Jump to content

ambreiaj


jan
 Share

Postare recomandată

Ma tot gindesc, as vrea sa schimb complet ambreiajul; la motor AD (1600 din '72); in RTA scrie ca, la AD si AB, rulmentul de presiune e ghidat.

Oare exista exceptii? Adica n-as da jos motorul ca sa aflu c-am luat ambreiaj gresit, cu rulment ghidat, cind trebuie neghidat. Si teava aia de ghidaj in 3 suruburi, daca nu exista, se poate monta?

Sau cel mai bine ar fi sa dau intii motoru jos si sa vad ce am acolo? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-am mai gasit o chestiune: pina-n septembrie '71 (parca), axul care comanda rulmentul de presiune are 17 mm "fi". Dup-aia, are 21 mm. Kitul de reparatie (2 sigurante, o saiba si-o bucsa, parca) si arcul de rapel al levierului sunt, deci, diferite dupa diametrul asta. Asa apare in catalogul BBT.

Pe www2.cip1.etc apare alta data a modificarii, noiembrie '72, dar numai la ax. La arc, modificarea are loc in noiembrie '71 :beerchug: . Cum o fi, oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca am vazut ca difera foarte multe componente ca forma si dimensiuni de la an la an la acelasi model si nestind ce modificari a facut fostul proprietar (in cazul asta..posibil sa fii schimbat cutia de viteze cu una din anii precedenti), e indicat sa scoti motorul si sa faci masuratori...

presupuneri zeci, sune, mii...poti face pana o sa prinzi curaj sa faci operatia.. raspunsul exact o sa-l ai doar vazand si cu sublerul in mana pus pe piese....

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am masurat axul furcii, are 21 mm diametru, deci, daca mai foloseste si altcuiva, diametrul marit apare dupa septembrie sau noiembrie '71 (in caz ca-i cutia originala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

stiu ca am mai discutat si in alt topic ( nu il gasesc acu ), am volant de 200 de mm disc si placa de presiune, merge sa pun pe motor fara sa inlocuiesc demaratorul - bendixul???

io acu am de 180 mm 130 dinti si vreau 200 mm, cutie de 1302

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca am mai discutat si in alt topic ( nu il gasesc acu ), am volant de 200 de mm disc si placa de presiune, merge sa pun pe motor fara sa inlocuiesc demaratorul - bendixul???

io acu am de 180 mm 130 dinti si vreau 200 mm, cutie de 1302

n-are a face demarorul cu volant daca tot de 130 dinti e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca volant e mai mare (200 mm) atunci , logic si numarul dintilor e mai mare ...

deci bendixul electromotorului NU se potriveste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca volant e mai mare (200 mm) atunci , logic si numarul dintilor e mai mare ...

deci bendixul electromotorului NU se potriveste

Gresit, diferenta intre volant de 180 si de 200 este doar diametrul zonei pe care calca discul, nu diametrul extern. Din cate stiu eu, cel putin pe motoarele de tip 1, sunt doar doua variante de coroane (dinti), una cu dinti mai putini pentru variantele vechi de 1200 si una cu dinti mai multi valabila pentru toate motoarele indiferent daca sunt pe 180 sau 200 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o concluzie va rog, vreau sa schimb volant de 180 cu 200 si placa de presiune actuala tip catei cu una cu soare - ce rulment trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, depinde ce placa folosesti. Mai clar, tu ce rulment ai acum, ghidat sau nu, dupa masina ar trebui sa ai ghidat.

Recomandarea mea este sa lasi volant asta si sa pui set placa +disc de Wartburg. Eu asa am si merge super bine. Placa este soare. Sunt 2 tipuri cu "guler" ptr rul neghidat si fara "guler" ptr rul ghidat. Depinde ce rulment ai tu.

In poze se vede diferenta intre placi, e vorba de acel "guler" de pe placa (inconjurat cu rosu)

Modificat de victori
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am 3-4 placi soare, trebuie sa verific sa vaddaca au guler, rulmentul de pe masina seamana cu cel din poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta dintre rulmentul ghidat si neghidat este ca cel ghidat mai are o bucsa lunga pe diamntrul intern. Tocmai de aia i se si spune ghidat, ptr ca bucsa aia il ghideaza pe arborele cutiei.

Prima poza rulment neghidat(masina mea)

A doua poza: stanga neghidat, dreapta ghidat(cum te uiti in poza, nu cum le tine el in mana)

A treia poza .........:D

Modificat de victori
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai parca nu avea ghidajul... dar nu mai stiu... in fine multam de informatii, cu adevarat folositoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr masina ta ar trebui sa fie ghidat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!