Jump to content

Volanul merge greu


rlacika
 Share

Postare recomandată

Azi in timpul unui drum cam de 30km dintr-o data sa intarit foarte tare volanul. Am verificat siguranta pompei de servodirectie-era ok. Cautand un loc de jos unde sa pot ajunge la servopompa (ascuns bine de tot....) am vazut ca baza pompei este plina de ulei, semn ca pe acolo am pierdut probabil tot uleiul. Pompa functioneaza(se aude zumzaind si isi schimba usor sunetul cand actionez volanul). Am sters cat am putut pe acolo si nu mai curge nimic. Clar ca ceva sa intamplat cu pompa si ca nu mai am deloc ulei in pompa/servodirectie. Luni ajunge pe "masa de operatie"...dar acum sunt departe de orice posibilitate mecanica. Intrebarea ar fi pentru cei care ar putea sa ma ajute: pot merge acasa asa cu masina? Sa decuplez electropompa de la alimentare scotand siguranta ca sa protejez electropompa?  Directia se misca greu dar se poate manevra masina, bineinteles cu precautiunile necesare. Multumesc anticipat de orice sfat!

Aaaa....am uitat sa scriu ca  servodirectia /caseta de directie este uscata, fara urme de scurgeri, deci sigur pierderea  este de la servopompa.

Modificat de rlacika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e bine sau nu dar eu as cumpara ulei pentru servo din primul peco/magazin si as baga in masina. Poate ca uleiul se scurge in cateva ore sau zile si asa as ajunge acasa fara sa trebuiasca sa trag prea tare de volan. Din cate am vazut pretul la ulei e de la 14 ron in sus asa ca nu ar fi o paguba prea mare daca as incerca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca asa as face...daca nu as fi pe un munte in apuseni, unde nici o speranta de lichid la magazinul mixt din sat:banghead:   Pana la cel mai apropiat (posibil) loc ar fi 25km... Turda. Si fiind weekend slabe sperante. In fine....maine cu frunzele de morcovi la vedere:) , cu siguranta scoasa de la alimentarea electropompei sper sa ajung pana acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil poti sa-ti cauti alta pompa de servo (600-900 lei SH). Acum 4 zile am patit acelasi lucru la Ibiza. Desi nu parea nimic dubios la ea, cand am dat-o jos am vazut ca partea de plastic (rezervorul) era sarit de pe partea metalica (partea electrica) si pe acolo mi-a pierdut tot lichidul in 2 zile. Eu am schimbat-o si acuma nu mai am probleme.

 

Cu cea originala aveam ceva probleme si pe partea electrica. Din cand in cand imi dadea eroare de tensiune prea mica si imi taia servo pana la repornirea masinii (am verificat tot ce era pe electric si problema era de la pompa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns acasa cu servopompa fara alimentare. Maine vede "doctorul" ce am patit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata reparata masinuta! Colierul ce tine "borcanul" de plastic era rupt si acesta a iesit pana a scapat de inelul de cauciuc de etansare.  Demontarea de pe masina e o intreaga caricatura! Am constatat ca desi are doua santuri pentru inel de etansare  doar un inel de etansare era montat. Am pus doua inele noi, colier nou. Borcanul nu intra pe zona de etansare doar daca e incalzit cu un feon. Pentru a reumple sistemul cu ulei hidraulic...alta distractie! Demontezi filtrul de aer, acumulatorul, suportul de acumulator! Am umplut  frigiderul ilustrilor ingineri proiectanti de la VW cu "felicitarile" nelipsite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, la mine nu era rupt, ba chiar parea sa fie in stare foarte buna colierul. Totusi si la mine era iesit si am decis sa schimb pompa, avand in vedere ca imi dadea eroare (din cand in cand) si pe partea electrica. 

Acuma, dupa un drum de 1300 km, este totul ok. Dar de aici o mai asteapta vreo 1500 km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna. La POLO 6R mi s-a aprins sporadic , ca apoi continuu, avertizarea cu volan galben iar volanul era tare. In VCDS am erorile: ceasuri de bord, modul comanda climatic, radio, modul comanda confort gateway si cablaj bord iar la modul j500 -servodirectia- nu am comunicatie. Care ar pute fi cauza?

