Jump to content

'17 Octavia 3 Style 1.4 TSI DSG


SwatKat

Postare recomandată

Mersi!

Da, stiu e scump, dar pana la urma e pe un an si poate s-or indura sa bage si online trafic pt Romania.

Desi daca da drumul Apple la Waze/Gmaps prin Carplay....

Link către comentariu
  • 1 month later...

Bun, sa mai sterg praful putin. Sa o iau in ordine. In primul rand, am reusit sa platesc optiunea de online infotainment, fusese o problema legata de serverele Skoda, s-a remediat undeva pe la jumatea lunii iunie.

Am ajuns acum la 22.250 km, dupa un concediu de Grecia. Masina incarcata destul de mult, 5,8% la dus si 6,1 la intors (am mers mai "haotic" a fost aglomerat). Totul ok, motor, cutie, o sa verific zilele astea nivelul uleiului de curiozitate. 

O sa incerc sa trec pe la un service, am mai primit niste "urari de bine" de la un posesor de Peugeot 107, eram pe banda 2 si el pe 1, oblic in fata mea si cred ca-l deranja farul dreapta - aveam pe la 120 km/h pe autostrada, deci AFS era setat in mod "highway". Am observat ca fasciculul de la farul dreapta e oricum mai ridicat decat cel stanga - cred ca e normal insa sa mai verific o data sa fie totul ok.

Consumul pe ultimii 5000km (vmed = 56km/h) e de 6,4%.

Si momentul 20k +2, pentru simetrie :) .

IMG_0106.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

Sa mai sterg praful pe aici, ca luna august a fost luna de concedii, fara masina insa :) 

Am tot amanat din lipsa de timp o vizita (din nou) in service pentru a vedea daca e vreo problema cu farurile si am mai tot primit "carne" de la cei pe care ii depaseam. 

Asa ca am fost zilele astea la service, am cerut expres sa fiu prezent si noroc ca am vazut cand a intrat masina pe rampa ca nu ma chema nimeni. Tipul a zis ca erau ok, i-am zis totusi ca lumina pare pe aparat ca bate mai sus (incepea de la linia intrerupta insa pana la mijloc se ridica usor peste linie, iar de la punctul central unda se ridica de deasupra punctului de "+") 

Asa ca a luat o surubelnita si le-a coborat, nu parea foarte convins de ce face. Nu stiu daca nu le-a copborat prea mult, insa deja am cam obosit sa alerg pentru o problema atat de minora...Am explicat ca sunt a 3-a oara la ei cu aceeasi problema, in decurs de 1 an jumate si am primit explicatia ca de la gropi se mai deregleaza, am platit si am plecat.

Probabil asta a fost ultima mea inteactiune cu Avia, mai exista si altii...

 

In rest masina are 24k km, estimez ca in curand voi merge si mai putin. Am dat jos barele de plafon si suportul de bicicleta (s-a termiant sezonul competitional de amatori :) ) si trebuie sa ajung la o spalatorie OMV ca in curand ajunge la culoarea "bej cappucino" :) 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am reusit sa mai fac un reglaj la faruri, de data asta am cerut si am fost prezent de la inceput, s-a conectat si calculatorul, a fost nevoie de un mic reglaj ca sa fie ok. Acum intr-adevar farul "bate" pe linie. 

Cu ocazia asta am verifcat si scuturile de plastic de sub masina, am reusit "performanta" :icon_redface: sa incalec cu partea stanga a masinii un fel de trotuar si am lovit si harjait pe sub masina undeva pe la mijloc. Doar scutul de platic de pe partea stanga, intre puntea fara si spate e atins si se vad zgarieturi pe el insa in rest pe sub masina e ok. :icon_thumleft: 

Cu ocazia asta am demarat si "operatiunea carlig tractare": m-am saturat sa tot scot/pun barele si suportii de bicicleta, asa ca vreau carlig. Ideal as vrea unul demontabil, intelag ca clipseaza foarte usor. Diferenta de pret fata de un carlig fix e de vreo 400 lei.

Astept niste devize de la mai multi dealeri, ca nu vreau sa ma leg la cap cu garantia. Si trebuie sa fie integrat si cu senzorii din bara, sa nu am apoi surprize. (mai ales ca la un carlig demontabil, care ba este "acolo"  ba nu este si sistemul ar trebui sa faca diferenta intre aceste situatii).

Sper ca toamna asta, pana in iarna sa fac pasul.

In plus, am bagat o spalare la perii si apoi o "frectie cu Carmol" aka Sonax Xtreme Protect :) 

 

Link către comentariu

In ce a constat acel reglaj, daca poti detalia? Se face atat din software, cat si mecanic?

