Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

scuze daca ma bag ca musca,dar ai incercat incarcarea la SOCAR? au statie destul de bunicica pe la 30KW daca nu ma insel.Asta pentru ca spuneai ca stai in sect 3.Si Mega Image are incarcare gratuita din cate stiu

Modificat de hudrea1985
Link către comentariu

Nu am incercat pentru ca sunt destul de limitat pe parte de statii AC. e-Up!-ul incarca la maxim 3,6 kWh AC asa ca indiferent de statie, 7-11-22 kWh, el poate trage maxim doar 3,6 kWh asa ca incarcarea AC dureaza destul de mult, adica 4-5 ore, sau mai putin in functie de incarcarea bateriei.

Evident, pot sa las masina si sa revin cand e incarcata, dar tot mai simplu e sa ma duc la un fast-charger si sa fac cumparaturi cat stau acolo. 

Uite, asta ar fi o idee de retrofit... sa iau charger-ul de pe e-Golf. Acela stie 7,2 kWh...

Pana atunci, merge si asa. Ne bucuram de primavara :)) 

 

Modificat de Rave
Link către comentariu

Cu cat incarci o baterie cu un curent mai mare decat este prescrisa din fabrica, cu atat ii micsorezi durata de viata. Incearca sa incarci un telefon gen Samsung cu un incarcator de 3mAh in loc de incarcatorul original de 1.5-2mAh sa vezi cat te tine bateria. 

Link către comentariu

Mda, este logic ca incarcareasa se faca la un curent cat mai mic dpdv al duratei de viata a bateriei, chiar si in manualul masinii este mentionat. Dar pentru cine se grabeste si are masina intr-un loc public incarcarea rapida este prioritatea. Eu acasa pentru ca nu ma grabesc  cateodata o incarc si la 5A, zilele astea am uitat-o  cuplata  peste noapte si a doua zi a trebuit sa scot cablul de sub zapada nu mai zic ca nu se mai zarea nici cupla infipta masina fiind complet inzapezita .Noroc ca se decupleaza automat la sfarsitul incarcarii.:winter:

Link către comentariu

Era o gluma retrofit-ul, logic. Pe langa problemele legate de baterie, care nu sunt totusi atat de mari pe cat crezi, sunt de luat in calcul cele legate de management-ul electronic al incarcarii. Masina nu incarca cu acelasi amperaj de la inceput la sfarsit si trebuie sa stie cat are bateria, cat curent vine, cand trebuie sa faca switch-ul bla, bla...

In schimb bateria de e-Up! nu ma astept sa fie radical diferita de cea de e-Golf. Desi acesta din urma are pompa de caldura, racirea se face pe aer, adica practic nu are racire, alternativa fiind pe apa la masinile mai scumpe. Asta inseamna ca ar trebui ca ambele baterii sa se incalzeasca, si sa se raceasca, la fel de tare la acelasi nivel de incarcare. Deci, teoretic, ar trebui sa mearga un incarcator de 7,2 kWh si pe e-Up! Practic, insa, problemele de management si ecu-uri si garantia fac lucrul asta imposibil...

Pentru sanatatea bateriei alte chestii sunt mai utile pentru ca nu se poate depasi nivelul de incarcare stabilit din fabrica in niciun fel. Masina ori incarca la maxim 3,6 kWh AC ori la 50 kWh DC, altceva pur si simplu nu e posibil. Evitarea sa ajunga vreodata bateria la 0%, limitarea pe cat posibil a incarcarilor pana la 100%, desi asta nu e atat de grav ca a lasa bateria sa “moara” la 0%, mersul “normal” pentru ca acceleratiile maxime duc la degradarea bateriei ( Tesla da si warning cand e activat Ludicrous mode) sunt la fel de, daca nu mai, importante si mai usor de controlat. Desi si producatorii controleaza singuri lucrul asta. Lasat de capul lui, motorul electric de pe e-Up! ar putea accelera la fel de tare de la 0-50km/h si la 50-100km/h si ar putea depasi limita electronica de 130 km/h dar el este limitat tocmai pentru a proteja bateria.

Asa ca, daca masina se foloseste normal, nu sunt motive mari de panica. Normal insemnand si sa accelerezi tare, si sa incarci fast-charge, si sa mergi la 35C si la -15C, adica... normal. Si o masina pe benzina e de preferat sa stea in garaj cu temperatura controlata, si e mai bine sa nu stea nici la 35C nici la -15C dar asta nu inseamna ca se strica daca o face odata, si e ok sa vada si limita superioara a turometrului (recomandat chiar) dar nu non-stop, si tot ce se aplica la toate masinile. 

