Jump to content

kye04
 Share

Postare recomandată

In carte scrie ca poti schimba din d in 3/2/1 in timpul mersului (frina de motor) io n-as recomanda chestia asta... ...

pai acolo eu am -sub-inteles-singur ( :) ) ca poti schimba din D in 4/3/2-eu asa am, daca te afli deja in viteza respectiva, pt a preveni sa schimbe ea in alta viteaza superioara. adica, un ex clar: daca esti in D, si mergi incet, -adca daca esti deja in treapta 3 sau 2- o poti baga in 3 de ex, ca la acc sa nu mai treaca ea in 4. ai d coborat o panta sau ceva... dar din D la 100 la ora nu e bine sa bagi in 3. eu oricum am si + si - si nu ma asa ea sa schimb daca nu am turatia corespunzatoare. adica nu ma lasa in dau - daca merg prea tare sau + daca merg prea incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimeni o masina cu motor 1,6 si cutie automata 4 trepte sa pot compara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pac, daca stau pe loc in N, consum instant 0,7. daca pun in D si stau pe loc creste la 0.9, 1.0 l/h. deci ea sta cu "ambreajul" cuplat....

Cred ca se referea la N vs D in mers, nu pe loc.

1.La stop,cum se tine cutia?Pe D si picior pe frina,pe N si picior pe frina sau pe P ?

In D va consuma mai mult si va "freca" ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baeti....nu-s eu axpert in cutii automate dar un lucru va zic sigur:in D masina nu e in frina de motor...este undeva pe liber dar nici debraiata complet....Puteti realiza asta in felul urmator:

mergeti cu masina pina la viteza a 3-a la o viteza relativ constanta si luati piciorul de pe acceleratie...veti vedea k se duce inainte fara probleme....mergeti iar in D pina la a 3-a dupa care bagati manual in 3 ...o sa vedeti atunci frina de motor...

Problema care ma framinta pe mine este de ce totusi masina merge doar pina la 160km/h ...in cartea tehnica viteza maxima constructiva este 185...

Sa fie oare si din cauza faptului k am pe ea cauciucuri de iarna 16/205 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in D e in frana de motor fara dubii!

daca iei piciorul de pe acceleratie ramane in viteza. ia scoate-o in N sa vezi diferenta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kye04 de ce-ai deschis 2 topic-uri despre acelasi lucru? Momentan le-am unit, data viitoare warning...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se referea la N vs D in mers, nu pe loc.

In D va consuma mai mult si va "freca" ambreiajul.

nu "freaca". pt ca, spre deosebire de ambreiajul clasic, discurile alea stau in ulei... si distantate

Baeti....nu-s eu axpert in cutii automate dar un lucru va zic sigur:in D masina nu e in frina de motor...este undeva pe liber dar nici debraiata complet....Puteti realiza asta in felul urmator:

mergeti cu masina pina la viteza a 3-a la o viteza relativ constanta si luati piciorul de pe acceleratie...veti vedea k se duce inainte fara probleme....mergeti iar in D pina la a 3-a dupa care bagati manual in 3 ...o sa vedeti atunci frina de motor...

Problema care ma framinta pe mine este de ce totusi masina merge doar pina la 160km/h ...in cartea tehnica viteza maxima constructiva este 185...

Sa fie oare si din cauza faptului k am pe ea cauciucuri de iarna 16/205 ?

nu poti compara frina de mot la automata cu frina de motor la manuala. Cett este ca mashina NU este "pe liber" ... daca ai BC poti vedea diferenta cu ochiul liber - in D consum instant e 0.0, daca-o lashi in N cons instant e ala de la ralanti.

De fapt.. problema ta nu e cutia.... ci faptul ca nu merge cu 185 cit scrie in carte. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt.. problema ta nu e cutia.... ci faptul ca nu merge cu 185 cit scrie in carte. :)

Corect....asta de la ce sa fie oare?Cutie?Motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu "freaca". pt ca, spre deosebire de ambreiajul clasic, discurile alea stau in ulei... si distantate

Atunci de ce tremura masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pacman - poate nu-ti place cum suna "freaca ambreiajul" dar, pe loc , in "D" este cuplata treapta I de viteza. Asa este OK?! :) Evident ca tot atat de bine pot fi clupate si vitezele II si III (tot pe loc)

@key40- legat de problema care te doare cel mai rau, cea cu viteza maxima, ai fost cu masina la un test cu VAG sau VAS? Eu mi-am spus deja parerea la pct. 3 in postul #19.

Pt. cei ce stiu despre "Lock-up clutch", nu credeti ca ar putea fi o eventuala cauza, in problema cu viteza maxima ? (ca nu poate fi atinsa) Sau... N91 care il controleaza?

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm

n-am zis ca nu e cuplata tr 1. am zis doar ca NU FREACA. (indiferent de "cum suna"). Sau freaca nesemnificativ de mult.

Faptul ca o lashi in D la stop (cum e si recomandat in manualul de utilizare) eu il vad ca si un cistig de timp, stiind ca pina la cuplarea vit 1 trece un oarecare timp( foarte mic dar e timp pierdut).

despre cum poti cupla vit 2 si/sau 3 PE LOC... poate aflu si eu...

"multi-switchul" despre care vorbesti in postul 19 este, de fapt, o banala pirghie.

despre lockup clutch... ce-ar trebui sa stim ca sa ne dam seama daca influenteaza sau nu viteza maxima?

la fel si despre n91? cum ar putea influenta n91 viteza maxima?

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pacman -Vorbim de cutia 01M? OK.

1. Multi-switch-ul de care vorbeam, denumit de fapt, "multifunction switch F125", se afla in carcasa cutiei si este actionat (printr-un cablu) de catre maneta schimbatorului de viteze. El informeaza unitatea de control, asupra pozitiei schimbatorului (selectorului) de viteze. DECI...nu este o BANALA parghie :)

2. Lock-up clutch, este un "ambreiaj mecanic" care este cuplat in anumite conditii de mers, comandat de valva N91. De acest lock-up clutch, este nevoie la turatii mari, unde convertizorul nu poate transmite cutiei intreg cuplu- motor.

3. Ai incercat sa lucrezi cu treptele 1,2,3 ? Incearca(!) sa bagi in 1 sau 2 sau 3 si sa pornesti de PE LOC; Pleci de pe loc cu 1, 2 sau 3 .

1= I, 2= I -> II, 3= I -> II -> III

Acum, revenind la problema cu "viteza maxima"(ce nu poate fi atinsa), de aceea am facut referire la "lock-up clutch" ca fiind o posibila cauza. Asta in cazul in care, problema tine strict de cutie si nu exista alte "pierderi" de putere datorate motorului sau unui eventual "mers infranat".

@key04 - nu are treaba dimensiunea rotilor cu viteza indicata la bord; cu cea reala...DA dar, nu cred ca ai folosit alte instrumente de masura pt. viteza. :))

mergeti cu masina pina la viteza a 3-a la o viteza relativ constanta si luati piciorul de pe acceleratie...veti vedea k se duce inainte fara probleme....mergeti iar in D pina la a 3-a dupa care bagati manual in 3 ...o sa vedeti atunci frina de motor

Esti sigur ca ai schimbat din 3 in 3 si nu din 4 in 3? :D Eu zic sa mai incerci pt. ca treptele de viteza sunt aceleasi indiferent ca esti in "D" sau 1,2,3 - corespunzatoare. In "D" nu va merge la VITEZA CONSTANTA prea mult timp nici in 1 nici in 2 nici in 3. Fi mai atent la numaratoare; de pe loc ,in "D" este "cuplata" deja treapta 1 ; prima schimbare simtita este treapta 2, s.a.m.d :)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm deci 01M

1.citat din manualul de reparatie: "Shift interlock system utilizes a shift selector lever lock

solenoid, operated by Transmission Control Module (TCM) outputs. TCM

receives signals from Transmission Range (TR) switch and brake light

switch." .f125... zici ca este solenoidul asta?

2. lockup clutch... in traducere libera: "divaisul care blocheaza ambreiajul intr-o anumita viteza, in functie de anumiti factori - incarcarea mashinii, viteza, temp motorului si pozitia acceleratiei"

actionat de solenoidul PWM, (pulse width modulated) N91, acest lockup clutch e bun in diverse momente... cum ar fi atunci cind presiunea uleiului este scazuta... (se "incapatzineaza" sa ramina in viteza in care se afla). Nu prea vad de ce ar actiona la rpm max, acolo unde presiunea uleiului este maxima si cuplajul hidraulic este optim.

Poate N93 (tot un pwm solenoid dar care controleaza presiunea uleiului) sa afecteze in vreun fel max spd. Desi nici p-asta n-o vad... daca ala nu mai functioneaza presiunea merge la max.

3. Din cite explici si tu.... NU prea poti sa pleci cu a 2-a (de ex) de pe loc... pentru ca mai intii treci prin vit 1. Recunosc.. poti sa pleci cu a 3-a direct... da' asta numai daca esti in "safe-mode"

una peste alta... am zis si mai sus... da' poate nu s-a inteles.... de ce va luati de cutie cind elementul pricipal legat de maxspd este motorul. Pina si benzina pe ca-reo pui paote afecta maxspd cu 10kmph....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ce zice mai jos:

1.legat de lock-up clutch.

2.switch-ul , este switch, nu solenoid. De fapt, este si litera care face diferenta; F-pt. switch-uri, G-pt. senzori, N-pt. solenoid, etc.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine.. n-are rost sa ne riciim... nu'sh de unde e textul.... ceea ce ti-am zis iti pot demonstra cu vag-ul pe masina. Intr-o zi... cind vrei tu. Pe o cutie 01M.

pe de alta parte... chestia aia verde din poza... este fix solenoidul despre care vorbim. "multifunction switch" (btw.. nu-i tot aia cu multiswitch) o fi tot divaisu'.... including partea de jos... Mai pe seara pun o poza cu verzitura in sectiune.. ca sa vedem cine e inauntru si ce face "ei" acolo :hainoroc:

Nu mi-e clar de ce se numeste la tine F...

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu cred ca ne racaim; decat daca asa vrei tu sa consideri. :D

2. Atat textul cat si poza, sunt din manuale.

3. Atata timp cat, F 125 cum este denumit (si nu numit de mine) si cum am mai spus, contine litera F -atribuita switch-urilor , eu tot "switch" ii spun :D

PS. Cu riscul de a ma repeta, daca discutia ti se pare o raca si nu un schimb de idei/pareri/cunostinte/etc. , atunci ne oprim. :D :D

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine sa citetsi si topicul asta, desi e pt tiptronic, unele sfaturi merg si aici

http://vwforum.ro/index.php?showto...2106&st=120

sa o luam treptat: tot ce scriu aici e din exp proprie, sfaturi ale altora care au mai avut auto sau tiptronic -atat cristiseven7, cat si soferi de la mine de la firma care lucreaza pe masini cu cutie automata care au peste 500 000 km, unele chiar au ajuns la limita cu 1 000 000 km, sau de pe net, vezi forumuri consacrate , cu ar fi vortex, etc:

1. la stop,sau la orice oprire, daca stopul/ oprirea dureaza mai mult de 40-45 de sec, e bine sa fie scoasa din viteza. adica pe N. daca oprirea este scurta, atunci nu e bine sa fatai cutia prea repede. -inca ceva: dupa ce ai schimbat din D in N sau, mai ales in si din R, mai stai 3-4 sec sa schimbe si dupa aia iei piciorul de pe rana si apesi TREPTAT acceleratia-

2. nu e bine sa se scoata din viteza in mers. cand vei baga din nou in D vei observa o smuceala a cutiei. pt ca e efunctioneaza pe baza de presiuni, si ambreajul lucreaza f.f. brusc in mers. oricum, nici la manula nu e bine sa mergi cu masina scoasa din viteza. deci, nu mai scoate masina din viteaza. de aia e automata. sa aiba ea grija de schimbatul vitezelor !!! tu doar de acc, frana!

3. cutia automata simpla, nu tiptronic are 4 trepte de viteza. deci poate, unde la 160 se simte maximul ei. eu zic sa nu o fortezi peste aceasta limita.

Netflow, cum nu are ce sa se strice? dar de uzat premataur ai auzit? tot schimband vitezele din mers, cutia lucreaza "nebuneste" si se poate strica. de aia e automata, sa faca ea ce stie. nici la stop nu sunt adeptul schimbarii din D in N, si din N in D decat daca stopul dureaza mai mult de, cum am zis mai sus, 40 secunde.

mai ale sca dupa mutarea din N in D , mai o las 3-4 sec sa cupleze. pana simt eu ca totul e ok, si acc usor .

un sfat: schimba uleiul la cutie !

cati km are masina? km de care sa fii sigur....

pac, daca stau pe loc in N, consum instant 0,7. daca pun in D si stau pe loc creste la 0.9, 1.0 l/h. deci ea sta cu "ambreajul" cuplat....

cred ca gresesti !!! in cartea de service scrie cu litere ingrosate : la stop oricat ar tine acesta se tine piciorul pe frana , nu este nevoie sa scoti din D . nu stiu cum au ajuns masinile de care spune ai mai sus la km aia cu asa " o exploatare!!! dar se pare ca mai vorbim si noi asa din ," experienta :) numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca un stop e normal sa dureze mai putin. am zis clar. cred ca peste 70% din stopuri nu depasesc 45 de sec. iar in DE putine stopuri depasesc 45 de sec. am vazut stopuri la noi care dureaza 89 de sec. e normal sa stea cutia asa in D? :) daca ai intelege cum functioneaza o cutie, cred ca mi-ai da dreptate. oricum, eu am dat un sfat.

masinile de care vb sunt Espero, si daca ti neaparat iti trimit un fisier excel cu acestea. sunt ale firmei si deci exista o evidenta permanenta a lor. daca nici soferii aia nu stiu,...

dar imi poti spune mai exact unde in carte scrie, ca eu nu am gasit. la ce pagina, sau poate chiar un print screen, ceva,... multumesc.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marian w-audi - "a nu fi nevoie" sa o scoti din "D" (stand la stop) nu este similiar cu "a fi interzis" sau "contraindicat". Daca ai dubii in ce priveste viata unei cutii careia i-a fost aplicat un astfel de regim (scos in "N" la stop; poate nu mereu dar, peste 75%) ~ 14 ani, pot sa-ti spun ca functioneaza fara probleme si acum la 2,5 ani (adaugati la cei 14) de cand am vandut-o. Ah...inca ceva, "masinuta" este din 1979 si in RO (cum usor se deduce de mai sus) este din 1990 :lol: si 90% circulata in Bucuresti. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu am un golf din 2002 1,6 i cu cutie automata si cred ca aceasta cutie trebuie lsa functioneze asa cum gandeste ea fara a face experiente.e ideala pt oras cu toate ca in afara parca ar mai fi trebuit o treapta ( a5 a) dar asta e , oricum daca vreti sa consume mai putin trebiuie manevrata foarte lent pedala de acceleratie . in rest toate bune.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
budeanu_ionutz

stie cineva la cati km trebuie schimbat uleiul de la cutia de viteze? (tiptronic!!!)

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu sunt sigur ca te ajuta dar uite cum sunt turatiile la a mea

3200 - 140km/h , 180km/h - 4200 viteza pe bord , maxim am ajuns la 190 real cred ca e 180-185 oricum .

Masina Golf 4 , 1.9 , 90hp , cutie in 4 trepte 01M

Cat despre folosire :

Eu o scot din D la semafor doar cand stiu ca trebuie sa astept mult ( ex. abia sa facut rosu) destul de rar

Modificat de herrdot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

pana la urma cat costa uleiul si filtru pt cutie?? a schimbat cineva??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In octombrie am schimbat la masina mea si costul a fost in jur de 400 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • serginio89ro changed the title to Golf 4 1.9TDI cutie automata 5 trepte triptonica

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!