Link către comentariu

@andrei0241: software doar se pune farul pe "pozitia de service". Apoi se regleaza clasic, cu surubelnita. Doar ca la mine a fost asa:

- prima data mi s-a zis ca se face doar cu calculatorul (ori era masina prea noua, ori nu stiu ce sa zic) si totul "era perfect";

- a doua data au realizat ca totusi se face si cu surubelnita, au reglat insa a fost prea sus;

-  a treia oara au reglat iar cu surubelnita - insa putin prea jos, explicatia fiind ca farurile "se mai deregleaza de la gropi"....

Ultimul reglaj, la alt service, a fost facut tot conectand calculatorul si apoi cu aparatul de masura in fata farului.

Totul tine de mecanic si de constiinciozitatea cu care isi face meseria....

Link către comentariu
Bogdan Stoica90

Salut, imi poti spune la ce service ai fost? Pentru si eu ma chinui cu aceleasi faruri :(

Link către comentariu

Aceeasi problemă si la mine cu farurile. La repezentanta imi tot spuneau că se reglează singure si ca nu au nici o problemă, apoi am incercat la alta reprezentanta si imi cerea 150 lei deoarece masina are peste 10.000km si nu intra pe garanție...

 Pana la urma le-am reglat singur cu surubelnita, este foarte simplu. 

Link către comentariu

@Bogdan Stoica90: ultima vizita in service a fost la Brady. Si am cerut specific sa fiu prezent in hala cand se regleaza. 

@tetea: da, prima data si mie mi-au zis ca se regleaza singure.... masina avea sub 10k km, am platit reglaj si au zis ca totul era ok, ca au pus calculatorul... dupa ce am revenit peste 2 sapt reclamand ca tot nu e ok am auzit cum a zis cineva pe acolo ca stai ca trebuie si reglate sin surub... dar dupa aia le-au ridicat prea mult...

 

Link către comentariu
  • 2 months later...
  • 1 month later...

@cristiansen077: Salut, nu inteleg cum am scapat din vedere mesajul nou, scuze. Masina merge bine, cu cutia nu am avut de loc probleme. Pe de alta parte eu am mers preponderent extraurban. Uleiul nu a dat vreun semn si nici nu am apucat sa il verific pe plat, acasa parchez jumatate pe o platforma inaltata. Antigel tot asa, ok, la maxim.

Dupa zille astea cu ploaie inghetata am observat ca s-au aburit farurile si chiar si proictoarele - cred ca e de la folia de pe ele, sper sa se duca in cateva zile. 

In alta ordine de idei, am avut 2 episoade cand Amundsen nu mai afisa vizual nivelul de sunet si ramasese blocat. Si-a revenit cu restart, n-am insistat la service.

Am montat si carligul "de origine" in reprezentanta si experienta a fost una asa-si-asa. Adica a iesit ok la final, carligul arata ok, instalatia electrica a fost montata pana in fata, la tabloul de sigurante. in portbagaj sub capitonaj fiind unitatea de control. Apoi s-a codat pe masina.

Insa:

- noroc ca am intrat in timpul montajului si mi-au cazut ochii pecartea de instructiuni lasata pe banc si astfel am putut sa observ ca NU se montasera la loc suruburile dupa ce s-a scos armatura si nici nu se acoperise zona cu grund/ceara... Am insistat si pana la urma s-au realizat si aceste operatiuni conform instructiunilor.

- dupa montaj frana ramasese aprinsa si testerul arata multe module cu erori - s-a demontat iar pe la cablaj si apoi s-a rezolvat. (am ramas doar cu eroarea de la "footwell lights", deoarece am becuri led montte peste tot la interior si mi s-a zis ca de acolo e eroarea, footwell lights fiind monitorizate de BCM)

In fine, o experienta nu tocmai placuta tina d cont si de pretul platit. 

Carligul e ok, senzorii se parcare se dezactiveaza automat cand conectez mufa de la suportul de bicicleta, mufa electrica culiseaza inauntrul spilerului astfel incat sa nu stea la vedere iar la nevoie se trage in jos.

Poze cu masina nu am, arata ca dupa razboi dupa episodul asta de ploaie inghetata din Buc. 

Interiorul bej rezista :) 

Consumul pe ultimii 4200 km a fost de 6,1% (v.med 42 km/h)

 

Link către comentariu

Oauuuuu ce consum. Si inteleg ca nu mergi prin Bucuresti zilnic cu ea ci doar la weekend si extern?

Si eu trebuie sa reglez iar farurile. Mi-a facut cneva un reglaj doar din surubeltinta si acum bat prea sus. Nu stiu cum a facut @tetea de le-a reglat bine fara service. Am observat ca merg si fara a pune calculatorul pe masina toata operatiunea efectuandu-se din surubelnita.

