Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

@Muale aparent e indicat sa raman in pana la munte, o las sa se duca si ajunge jos cu tot cu bateriile incarcate :)) 

ea41d5843090553.jpg

Am fost ieri pana la Campina, tot cu ea, logic, si am fost mai curajos de data asta. Am plecat din Bucuresti cu bateria plina si n-am mai oprit in Ploiesti. Am ajuns cu un sfert de baterie la destinatie dar am si mers la viteze de autostrada deci a fost ok...

c2abe2843090683.jpg

Am incarcat cat am stat acolo, pentru  ca la casa se poate... si seara am plecat inapoi spre Bucuresti. Masina a apucat sa incarce doar jumatate de baterie in vreo 5 ore asa ca am plecat cu ceva peste 3/4 din baterie si 93 Km autonomie.

Ma gandeam sa opresc 5-10 minute in Ploiesti sa mai incarc ceva dar nu a mai fost nevoie pentru ca cei 93 km range au devenit 105 cand am ajuns in apropierea Ploiestiului (adica dupa ce am si mers vreo 30km :)) ) si asta datorita consumului extrem de mic datorat, pe de o parte vitezei foarte mici (am mers cu 80 km/h pe pilot automat), dar si, probabil, faptului ca eram intr-o slaba coborare...

f563d5843090913.jpg

Am mers asa tot drumul, toate drumurile le fac pe DN1 pentru ca e si mai scurt cu vreo 10km, si pentru mine asta  conteaza, si nici nu vreau sa fiu unul dintre  aceia pe care ii injur ca merg cu 90-100 km/h pe autostrada (eventual si pe banda 2...), si am mai oprit doar acasa, 99 km in total, cu 35km autonomie (cam un sfert de baterie).

Urmatoarea oprire, Busteni! :D 

Link către comentariu

As you can see, we've had our eye on you for some time now, Mr.  @Rave  It seems that you've been enjoying living dangerously.

My colleagues believe that I'm wasting my time with you, but I believe you wish to do the right thing. We're willing to wipe the slate clean. Give you a fresh start. And all that we're asking in return is your cooperation.

Muhahaaha!!!!!!!!!

Si pe mine ma mai apuca mersu la 1600rpm pe A1 la vreo 150-200 de m in spatele vreunui TIR (B1, cam 90 km/h). In special duminica seara cand coada la intrare in Bucuresti incepe la Ciorogarla, 

Dar destul atat @offtopic. Daca pleci de la Kaufland-ul de pe Barbu Vacarescu cred ca ajungi fara probleme pana in Busteni pe Strada Telecabinei (unde se pare ca exista un charger point). Google zice ca e mai scurt pe A3 cu vreo 6km.

Link către comentariu

@Rave ai dreptate, ala din centru e DN1 :))) M-am uitat crucis. Asa e cand lucrezi de 1 Mai.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Laurentiu_LWR
On 4/10/2018 at 12:40 PM, Rave said:

Am tot cautat un electrician care sa-mi poata face o estimare de costuri pentru a trage, legal, o priza 220V in parcare dar pauza...

Altfel, pot sa arunc un cablu de la 5 pana la locul de parcare ca am cateva prize pe sigurante separate...

Daca vrei iti pot da invitatie pe un grup de electricieni de pe FB...si sigur gasesti pe cineva acolo autorizat...cu factura...si totul legal :

Link către comentariu

Mai spre toamna, asa. Deocamdata e ok autonomia, cand se apropie iarna o sa fie utila  :) 

Link către comentariu

Excelente si down-voturile si de apreciat. Se vede ca nu am har pentru comedie/stand-up si de aici si faptul ca anumite glume nu sunt intelese.

@Rave Masina e de apreciat si mai ales faptul ca intr-un oras care este intre primele la capitoul poluare sunt si oameni care "go green"

@zidanne Aici trebuie sa recunosc ca m-am pierdut si imi sunt depasite cunostintele. Deci te iau pe cuvant :)

Link către comentariu

Eu am zis ca scot o sarma si o arunc pe liniile de curent de la tramvai... Asa ca daca ma vedeti pe linia de tramvai nu depasesc coloana, ci incarc masina :)) 

Link către comentariu

@Rave troleu ca daca e tramvai trebuie fie tragi dupa tine un lant serios fie sa.... pui niste roti de tabla :)))

Modificat de zidanne
Link către comentariu

Nu stiu daca #futureiselectric dar e al naibii de rapid... ?

9acbcc845322434.jpeg

Link către comentariu

Shell V-Power, varianta care pisca la limba nu la buzunar! ?

7024d0849109914.jpeg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Aia 20-25.000 de euro mai bine ii pun peste ce primesc pe masina si iau o Kona Electric de ~350-400km range reali :)) 

Link către comentariu

De ce e buna electrica?

Pentru ca atunci cand e condusa mai tare, printr-un oras neobisnuit de liber, am nevoie de consumul afisat ca sa pot sa ma tin dupa ea. :)) 

b1439c877319134.jpeg

Zambete sunt de ambele parti si autonomia, desi scade daca masina e consusa asa, in mod normal sta pe la 140 km in perioada asta (in functie de aglomeratie, stil de condus si nevoia de AC poate creste pana la 160km asa cum poate sa si scada spre 120 km...a afisat si 170 km).

