Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

nuuuuuu, e de la venirea primaverii, temperaturi mai mari, etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vezi sa nu :D

Link către comentariu

@zidanne eu unul tin la glume, chiar si la chestii serioase :)) moderatorii sunt ceva mai sensibili dar in rest e un thread “free”

@mad_kat o sa razi, chiar de la temperatura e, ca telefoanele pe care le primesc de la ea sunt, citez:

Ea(fericita): azi m-am alergat cu un X6” si “Ea: tocmai era sa ma ia radarul! Eu: Pai cat aveai?! Ea: 10-20, asa... (plus o cifra in fata pe care n-am voie sa o scriu ca dam in ilegalitati :)) )

Dar se pare ca masina asta indeamna la calm si mers incet. Ceea ce nu e deloc rau :) 

Link către comentariu

Dupa cateva luni de la achizitie am ajuns la concluzia ca e foarte bine ca avem si o masina mai mare, cu un motor mai puternic si mai potrivita mersului in formula completa (eu, ea, copil, caine) mai ales in afara orasului!

Si ca masina aia sta si aduna praf in parcare... :)) 

F4DF6FA2-2EDE-4737-80DA-DFE81433A4ED.thumb.png.aa7dfe2f2075fc1d892c99e437bdbd79.png

60B20ECC-0D65-4C43-B734-65FCEBB8D95A.thumb.png.4c46f79bf4cb9eddb48fd75e06bcdd33.png

4.500km and going!

Link către comentariu

trebuie sa schimbi carbunii motorului.

daca rezolvi sa tragi un cablu de incarcare de undeva, sa nu mai stai in kaufland e de vis.

Link către comentariu

Am tot cautat un electrician care sa-mi poata face o estimare de costuri pentru a trage, legal, o priza 220V in parcare dar pauza...

Altfel, pot sa arunc un cablu de la 5 pana la locul de parcare ca am cateva prize pe sigurante separate...

Link către comentariu

@Rave 20 de lei priza, 20 de lei cablul, 20 de lei siguranta, inca... 40 de lei berea si alte maruntisuri si faci un DIY :))

LE ai spus 5m... Ma gandeam ca stai la parter. Daca vrei direct din tabloul principal... Costa. Si ai de alergat dupa avize. Daca o apuci pe calea asta, vezi cat te duce 400V ca. 

Modificat de zidanne
Am crezut ca @rave locuiește la parter
Link către comentariu

Nu merge asa... e cu aviz, cerere si contract la Enel, contor separat, priza de exterior IP57(macar)... d-astea grave

Sau ma enervez si arunc o rola de 30-40m de la geam din priza dedicata aparatului de aer conditionat, cu traseu si siguranta separata :)) 

Link către comentariu

Vorbesti cu aia unde parchezi (da, busted :ninja: ), firul prins pe tavanul gangului si coboara pe stalp fix langa masina.

Hai ca merge si fara toata birocratia de la Enel daca e bunavointa, gen cablu la subsol, priza pusa la baza blocului si masina (daca se poate) parcata cat mai aproape.

Link către comentariu

Avem un coleg care a detaliat in topicul de mai jos procedura de montare a prizei

 

Link către comentariu

Procedura o stiu, desi e putin diferita la mine. Ar trebui sa plec cu un cablu monofazat din tabloul general al blocului intr-un contor, cu contract separat la Enel, apoi sa ies prin gradina cu un cablu de exterior si sa termin intr-o priza de exterior pe gardul dintre gradina blocului si parcare, protejata cumva de intemperii. 

Problema e ca nu am gasit pe nimeni sa-mi estimeze daca asta ar costa 1.000, 2.000, 4.000 sau 10.000 de lei... 2.000 ar fi ok, 4.000... nu prea :) 

Link către comentariu

E mai simplu sa urci masina la 5 decat toata tarasenia asta cu enelul :)) 

Alte familii se bat la care scoate consumul cel mai mic, voi va bateti la care intrece cea mai smechera masina la semafor :)):)) 

Link către comentariu

Hai ca am reusit, intr-un final, sa schimb si la jucarie cauciucurile de iarna cu cele de vara. S-a facut si mai liniste, nu ca nu era :) oricum, TS860-urile chiar sunt destul de silentioase; si parca sunt si mai moi astea de vara, simteam cauciucurile de iarna mai dure.

M-au mai intrebat doi oameni de masina cat am asteptat. Cat costa, cat are range, cat sta la incarcat, cat costa incarcatul etc. Interes pentru electrice exista cam peste tot, eu sper sa se si materializeze si sa nu ramana doar la stadiul de curiozitate. 

b43893828876863.jpeg

Link către comentariu

Am facut undeva pe la 180km si zilele astea. Nu e suficient ca masina face 35-40km/zi in cursul saptamanii, a ajuns cal de bataie si in weekend :)) 

Ce-i drept avem spatiu suficient in ea, este extrem de silentioasa, destul de confortabila si are si spatiu pentru cateva cumparaturi. E masina ideala de familie! :biggrin:

0e406c832858573.jpeg

Astazi, de exemplu, am fost pana la Comana, ne-am plimbat cu barca, am mancat, ne-am relaxat si, la intoarcere, am facut ceva ce nu credeam ca o sa fac vreodata.

Am plecat cu geamurile deschise si aerul oprit, sa se racoreasca putin in masina pentru ca ramasese in soare si, cat am cautat una alta mergand incet, am observat ca scazuse consumul pana pe la 10,8kWh si mai scadea, ceea ce pentru mine a fost un soc. Masina are 11,ceva(7, parca) consumul declarat in carte si eu nu prea am vazut sub 12-13kWh la stilul meu de condus.

Asa ca am setat pilotul automat la 50 km/h si am asteptat curios sa vad pana unde scade :), aerul in continuare oprit, geamurile deschise, tractoristStyle dar nu era suficient de cald cat sa ma deranjeze (eu merg cu AC-ul pornit mereu in cealalta masina) si ineditul situatiei, adica vantul in bot, ii placea si celui mic asa ca era ok. :) Cat am parcurs satul in care ma aflam si urmatorul, cu tot cu bucata dintre ele la aceeasi viteza, am atins un minim istoric!

f50de9832858633.jpeg

Practic, la consumul asta, masina ar trebui sa depaseasca 200km autonomie ceea ce, avand in vedere ca are 160km declarati in carte, este WOW! 

5ce2aa832858603.jpeg

Bine, minunea nu a tinut mult si dupa ce mi-am facut damblaua, si spre dezamagirea sotiei careia incepuse sa-i placa plimbarea relaxanta de “duminica”, m-am infipt in acceleratie la 50 km/h de au scartait cauciucurile (si m-am mirat si eu cum m-a aruncat in scaun :cool:) si m-am dus inapoi spre viteze apropiate de trei cifre. Chiar si asa consumul nu a sarit de 11kWh asa ca pot spune ca nu are sens sa mergeti incet in masina asta deoarece castigurile, desi exista, sunt neglijabile. Daca nu aveti nevoie de ultimul km de autonomie pe care il puteti stoarce din masina mai bine mergeti normal. La viteza dubla, diferenta de consum de 2kWh cred ca renteaza. Pentru mine, cel putin, clar da. Oricum, la aproape un sfert din baterie am ramas cu 40km autonomie ceea ce inseamna ~150km range cu un plin! Ceea ce nu-i rau deloc... :D 

36fc1e832858523.jpeg

Imi place jucaria asta din ce in ce mai mult! ;) 

Link către comentariu

daca ridicai geamurile aveai aerodinamica mai buna, deci consum mai mic :)

asa mult ai stat la vulcanizare de au ruginit discurile?

Link către comentariu

N-am cautat chiar cel mai mic consum... Sunt convins ca mai scadea daca inchideam geamurile si mai aveam rabdare sa merg incet. Dar n-am avut! Ma declar multumit si cu atat, oricum nu o sa repet experienta :)) 

Discurile sunt ruginite pentru ca masinile electrice folosesc foarte putin spre deloc frana si se bazeaza foarte mult pe frana regenerativa! :rolleyes: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu, serios acum, se reflecta culoarea de pe jos in ele :)) 

Link către comentariu

Uite ceva ce n-o sa vezi vreodata in Romania! Si nu ma refer la faptul ca sunt statii de incarcare pe strada ci ca nu e parcat niciun X/Q pe unul din locurile alea :)) 

In alta ordine de idei, daca tot am o masina de oras am zis sa se simta in elementul ei, asadar...