Modificat de valyemil81
Link către comentariu

@valyemil81: teoretic la service se conecteaza intai calculatorul ca farurile sa fie in pozitia "0", poti de ex sa vii cu masina incarcata la service si daca ar regla asa ar bate aiurea dupa aia (dar asta e asa, de exemplu, nu cred ca merge nimeni la reglat de faruri cu portbagajul plin :) )

Deci nu e neaparat nevoie de calculator, te poti duce oriunde au aparat de masura. Farurile se regleaza strict din suruburi, manual, nu are treaba calculatorul. Dar recomand si eu reglaj pe aparat, nu "dupa ureche".

Legat de consum, da, cred ca vreo 80% extraurban si restul mai mult prin weekend. Am avantajul ca am scoala aproape de casa, serviciul cam la 25-30 min mers pe jos lejer de la scoala, asa incat am hotarat de vreun an ca nu mai vreau nervi in trafic. Fi-mea s-a obisnuit, avem statie ratb aproape, mergem 1 statie, apoi scoala, chiar nu merita. 

@razvan.ac: pe de alta parte colegul Vali are si el dreptate cu service-urile si reprezentantele. Eu dupa reglajul de la reprezentanta mi-am luat carne cat in toata viata :) plus ca nu intelegeam de ce (am povestit mai in urma)  iar la Meganul anterior aveam lupe si "csenoane" AM - rte rog sa ma crezi ca niciodata nu am primit vreun flash! 

Plus ca nici experienta de ieri cu montajul carligului, tot din reprezentanta, nu m-a dat pe spate....

Link către comentariu
  • 2 months later...

Si s-au facut 30k - 21 luni de la achizitie. Asta a insemnat inspectie si cu ocazia asta am facut si ITP-ul, sa scap de-o grija.

Schimbat filtrul de polen (a 2-a data), schimbat si filtrul de aer motor pentru prima data - desi nu mai circul de mult prin Bucuresti, dar totusi..., plus igienizare instalatie. Si cumparat 1l de ulei OE - am fost informat ca trebuie completat cu circa 400ml. 

Total 630 lei.  

(fiind pe interval flexibil, uleiul e schimbat anul trecut in martie si CB ma anunta ca mai tine inca vreo 14k km / 320 zile. 

LE. Pe de alta parte in Skoda Connect imi apare inca atentionare ca trebuie sa fac inspectia (0 km/67 zile). In masina pe CB imi apare corect, deci a fost resetat intervalul. Portalul Skoda Connect nu preia datele din CB masina? sau de pe vreun server unde ar trebui cei de la service sa incarce datele ref la realizarea inspectiei?

Modificat de SwatKat
Link către comentariu

Schimbul e schimb si inspectia e inspectie. Intre intervalele de schimb flexibil trebuie sa faci o inspectie la an.

Link către comentariu

Posibil sa mai dureze pana se actualizeaza serverele. Skada connect a fost in proces de upgrade zilele trecute

Link către comentariu

@vdragos: da stiu ca imi apar amandoua CORECT in CB la masina dar pe portal inca imi apare notificarea ca trebuie efectuata inspectia - de aia am intrebat daca datele din portal sunt "importate" din masina (cum e cazul pt consum, km etc) sau service-ul trebuie sa incarce pe server (in digital service plan) faptul ca s-a facut inspectia, ce s-a schimbat etc.

Link către comentariu
  • 3 months later...

Nu am poze - mereu uit sa fac sau e masina murdara. Dar merge perfect si am zis ca merita un update. 

Deci, am depasit de curand 39.000 km (2 ani si 1 luna). Strict drumuri lungi/concedii, rareori am mai iesit prin Bucuresti, oricum nu pt. mers la serviciu. Scoala copilului e la o statie de ratb de casa, serviciul meu e la 3 statii de casa, asa ca ne-am obisnuit cu mers pe jos/autobuz. E perfect si eu sunt mult mai relaxat :) 

Impresii:

- Media de consum e intre 5 si 6.x (de ex. la revenirea din Evia, am avut 1100 km, medie finala 90 (pana la Promachonas 110, apoi la Ruse 100 si acasa am ajuns cu 90 - deh, Romania - masina gemea de bagaje, 25 kile au fost doar cutiile de ulei de masline pentru colegi). Am avut si consum de 3,6 cand am venit de la Piatra Arsa la Bucuresti, mers legal 80 sate si 110 rest.

- Trebuie sa fac un detailing interior - desi inca arata bine, nu as vrea sa se imbacseasca prea tare tapiseria, dar cu timpul am stat cam prost iar in weekend-uri am fost fie plecat cu concursuri de ciclism fie concedii :) Oricum, inca imi place interiorul deschis :) 

- Cum va veni in august un nou drum prin Germania, am in plan sa verific nivelul uleiului si eventual sa fac si un schimb ulei si filtru - precedentul e facut anul trecut in martie pe la 15.000 km. Masina e pe interval flexibil, imi zice ca ar trebui schimbat uleiul doar peste vreo 6000 km insa mai vedem... Ma enerveaza ca nu arata si digital nivelul uleiului, chiar daca marja de eroare o fi mare, era util - cum avea de ex fostul Megane.

