Jump to content

Probleme de asamblare Superb 3


75NOR
 Share

Postare recomandată

Va povesteam de problema pe care o am undeva in usa dreapta fata, exact in zona de 2500RPM am o rezonanta, ca si cum ceva metalic ar zornai in contact cu tabla. Ajunsese sa se cronicizeze, facea si in zona de 1500-2000rpm la accelerari sau decelerari :( 

Am fost in service, oamenii au fost super amabili...

Dat jos fata de usa (intre noi fie vorba, m-am ingrozit de simplitatea si plasticaraia de pe acolo, 1 singur surub pentru toata fata de usa, in rest doar plastic) si facut proba cu masina. Nu a facut nimic zgomot. Am izolat in banda cauciucata/textila toate mufele, tot ce putea atinge, am tras de tot de pe acolo - parea rock solid. Am scuturat fata de usa, am tras de tot ce era acolo, nu parea sa zornaie nimic din ce era pe fata de usa.

Nu e de la LED-urile de pe usa. Banda aia de LED-uri are niste pini de plastic ce intra in fata de usa si aia sunt facuti la cald, un fel de "nituri de plastic, presate la  cald". Am tras de fiecare din alea - nimic -sunt prinse solid

Pus inapoi fata de usa si facut test drive - liniste totala. Nu e de la boxe, am ciocanit in tabla, nimic. Totusi nu prea m-am bucurat, caci nu am gasit problema.

Ieri seara am facut o Poiana. Muzica oprita si doar in S, evident. A inceput iarasi sa vibreze de la prima urcare, de la primul viraj, cu a atins acul 2500rpm. Dupa inca 2 faze de astea, mi s-a luat de toata urcarea, a disparut toata bucuria, doar m-am enervat. De nervi am stat dupa autobuz pana in Poiana :( Am pornit muzica si aia a fost  :( 

Genul asta de defecte si erorile de electronica sunt cele mai pacatoase defecte posibile :banghead:

Sincer, preferam sa fie ceva mecanic, sa se strice/crape ceva.

Acum...trebuie sa merg din nou in service, sa dau jos fata de usa si sa circul asa o perioada, doar doar aflu de unde e problema :banghead:

Sunt mega-enervat, nici nu ma pot bucura de masina. Ma rezum la job-acasa, in D, nu zornaie nimic :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasoala treaba, poate totusi reusesti sa ii dai de cap. Si eu la Octavia, cand era noua, eram atat de nervos ca nu gaseam problema..identica cu a ta, dar venea din spate, si desi parea ca e din interiorul usii, dupa multe cautari am descoperit ca era unul dintre firele/furtunele de la pompa de motorina de sub scaunul dreapta spate care atingea de tabla in acea zona, intra in rezonanta la o anumita turatie (in general la ralanti) si ma scotea din pepeni. S-a rezolvat in 30 de secunde, l-am prins de ceva pe acolo ca sa nu mai dea in tabla si gata. De atunci liniste totala pentru >100k km.

Sper sa descoperi cat mai repede si sa fie ceva la fel de minor si care sa nu te mai bantuie apoi, sa te poti bucura de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, 75NOR said:

Dat jos fata de usa (intre noi fie vorba, m-am ingrozit de simplitatea si plasticaraia de pe acolo, 1 singur surub pentru toata fata de usa, in rest doar plastic) si facut proba cu masina.

La fel e si la noul Civic. (eu am desfacut singur fata de usa cand mi-am schimbat difuzoarele si am ramas uimit ca e un singur surub si restul plastic; ma gandeam la tancul de Octavia 2 dar se pare ca si VAG se indreapta pe acelasi sistem).

Nu poti sa iti desfaci singur fata de usa? Scapi de o vizita la service.

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, 75NOR said:

intre noi fie vorba, m-am ingrozit de simplitatea si plasticaraia de pe acolo, 1 singur surub pentru toata fata de usa, in rest doar plastic

Macar e mai usoara asa, nu tot timpul plasticul denota reduceri de costuri, asta nu inseamna ca in cazul acesta nu sunt reduceri de costuri :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Iulian M said:

Nu poti sa iti desfaci singur fata de usa? Scapi de o vizita la service.

Ma bate si gandul asta, mai ales ca am si trim removerul de care am nevoie. Totusi, va trebui sa discut cu service-ul daca e ok asa, in ideea in care daca identific "sursa" voi merge din nou la ei ca sa vedem ce facem si o sa apar cu fata de usa data jos... Mai am de asteptat pana dupa 20 August, e perioada de concedii.

