Jump to content

Debitmetru de aer -probleme


kky
 Share

Postare recomandată

@rabbit (iepuras) ultimul log in mers a fost facut aici, imediat dupa ce am simtit ca numai are masina putere dupa 2 saptamani de viata a unui debitmetru reconditionat cumparat ca nou cu piesa defecta la schimb.

 

http://vwforum.ro/topic/50877-nu-trage-motoru/?view=findpost&p=2106368

 

In alea doua saptamani, avand debitmetrul reconditionat BOSCH, reconditionat de fabrica zice vanzatorul, dar cine stie ce chinezarie il reconditioneaza, tragea masina de rupea. Se ducea cu a 3-a pana la 120 km/h, aproape de 4000 RPM fara sa-mi dau seama cat de repede ajungea acolo. Mi se parea ca abia ma tin la volan.... Se ridica masina de bot la a 5-a cand calcam pedala de acceleratie.

 

Ma rog, cred ca am si pierderi de vacuum si nu stiu pe unde. Futunasele au fost toate verificate cu aparat special. M-am uitat si eu la fiecare in parte si nu prezinta deteriorari.

 

Ma gandeam intr-o perioada si la pompa de vacuum sa o schimb, cum a mai zis cineva ca a schimbat-o de noua si avea problema mea... adica pe romaneste, masina se tureaza, turbina intra, dar nu are atat de tare forta,,,, zici ca are 75 CP.

 

In momentul de fata mi-e frica sa ma bag in depasiri, deoarece dupa 2000-2500 RPM, simt ca are o slabiciune si numai e forta in ea.

Accelerata se duce pana in 4000-4500 RPM, dar se simte puturoasa. Am mai zis undeva ca am mers si cu ALH de 90 CP, si la calcarea pedalei mai brusc, ma izbea de scaun :(

 

Referitor la tija actuatorului nu mi se duce pana la 1 cm. Am tras si aer pe furtunul de duce la ea si cu mana pe tije se simte cum se deplaseaza in jos.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut log-ul si chiar nu e stralucit, cu ceva similar m-am confruntat si eu. Sfatul meu e sa dai jos actuatorul si sa verifici mai intai acel bolt care actioneaza geometria variabila si repet trebuie sa aiba o cursa de cel putin 17 mm. Verifica daca actuatorul tine vacuum-ul e posibil sa fie capsula fisurata, apoi daca e ok verifica lungimea acestuia dupa procedura mentionata mai sus. Totodata verifica si daca stutul de la pompa tandem daca este fix, nu cumva sa scape vacuum pe acolo, desi o astfel de problema apare mult mai tarziu. Din ce imi spui tind sa cred ca geometria agata pe undeva, din cauza proastei functionari a actuatorului, pentru ca am vazut pe propria mea piele ca nu mersul subturat, in regim de oras este cauza reala a blocarii geometreiei ci proasta functionare a actuatorului.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul este relativ nou, are doar 3 ani si a fost reglat dupa cel vechi. Masina tragea destul de bine insa suprapresiunea tot era existenta. Pana la urma am decis ca trebuie reglat si am mers la un service, insa cei de la de acolo l-au reglat atat de prost, incat masina se comporta ca atare. 

 

din pacate asa se intampla cand nu se regleaza cum trebuie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi reveni si cu un log, cel putin din ce am observat masina trage la fel de bine, dar parca turbina nu mai e atat de sugrumata din cauza suprapresiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la actuator pana la o conducta de plastic (tub prelungitor care face legatura cu alt furtunas original pana la electrovalva N75) am pus un alt furtun GATES cam de 70-75 cm.Abia mi-a intrat pe tubul ala de plastic, cred ca am stat 10 minute sa-l indes acolo.

 

L-am scos de cateva ori in cateva zile diferite si am tras aer pe el si nu pare sa piarda aer de la actuator, imi sta limba lipita pe furtun, sa zic asa pe intelesul oricui.

Testul asta l-am facut pe deasupra, nu pe sub masina. Si cu mana bagata printre toate alea pe acolo, atingeam tija actuatorului in care intra furtunul.

Acum din cate am simit eu si ma refer si la puterea de tragere a aerului cu gura, nu mi s-a parut ca aceasta tija culiseaza mai mult de 5-7 mm.

Repet: asta e dupa simtul mainii, dar am si tras de ea sa vad cat se duce in jos si lovea in ceva, intr-un popritor ceva, probabil in acel surub care se afla pe tija si se insurubeaza sau se desurubeaza dupa preferinta.

 

Stutul din spate de la pompa tandem din care iese un furtun mai gros de cauciuc a avut o mica deplasare si chiar un joc acum 2 ani, si mi l-a batut un mecanic usor cu un ciocan mic lovind intr-o bucata de lemn ca sa nu dea direct in el si s-a reglat. Pe acolo pierdeam si un pic ulei sau motorina (habar nu nam ce picura pe acolo, cred ca motorina), se strangea o pelicula mica care picura exact pe la stiutul ala. De atunci numai am probleme cu acel stiut, in sensul ca numai picura nimic pe acolo. Mi-a zis mecanicul ca majoritatea au problema asta mai devreme sau mai tarziu.

