Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

Eh, asta da veste buna! Chiar acum sun sa fac programare pentru schimbul de ulei! :))

 

Screenshot_20200618-141628_Gmail.jpg

Link către comentariu

Ma intreb oare din ce o sa mai traiasca reprezentantele pe viitor, ca la masinile clasice fac bani frumusei din revizii.

La electrice, nu cred ca patesti mare lucru daca nu faci revizii. Franele tin 100000km lejer, iar consumabile nu prea ai, in afara de filtrele alea la cutie care sincer sunt doar un motiv sa te cheme in reprezentanta :))

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu

stergatoare,filtre,lichid racire, frane, update soft si testare baterii.

stai linistit ca nu mor ei de foame doar ca scot uleiul din ecuatie

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Macar ai chemat asistenta cu un generator diesel dupa ei (ca sa fie treaba treaba)?

Sau ai fost fost eco pan' la capat si ai impins-o?:icon_cheesygrin:

Modificat de dadu
Link către comentariu

Buuun... Cine, cand, cum si de ce!

Am luat masina sa ma duc cu ea la incarcat, cu bateria aproape goala, logic, si am plecat catinel catre un punct de incarcare.

20200629_122842.thumb.jpg.b1166e5948504367998e8a628c1ff98d.jpg

20200629_122725.thumb.jpg.a9c827843f428db14c2ef7ecca177a69.jpg

Am ajuns la punctul de incarcare planificat cu bateria asa:

20200629_122905.thumb.jpg.ccb6adb20dcecfc067cdf601571474be.jpg

Suficient cat sa ajung fara prea multe batai de cap si destul de ok planificat drumul. Daaaaaar din motive obiective nu am putut sa intru la acel punct de incarcare asa ca a trebuit sa caut variante alternative.

Fiind la limita cu bateria, si pentru ca odata ajuns la urmatorul punct nu puteam sa mai plec de acolo, am zis sa merg pana la Kaufland pe Barbu Vacarescu pentru ca aveam cele mai multe sanse ca acolo sa gasesc o statie libera si sa si functioneze. Pe PlugShare arata ca toate statiile sunt libere ceea ce nu am crezut pentru ca am ajuns pana in zona aia tocmai pentru ca cele din zona mea erau toate ocupate si cu masini in asteptare. Era si relativ aproape desi erau si alte puncte de incarcare in zona.

Zis si facut! Am plecat mai departe si ma uitam frumos cum masina merge, autonomia scade si morcovul creste :))

20200629_122948.thumb.jpg.fbff006ca49287eca27d5aab0da9aefd.jpg

Am mers de multe ori cu masina "pe rosu" dar asta a fost prima data cand am ajuns cu bateria atat de jos si de la un punct nu ma mai gandeam "Oare ajung cu ea la Kaufland?!" ci trecusem la "Oare ce-o face cand ramane fara baterie?!" :)

Trecerea la 0 Km range s-a intamplat cand mai aveam cam 1 Km pana la Kaufland si deja incepusem sa filmez toata faza ca sa am o amintire video a momentului cand am ramas in "pana prostului fudul (sau ecologist, electric, ceva...)" :)) Chiar ma gandeam, cand stateam la semaforul din dreptul Kauflandului, cum era sa raman fara baterie fix acolo, la 10 metri de statie, si ce pot sa fac... oare o merge impinsa sau "chem un prieten"?!

Si momentul acela... nu a mai venit! Am ajuns la statie fara probleme, ba chiar erau toate libere, si am pus morcovul la incarcat.

20200629_123045.thumb.jpg.3f9dfa259a1cb67bbf2a92cfbc804aa1.jpg

In acel punct eram curios sa vad cum decurge incarcarea, fiind prima data cand am ajuns cu bateria pe 0, ba am si mers cu ea asa 1-2 Km, asa ca am verificat mai atent decat de obicei statusul incarcarii. La inceput pana si statia zicea ca nu mai am range deloc

Screenshot_20200627-225911_E-Charge.thumb.jpg.bcb191c8e2a5e3a9d6e3c2577be10592.jpg

