Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

Pai ar trebui sa am abonament la ei, am cerut contract dar nu mi-au trimis, si preturile sunt cele de la Start (cel care nu costa nimic lunar).

Oricum, daca tin trend-ul incarcarilor doar la Kaufland-uri e ok si fara abonament, da. :) 

Link către comentariu

Salut,

Ne dai niste detalii, te rog frumos,  in legatura cu ruta aleasa, unde ai incarcat, etc ?

 

Link către comentariu

Multumesc !

Deabea asteptam sa faci un drum ca acesta.

Ma intereseaza pentru ca eu fac naveta zilnic Ploiesti-Sinaia si retur.  As vrea sa iau un E-UP si nu sunt sigur daca imi ajunge un "plin" dus intors.

 

Link către comentariu

pt consumul ala negativ ar trebui sa platiti o taxa statului.

va incarcati bateriile folosind soselele tarii...

Link către comentariu

@Muale nu, nu! Ba chiar mi-a si dat statul bani sa merg asa :)) 

@btoader22 e cam la limita dus-intors. Sunt 57 km de la Kaufland Ploiesti pana in Sinaia deci o sa pape vreo... 65km(?!) Poate mai mult, nu stiu, fiind si urcare. La coborare, insa, o sa consume mai putin. Si asta fara AC si la temperatura decenta. Cu AC mai pierzi 10% din range si iarna clar nu mergi dus-intors daca dai drumul la caldura. Daca nu ai macar un 220 in Sinaia m-as orienta spre alta masina. 

e-Up!-ul e strict masina de oras si cam atat! Uita-te la un Zoe (~23.000 de euro) sau un Leaf (~26.000 de euro foarte ok echipat), ambele fac 250 km si sunt ok pentru ce ai tu nevoie. 

Link către comentariu

Multumesc pentru sfaturi.

As alege E-up pentru ca are cel mai mic pret. SI este VW. 

Pentru restul detaliilor cred ca intru in Off-topic si nu vreau.

Multam inca odata pentru sfaturi si drumuri bune sa ai !

 

Link către comentariu

@btoader22 atunci mai asteapta putin ca e in carti un Citigo electric cu, aparent, autonomie mai mare decat e-Up!-ul actual.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Aproape 11.000 km, bazaietoarea se tine tare! Range-ul e intre 100 si 140 km, in functie de trafic si de sofer, 120km cu AC in poza de mai jos.

fd13b3946722104.jpeg

Daca e liber se poate si mai jos...

71cb08946722074.jpeg

Mergem mai departe! ;) 

8062f4946722114.jpeg

Link către comentariu

Cred ca are ceva protectie/atenționare sa nu plece asa (cum sunt multe filme pe net cu cei "oil yea") 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Cu cablul bagat nu am plecat niciodata, nici nu pot sa pornesc motorul cat e la incarcat (n-am incercat sa vad daca ma lasa cand incarcarea e oprita dar cablul nu e scos dar o sa incerc odata) dar cu usita deschisa si capacelele atarnand pe langa masina am plecat de cateva ori. :)) 

In rest masina merge si se vede pentru ca a sarit de 11.000 km si inca nu a facut un an ? Vara ii prieste in ce priveste autonomia ba chiar se apropie de range-ul declarat cateodata...

6ad89f956156294.jpeg

Daca e sa ne luam dupa ce arata acolo masina ar trebui sa faca ~160km cu bateria plina. Real tot pe la 120km sta ceea ce tot e ok. 

05bce1956156284.jpeg

In continuare, toti cei care o mai conduc se jura ca masina e geniala si ca vor si ei. Daca se va concretiza sau nu... nu stiu! Dar viitorul nu numai ca e aici, dar e si al naibii de fun! ?

Link către comentariu
  • 1 month later...

1 an, aproape, de la achizitie!

Masina a mers fara cusur, fara probleme si, cel mai important, fara sa ramana in pana prostului! :)) 

8e2e4a993307144.png

Previziunile initiale de km au fost depasite total, ceea ce e bine, asa ca mergem mai departe. In liniste! :D 

a0028f993307124.jpeg

Ba chiar in prea multa liniste. Trebuie sa gasesc un VIN de la o masina cu e-Sound si sa fac un retrofit! Sunt mult prea multi oameni care sar in fata masinii bazandu-se doar pe ce aud si nu si pe ce vad si chiar devine o problema! :) 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ti-a venit GT-ul? Cum este? Am facut si eu DT cu unul si mi-a placut. Este best deal in clasa lui de pret.