 

Oricum cu vremea asta anuntata pana dupa Pasti am slabe sanse sa ma bag pe la masina.

 

In prima faza vreau sa schimb cele doua electrovalve intre ele. Parca am mai vrut sa fac asta odata si numai retin daca se potrivesc mufele de alimentare intre ele. Apoi vreau sa mai desurubez din surubul ala de la actuator sa vad diferenta daca atunci cand culiseaza mai mult, simt ceva diferenta de putere. Aici intervine problema de care ma tem si anume LIMP MODE.

Mi-e teama sa nu-mi iau un LIMP MODE intr-o depasire sau ceva de genul ca sunt mancat. Mecanicii mi-au zis ca la actuatorul ala nu se umbla. Mai devreme sau mai tarziu distrug turbosuflanta.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este vorba de acel surub care limiteaza cursa actuatorului si la care nu trebuie umblat sub nicio forma. Daca zici ca ai incercat actuatorul, la revenirea lui tija trebuie sa se ridice brusc. Referitor la stutul de la pompa tandem, nu e o regula sa pice motorina pe acolo. Prin acel loc se face vacuumul si nu este exclus ca acesta sa se fi deranjat din nou, pentru ca in plus dupa fixarea propriu-zisa trebuia fixat cu ceva poxipol, poxilina, in asa fel incat sa te asiguri ca stutul nu se va mai slabi pe viitor. Pentru a elimina o cauza eu zic sa verifici si geometria dand actuatorul jos. Trebuie sa se miste foarte usor si sa nu opuna niciun fel de rezistenta. Odata dat actuatorul jos ai ocazia sa verifici si sa te convingi in acelasi timp daca acel mecanic a umblat la tija acestuia si daca lungimea ei este corecta.  Ca idee, din ce am vazut in cazul meu, poate sa fie atat de prost reglat incat sa ai o suprapresiune, lag cat incape si masina sa nu traga deloc. Ulterior poti incerca sa inversezi si electrovalvele intre ele. In caz ca nu reusesti singur, cauta un mecanic, care sa te ajute si care sa fie cat de cat priceput, pentru ca sunt multi vai de mama lor. Si ca o recomandare pentru o astfel de problema sa nu mergi in service, pentru ca e foarte posibil ca cei de acolo sa nu aiba pic de habar cum se regleaza un actuator.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalvele le schimb si singur ca nu-ti trebuie cine stie ce carte sa faci lucrul asta. Dar am zis, nu stiu daca se potrivesc mufele la ele. Numai retin. Stiu ca am incercat odata.

Actuatorul stiu sigur ca revine brusc la loc, dar se trage destul de greu. Adica iti trebuie un pic de forta sa zic asa in sensul ca nu se misca atat de usor precum spui. Ma si gandeam de multe ori, cate atmosfere sa se faca din vacuumul asta ca tija aia sa fie trasa atat de tare in timpul mersului.

 

Surubul ala de la actuator are un marcaj ceva din fabrica (pana la un semn trebuie sa fie, sau la semnul X trebuie sa fie) ?

Intreb deoarece nu am avut ocazia sa vad niciunul desfacut si nici pe al meu, decat atunci cand era masina pe elevator, ma uitam pe sub ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufele se potrivesc sigur. Tija actuatorului daca nu s-a umblat niciodata la ea, ar trebui sa fie marcata cu o vopsea, pana la piulita de contra desfacere. Ca numar de atmosfere nu stiu sa-ti spun, dar in orice caz daca il misti cu mana intradevar se misca ceva mai greu fata de atunci cand faci vacuumul. Atunci cand il dai jos de pe turbina nu se poate deregla, atat timp cand nu umbli la acea piulita. Are decat o siguranta in capat pe boltul geometriei si aici ma refeream ca trebuie ceva pricepere si atentie din partea unui mecanic, in sensul ca acea siguranta se poate pierde cu usurinta. Apoi urmeaza desfacerea celor 2 piulite cu o cheie inelara de 10,  de pe suportul in forma de L in care este prins actuatorul. Si aici presupune ceva pricepere intrucat in timp din cauza caldurii si posibil in unele cazuri a ruginii poti strica hexagonul celor 2 piulite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta aia de care zici tu se prinde pe tija aia neagra din poza de mai jos ?

post-46865-0-89139100-1397652753_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti verifica cu gura daca se misca de tot actuatorul....ai nevoie cam de -0.7bar....am masurat eu cu vacuumetrul...

In mod normal...cand pornesti masina ai vacuum la el si se trage actuatorul...si poti face urmatorul test...pornesti masina si scoti furtunul care duce la N75 si urmaresti acuatorul(ar trebui sa il vezi) si te joci cu furtunul in N75...il scoti/bagi si vezi cum lucreaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, in capatul acelei tije care intra pe boltul care actioneaza geometria. Acea tija este mobila si "se plimba" pe axul tijei actuatorului, ajustandu-i dimensiunea. 

 

Are o siguranta de acest tip.