Puterea de incarcare a crescut, raportul final arata o putere maxima de 42.7 kW 

Screenshot_20200627-225935_E-Charge.thumb.jpg.198abab5f31f9017dd231bf6e6cfdd46.jpg

si apoi a scazut, evident, dupa cum urmeaza

Screenshot_20200627-230935_E-Charge.thumb.jpg.762015feccab9a3b2d61e724c286e362.jpg Screenshot_20200627-231535_E-Charge.thumb.jpg.4a7cfee7797c403801b20dac0910cbee.jpg Screenshot_20200627-232030_E-Charge.thumb.jpg.1bc88aadc059838dcec6cf2dc722bbc5.jpg Screenshot_20200627-232314_E-Charge.thumb.jpg.f358913d5b9aac030f2d350a2de33ffc.jpg Screenshot_20200627-232746_E-Charge.thumb.jpg.6e259027aa70c5ba2f68b1b973b94c9c.jpg Screenshot_20200627-233051_E-Charge.thumb.jpg.1dc6ac1b603ec1d76a1dff2ed054c622.jpg Screenshot_20200627-233402_E-Charge.thumb.jpg.74bafbb7364b107742c058dbadedce21.jpg Screenshot_20200627-233620_E-Charge.thumb.jpg.0fae688d52a98be29fed72194ffdfdd4.jpg

Pentru ca tot nu am fost pus niciodata in aceasta situatie am zis sa las masina sa incarce 100% (da, stiu, doua "Don't do that!" intr-o ora :) ) pentru ca eram curios cat curent intra in baterie la o incarcare 0-100%. Rezultatul a fost asa:

Screenshot_20200627-233815_E-Charge.thumb.jpg.cde54f667b6f60800d3c6f1b120aff99.jpg

Acela a fost momentul in care am realizat ca, probabil, ar fi trebuit sa fac chestia asta si cu masina noua ca sa am o idee despre cat, sau daca, a pierdut masina ceva din capacitate in cei 2.5 ani de folosinta pentru ca eu nu stiu cat din cei 18.6 kW ai bateriei sunt disponibili efectiv utilizatorului...

A, da! După incarcare range-ul arata asa

20200629_140944.thumb.jpg.ecff609135a5f722b105fed1e9fb13a0.jpg

Și a scăzut la 155 Km după cei 9 Km făcuți pana acasă. Mers pe Normal, asa cum e condusa de obicei mașina. 

Link către comentariu

Am vazut postul tau de mai sus si imediat m-am gandit la asta : 

Sigur ai un alt prieten cu electrica nu neaparat e-UP  , doar inverterul mai ramane sa  il ai de backup.   In 10 minute iti dadea curent sa ajungi la statia de incarcare  :)  (in caz ca se intampla)    

E ca si cum te-ai duce cu sticla in benzinarie sa iei putin nectar pentru motor , numai ca benzinaria vine la tine in situatia asta :))

Link către comentariu

Ca idee pe viitor, nu ca as recomanda sa faci asta, masinile electrice, la fel ca si cele pe combustibili fosili nu se opresc cand autonomia este 0.

De regula au o rezerva, deci macar 10-15km mai mergeai lejer cu 0km autonomie.

Dar banuiesc ca stiai deja asta si ai vrut sa ne tii pe noi in suspans :D 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu

e bine ca ai scapat, 40 min pt un plin.

totusi, merge impinsa?poti pune selectorul  pe N cu motorul  contactul oprit?

sau daca ai niste prieteni rugbysti cat o imping se si incarca bateria :))

Link către comentariu

Au făcut cei de la Carwow un test de autonomie cu mai multe mașini electrice în care au mers cu ele pana s-au oprit și mai toate au mers împinse, deși unele mergeau doar dacă simțeau șoferul pe scaun, asa ca nu-mi fac probleme ca nu ar merge și asta. 

Și nici greutatea nu este o problema. Deși este electric, e-Up! - ul este cu vreo 250 Kg mai ușor decât GT-ul la cele ~1.250Kg pe care le are. Oricum, sper sa nu aflu vreodată pe pielea mea lucrul asta și sa fie ceva ce nu o sa mai repet. :)

Link către comentariu

Exista o rezerva intotdeauna, la unele se mai poate merge dupa ce a aparut cifra 0 chiar si 20km. 

Evident e de evitat, dar este o strategie facuta tocmai pt a evita cazurile de ramas in pana care ar crea o publicitate negativa pt tipul asta de masini.

In unele tari, la cumparare se include si un contract de asistenta rutiera pt astfel de cazuri (in anglia era ceva pe la 150 lire pe an), in caz de probleme, vin si te incarca sau ridica pe platforma pana la un incarcator

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am dat drumul (aproape) tuturor demersurilor necesare pentru schimbarea jucăriei. Cu câteva drumuri, mulți bani și, sper, foarte mult noroc o sa ne îndreptăm către altceva și e-Up! - ul va întra la vânzare în curând. Daaar... viitorul suna bine! :)

20200807_181346.thumb.jpg.663a2835eb133fca816b75a7db71f1ba.jpg

Link către comentariu

Mai, tu ai pile la importator si iti iei ID3 din lotul pentru VIPuri.

