Jump to content

Motor 1.8 TSI - zgomot in turatii 2.500-3.000


aantikk

Recommended Posts

M-am uitat sa vad daca s-a mai scris si nu prea am gasit ceva legat de asta.

Revin la skoda mea cu probleme, 1.8 tsi an  2008, sper sa fie ultima postata iar restul numai de bine.

In seara asta am sesizat un zgomot ciudat pe care l-am perceput pe la 2.500 rpm pana spre 3.000. Am verificat de mai multe ori si am incercat sa inregistrez. Din pacate, pe inregistrare nu se aude decat in prima parte a videoului, in realitate zgomotul e mult mai pronuntat.

Nu am sesizat nimic special cu masina stationata, as spune ca mai degraba se intampla in sarcina. Dupa ce dispare zgomotul, masina trage mai bine ( poate sa fie doar o iluzie, de la 3k in sus trage oricum mai bine ).

M-am gandit sa nu fie ceva pe la lant, intinzator.

Stiam ca masina asta are probleme dar tot descoper cate ceva nou ( defecte ), sper inca ca o voi aduce pe drumul cel bun.

Sa fiti atenti la prima parte din video cand depasesc 2.500 rpm.

 

 

Link to post
Share on other sites

Problema e de la distributie, inca nu stie exact, luni o desface. Motorul merge excelent dar lantul sau intinzatorul face figuri.Ce recomandati ? Se schimba totul sau doar intinzatorul ?

Cod motor BZA. Ceva link-uri cu cele necesare ? In Grecia sunt niste preturi de te doare mintea, 650 euro setul ?pai ce fac, cumpar un motor sh deja la banii astia :)

Link to post
Share on other sites

Tot kitul trebuie schimbat. La masinile fabricate inainte de aprilie 2009, exista probleme cu intinzatorul hidraulic, recunoscute de fabrica daca au fost reclamate in garantie, care pot duce pina la ruperea distributiei. Deci schimba tot - lant, intinzator, patine etc.

A! Si de verificat chiulasa - supape, tacheti etc. Sunt cazuri in care din cauza intinzatorului au fost atinse supapele fara ca motorul sa dea alte simptome decit rateuri la relanti, bec motor aprins etc. 

Link to post
Share on other sites

Multumesc Dragos, masina nu da rateuri si nu are beculete aprinse, singurul lucru care mi-a atras atentia a fost acel zgomot care se aude la peste 2.500 rpm.La pornire dimineata, nici un sunet.

Interesant este insa pretul kit-ului de aici, ori astia isi bat joc de mine ori nu mai inteleg nimic, 650 euro ?? fara manopera ? nu cred asa ceva.

M-am uitat pe net si l-am gasit pana in 300 euro.

Daca ai ceva site-uri unde mi-as putea comanda singur kit-ul, ti-as ramane recunoscator.

Revin cu noutati.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca am voie sa pun link-uri, imi asum riscul, nu sunt cunoscator si tocmai ce am primit mailul pentru distributie, as vrea ca cineva care se pricepe sa-mi confirme ca e tot ce trebuie in setul respectiv pentru ca sunt pregatit sa dau comanda.

Nu vreau sa verific la mecanici aici ca astia ma rupe la buzunar cu tot felul de idei.

Asadar, e complet ? mai trebuie cumparat ceva ?

 

Multumesc !

 

Valeria Cerban (Support)

22 sept., 17:31 EEST

Buna ziua,
stimate client,

Atasez mai jos link-urile la pieesle solicitate de Dvs. dupa datele anterior mentionate

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-1314480

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-3445810

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-9563407

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-2206238

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-6282744

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-3861842

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-3200644

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-9977432

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-2256978

https://www.autopieseonline24.ro/lnk-5306931

Stimate client, cu parere de rau, la moment nu avem un set complet, insa v-am oferit toate piesele separate alcatuind impreuna un set complet.

de asemenea va informam ca suntem un magazin online international cu sediul in Berlin, Germania si facem livrari internationale.
Livrarea catre Grecia este de 9,95 Euro, iar dupa depasirea sumei de 140 Euro livrarea este gratuita.
Comanda se proceseaza in decurs de 24 de ore, iar livrarea in decurs de 6-7 zile lucratoare.
In dependenta de adresa de livrare, daca adresa de livrarea este o insula din Grecia, livrarea poate dura un pic mai mult.