7.000 km and counting. Mergem mai departe. In liniste! :)) 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Stiti momentele alea cand ea vine mieroasa si spune “Imi speli si mie masina?! Te rooog!” sau “Imi faci si mie plinul?!” ?! Ei bine sunt valabile si cand masina este electrica. Si asa te trezesti in situatia asta...

35cd81887462794.jpeg

Asta si pentru cine se intreba ce face masina cand intra pe rosu. Aprinde un bec in bord! :)) 

Cand am ajuns sub 10km range mi-a dat mesaj de avertizare ( asta face si la 30 si la 15 km range) si mi-a activat automat Eco+, oricum mergeam in Eco+ dar ea a scris acolo...

d460dc887462834.jpeg

In teorie range-ul ala ar trebui sa fie cu panica pentru mai toti soferii; in realitate stiam ca ajung lejer si mai aveam baterie si sa caut alt punct de incarcare daca acesta nu era liber. Din fericire, desi era aglomerat, statia era libera asa ca a trebuit sa improvizez, cablul de incarcare la statiile de 50kW este foarte scurt, dar a mers. :) 

da135c887471974.jpeg

Chiar si asa tot e mai bine varianta aceasta fata de cealalta masina la care lucrurile nu evolueaza deloc in bine...

2fe5db887474424.jpeg

In ritmul asta Leon-ul nu o sa mai fie schimbat cu un Karoq/Kodiaq/Tiguan/Ateca ci cu prima masina care-mi ofera un minim de 400km reali range full electric. Si pe care sa mi-o si permit! :)) 

Link către comentariu

   Ai noroc, scoate Dacia masina electrica cu 500 Km range. Asta o sa fie prima masina electrica accesibila. O cumperi cand apare?

Modificat de Ebi
Link către comentariu

Astept sa se lanseze Hyundai Kona Electric, mai intai, si vedem dupa daca ma descurc cu un Logan electric :)) 

Link către comentariu

Te incapatanezi si mergi tot pe full electric cu toate ca infrastructura este la pamant....You've got balls!:))

Link către comentariu

Pai stiu exact cum e sa traiesti cu o electrica, atat plusurile cat si minusurile, si cred ca m-as descurca cu una cu vreo 400km range real. Asta si pentru ca ies destul de rar din oras (cam o data pe luna) si cand o fac nu prea depasesc cei 400km dus.

Range-ul asta mi-ar permite sa ajung si la mare si la munte fara sa opresc si, odata ajuns acolo, nu ar fi o problema sa las masina la incarcat undeva. Puncte de incarcare tot apar, anul asta trebuie sa apara si pe Autostrada Soarelui unele, si daca e sa plec la un drum mai lung de 400km dus cred ca pot sa jonglez util timpul aferent unei incarcari, adica o ora pentru ca bateria ar trebui sa fie de peste 60kWh ca sa permita acest range.

Si pentru rarele cazuri cand am de facut drumuri mai lungi cred ca pot sa imprumut o masina de la vreun prieten sau, de ce nu, chiar sa inchiriez una. Oricum, vedem cand o sa fie momentul ce optiuni am si ce drum voi alege.

Un Passat GTE ar suna bine dar, cunoscandu-ma pe mine, probabil as ajunge sa merg mai mereu pe benzina, nefiind obligat sa ma opresc la un punct de incarcare as gasi mereu scuze ca nu am timp sa-l las la incarcat, si l-as folosi ca pe un hibrid normal, ceea ce nu ar justifica pretul mare al masinii. Daca aveam posibilitatea de incarcare acasa era altceva...

Si, pentru ca aseara am uitat, dupa vreo 30 de minute de stat la incarcat, nu am masurat exact dar asa imi arata masina cand am bagat-o la incarcat, situatia se prezenta asa:

cd9ce9887494534.jpeg

Link către comentariu

Pana cand ajunge Tesla Model 3 pe la noi, poate ca o sa fie disponibila si versiunea cea mai ieftina cu 220 mile si ~35000 euro. Minus 10K de la stat, cred ca s-ar merita.

Eventual iei battery pack-ul de 310 mile si stai linistit. Daca instaleaza si superchargere in marile orase... :wub:

Link către comentariu

Daca ar exista reprezentanta in Romania probabil as face un efort sa iau varianta cu bateria mare si doua motoare. Dar pana o livreaza ies si ceilalti producatori cu modele echivalente si s-ar putea sa fie mai ok...

N-as zice nu unui VW I.D. :) 

Link către comentariu

Se intampla si sa ajungi la statie si aceasta sa fie ocupata de alta masina care incarca. In mod normal te duci la urmatoarea statie dar, daca tot eram cu ambele masini am zis sa o lasam la incarcat pe Type 2. 

6dced0895288074.jpeg

Asa se evidentiaza un dezavantaj al e-Up!-ului. Faptul ca masina poate sa incarce doar cu 3,6 kWh pe Type 2, indiferent de cat poate statia sa ofere (11kWh in cazul acesta dar sunt si statii de 22kWh). Nici e-Golf-ul nu sta mai bine, acesta stie doar 7,2kWh. Prin comparatie, frantuzele au incarcatoare de 22kWh pentru Type 2. 