Link către comentariu

Macar tu sa ne spui ce iti cumperi/ce ai vrea sa iti cumperi..

Nu imi plac topicurile inchise sec, “masina s-a vandut”. Ar putea colegii sa ne spuna “masina s-a vandut, ma gandesc sa imi o barca, o trotineta, etc.” ?

Link către comentariu

@Doc Morelli din pacate nu iau ID.3... Inca! Raman tot cu o electrica dar ID.3 1st e putin prea sus ca buget pentru "masina de oras" si, parca, putin prea jos ca autonomie pentru "masina de concedii". Dar mi-as dori sa schimb GT-ul cu un ID.3 cu bateria de 77kWh, nu zic nu :D

@Bebeee As vrea sa cumpar un e-Golf, cu speranta ca merg toate lucrurile cum trebuie, mai sunt tichete, se vinde repede e-Up!-ul etc. Am detaliat de ce in topicul de mai jos, ca sa nu aglomeram topicul acesta cu discutii inutile si sa ramanem si in litera regulamentului ;)

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Astăzi a trebuit să dau o fuga până la Buzău. Și dacă tot aveam timp, și chef, am zis să fiu excentric și să iau e-Up! - ul. Range anxiety?! Ce-i aia?!? :))

Am mai fost la Buzău cu el dar, de fiecare dată, cu o pauză de 10-15 minute în Ploiești; doar ca să nu-mi bat capul cu autonomia și să merg de capul meu. Întotdeauna mi-am auto-impus limita de 100 Km range la deplasările lungi, deși mașina arăta și ar fi putut mai mult, doar ca să fiu "safe". Eh, de data asta am zis să las figurile și să încerc ceva nou, pentru mine. Să mă port ca un adevărat posesor de mașină electrică și să iau "în piept" autonomia scăzută a mașinii fără să găsesc "scăpări". Și anume să fac drumul dintr-o bucată. 

Teoretic ar fi trebuit să ajung fără probleme, aveam doar 115 Km până la urmă, dacă mergeam normal și fără AC. Așa că am zis să încarc la Avia Pantelimon, fiind cel mai apropiat punct de încărcare de ieșirea din oraș, și să plec la drum de acolo. În Buzău sunt câteva puncte fast-charge și Kaufland-ul propus era la 104 Km, conform Google Maps deși Waze a zis 110 km la întoarcere, de la Avia.

Screenshot_20200817-142347_Maps.thumb.jpg.18747ea46851c0a9617bf45e0f48677a.jpg

În clasica-mi prudență, neștiind exact cât consumă mașina, cum e drumul și dacă dau sau nu de aglomerație în oraș, am zis să mă opresc la MCM-ul de pe drumul Mizil-Buzău pentru că era la doar 99 Km depărtare și aș fi evitat orice fel de aglomerație în oraș. 

Screenshot_20200817-122759_Waze.thumb.jpg.36fbfe53d95660e49bc0b4202e7cbe1f.jpg

Am încărcat, am băgat mașina în Eco (oricum nu aveam de gând să merg tare), am setat destinația și am plecat la drum cu un range de 131 Km conform mașinii. 

20200817_122243.thumb.jpg.ed4f515344ca6821620e509fc6bf9faa.jpg

20200817_124047.thumb.jpg.507912d621525f9b76064588a475b518.jpg

20200817_124042.thumb.jpg.317979eff96afe207aa37181f4712600.jpg

20200817_130930.thumb.jpg.fa27da92e5ab627390c1a47bed817fc0.jpg

Cruise control la 80-ish Km/h, AC Off, Eco, muzică în difuzoare și plictiseală mare. Acum 2 zile m-am întors de la Oradea cu GT-ul în Sport depășind... tot. Acum eram depășit de... toți :))2 mașini total diferite, 2 lumi total diferite, 2 stiluri de condus total diferite dar îmi plac ambele la fel de mult...

20200817_132828.thumb.jpg.d2dd0ce2021b297eef5dc8e564089035.jpg

Momentul în care m-am liniștit total a fost când am ajuns la Urziceni, care e fix la jumătatea drumului, și, deși Waze zicea că mai am 50 Km până la MCM, mașina arăta 94Km range. Atunci am schimbat destinația către Kaufland-ul dorit inițial, conștient fiind ca orice s-ar întâmpla pe drum nu am cum să nu ajung, și am continuat să mă minunez de consumul mic și autonomia decenta, în condițiile astea. La fix 50% (cât de fix poate arata ceasul asta) baterie mașina zicea 71 Km range, adică un total de 140 km, care e mai mare decât cei 130 Km WLTP pe care-i are declarați mașina...