Deocamdata am mai facut un pas: am identificat ca rezonanta se aude doar pe bucatile in urcare, in turatie, ceea ce ma duce cu gandul ca ar putea fi ceva "ce se misca", intrucat se declanseaza "gravitational".

Atat timp cat nu urc in Poiana/ sau drumuri de genul asta, e liniste in masina. Nu stiu daca sa rad sau sa ma enervez.... :( 

Astea-s genu' de chestii care-ti taie bucuria...Chiar si cand nu face, caci stiu ca e o problema, dar nu i-am dat de cap.

Daca cu bullshit-ul de la electronica, de la reglarea scaunului sofer si de la resetarea cretinoida a "consum de la alimentare" pot sa traiesc si nu ma intereseaza prea tare, asta cu greierasii e "stop joc" pentru mine... :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citesc de cateva zile forumurile externe skoda si se pare ca mai sunt cativa ce se plang de greierasi, altii spun ca au masina de  mai bine de un an si nu au nici o problema de genul asta (nici o problema in general majoritatea) .. :D  ma face sa cred ca la noi se degradeaza mai rapid piesele de prin interior din cauza drumurilor proaste si socurilor primite din toate punctele de vedere... (si de imbinare :)) ) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, bubu182 said:

. :D  ma face sa cred ca la noi se degradeaza mai rapid piesele de prin interior din cauza drumurilor proaste si socurilor primite din toate punctele de vedere... (si de imbinare :))

Ce drumuri proaste ? Masina nu a vazut decat DN-uri impecabile si autostrazi. Si prima oara l-am auzit la aprox 2000km, doar ca atunci se manifesta mai rar.

Daca nu am avut grija de masina ca de ochii din cap, atunci nimeni nu a avut mai multa grija. Cine ma cunoaste personal si a stat cu mine de o poveste, ma stie cat de "lovit" sunt.

Trebuia sa nu scriu nimic de asta si apoi sa ma bat cu pumnul in piept de cat de misto si flawless e masina ? Era mai ok asa, nu ? 

E eroare de asamblare. Am avut si la S2 2 asftel de erori pe care le-am rezolvat.

Later edit: e clar ca e o problema strict pe asamblarea masinii mele, nu specifica modelului, de asta postez aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am zis ca n-ai tu grija de ea, lucru care este evident din toata dedicarea ta pentru masina.

Ideea e ca inevitabil si "elementul" Romania are un oarecare impact asupra masinii, oricat ai incerca tu sa o protejezi... (atat prin carosabilul de calitate indoielnica cu diverse bube cat si prin quality control-ul poate mai slab decat la masinile facute pentru alte tari... ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bubu182: mda, "la cat ii suflu in dos si ii port de grija masinii" patesc d'astea. Altii... apa, paie si bataie si sar broduri parcand pe trotuar si...nimic.

Again, 8 din 10 insi nu ar sesiza problema mea cu rezonanta. Atat timp cat ai muzica pornita, nu se aude. Dar, cum sa urci Poiana in S cu muzica pornita ? :rolleyes: Se pierde sunetul motorului.

Ref la quality control: orice munca ce are operatiuni identice, repetitive este supusa erorilor, indiferent cat de strict este QC aplicat. Spun asta pentru ca ma lovesc de problemele astea in munca de zi de zi, printre altele si implemenatarea de "porti" de QC. Nu are cum QC sa prinda genul asta de defecte, invizibile, cu manifestare intermitenta, declansabile doar in anumite conditii. 

Pana la urma, e o problema simpla, mi-e clar ca o voi rezolva. Dar...e vorba de timp (pana ajung sa o rezolv) si de nervi (de fiecare data cand o aud) :) 

Whatever, asta sa fie ultima problema a masinii si sunt cel mai fericit.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Genul asta de probleme necesitau atentie in perioada de teste  inainte de a scoate masina la vanzare/pe strada,dar asa e cand ai timp de proiect limitat si toate solicitarile asupra caroseriei/ elementelor interioare le faci pe calculator.........in orice caz...nu ar strica o insonorizare buna :D

 

 

Modificat de motanelul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as face asa, cand timpul ar permite: as demonta fata de usa si as pleca spre Poiana, unde se manifesta zgomotul, va fi mult mai usor de identificat sursa acestuia. Iar daca rezolvarea e simpla, scapi de vizita la service. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei0241 zice foarte bine. și așa poți să pui mâna pe diferite zone ca să identifici sunetul. este posibil să nu facă exact atunci și mergi cu ușa desfăcută ca în madmax :)))

 

referitor la un mesaj anterior, bentley dacă aveai puteai să pățești ceva asemănător.

