200829_222805.jpg

20200829_222931.jpg

20200829_223004.jpg

20200829_223034.jpg

20200829_223302.jpg

20200829_234240.jpg

20200829_234323.jpg

20200829_234623.jpg

A făcut tot ce i-am cerut fără sa comenteze! M-a plimbat și pana la birou dar și pana la Brașov. Mi-a dus copilul la gradinita dar și prietenii la plimbare. A accelerat repede prin oras dar a mers și încet și confortabil în afara lui. Nu a rămas niciodata fără energie, nici măcar acea data când arata 0 Km range, dar a știut și sa consume mult atunci când era cazul. A fost o mașină fina cu o personalitate puternica. A fost perfecta pentru ceea ce e și am vrut de la ea! 

Acesta putea fi un anunț de vânzare dar, pentru ca mașina este vândută deja (deși nici n-am apucat sa o scot la vânzare), este doar un post de la revedere!

Astăzi am spălat-o, i-am făcut o vizita lui @Muale pentru un refresh al scaunelor (și țin să-i mulțumesc și aici pentru asta, a făcut o treaba minunata deși a stat "peste program" și m-a și așteptat ceva...), am golit-o de toate lucrurile personale și am pregătit-o să-și întâlnească, curand, viitorul posesor pe care să-l inițieze în tainele condusului electric. 

A fost o experienta pe care o sa o țin minte mult timp de acum incolo: prima mea mașina electrica! Și zic prima pentru ca, iată, o sa fie înlocuită tot de o mașină electrica:

20200829_235445.thumb.jpg.303fe3f586209623f8f1b29fff94b968.jpg

Ea este viitoarea! Dar mai multe detalii despre ea o sa va dau după ce ne întâlnim oficial! :)

Link către comentariu

Woww! Ce postare de adio. Sigur primeai 5447962894 upvotes daca nu erai moderator :D

Revenind ontopic, ce ai facut tu cu e-up'ul a deschis niste drumuri si pentru altii.

Cand i'am zis sotiei ca vreau electrica, ma tot întreba cum facem cu aia, cu cealalta etc. La un moment dat i'am zis "auzi, daca colegul ala de pe forum sta la bloc si se descurca cu masina electrica de 2-3 ani incoace, noi de nu ne'am descurca? :))

Deci multumim ca ai fost un early adopter si ca ai sharuit cu noi toata perioada asta.

Link către comentariu

Aoleu, pai sa fac repede o cerere sa nu mai fiu moderator si sa-mi dea like-urile inapoi! :))

Dar eu nu am fost deloc early adopter, au fost altii cu mult inaintea mea. Unii la care si eu ma uitam si imi faceam curaj! Si chiar si dupa mine au fost altii mai nebuni... Colegul @Johnny Bravo a pastrat e-Up!-ul ca singura masina de familie si, acum, @Abu e cu 2 electrice si atat (si niciuna cu range mare). Eu doar am profitat de o conjunctura ca sa merg mai ieftin prin oras ;)

Link către comentariu

daca am intreba cat ai luat pe ea, se poate? Sau e secret?

Si halatul nou, cat fu?

Link către comentariu

E'up'ul nou n'a fost mult sub cat costau la promotie Golfurile electrice acum ... Si totusi au tinut bine pretul, parca mai bine decat modelele cu motor clasic

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Asa am crezut si eu, dar vad in fata platformei noua achizitie probabil, si atunci e poza de ramas bun, vechea si noua.

Link către comentariu

Acum, ca am ajuns în Sinaia cu noua achizitie, pot sa spun ca mașina a fost vândută și schimbul a fost făcut.

e-Up! - ul a ajuns la Vâlcea, la un buy-back pentru mașină din fata platformei, asa ca topicul acesta se va închide și voi deschide unul nou pentru "The future V2" :)

20200907_154345.thumb.jpg.0230ac3559d4adacd1aade999c18c260.jpg

PS: nu, mașina nu e la încărcat (a ajuns cu bateria plina) dar mi-a plăcut locul :)

Link către comentariu

Felicitari! Sa fie intr'un ceas bun!

Eu am 012590 si aceeasi culoare. Daca le punem una langa alta prin vreun mall ceva, mari sanse sa le incurcam :))

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!