20200817_142102.thumb.jpg.d2c3a0bc056983ebfe779d2f8dd59ebf.jpg

Am ajuns la Kaufland cu 36 km range (sau 39, nu mai țin minte exact :) ), am încărcat 80%, am plecat să rezolv ce aveam de rezolvat și m-am întors tot aici să încarc pentru drumul retur.

Screenshot_20200817-162516_Waze.thumb.jpg.3c7d866bde3b17ce85a76f0fe7282c66.jpg

IMG-20200817-WA0026.thumb.jpeg.1d864e548b92b068057df920cb30e7cc.jpeg

Am setat ca destinație tot Avia Pantelimon și am plecat la drum. Waze zicea 110km pana acolo, mașina zicea 151 km range. Cumva fără surprize am ajuns în față la Avia cu 41 km range. 

20200817_181408.thumb.jpg.0f9e35dc62bd8e7d0ca351d40b3532e6.jpg

Am lăsat Avia în spate, îmi permiteam acum, și am mers să încarc la locurile mele obișnuite. 

1092351921_Screenshot_20200817-190732_mapsmore.thumb.jpg.be07600ef48aafa02f26e629cb779e0c.jpg

20200817_191139.thumb.jpg.b06d2f4df491dd2c17e6909a41a3d4b1.jpg

Un 80%-ish curat mai târziu ma gândeam că, încercând, mi-am dat curajul să-mi depășesc liniștit limita auto-impusă de 100 km range și să mă uit la mai mult. Pentru că se poate! Bine, asta cât timp mai am cu ea pana pleacă de la mine, care nu mai e mult... :)

20200810_210442.thumb.jpg.2d370a1a9c4d15a7e72f5d27a72988f9.jpg

Link către comentariu

Felicitari pt realizare si pentru economie...dar sa mergi cu AC OFF pentru 2 ore si ceva, la 30-32 de grade mi se pare foarte trist. Cumva incerc sa inteleg balanta dintre  ( economie + disconfort ) / placerea de a conduce si a ne bucura de o masina ( care ne-a adus aproape pe toti pe forumul asta ) . Chiar nu vreau sa fiu rautacios si imi cer scuze daca asa pare. 

Link către comentariu

Eu nu o iau ca o răutate ci ca o întrebare absolut normală la care, ce-i drept, nu am răspuns... De ce?!? De ce drumul ăsta cu mașina asta?!? De ce fără AC?!? 

Și răspunsul este... Nu știu! De ce nu?! :)

Cred că din curiozitate cel mai mult. Eram curios cum e. Dacă aveam o oră limită sau altceva de făcut azi, luam cealaltă mașină și terminam mult mai repede. Dar dacă aveam tot timpul din lume și nimic de făcut... De ce nu?! 

Da, recunosc, la plecare nu eram foarte convins de reușită (aveam o stație Type 2 ochită în apropiere de Buzău în caz că... ) dar pe măsură ce mergeam pe E85 am realizat că ajung fără probleme și că ajungeam și cu AC-ul pornit (cu mai puțină autonomie la sosire, evident) dar apoi m-a mânat curiozitatea.... Oare cu cât range ajung?! Oare care o să fie consumul?! Și apoi a devenit fun :)

A fost cald?! Da! Mai mult la stații decât în mers, uitasem cum e sa merg cu geamul deschis la drum lung, dar da! 

Am transpirat? Da! Dar am văzut și o groaza de oameni care mergeau la fel în mașini termice. De ce... nu știu! Alergii, economie, obișnuință... treaba lor... 

Miroseam urât? Nu! Din fericire folosesc ce trebuie :)

Aș face-o iar? Nu! Data viitoare, dacă e cazul să plec iar cu mașina asta la un astfel de drum, aș merge cu AC On păstrând ca Last Resort AC Off și Eco+ sau, ca dățile trecute, aș merge pe Ploiești, timpul e tot pe acolo (mai încet dar direct vs ocolit dar mai repede)... 

A meritat? Da! CLAR da! Eu m-am distrat făcând ceva nou, pentru mine, și încercând chestii... E fun să te dai pe o tiroliană la zeci de metri deasupra pământului, să sari cu parașuta, să mergi pe circuit și, pentru unii, să încerci odată (cu accent pe odată) un hypermile...

Așa că... de ce nu?! :)

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!