 

Link to post
Share on other sites

Inca nu a inceput treaba la masina pentru ca sunt altele programate, nici eu nu am comandat nimic pana nu demonteaza masina.

Tot stau si ma gandesc, de unde stie mecanicul ca e lantul sau ceva de la distributie ?

- masina nu face urat la pornire in afara de problema cu rpm-ul pentru 1-2 secunde, nu se aud zgomote ciudate.

- face asa in plaja aia de turatii

- nu face cand e scoasa pe liber

Ma gandesc sa nu fie din cu totul alta parte si sa cheltui banii degeaba. A bagat omul frica in mine cu distributia ca n-am curaj sa o mai misc de acolo.

In primul test facu de mecanic cu masina a spus ca nu e de la lant. In urmatoarele teste omul s-a lamurit ca ar fi lantul, ei bine, eu nu mai sunt deloc lamurit si convins ca ar fi de acolo zgomotul.

Ceva idei ?

Link to post
Share on other sites

Azi a fost demontata distributia, s-au gasit probleme la intinzator, o patina era vizibil afectata, lantul care cred ca era intins,  se putea misca lateral de el, nu stiu sa explic plus un pinion de sus ( nu stiu de la ce este ala ) care are un mic "joc" stanga dreapta pe axa lui de rotatie.

Mecanicul a zis ca ar fi fost sarita de la punct un dinte, nu pot sa confirm ca a fost sau nu. Inainte de demontarea distributiei, i-am dat o cheie, masina nu fusese pornita de ceva vreme.

A pornit frumos la prima cheie, nu am auzit nici un fel de zgomot, nici un martor aprins, rateuri sau altceva doar usoara pierdere de rotatii la prima pornire pentru 2-3 secunde.

Mecanicii m-au asigurat ca motorul nu este afectat in nici un fel.

Pe vreo miercuri cand soseste noul kit de distributie o sa va spun ce se intampla, daca e ok sau nu.

Link to post
Share on other sites

Bun, pinionul din dreapta ( nu ii spune asa dar nu mai retin cum i se spune ) are un mic joc pe axa de rotatie, l-am desfacut din curiozitate si a curs ulei din el, acum jocul e mareeee, ala se "amortizeaza" cumva cu ulei si ramane teapan ? inauntru arata ok, are vreo 5 lamele prinse de baza si de partea de sus a pinionului, intre alea este ulei de regula.

Ce vreau sa stiu, pentru ca n-am inteles prea bine termenii tehnici din limba greaca, e normal sau nu sa faca asa ?

Va fi schimbat si pinionul de jos impreuna cu distributia, demontata clapeta de acceleratie si o valva, trage mult aer pe la busonul de ulei cand il scot.

22236347_1440782645969300_2058387269_n.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Distributia a fost schimbata, ulei si filtre dar din pacate problerma persista. Bataia respectiva ( postata in video ) este in continuare la fel. Nici mecanicul nu mai intelege nimic, motorul pe loc nu bate deloc, bataia se aude numai in mers. Asa cum scriam mai sus, banuiam ca nu e de la distributie, trecand peste faptul ca m-a costat vreo 500 euro raman cu problema nerezolvata.

Link to post
Share on other sites

Nu s-a verificat nimic, @golfix, din motor probabil ca se aude, habar nu am dar de ce nu se aude cand o turez pe loc ?

Mecanicul zice de pompa benzina sau de chestia aia de plastic de la clapeta, da o eroare la aia cum ca una n-ar fi deschisa cum trebuie sau ceva de genul asta.Eu i-am zis ca e pe naiba, se aude dinspre motor. Schimb mecanicul.