Per total, foarte putine baterii au fost schimbate din cauza degradarii accelerate sau probleme de genul. Evident ca asta nu inseamna ca nu pierde nimic, dar un 5-10% pe o perioada de 8 ani, la folosire normala, este acceptabila la nivelul actual de tehnologie. Abia daca pierderea de capacitate sare de 30% in 8 ani, bateria este schimbata sub garantie si e greu rau sa se intample asa ceva...

Link către comentariu
2 hours ago, deenman said:

Cu cat incarci o baterie cu un curent mai mare decat este prescrisa din fabrica, cu atat ii micsorezi durata de viata. Incearca sa incarci un telefon gen Samsung cu un incarcator de 3mAh in loc de incarcatorul original de 1.5-2mAh sa vezi cat te tine bateria. 

la 3mAh o sa-ti ia vreo luna sa-l incarci, daca scoti acel m de acolo, este altceva.

Link către comentariu

Aceasta pagina duce lipsa de poze cu jucarii. Masina e murdara dar... #meh :)) 

DFAEF555-C3BE-498E-9AE6-8437988E2C86.thumb.jpeg.f46b568cc14934e9fb3a83c0a2413d82.jpeg

41850F01-1872-4435-B232-904127A9A320.thumb.jpeg.d2656c5108c94f46ad9c8568e26ecd49.jpeg

2B57EBDB-9D0C-4A34-97FA-A6BACC0D88E8.thumb.jpeg.ecfceef7c4406595cba2193d8ffe632c.jpeg

Si o poza mai clara cu senzorii din parbriz. Cei din stanga sunt de la frana automata, in dreapta este cel de lumina/ploaie. 

367463F9-9C67-49FC-A81D-FAD8300F1BA8.thumb.jpeg.b0e90b0acb255e594943457aa4143c3e.jpeg

Link către comentariu

Frana automata adica front assist? Daca e asa, atunci nu inteleg de ce nu a fost pus in sigla sau undeva in fata masinii si a necesitat o asa mare suprafata pe parbriz.

Link către comentariu

Ceva de genul, da... Practic se numeste City Emergency Brake si aparent e pe baza de laser, cea de pe Golf parca e pe baza de radar. Optiunea e disponibila cam de cand a fost lansat Up!-ul, adica 2011, asa ca banuiesc ca e o tehnologie mai veche, si de atunci a fost lasat asa. Probabil nu avea sens financiar sa faca un upgrade atat de mare. Poate la versiunea urmatoare...

Link către comentariu
lambda_dryver

Am citit tot topicul cap-coada si, chiar si dupa atatea pagini, tot stau si ma minunez la lumina aia ambientala! Este senzatie! :wub:

Foarte draguta "jucaria" @Rave ! Sa o stapanesti sanatos si multi kilometri "ieftini" fara probleme! :beer: 

Link către comentariu

Eu inca raman la cele de iarna pana cand noaptea am constant cel putin +7 grade Celsius. Tentatia e mare sa trec la alea de vara, dar mai sigur sa nu o fac inca :D

 

Link către comentariu

@Rave @Emy D  Crrred ca-i timpu pentru sosonii de vara:

image.thumb.png.96990fb421bcf1b613714109735dcfd8.png

@Rave imi place jucaria ta (cu toate ca nu-i chiar o jucarie), am dat intamplator peste topicul tau (cineva ti-a mentionat electrica intr-un alt topic); imi place cum ai prezentat-o, cu bune (consum mic chiar si cu la un fast charging platit, maintenance free + tot ce inseamna o buburuza in oras) si cu rele ( influenta temperaturii asupra timpului de incarcare, plus alte mici chestii produse de "cost saving" - lipsa unei cotiere, lipsa farurilor LED).

Cu toate astea, vazand cum e la altii (las mai tarziu o imagine) si cum la noi nu stiu daca sa te cred pionier sau nebun (probabil o combinatie intre primele doua).

 

Link către comentariu

Pioner clar nu sunt, nebun... nu zic nu :)) Am incercat sa prezint masina cat mai corect pentru cei care planuiesc sa cumpere sau sunt doar curiosi cum e viata fara benzina. La fel ca orice altceva, e si cu bune si cu rele. Conteaza cat de mult iti plac alea bune si cat te deranjeaza relele...