Modificat de bobalex18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, andrei0241 said:

Eu as face asa, cand timpul ar permite: as demonta fata de usa si as pleca spre Poiana, unde se manifesta zgomotul, va fi mult mai usor de identificat sursa acestuia. Iar daca rezolvarea e simpla, scapi de vizita la service. 

Numai să nu vibreze ceva, tocmai pentru ca se lovește de fata de usa...

Fata de usa mai are pe langa șuruburi/surub acele clipsuri de plastic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, motanelul said:

Genul asta de probleme necesitau atentie in perioada de teste  inainte de a scoate masina la vanzare/pe strada,dar asa e cand ai timp de proiect limitat si toate solicitarile asupra caroseriei/ elementelor interioare le faci pe calculator.......

Corect. Sau pur si simplu nenea Piotr, la asamblare, a montat rasucit vreo mufa, care sta tensionat in vreo tabla. Eu asta suspectez.

1 hour ago, andrei0241 said:

Eu as face asa, cand timpul ar permite: as demonta fata de usa si as pleca spre Poiana, unde se manifesta zgomotul, va fi mult mai usor de identificat sursa acestuia. Iar daca rezolvarea e simpla, scapi de vizita la service. 

Asta ma batea si pe mine gandul. Dar, ar fi bine sa fie si "cineva" de la Delcar in masina. Caci, dupa ce identificam ce zornaie, in cazul in care e ceva de schimbat, sa fie limpede ce este. Altfel, pe vorbe, mai greu la garantie. Cand m-am dus la ei eram 99% sigur ca e banda de leduri. Bine ca nu i-am pus sa o comande, pe principiul" va zic eu ca sigur este asta" :( 

1 hour ago, bobalex18 said:

referitor la un mesaj anterior, bentley dacă aveai puteai să pățești ceva asemănător.

Cu siguranta. Am cunoscuti cu masini care au costat dublu fata de Superb si au probleme de gen. Si nu ii baga nimeni in seama, caci "nu se confirma" 

43 minutes ago, sebip said:

Fata de usa mai are pe langa șuruburi/surub acele clipsuri de plastic?

Fata de usa are asa:

1 surub care este sub manerul de care tragi pe fata de usa, ca sa inchizi usa

1 clema mare de metal pe usa, careia ii corespunde un "varf cu gheare" in care se clipseaza. La demontare se gliseaza sus/jos ca sa o elibereze

2 cleme de plastic -clasice -  in colturile de jos ales usii

In rest se prinde fata de usa intr-o sina metalica ce este langa geamul usii.

Nimic altceva.

Are mufa pentru: iluminat maner usa, iluminat buton deschidere geam, iluminat banda led, iluminat lampa de usa deschisa

Mai are un cioc metalic, e prins de cablul care deschide usa si care se prinde tot metalic pe un inel care e corp comun cu manerul metalic de care tragi din interior sa deschizi usa.

Cand a fost fata de usa data jos, am re-prins in banda toate mufele, le-am verificat pozitiile si am si tras de ciocul ala metalic sa ma asigur ca nu are joc in inelul in care sta. In plus am verificat, boxele au un guler de spuma pe post de tampon fata de fata de usa, ca sa nu vibreze. 

In spatele fetei de usa este inca o foaie de tabla, care nu mi-e clar ce rol are. Pe asta se prind boxele. Am ciocanit in ea - e rock solid.

Nu mi-e clar daca e ceva sub ea, adica intre ea si fata de usa exterioara... :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ihmm - ai incercat sa scoti umbrela si sa mergi fara ea?  Mai incearca sa muti si suportul de centura de pe stalpul central. Eventual cand se reproduce problema muta fara spate scaunul. S-ar putea sa nu fie in usa..ci de prin zona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt tare curios cum ajuta postul tau actualii sau viitorii posesori de Superb 3!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@_ionut: am scos umbrela din usa, nu e de acolo.

Am testat cu si fara pasager, cu si fara centura, cu scaunul mutat inainte/inapoi.