2909df895288104.jpeg

Teoretic, o statie de 22kWh ar trebui sa incarce bateria de 18,6kWh a e-Up!-ului intr-o ora. Practic, insa...

37b5e8895288134.jpeg

De ce? Nu stiu! Limitari tehnologice, reduceri de costuri... n-am idee...

Oricum, nu e un capat de lume. Odata ca poti cauta alt punct de incarcare, daca ai destula baterie sa te plimbi sa cauti, si, in cazul meu, pentru ca exista cealalta masina cu care sa ne facem treaba; daca avem treaba impreuna oricum nu are sens sa mergem cu ambele masini catre acelasi loc...

Link către comentariu

Road trip time!

Aveam un drum de facut pana la Buzau si cum sunt deja la al 3-lea plin luna asta la Leon si aveam si timp am zis sa ma distrez si sa plec cu e-Up!-ul.

Aveam de ales intre:

- a merge  pe E85, cam 115-120 Km pana unde aveam de ajuns ceea ce insemna ca eram la limita cu autonomia si ar fi trebuit sa merg incet, fara AC si sa ma feresc de aglomeratie - ceea ce nu parea deloc fun

- a face o oprire in Ploiesti sa incarc si sa plec mai departe de acolo

Am plecat de acasa pe la 12:00 si m-am oprit la Rompetrol in Otopeni unde exista un punct de incarcare (Nota personala: Felicitari Rompetrol care au inceput sa instaleze foarte multe puncte de incarcare prin toata tara in statiile lor :) ). Nu aveam neaparat nevoie sa ma opresc pentru ca aveam baterie sa ajung la Ploiesti, desi eram pe la 50%, dar am zis sa vad cum incarca...

e3025e900709574.jpg

De acolo, cu bateria pe la 80%, am plecat spre Ploiesti. Am mers 90 Km/h pe pilot automat cu diverse scapari peste pentru depasiri. Am ajuns cu ceva sub 50% baterie; suficient sa ma intorc in Bucuresti dar nu suficient  sa ajung la Buzau.

3cfc59900709604.jpg

20-30 de minute mai tarziu am plecat spre Buzau cu suficienta autonomie.

0e4ba4900709564.jpg

Am mers la fel, 90-100 Km/h cu muuulte depasiri (drumul era plin de camioane) facute cu suficienta lejeritate, mai ales daca plecam de pe la 60-70 Km/h. Chiar daca am mers destul de incet nu m-au depasit foarte multe masini, semn ca masina se misca foarte bine si la viteze mai mari. Am ajuns la Buzau cu vreo 60Km autonomie si m-am oprit la o benzinarie locala care a instalat un punct de incarcare rapida. Sunt 2 puncte in Buzau, ambele ale MCM, in timp ce in Ploiesti este unul singur in Kaufland. Iarasi, Bravo!

38c7f8900709634.jpg

Am plecat de acolo tot cu vreo 130Km range, dupa vreo 30 de minute ca am fost blocat de un tir care descarca GPL :) . Am rezolvat ce aveam de facut si am plecat inapoi spre Ploiesti. Acelasi stil de mers, poate ceva mai alert, asa ca am ajuns cu bateria cam la o treime. Stilul de mers alert si vitezele maricele au taxat bateria care banuiesc ca s-a incalzit si a redus puterea de incarcare asa ca si timpul de incarcare a fost afectat.

4e66bd900709694.jpg

a13d1e900709674.jpg

30 de minute mai tarziu am plecat spre Bucuresti cu vreo 80% baterie si 126 km range. Eram deja obosit si plictisit asa ca am mers tot DN1 cu 70km/h pe pilot automat si am ajuns in Bucuresti cu un range de invidiat :))

265a96900709724.jpg

Per total, drumul l-am facut cam in 6 ore, drum pe care il faceam probabil in 4 ore cu Leon-ul, dar a fost fun si o experiente pe care as vrea sa o repet. Puteam sa economisesc cel putin 30 de minute daca imi alegeam cu mai mare grija opririle pentru incarcare, de exemplu la plecare m-am oprit degeaba la Rompetrol, cat si daca nu pierdeam timp inutil la statii incarcand mai mult decat aveam nevoie. In Ploiesti am incarcat pana aproape de 100% (125 Km autonomie) desi aveam nevoie de 60Km range pana la urmatorul punct de langa Buzau, asa ca puteam sa ma opresc la 80% si sa economisesc 10-15 minute... dar nu regret. Data viitoare o sa stiu ce si cum am de facut!

Per total mi-a placut! :D 

Link către comentariu

Pentru ca tot am ajuns acum sa incarc masina. Cu bateria la temperatura normala, adica fara sa alerg masina, statia de 50 kWh de la Kaufland arata 25 de minute incarcare full si la 80% (de undeva de pe la 25%) masina ajunge cam in 10 minute. Asa e viata in masinile fara management de temperatura a bateriei (adica racire :) )...

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!