2b8888840226603.jpeg

Am avut treaba (care nu s-a mai concretizat) pe undeva pe langa Slanic asa ca am iesit la plimbare. Am incarcat, am mers, ne-am plimbat, am mancat si, la intoarcere, dupa o incarcare regulamentara am ramas putin... wtf?! :D  

9acd79840222043.jpeg

Masina mi-a dat cam cea mai optimista previziune de autonomie a ei :) Ba chiar s-a incapatanat sa o si creasca putin cand am trecut, din curiozitate, in EcoPlus. 

acecc5840222113.jpeg

Am ras si am plecat la drum gandindu-ma ca o sa scada la o valoare mai normala dar, dupa ce am vazut ca nu vrea sa scada, am zis sa merg mai incetisor asa ca am lasat pilotul automat la 80 km/h si, cateva zeci de km mai tarziu, ea se tinea tare pe pozitii :) 

f51759840222193.jpeg

Bine, nu a durat mult si am uitat de autonomie, mai ales dupa ce am intrat in Bucuresti, plus cateva accelerari mai puternice pentru ca... poate :) dar, dupa vreo 83-84km parcursi am ajuns acasa cu range de: 

1f1d11840222243.jpeg

Per total, mai ales daca mergeam mai linistit cap-coada, iesea undeva la peste 170 km, in timp ce ea are declarat 160km range in carte, valoare care mi se parea extrem de optimista si cam imposibil de atins. Aparent m-am inselat! :)) 

Ma declar foarte multumit! :) 

Modificat de Rave
Link către comentariu

Cum face cand intri sub 15-20% din range? bipaie?  

 

Avem un coleg cu leaf (gen 1) a mers din Brasov la mare cu masina si a facut 15 ore, cealalta masina e yaris, nu incap toti cei 4 membri+bagaje.

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu

@Rave imi faci pofta tare cu masinuta asta.

Modificat de zidanne
Link către comentariu

@deenman eu incarcam Yaris-ul cu bagaje si ii trimiteam pe ceilalti 3 cu trenul :)) 

Sau, din banii economisiti neplatind atatea luni benzina, inchiriam o masina...

Sa ma opresc 10-30 de minute la un fast-charge e ok. Gasesc ceva de facut... cumparaturi, beau o cafea, ma relaxez... Sa stau 3-4 ore la incarcare normala... daca am ceva de facut acele 3-4 ore, altfel, adica sa fac asta ca o oprire dintr-un drum mai lung... Nu, multumesc!

Masina da o avertizare cand mai raman 30 km autonomie, indiferent la ce nivel de incarcare al bateriei se intampla acest lucru. Iarna mi-a aratat 30km range si cand eram 2 liniute sub jumatate din baterie (cu caldura la maxim, scaune la fel, parbriz incalzit etc) cand intra in zona rosie a bateriei parca aprinde becul in bord, si nu mai stiu exact, am ajuns o singura data acolo :)

@zidanne Recomand! :D Atat masina asta, pentru oras si distante scurte, cat si orice alta masina care are motor electric :D 

Link către comentariu

@Rave eu oricum fac 20% oras restul "afara" - aka 60 de km dus, 60 intors. O "jucarie" din asta si-ar face treaba (o idee mai mare in portbagaj) . Dar asta inseamna sa stau cu 2 masini in parcare - anu asta am programati vreo 4000 de km prin excursii -> fie uit dieselul in parcare si-l scot la plimbare bilunar, fie il vand si inchiriez masina pentru cand vreau sa trec de Pitesti. Care... poate sa fie deloc sau foarte des. Plus ca nu stiu cum e la noi cu trecerea granitei cu masina inchiriata (n-am inchiriat inca masina in .ro).

Deci cum o dau cu bag tot aici ajung:

ssp6a0q.jpg

Anyway "Fremtiden er elektrisk".

 

PS @moderatori a nu se incadra la "versus"

Link către comentariu

Pe vremea asta si a mea da semne ca poate mai mult decat credeam initial dar intre timp am descoperit un buton magic pe consola ? si nu prea ma mai pot abtine sa nu-l apas din ce in ce mai des. Sper ca la un moment dat  sa dau dovada de indeajunsa rabdare sa verific range-ul maxim pe care l-as putea stoarce din baterie.?

Link către comentariu

Și-au făcut bateriile rodajul și țin mai mult :)

Când ramai în pana... Electricianul, o împingi și se Încarcă bateriile? 

Link către comentariu

Da, doar ca i se descarca celui care impinge "bateriile" inainte de a aduna suficienta autonomie  :P

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!