E clar ceva din usa si are legatura cu pozitia masinii fata de orizontala, intrucat se manifesta doar pe urcare, doar pe Sport, doar cand turatia e fix la 2500rpm.

O mai las asa pana pe 20 August, iar cand ma intorc din concediu trebuie sa ii dau de cap. Sunt convins ca e o banalitate, probabil ca o sa ne distram dupa ce o identific...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de zgomote.

Ma cam mananca in partea din spate sa trimit masina la service sa se verifice de ce pocnesc/troznesc geamurile pe urcare/coborare.

Am uitat sa le specific cand am facut revizia de 45k. Am trimis doar masina la service.

Intrebare...risc sa apara zgomote suplimentare odata cu montarea/demontarea panourilor? Ca daca e asa, parca nu as insista cu povestea asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Habba: am dat jos fetele de usi la S2 cand am schimbat geamurile spate. Niciun zgomot dupa montare, nici dupa 40k de atunci.

La S3 e cam la fel: daca se lucreaza cu grija si nu ciobaneste, nu ai de ce sa fie greierasi, m-am uitat la fixari, sunt ok clemele alea. Doar sa nu rupa ceva la demontat, ca atunci pot aparea zgomote. Daca poti sta langa ei...go for it.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Exista posibilitatea ca modelul tau TSI sa aiba un sistem audio/vibratie similar cu Golf GTI/Octavia RS care se activeaza cand o pui in S. Asta constat intr-un ciocanel care induce niste vibratii si un zgomot ptr a parea motorul mai sporty. Cum majoritatea avem TDi-uri si avem destule vibrati, ma gandesc ca e o posibilitate sa fie ceva particular la TSI ca al tau...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm: sa stii ca mi-a trecut prin cap de sound aktuator - parca asa se numea - dar...sa se auda din usa dreapta fata ? E izolat acolo zgomotul. Am tot cautat informatii, dar n-am gasit niciunde cum ca ar avea asa ceva.

@corbu33: tu ai ceva de genul asta cand mergi in S in zona de 2500rpm ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa stii ca tocmai acum prin Europa plimbandu-ma... incepuse si la mine tot in usa dreapta fata doar intre 2500-3000, dar dupa o perioada de vreo 2-3 ore a disparut si nu l-am mai auzit dar e clar ca e ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@corbu33: cand ajungi intr-o zona cu urcare serioasa, muzica pe mute, DSG in S si joaca-te doar in zona de 2500-3000rpm. Acolo se manifesta :( 

Astept sa se termine cu concediile, sa merg sa imi dea jos fata de usa din nou si o sa circul cu ea in portbagaj o vreme, pana identific exact ce zornaie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai face deloc la mine si nici atunci cand a facut adica vreo 10 minute nu cred ca era de fapt din usa nu stiu ce sa zic... am mers 4000km cu ea zi de zi totul ok super masinuta de la motor pana la practicalitate... e alegerea perfecta in banii astia ca masina noua. Am acum 6700km si un consum mediu long term 8,3, end of OT.

Am stat in mod Sport la greu pe toate plajele de turatie si nu se aude nimic... dar cand s a auzit si mie mi s a parut de la banda led ca ar fi fost... sau poate ma insel... ti am zis a durat maxim 10 minute si pana atunci nu mai facuse si nici dupa.

Sper sa rezolvi repede, sunt convins ca e o prostioara care iti scapa din vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
On 02.08.2017 at 11:01 AM, 75NOR said:

Va povesteam de problema pe care o am undeva in usa dreapta fata, exact in zona de 2500RPM am o rezonanta, ca si cum ceva metalic ar zornai in contact cu tabla. Ajunsese sa se cronicizeze, facea si in zona de 1500-2000rpm la accelerari sau decelerari :( 

Intr-un final...se pare ca am reusit sa o dovedim...

Cu ocazia reviziei (pentru ca peste iarna masina a stat) s-a dat jos scutul de plastic care acopera toata podeaua masinii pe partea dreapta. S-au inspectat furtunele/conductele de benzina, pentru ca existau informatii de la O3 RS ca pot intra in rezonanta. Furtunele respectiva sunt bagate prin lonjeron :rolleyes: S-a aplicat in toate gaurile tehnice din lonjeron umplerea cu un material fonoabsorbant care si fixeaza furtunele in pozitie.

De 2000km e liniste... fingers crossed sa fi fost asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!