Am urcat-o in ture pana pe la 5.500 rpm, nu se aude nimic, doar in plaja aceea de turatii si mai pronuntat in treapta 1.

Edited by aantikk
completari.
Link to post
Share on other sites

Am mai facut acum un test cuea si a venit sa o vada un mecanic de la skoda care spre norocul meu locuieste in localitate.

I-am dat turatii de am rupt-o efectiv, la accelerari bruste se aude uneori doar, nu mereu, la accelerari lente, se aude clar mai mereu in plaja aceea de turatii.

Trage de rupe masina, n-am auzit nimic la turatii mari. Mecanicul de la skoda a mers cu ea si a concluzionat ca zgomotul vine dinspre motor, cum a deschis capota a dat verdictul fara sa stea pe ganduri, clapeta de acceleratie si tot ansamblul care tine de ea este problema, ceva e dus acolo ( nu inteleg corect trermenii tehnici in limba greaca ) si intra in vibratii, rezonanta. Uneori se aude foarte tare alteori mult mai incet.

Ce naiba sa mai fac ? sa ma scobesc iarasi de vreo 500 euro ?

Hai baieti, pareri ca ma duce la sapa de lemn inainte sa termin cu ea. E posibil ca dracia aia sa vibreze in halul ala ?

Link to post
Share on other sites

Sunetul asta pare exact ce am patit eu in urma cu cateva luni...

Motorul: 2.0 valvetronic de Bmw, cu distributie buna pe el. Modelul respectiv avea intinzatorul de lant prost proiectat de fabrica, asa ca prima oara am spus ca sunetul a aparut de la asta. Se auzea exact la 2500-3000 ture ca la tine. Am schimbat distributia, am descoperit ca cea veche de fapt nu era cea originala de fabrica si ca in baia de ulei sunt bucati de patina de distributie de la proprietarul dinainte. Ce se intamplase si de unde era sunetul: bucati de patina ajunsesera in pompa de ulei, aceasta nu mai facea presiune cum trebuie (dar facea destul cat sa nu se aprinda becul rosu de la ulei) si asta a dus la uzura cuzinetilor, arborelui etc. Ia in considerare ca si tu sa ai uzura in cuzineti... Se manifesta identic si la mine, la rece nu se auzea iar atunci cand se incalzea motorul si se mai subtia uleiul se auzea.

Cumva atunci cand mergi cu ea constant la 2500-3000 ture se aude sunetul, iar atunci cand accelerezi brusc/o lasi in frana de motor la turatia aceea nu se mai aude? 

Edited by all24
Link to post
Share on other sites

La mine se aude si la rece si la cald doar cu motorul in sarcina. Multl mai pronuntat se aude in treapta 1 de viteze, zgomotul a aparut brusc intr-o seara cand reveneam acasa.

In treapta a-6-a de viteza nu am auzit acest zgomot, mers constant 2.500-3.000 rpm. Distributia a fost cea originala dar pompa de ulei a fost schimbata acum ceva vreme de vechiul proprietar.

La pornire nu se aude nici un fel de bataie. Zgomotul se amplifica cumva si functie de treapta de viteza, la 1-a se aude cel mai tare dupa care scade progresiv. Interesant este ca atunci cand ma apropii de 2.900 rpm, dispare imediat sunetul si nu il mai aud chiar daca o duc pe rosu cu turatiile, la fel si sub 2500-2600 rpm, se aude normal.

Am ascultat zgomotul produs de cuzineti pe diverse clipuri si nu se aude la fel nici pe departe. Sigur, nu exclud asta dar daca erau cuzinetii sau alta piesa din interiorul motorului, nu s-ar fi auzit cu ea scoasa pe liber si accelerata ?

20 minutes ago, all24 said:

 

Cumva atunci cand mergi cu ea constant la 2500-3000 ture se aude sunetul, iar atunci cand accelerezi brusc/o lasi in frana de motor la turatia aceea nu se mai aude? 