Link către comentariu

salut. chiar e ,,,Genial eUp.....l am ridicat si eu azi...scuze ca ti am poluat topicul ;) 

am o intrebare: nai bafgat vreodata in P cu frana de mana trasa fara sa calci frana de picior ?

am facut eu azi asa si nu i place  deloc, scoate niste boncanituri ciudate...daca calc frana de picior e ok..... 

de emotie am mers si cca 100 m cu frana de mana tarasa :))

nu merita eSound... am eu si... aproape este inexistent....abea in acceleratie maraie ceva dar nu are nici o treaba cu sunetul de motor termic.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu

@edi10000 saptamana asta trebuie sa vina. Am amanat comanda incercand sa gasesc orice altceva pe piata sa-l bata, ceea ce nu mi-a iesit la pretul pe care l-am obtinut eu, asa ca sper sa ajunga saptamana asta. Un lucru bun tot e pentru ca masina rezervata initial s-a dat, la un pret mai mare decat il obtinusem eu, asa ca am gasit alta, la acelasi pret, dar culoarea potrivita de data asta. :) 

@cascadoru ma bucur ca iti place! Mie mi se pare geniala pentru oras si nu cred ca exista alta masina, noua, care sa-mi puna zambetul pe buze la pretul asta (16.400 am dat eu pe ea).

Lipsa e-Sound e o catastrofa pe cale sa se intample. Sunt o multime de oameni care sar in strada, fara sa se uite, bazandu-se pe faptul ca nu aud nimic. Eu nu am neaparat o problema cu asta pentru ca ma pricep sa-i avertizez verbal minute bune sa nu mai faca asa ceva... :) dar sotia e ceva mai sensibila si m-a sunat de mai multe ori speriata ca i-a sarit un om in fata masinii si era sa dea peste el. Si cum alta metoda de avertizare / prevenire nu am, incerc cu asta...

Modificat de Rave
Link către comentariu
14 hours ago, Rave said:

Si cum alta metoda de avertizare / prevenire nu am, incerc cu asta...

un pahar de plastic bagat la roata, cum faceam la bicicleta...?

Link către comentariu

@Muale :)) Da, buna asta! Dar nu! Ala s-ar auzi mereu si nu vreau ?

Ideea e asa. Generatorul de sunet de motor nu e pus sa faca masina sa sune ca una cu motor termic, e acolo sa faca orice fel de sunet la viteze joase, el functioneaza pana la 30 km/h, acolo unde electrica chiar este 99,99% silentioasa. De la 30 km/h in sus masina se aude prin zgomotul facut de cauciucuri pe asfalt si chiar si zgomotul pe care il face miscand aerul. 

Dar la viteze mici si eu ma trezesc surprins de multe ori ca nu se aude nimic cand e altcineva la volan si eu afara. Pur si simplu daca intorci putin capul in timp ce mergi catre masina care merge incet te trezesti ca dai peste masina pentru ca nu poti sa aproximezi in niciun fel pozitia masinii daca nu o auzi si nici nu o vezi. 

De aceea, printre blocuri sau pe stradute mai mici unde nu poti sa mergi mai tare, foarte multi oameni ies dintre masini sau de pe trotuar in fata masinii bazandu-se ca nu aud nimic. Si eu am facut lucrul asta desi vazusem ca vine masina spre mine dar, in lipsa sunetului, nu aveam niciun reper dupa care sa aproximez pozitia ei. Si nu e deloc imposibil sa sara cineva fix in fata masinii, sa nu am timp sa il evit sau sa se sperie de ea, sa se impiedice si sa cada cu capul de bordura sau ceva de genul si, sub anumite conditii, sa si moara. Raspunderea legala nu cred ca ar fi o problema, dar ramanem cu partea morala pe cap si, in functie de sofer, nu e usor sa traiesti cu asa ceva. Recunosc, eu ma gandesc mai mult la mine cand caut sa fac acest retrofit, nu neaparat la cei pe care i-as putea lovi... :( 

Cu cat apar mai multe masini electrice cu atat trebuie sa ne obisnuim toti sa ne ghidam dupa ochi, nu doar dupa urechi, desi este lege UE ca din nu mai stiu ce an toate masinile electrice sa vina standard cu generatoare de sunet.