07012008102.jpg

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal...cand pornesti masina ai vacuum la el si se trage actuatorul...si poti face urmatorul test...pornesti masina si scoti furtunul care duce la N75 si urmaresti acuatorul(ar trebui sa il vezi) si te joci cu furtunul in N75...il scoti/bagi si vezi cum lucreaza...

Sau folosesti basic settings :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are...cine nu...face asa sau face vacuum cu gura :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tester nu e problema, dar o sa ma ocup de asta dupa Pasti. Cu vremea asta, slabe sanse.

Si, adevarul ca furtunul de duce la actuator sau la N75 intra foarte usor :)

Acum si masina trebuie accelerata sau nu, singur nu pot face asta ?

 

Oricum multumesc baieti. Tinem legatura. Pentru nelamuriri intreb aici.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offf... Dar stiu cum se face log in mers. Nu intelegeam si ma refeream la ce zice colegul in legatura cu basic settings sau cu scoaterea furtunului din electrovalva N75...

Sa scot furtunul din electrovalva si sa dau o tura cu masina sa vad diferenta de putere in mers, sau la relanti stiutul in care intra furtunul care duce spre actuator, ar trebui sa traga aer si asta inseamna ca electrovalva e buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scoti furtunul din electrovalva si dai o tura cu masina, pentru ca nu o sa traga deloc, sau o sa traga ceva gen SDI. Dupa ce ai pornit motorul scoti furtunul din electrovalva, tija actuatorului ar trebui sa urce, il bagi tija ar trebui trasa in jos si tot asa. Ca sa iti dai seama cum ar trebui sa lucreze si ce trebuie sa faci arunca o privire aici. Singura diferenta e ca e un 2.5 care are actuatorul cu tija in jos. Daca nu revine brusc in sus ca in clip ori e geometria blocata, ori actuatorul dus, sau ambele variante.

 

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am vazut mai bine aici:

 

 

Dupa oprirea motorului mi se aude si mie zgomotul ala final, dar eu credeam ca se aude de la clapeta de aer, se auzea cam la fel, dar parca se inchidea ceva.

Dupa ce am curatat clapeta aia se aude odata ca acum, inainte de curatare cand era putin gripata se auzea de doua ori intr-o secunda (ceva de genul se inchidea si se deschidea).

 

Deci cu motorul pornit trebuie sa vad cum lucreaza actuatorul... asta inseamna sa bag prin spate motorului cum faceam si pana acum si pe cineva sa pun sa accelereze usor masina. Asta pana nu se incalzeste motorul ca dupa aia nimeni numai baga mana prin spate pe acolo :)

 

Ma rog, daca am timp o sa fac asta pe groapa la cumnatamiu la service. Ma gandesc si la actuatorul asta ca nu culiseaza cat trebuie si de aceea nici forta nu are masina neprimind aer suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna tuturor, am o nelamurire. recent am fost la mecanic si mia curatat turbo-ul, (masina tragea bine inainte doar ca uneori i se taia acceleratia iar dupa ce opream si porneam inapoi isi revenea). mecanicu mi-a curatat turbo dar acum parca nu mai trage asa de bine.. am fost la el si mia spus ca acum turbo functioneaza insa e de la debitmetru.. ce ii drept acum masina trage constant,nu mai cade insa nu stiu de ce nu mai e asa de nervoasa ca inainte. pe tester mi s-a spus ca nu da nici o eroare iar masina nu scoate fum, toate filtrele au fost schimbate, acum poate ca au 5000 km.

 

va multumesc frumos si astep parerile voastre. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un BS in grupurile 003/011, apoi unul in mers in grupurile 003/010/011 posteaza le si o sa primesti un raspuns.

Fara loguri sunt doar presupuneri.

Wekend placut tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

@rabbit85 am schimbat electrovalvele intre ele si nu am simtit nici o diferenta.

Le-am pus la loc si m-am incurcat la una si cred ca nu am pus furtunasele cum trebuie si azi mi-a dat LIMP MODE de fiecare data cand apasam pedala mai tare de 2500 sau 3000 RPM si dupa 3-4 LIMP MODE, mi s-a aprins becul de la CHECK ENGINE si mesajul EMISSION WORKSHOP :P

Cred ca am luat vreo 10 LIMP MODE in 100 km.... de la ultimul nu am mai oprit masina ultimii 20 de km... si abia depaseam cu 50 km/h.... totusi la drum lung abia am dus-o la 110 km/h, dar ajunge foarte greu :)))))

 

Acum o am in parcare si maine pun testerul pe ea si verific si furtunele de la electrovalve.

 

In legatura cu tija de la actuatorul turbinei, se misca foarte greu, cam 5 mm culiseaza... Nu stiu, numai vreau sa vorbesc prostii si sa arunc si banii pe debitmetru. Am vorbit cu un prieten care ma duce la un mecanic care se pricepe la turbine, curatat, verificat, etc., dar am zis sa se puna odata caldura asta...

 

Revin maine daca rezolv sau nu problema cu EMISSION WORKSHOP :) Sunt curios sa vad ce erori a luat.... Ma gandesc la turbina sau egr :)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometrie murdara sau intepenita?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precum spuneam un log in mers si o diagnoza e mai ieftina decat sa te duci la toti mecanicii dar...

O zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!