Link către comentariu

@Rave acum 3 ierni am ajuns intr-un oras din nord, cu munca :)) si cum ma plimbam eu asa linistit seara, pe... racoare, vad luminile unui ozn... era un i8. Zic, uite un nebun; si inca unu si... inca unu :) cred ca in seara aia, in 2 km am vazut cam 50-60 de electrice/hibride (i3, leaf si cateva tesle). Seara urmatoare am plecat iarasi la vanatoare de electrice. Ajung intr-o parcare, un P90D statea la incarcat; parcarea era in spic si avea vreo 6 locuri. Toate 6 erau ocupate de o tesla :).  3 minute de mers pe jos, alte cateva erau la incarcat pe strada in fata unei cladiri (ca in poza de mai jos):

image.png.43303a84f6fd633f1a5d348b0d4fa9ce.png

Seara se vad muult mai frumos :))

Azi (de joi si pana luni) e vacanta de Paste si... cam toate masinile au parasit orasul asa ca nu prea am avut ce poza:)

Concluzia: comparand cu ce vad eu aici legat de facilitati (chargere la tot pasul, ecobonusul, taxa 0, taxa la intrarea in oras pentru cei cu motoare cu ardere interna, electricitate la pret de nimic) si ce exista azi in .ro (bucuresti) esti si pionier si nebun :)

Link către comentariu

Atunci suntem din ce in ce mai multi si in Bucuresti ca azi am vazut, in 15 minute, un Smart ForTwo Electric Drive, un Zoe si o Kia Soul EV :))

Se misca lucrurile si la noi, incet incet

Modificat de Rave
Link către comentariu

@Rave si ma gandesc ca o sa ajungeti 200.000 de nebuni care isi baga masinile in priza in fiecare seara (o data la 3 seri) si o sa vedem artficii din punctele de transformare :))

Link către comentariu

Asta e de bine! Inseamna ca o sa fie nevoie de un refresh al instalatiilor electrice, transformatoare noi, alea alea... industria munceste, economia duduie, se fac locuri de munca sa produca transformatoarele alea... e de bine! :)) 

Link către comentariu

E206AF03-E5DC-4931-B3CB-68FCBD00CAD8.thumb.jpeg.ffe02e0a588bb78b4b94ed0fd4496b71.jpeg

Incetisor dar revin temperaturi mai prietenoase cu EV-urile asa ca am dat o fuga pana la Ploiesti. 

Am incarcat langa Mall Baneasa si am mers pe DN1 pentru ca e mai scurt si vitezele mai mici de deplasare sunt mai EV Friendly. Chiar si asa pot sa numar pe degete cate masini m-au depasit dar asta e alta discutie. :D 

La dus, 55km - mers 90-100km/h, am ajuns cam cu jumatate de baterie, parca ceva mai mult ca stiu ca am luat in calcul ca daca merg mai incet, un 70 km/h asa, as putea sa ma si intorc in Bucuresti fara sa incarc. 

N-a tinut foarte mult gandul asa ca, dupa ce am terminat ce aveam de facut, am incarcat la Kaufland si am plecat inapoi. Am mers mai tare de data asta si am ajuns cu ceva sub 50% baterie.

4C81BD69-19E6-4C61-AD1B-20373FE561BE.thumb.png.b39b4e6c3f78260403a73fd7da7e2372.png

Per total bine! Astept sa gasesc un motiv sa incerc un Valea Prahovei cand o sa am si timp. Daca incarc la Ploiesti ar trebui sa ajung la Busteni, unde am alt fast-charger. Cu oricare alta masina care nu are bateria atat de mica drumul asta nu ar pune nicio problema dar asta e o masina de oras, nu de astfel de drumuri, dar se pare ca poate sa faca si asta... De partea de “masina de familie” oricum se achita foarte bine :)) 

5332E579-2B56-404F-B4F6-BB9442BA3800.thumb.jpeg.10e89237067574f8dd4232b0b154ffec.jpeg

Link către comentariu

E in “carti” un fast charger si pe autostrada anul acesta, chiar 2 desi nu stiu cand anume. Pana atunci... merg cu cealalta masina :)) 

Link către comentariu

Aparent e mai bine daca nu conduc eu masina asta. La un picior mai finut si autonomia e la fel de finuta 

EDB70B94-D659-4E4A-B6DA-05770B094264.thumb.jpeg.85957a418afc23d2cd1f30f66fc4fd33.jpeg

Sa tot tina primavara! :) 

Link către comentariu

@Rave  :))) ... [ din pacate continuarea poate jigni asa ca o lasam de alta data ]

Modificat de zidanne
Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!