Zgomotul se aude, chiar se amplifica in plaja aceea de turatii daca accelerez dupa care dispare subit, nu am sesizat cu frana de motor daca face asa sau nu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Azi a fost demontata clapeta cu tot cu dracia aia de plastic, admisia cred ca este. Senzorul de aspiratie e mort, asa cred ca se numeste. E ca un potentiometru atasat in capatul admisiei.

M-am jucat cu clapeta, curata ca lacrima, zornaie niste rotite dintate in ea, nu stiu daca e normal. Joc si zgomot metalic mai prezinta niste lamele care sunt dispuse in dreptul fiecarui piston, ceva ieftin dealtfel. Doua mici garnituri de la injectoare sunt cam duse, pierde benzina pe acolo.

Supapele arata destul de curate. Am de schimbat si ceva prin pompa de benzina, vreo 20 euro costa.

Sper ca dupa toate astea sa se termine cu acel zgomot metalic.

Va tin la curent cu evolutia.

Link to post
Share on other sites

In sfarsit, azi am scos masina din service, am asteptat mult pentru garniturile de la injectoare, initial mi-au venit alt model. Am schimbat senzor admisie, garnitura admisie, garnituri injectoare, o chestie in pompa de benzina si azi a fost scoasa la teste.

In accelerari normale zgomotul nu mai apare deloc.La accelerari bruste, apare pentru o secunda. S-a schimbat radical. Ala banuiesc ca este avansul. Nu mai apare nici o eroare pe calculator.

Inainte se auzea zgomotul indiferent cum o turam. Am tinut-o liniar in primele 3 trepte de viteza la 2.700 rpm acolo unde aparea acel zgomot. Nu mai este, repet, se mai aude putin doar la accelerari foarte bruste, pedala la fund daar consider ca ala e avansul.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Bine ca ai rezolvat-o. Ma intreb oare de la ce a fost zgomotul ca ce ai schimbat acolo nu prea fac zgomote metalice :P

Link to post
Share on other sites

Habar nu am, cert este ca daca o accelerez brusc, apare dracia aia de zgomot pentru un timp foarte scurt, daca mer liniar, nu se mai aude nimic. Cine stie, posibil sa vibreze ceva, daca era din motor, ii sareau pistoanele pana acum.

Zgomot de piston, cuzinet, exclus.Suspectez in continuare clapeta de acceleratie sau avansul dat fiind ca dupa ce am umblat in zona zgomotul nu mai exista cand o tin turata in sarcina in plaja aceea de turatii.

Link to post
Share on other sites

Nu mai deschid alt topic, masina asta m-a terminat psihic. Am adus masina pe linia de plutire, am bagat in ea echivalentul in euro a aproximativ 5.000 lei si mai am de bagat.

Marti am dus masina la spalat interior iar azi cand m-am dus sa plec, ciuciu, nu se mai aprinde nimic in bord, absolut nimic, porneste 2 secunde si moare, asadar probleme de la apa, calculator, cablaje etc.

Luminile merg, clima si radioul la fel.

Unde naiba sa o ia sa umblu ?

Are vreun calculator pe sub mocheta undeva ?

L.E.

De marti si pana aseara totul a mers normal.

Sigurantele sunt toate ok, sunt convins ca undeva a intrat apa sau a facut condens dar nu am idee pe unde sunt situate calculatoarele, exceptie ala de la motor.

Mocheta este inca umeda in masina.

Edited by aantikk
completari.
Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata, am desfacut bordul ( ceasurile ), contactele erau usor oxidate, aproape imperceptibil.Am curatat cu spirt apo cu wd-40 si totul merge perfect.Dupa montare au ramas ceva erori pe care le-am sters si totul e in regula.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut! Am si eu o problema cu un motor 1.8 tsi 120hp ( Seat Exeo ) .

Dupa ce am inlocuit distributia a disparut zgomotul de lant slabit si oscilatia din turatie insa a aparut un altul mai "ascutit" doar ca este aude in zona pompei de inalta presiune, proctic in celalalt capat al motorului! Daca ma poate ajuta cineva cu o idee... Masina este in "service" deja de o saptamana si nu ii da de "cap"! Mulțumesc!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept