Jump to content

Diagnosticare problemă electrică Lupo 3l-1,2TDI


tttrix
 Share

Postare recomandată

Încep acest topic mai mult pt procesul de învățare și diagnosticare a unei probleme.

Este vb de lupo 3l Tdi  cod motor Any  an 99.Defectul se prezintă prin faptul ca mașină este"moarta".Nu pornește.nu învârte motorul,nu face nici o miscare.nu afișează treptele de viteza în bord.pe diagnoza am foarte multe "lipsa comunicare" ecu motor și cutie.

Mașină poate nu merita reparata dar încerc pt procesul de învățare mai mult.

În prima faza am verificat siguranțele. Atat cele de la baterie cât și cele de sub bord.Am găsit una arsa.am schimbat-o și se aprindeau treptele de viteza în bord.Azi se pare ca iar nu mai apar.

Pe tester la ->Cutie automata->Grup de  valori - grup 002  la a 3 casuta  unde este  tensiune de alimentare de pe baterie  este 0.unde de obicei este voltajul la baterie. Pe tester e trecut Terminal 15 .știe careva unde e ăsta? (Bănuiesc ca am probleme de alimentare)

Astept păreri ,care as dori sa fie cât mai băbești sa înțeleagă și unii care nu au treaba cu electronica.

Postez și un film pt o înțelegere mai buna a defectului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
  • lupo_bv a deschis acest topic

Terminalul 15 este firul pe care vine tensiune atunci cand pui contactul. Având în vedere că la tine: nu se alimentează ECU (nu apare spira de la bujii când pui contactul), nu învârte electromotorul (deci releul care îl comandă nu primeşte nici el tensiune), înclin să cred că problema este de la partea electrică a contactului. Scoţi siguranţele F28 şi F32 şi măsori cu multimetrul dacă atunci când pui contactul ai tensiunea bateriei pe una din orificiile unde intră siguranţele, atunci când ai contactul pus (măsori între borna minus a bateriei şi siguranţe, apoi repeţi măsurătoarea între caroserie şi siguranţe pentru a avea certitudinea că ai legătura la masă bună. Legătura la masă se poate măsura cu ohmetrul între borna minus şi caroserie, trebuie să ai foarte puţin, în jurul la 0,1 ohm)

ANY-SCHEMA.pdf

sigurante lupo any.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am măsurat și intre masa și poziția de sus a siguranțele am 12 47V și jos am 0 V.Si aceeasi valoare și la măsurare la borna bateriei.

Intre borna de minus și masa am vreo 2.4 ohm.

Ce am observat e ca la conectarea baterie îmi apar cifrele de la treptele de viteze" RNE54321" care după 1 minut ( cronometrat) dispar.dacă reiau procedeu se întâmplă la fel.

Interesant e ca claxonul funcționează și el este legat pe Terminalul 15,cel care pe tester am 0 Volți. 

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică legătură la masa a bornei minus a bateriei. 2,4 ohmi este mult rău, trebuie să fie ceva gen 0,1ohmi. Cu rezistența aia la un consum de peste 5A tensiunea de alimentare cade spre 0 (căderea de tensiune pe rezistenta aia este U=I*R, tensiune care se scade din tensiunea bateriei). Probabil mai sunt si alte probleme dar prima dată lămurește asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil rezistenta a fost cauzată și de un cablu pt ca am pus cablu de curent sa îi dau curent de pe o baterie exterioara și sa pot măsură.

Acum am 0.03 ohm de la borna la masa.acolo jos lângă far stânga unde vine prins.

Mă interesează unde  modulul de comanda pt imobilizațor căci pana acolo primesc curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima dată aş căuta de ce nu primeşte ECU alimentare de pe terminalul 15 şi starter-ul.

Din schema ataşată (schema 3l) se observă că starterul primeşte tensiune prin releul J53 care este alimentat de siguranţa SB33 la pinul 4/15 (asta o găseşti în schema cu immo), care dă tensiune de la terminalul 15 (A15 pe schema) şi comandat de calculatorul cutiei pe pinul 3/x. Iar pe partea de contacte trebuie să primească plus permanent pe pinul 2/30 de la siguranţa de 80A SA2.

Deci verifică în primul rând dacă pe 2/30 releu starter ai tensiunea bateriei permanent, iar pe 4/15 ai tensiune cu contactul pus. Dacă nu verifică dacă pe siguranţa SB33 ai tensiune cu contactul pus.

immo.pdf

schema 3l.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc maine.

Pt mine nu e greu sa verific  e mai greu sa găsesc locația pieselor.Ca și întrebare Pt reasigurare : exista doar un singur panou Pt siguranțe?  Și cel Pt relee unde îi? Ca nu știu unde sa caut relleele.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranţe sunt în două locuri: pe baterie şi în spatele suportului pentru mănuşi sub volan. Tot acolo şi releele. În ataşament sunt toate

SIGURANTE SI RELEE 3L.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit azi o iar siguranță arsa.e cea tip banda de pe baterie.cu cablu de culoare neagra.Eu credeam ca doar cele 4 cu plastic sunt siguranțe și ăsta le vedeam ca și o trecere nicidecum siguranțe. O sa o înlocuiesc sa văd ce se întâmplă. Deși trebuie sa depistez ce a cauzat arderea ei.

UPDATE :Nu are nici o schimbare.

Tensiune am pe siguranță 33.

Acum vroiam sa ajung la releu...da frate Îți trebuie ciocan și dalta sa ajungi la cât de înghesuite sunt..

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reușit sa urmăresc traseul .Am verificat contactul și pini lui.trimite tensiune..Acum trec la verificarea mai departe la releele J59 și J53.pt siguranță ele sunt releele  cu nr 1  și 7 din lista? Și scrie  pe ele la mașină 100 și 126.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat curent direct la electromotor și motorul învârte. Dar nu pornește. Cred ca trebuie sa mă îndrept spre alimentare  cu tensiune și apoi spre calc cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca am găsit problema (sper) de ce nu pornește. Doar  ca nu știu Cum se desface mufa sa pot verifica firul.e vb de tabloul de legături de lângă relee și în spatele tabloului de siguranțe. 

20170928_232127.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca mă urmărește ghinionul.Firul are continuitate   deci...pista falsa.

Trebuie sa trec la altceva (pana nu îmi pierd răbdarea și o dezmembrez),

Sție careva cum funcționează CAN-ul?Mă gândesc ca calc de cutie nu raportează la calc de motor sa îi permită pornirea.Se poate verifica un calc de cutie cumva? Daca se schimba cu un alt calc de cutie trebuie ceva adaptare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mersi lupo_bv pt schema.Eu eram interesat de poziționarea pinilor la mufa calc de cutie pt ca nu pot sa o desfac , și sa fac citirea pe pin direct sa văd dacă am tensiune la punerea contactului.pt ca eu cred ca de acolo vine comanda ca sa închisă releul.sa alimenteze electromotor.  Care dintre ei e T68/12 pe mufa.?

As dori sa schimb calc de cutie cu cel de pe mașină mea,ar functiona??Exista pericolul sa îl "prăjesc" cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi mi-am dat seama ca ceva nu e ok cu ceasurile din bord.La punerea contactului se aprinde și semnul de Esp  și eu nu am buton de dezactivare. Este posibil sa am Esp și sa nu fie buton???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Se poate închide. Mașină se dezmembraza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!