- DSG schimba bine, rotile nu au urma de ovalizare, cauciucurile sunt inca cele originale - cred ca va fi ultima vara cu ele. 

- Motorul trage bine spre foarte bine cu masina goala si bine cu masina full. Dar se simte cand e incarcata, mai ales la consum. Pe de alta parte de cateva ori nu am apasat cum trebuie pe butonul de oprire si nu mi-am dat seama ca motorul inca mergea.

- Ma enerveaza la Amundsen (sau o fi de la iphone) ca nu se conecteaza automat la hotspot-ul telefonului, trebuie sa opresc si pornesc din tel optiunea. Si la drum lung daca opresc la benzinarie, trebuie sa o iau de la capat ca sa activez traficul online - acolo unde merge, nomal. Probabil la Columbus cu sim card dedicat o merge mai usor. Nu-mi prea place sa folosesc Apple carplay deoarece pierd functionalitatea telefonului cat timp e conectat, nu mai imi apar apelurile pe maxidot etc. 

- Piano black de pe consola centrala a inceput sa aiba "spider-webs", zgarieruri inerente. In soare puternic rama cromata de pe bord se reflecta in parbriz si daca soarele bate fix in ea e si mai nasol - dar m-am obisnuit.

Deocamdata nicio eroare - singura care apare e cea de la footwell lights, unde am leduri (cele de la Philips de care am povestit la inceput)

Cam atat.

 

LE. pe lista de retrofit-uri, daca s-o putea, e sa schimb volanul cu unul cu padele. De multe ori, pe drumuri de munte - rampa/curbe ba schimba cand nu trebuie ba nu schimba. Stiu, conteaza si cum se apasa pedala, dar ar mai simplu sa scimb repede din padele la nevoie fara sa scot cutia din D si sa iau mana de pe volan - deocamdata un moft in functie de pret voi vedea daca merita sau nu

 

Modificat de SwatKat
Link către comentariu

Eu tot Amundsen am dar folosesc android pentru hotspot si se conecteaza automat de fiecare data. Cel mai probabil este de la iphone.

Drunuri bune cu masina!

Link către comentariu
  • 2 months later...

De sters praful...

- Am depasit 41.000 km. Am adunat destui km la concursurile de MTB  :) - montarea carligului a fost cel mai misto upgrade pe care l-am facut :) 

- In curand vreau sa schimb uleiul, parca n-as sta pana la implinirea termenului de 2 ani, mai ales ca vine si iarna... 

- Singura problema a fost cu o nefunctionare a portalului SkodaConnect - imi zicea ca masina e in "offline mode", ca si cum era o problema de la mine... au fost de vina serverele Skoda pana la urma. 

- deocamdata, apa, paie si bataie, cum s-ar zice... 

In prima poza am parcat langa o "verisoara" :) 

IMG_1957.jpg

Screenshot 2019-10-17 at 15.00.37.png

Link către comentariu

Sa inteleg ca pana la 41k nu ai schimbat uleiul sau alte consumabile? Daca da atunci esti curajos :).

Apa, paie..si pedala X2 (masina+bicla)

Link către comentariu

@valyemil81: ba da, am schimbat 1 data, cred ca pe la 15k. Si cum am optat pentru Castrol OE LL mi-au setat urmatorul schimb peste 30k. Undeva prin martie se fac 2 ani si d-asta ziceam ca nu mai stau si iarna asta cu el neschimbat. Deocamdata din cate mi-aduc aminte am verificat prin august si era aproape de maxim.

PS. Am si la bicla de facut revizia la furca si amortizor, ca tot veni vorma de service :) :) 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Noutatea e ca am scapat de creditul auto si asta inseamna ca sunt liber la oferte de CASCO. Ca ma saturasem sa platesc 4000 lei/an. 

Am facut o simulare la Allianz pe site si imi iese aproape 1800 lei. Mai astept si de la ceilalti, inca sunt asigurat pana in decembrie :)

Saptamana asta am de facut si revizia si ma programasem si la un detailing exterior la Avia - asa, ca de pregatire de iarna... si cam atat.

Am trecut si la rotile de iarna,, am spalat masina, am constatat ca sunt destul de multe mici ciobituri in parbriz, daca ma uit atent. Noroc ca firele de la incalzire mai "estompeaza" din claritate si nu se vad de la interior :)  Plus ca a doua zi am gasit 3 gainati. Logic.

Link către comentariu

NU erai legat sa stai cu ei pe casco pana la sfarsitul creditului. Eu asa am facut si de la 3200lei/an acum platesc cam 1500. Creditul inca este in vigoare

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!