Atasez si erorile:

Adresa 08: Clima automata (J301)       Eticheta: ROJ\6R0-820-045-9AP.clb
   Numar VAG SW: 6R0 820 045 D    HW: 6R0 820 045 D  unitate control clima cu butoane  
   Component: Climatic       24 0600  
   Revizie: 00 10 24    
   VCID: 2F6C2B207E1D4D3E23-807A

1 cod a gasit:
16372 - Modul comandã 
            014 - defect
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 01101110
                    Prioritate defect: 1
                    Frecventa defect: 1
                    Resetare contor: 255

Adresa 17: Instrumente bord (J285)       Eticheta:| ROJ\5K0-920-xxx-17.clb
   Numar VAG SW: 6R0 920 861 C    HW: 6R0 920 861 C   ceasuri de bord
   Component: KOMBI         H03 0205  
   Numar serial: 00000000000000
   Codare: 140A00
   Atelier: WSC 124697 483 00190
   Pachet ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04052
   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_A04_VW25.rod
   VCID: 35601948944177EE69-8060

1 cod a gasit:
13638912 - Limitare de funcþionare -cauza 
          U1111 00 [009] - lipsã mesaj
          Confirmat - Testat de la stergere de memorie
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00000001
                    Prioritate defect: 6
                    Frecventa defect: 5
                    Resetare contor: 218

Adresa 19: Poarta CAN  (J533)       Eticheta:. ROJ\6N0-909-901-6R.clb
   Numar VAG SW: 6N0 909 901     HW: 6R0 937 087 D   unitate control sistem confort gateway si cablaj bord
   Component: GW-K-CAN TP20 0207  
   Codare: 002200
   Atelier: WSC 124697 483 00190
   VCID: 70EEE85CA3A312C67A-8024

1 cod a gasit:
01309 - Modul comandã asistenþã direcþie -J500- 
            004 - lipsã semnal/nu comunicã
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 01100100
                    Prioritate defect: 2
                    Frecventa defect: 5
                    Resetare contor: 218

Adresa 44: Asistenta directie
Nu poate fi accesat

Adresa 56: Radio (J503)       Eticheta:. ROJ\5M0-035-1xx-56.clb
   Numar VAG SW: 5M0 035 156 B    HW: 5M0 035 156 B   radio rcd 210
   Component: Radio         510 0521  
   Revizie: R0510002    Numar serial: VWZ5Z1K0257259
   Codare: 0000020002
   Atelier: WSC 124697 483 00190
   VCID: 285EC03C5BF31A06E2-807C

1 cod a gasit:
00446 - Funcþie limitatã prin: tensiune scãzutã 
            002 - limita inferioarã depãºitã - intermitent
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00100010
                    Prioritate defect: 3
                    Frecventa defect: 1
                    Resetare contor: 242

 

Modificat de rusuhoria
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria masinii este buna ? In caz ca da, atunci problema este de la pompa de servo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul masurat la baterie este de 12,75 v , iar cu motorul pornit fara consumatori este 14,15. Cind cuplez consumatori , lumini, scade la 14.04. Am observat ca daca am doar luminile de pozitie aprinse atunci imi tremura motorul in relanti, iar daca aprind si faza scurta dispare tremuratul si merge rotund. Cum pot verifica regulatorul de tensiune de pe alternator? Nu as schimba pompa fara sa verific si incarcarea.  Multumesc.

Modificat de rusuhoria
Clarificari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si bateria masinii, cea de pe masina era 55Ah cu 600A, am pus un rombat 70Ah cu 680A. Dar eroarea persista si volanul e tare. Pina la urma ramine sa comand o pompa noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut si mufele de curent de pe pompa servo, sa vad ce e cu ele, sunt perfecte. Am incercat sa vad daca vine curent pe ele, pe contactele groase aveam + pe unul. Pe mufa cu contacte mici aveam pe unul un + constant , pe cel diametral opus un curent mic, pe celelalte nimic. Am mai testat cu VCDS si in alt loc unde mi s-a spus clar sa schimb pompa. Azi vine pompa noua TRW. 1200 . Cu piesa veche la schimb. In legatura cu senzorul de pe caseta de directie , la mine nu exista. Am verificat si conductele de presiune. Sunt corodate dar nu excesiv, mai merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit pompa. Nu a fost prea greu. Am avut un elevator la dispozitie. Dar tot am eroare pe bord. Pe VCDS imi spune 00816 - senzor pentru servoirectie G250. 30-00 intrerupt sau scurt la plus. Oare care o fi? Mentionez ca pe caseta de directie nu am senzor.

Modificat de rusuhoria
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica: intru pe 44 si acolo modific de la 10110 la 11210 ?Adica 01 se modifica in 12 respectiv senzorul servodirectie  din face parte din servodirectie merge in face parte din sistem ABS/ESP?

Modificat de Dudu
Rog nu mai folosi Quote pentru mesajul anterior. Mersi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Pompa care ai luat-o era legata la o caseta cu senzor si este codata conform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Multumesc. Pompa am luat-o de noua(nu e SH). Probabil asa vin setate de TRW. E bine de stiut pentru cei care schimba pompa sa nu uite sa faca codarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!