Link către comentariu

Da, foarte interesanta masinuta. Si la un pret de bun simt as spune. Da, 15000 de euro pentru o masina de clasa mini sunt bani multi. Dar daca privim la tehnologia din ea, cred ca lucrurile se schimba. Ai incercat sa faci un calcul, sa vezi cam care sunt diferentele de costuri privind consumul? Cat ai economisit pentru ca masina este electrica, daca ar fi sa faci o compartie un un Up! pe benzina? :)

Link către comentariu

E decent pretul ptr ca e si bonusul de la stat, altfel la 15k iei un High Up cu de toate, iar de 12k euro bagi benzina ptr 100k km (la un consum mediu de 8% si pret de 1.5 euro/litru, deci am tot rutunjit in sus). Asta ca sa nu mai zic ca un Up decent il iei si la 10k euro

Electrica nu e neaparat ptr economia de carburant, dar daca ai cum sa te descurci cu incarcarea, merita ca o a doua masina

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Pai e simplu! :)

Un High Up! 1.0 TSI (90CP) automat cu dotari echivalente (comenzi pe volan, senzori lumina/ploaie, City Brake, scaune incalzite, Climatronic, senzori parcare, camera etc) ajunge la 15.000 de euro in timp ce eu am dat pe e-Up! 16.400 (pretul intreg era de ~28.000 de euro).

Consumul urban declarat al motorului 1.0 TSI este de 5.5l/100km, real sa zicem ca iese pe la un 7l/100km. Masina mea are acum 13.400km parcursi intr-un an si toate incarcarile m-au costat fix 80 de lei in toata aceasta perioada. TSI-ul ar fi costat 7l*6 lei/l = 42 de lei la fiecare 100 km deci un total de ~5.600 de lei(?!?)... e prea dimineata pentru calcule exacte, sper sa nu gresesc! :)) 

Daca luam in calcul si costul reviziei, mai mare la TSI, si poate si un discount al dealer-ului la TSI, putem spune ca masinile costa, mai mult sau mai putin, la fel dupa primul an. Dar de aici mai departe, urmand acelasi calcul, ar trebui sa economisesc in jur de 1.000 de euro/an cu e-Up!-ul fata de echivalentul cu motor termic. Si, presupunand ca valoarea la revanzare ar trebui sa fie mai mare la e-Up!, mai sunt niste bani in plus si acolo, fata de TSI.

Daca merita financiar sau nu... nu stiu! Dar ca jucarie clar merita! Up!-ul normal nu e o masina proasta sau urata, dar un Up! TSI e doar un VW mic, inghesuit, zgomotos si scumput pentru ce ofera. e-Up!-ul, desi este 90% identic, este o masina in care toate minusurile Up!-ului normal nu mai sunt luate in considerare datorita motorului electric si stilului de condus. Pe parte de imagine nu sunt diferente pentru ca masina nu "pare" electrica...

Link către comentariu

Imi place analiza expusa mai sus, fiind de foarte mare ajutor celor care sunt in dubii ce ar fi mai potrivit.

Cateva precizari as avea de facut la analiza de mai sus:

- un factor (poate cel mai) important il reprezinta ajutorul acordat de catre stat (. Fara acel ajutor calculele se schimba radical. Spun asta deoarece chiar zilele trecute vorbeam cu colegii de serviciu (momentan lucrez in Spania) si spuneau ca tocmai pretul ridicat (e factorul primordial) ii determina sa aleaga in continuare motorul termic. Chiar comparam e-Up ul vs. Up ul normal si Golf ul normal vs electric. Un alt factor il reprezinta autonomia scazuta, acest lucru ei resimtindu-l din plin datorita infrastructurii fff bune (nu credeam vreodata ca o infrastructura ok o sa fie un dezavantaj). Lejer fac 120-150 km dus-intors pe zi, doar munca-serviciu. 

- cred (din cate am urmarit topicul de-a lungul timpului) ca un alt ajutor de care ai beneficiat au fost 'alimentarile' / incarcarile gratuie de la locul de munca + incarcarile gratuite pe care le-ai prins pana acum, aceste aspete reflectandu-se in cei 80 ron care sunt 'peanunts'. Din cate am inteles, tot de la tine, deja nu prea mai gasesti multe statii de incarcare gratuita. Aici poate ar fi fost mai relevant sa mentionezi cam cat te-ar fi costa incarcarile daca toate erau platite (conform pretului mediu) pt toti km parcursi.

- daca ne-am imagina doua curbe ale costului dpdv al mentenantei, termic vs electric, ai dreptate ca electricul e mai ieftin decat termicul, insa sa nu uitam ca s-ar putea ca un cost destul de mare sa 'loveasca' bugetul proprietarului de electric in momentul in care acumulatorii incep sa 'faca figuri'. Si atunci, nu stiu daca tot saving-ul facut (fata de motorul termic) poate compensa aceasta cheltuiala cu acumulatorii (ramane de vazut, mai ales ca apar tehnologii noi, o sa scada preturile..etc). 

Voi continua sa urmaresc acest topic, mi se pare foarte interesant iar aprecierile tale extrem de obiective. Eram reticent la aceasta schimbare inainte sa urmaresc experienta ta alaturi de aceasta masina si sincer cel mai probabil actuala masina a sotiei (un vw polo 9N 1.4 tdi) o sa fie schimbat cu o electrica. 

Link către comentariu

Am zis de mai multe ori si o sa ma repet de cate ori pot; daca era la pret intreg nu cumparam masina asta niciodata pentru ca economia la carburant nu ar fi echivalat niciodata pretul de achizitie, nu in perioada in care am eu de gand sa tin aceasta masina, oricum. Si desi factorul ecologic este de luat in calcul, nu sunt intr-o situatie financiara destul de buna cat sa pot spune "Da, o sa dau 10.000 de euro mai mult pe o masina pentru ca e eco-friendly..." Dar, la cat am dat pe ea, masina merita din plin. Atata timp cat autonomia nu este o problema, si aici conteaza foarte mult la ce si cum este folosita masina, decizia intre o electrica si o termica este foarte usoara cat timp sunt ambele la acelasi pret.

Pentru cine face multi km, chiar si zilnic, sunt alte masini electrice pe piata catre care ar putea sa se indrepte - Zoe, Leaf, Niro, Kona etc La anul ar trebui sa apara inclusiv un e-Citigo cu autonomie, cica, dubla fata de e-Up!. Pana atunci, e-Up!-ul este strict o masina de mers prin oras, la cumparaturi, dus copilul la gradinita, mers la birou etc. Si de aceste lucruri se achita foarte, foarte bine. Si ieftin! :) Ca eu mai fac nefacute cu ea si ies din oras nu e deloc rau, dar nu pentru asta a fost gandita masina, ea e gandita din start ca "a doua masina", si asa o folosesc si eu, desi avem un coleg care o foloseste ca singura masina din familie! :D 

Masina este incarcata, pentru ca nu merg eu cu ea, de obicei la Kaufland, pentru ca ofera incarcare gratuita (rapida) si a devenit astfel locul preferat de cumparaturi. Pe langa Kaufland mai exista cateva statii Rompetrol cu puncte de incarcare pentru masini electrice (si asta nu numai in Bucuresti) unde poti incarca gratuit, Mega Image-uri (dar nu au statii de incarcare rapida DC, ci doar AC), Lidl, un Mol, cateva prin mall-uri si cam toate astea sunt gratuite, costurile fiind suportate de ei. Statii sunt ok in Bucuresti, in unele sectoare mai multe decat in altele... la mine, in 3, nu e nicio statie rapida :( si totusi ne descurcam fara probleme.

Daca nu ar fi existat aceste statii la care putem incarca gratuit, si avand in vedere preturile practicate de Renovatio, masina ne-ar fi costat cam ~15-25% mai putin decat un Up! 1.0 TSI. Cam cat un Clio 1.5 DCI, care ar fi o varianta de preferat pentru multi. Dar, mai mult ca sigur, as fi mers mai departe cu ideea de a instala o priza in parcarea blocului, lucru perfect posibil, si astfel o incarcare 0-100% ar fi costat cam 9 lei (la cost de 0.5 lei/kW, daca sunt abonamente cu costuri mai mici atunci ar costa si mai putin incarcarea) si tot e mai ok 7-8 lei/100km fata de 42 lei/100Km cat ar costa 1.0 TSI in aceleasi conditii.

Bateriile sunt garantate de fabrica 8 ani si, daca in aceasta perioada scad sub 75% din capacitate, ele se inlocuiesc gratuit. Da, probabil capacitatea va scadea in timp, dar nu cred ca e o mare problema pentru aceasta masina in special. Fiind un model destinat strict plimbarilor prin oras, o pierdere de 10% din capacitatea bateriei se traduce in 10km pierduti din 120 range. Avand in vedere ca rar ajungem sa mergem 100 km/zi, desi am facut si mult mai mult de atat, si stand mai mereu in oras e usor sa te opresti 10 minute la un punct de incarcare si sa castigi peste 50% din baterie in timpul in care fumezi o tigara. Daca lucrul acesta se intampla la 8-10 ani vechime, chiar nu e o problema si nici motiv de schimbare a bateriilor.

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!