Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...

Dupa 6 ani de cand posed masina din semnatura citesc intamplator ca s-ar parea ca domnia sa are un sistem de incalzire auxiliara, electric , care functioneza daca dau climatronicul dat pe HI, econul dezactivat.Ei bine, am fugit plin de emotie la masina si am facut testul de functionare...si n-am vazut/simtit mai precis nici o incalzire auxiliara.Am tot dat cu searchul pt mai multe detalii , intrun singur post am gasit ca respectiva incalzire ar functiona doar la -15 grd...

Acuma care e adevarul?Am acea incalzire, cum functioneaza, de ce la -15 grd, doar?Mor de frig in masina asta cu dieselul asta atat de performant.As prefera sa fie mai putin performant si sa-mi dea caldura mai repede.O fi el performant, dar oasele mele nu-s performante deloc la frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga VCDS pe masina, vezi la engine in blocurile de masura la aux heating , este low sau high cand functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VCDS?Nu stiu ce insemna...Tester pe computer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, este scula de diagnoza a celor de la ross-tech.com

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alin105 functineaza de 15 grade in jos, nu de la -15 grade in jos. Si nu te astepta sa faca minuni, aerul care ajunge in masina este caldut nu foarte cald. Iar la ralanti e posibil sa nu porneasca pentru ca alternatorul nu face fata, sistemul la capacitate maxima suge 77 de amperi, deci o putere de 1000 de Watti. Mie la ralanti consumul de carburant cu Aux Heating On este de 1.1 l/h iar fara el de 0.4-0.5 l/h ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 : Te rog sa refaci calculele : 77 A la 12 V- 1000 W ? :) Grupul acela de rezistente chiar atat ia ?? Am sa ma uit si eu cand ajung la serviciu pe documentatie, dar mi se pare enorm...

Apropo, eu la BXE am alternator de 140 A..

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de aia e alternatorul asa de mare pentru a sustine consumul asta atat de mare. Si nu sunt 77 amperi la 12 V, ca doar nu merge cu motorul oprit, sunt 77 de amperi la 14,4 volti, deci peste 1000 de Watti ...

LE: Uite-te ma intai sa vezi cu ce siguranta e protejat sistemul PTC (e in cuita de sigurante de la motor) .. Hai sa iti pun si o poza sa stii dupa care sa te uiti, e siguranta marcata cu 5 pe poza ...

post-39995-0-52348300-1325110494_thumb.j

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001.La mine sistemul chiar nu functioneaza.Nu vine aer deloc caldut in masina nici in mers nici in relanti, decat dupa ce incepe sa se incalzeasca motorul, adica nu de la acest Aux Heating.Este cumva vreun coleg din Cluj care poate sa faca modificari pe Vag-Com?evident contra cost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza, intra in blocuruile de masura si vezi cat consuma, masina trebuie sa fie rece, apa sub 75 grade si la climatronic sa fie pe high si sa nu fie selectat ECON si motorul pornit.

Daca masina e din 2007 incoace AUX HEAT nu suporta diagnoza, nu ami atre modul separat, e comandat de ECU prin 2 relee. Si functionarea o vezi pe ECU.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin, dai pe HI si pe butonul de parbriz incalzit, atat. Tine aeratoarele laterale inchise. Treapta de viteza sa o lasi pe prima treapta pana vine cald.

Toate vin activate din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001 : Acum stiu de unde te-ai inspirat, si de ce erai asa de sigur (n-o spun cu rautate)... ;)

Asta e impricinata , si intr-adevar "suge" 1000 W :

PTC Heater Octavia 2.doc

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma bine..... sare consumul instantaneu imediat, cand intra PTC-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin, dai pe HI si pe butonul de parbriz incalzit, atat. Tine aeratoarele laterale inchise. Treapta de viteza sa o lasi pe prima treapta pana vine cald.

Toate vin activate din fabrica.

Am facut ce ai zis si nimica.Urmaresc si consumul instant care ramane 0.6-0.7 .Nu sare deloc in sus, indicand ca ar fi vreun consumator mare activat.O sa merg la service.Oare n-ar putea fi de vina si siguranta?

Modificat de alin 105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi sugerati ca au toate tdi-urile acest sistem? Eu am 1.9 tdi 105 cp, ambiente cu climatic din 2006 si la fel nu am nici o senzatie de aer caldut dupa pornire decat odata cu incalzirea efectiva a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, toate 1.9 TDI-urile si 2.0 TDI-urile au asta indiferent de dotare ... Ca sa fii sigur te uiti in cutia de sigurante de la motor si vezi daca in locul corespunzator sigruantei PTC-ului chiar se afla o siguranta (vezi pagina anterioara de pe forum ca sa vezi unde te uiti) ... Sunt curios daca si 1.6 TDI are asa ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca si 1.6 TDI are asa ceva ...

Are sigur, daca dau pe HI in maxim 1 min vine aer caldut pe grila de la parbriz si grilele laterale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca vreti sa probati incalzirea auxiliara electrica, trebuie sa plecati cu masina imediat ce ati pornit motorul. La ralanti ma indoiesc ca calculatorul va permite pornirea rezistentei care consuma mult din cauza ca alternatorul nu poate genera aceasta putere decat la o turatie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la 2.0TDI merge si la ralanti incalzirea auxiliara dar "suge" mult curent. Cu faruri, incalzire scaune, climatronic, player oprite "generator load" este undeva la 35%, daca pornesc PTC urca la ~75%, daca aprind faruri, incalzire scaune, player + subwoofer (volum mediu) urca la maxim 91%, iar daca incerc sa misc de volan se vede clar cum scade intensitatea farurilor pt o secunda.

In meniul climatronicului ECON+AER SUS, la numarul 20, submeniul 1 va afisa daca PTC este pornit (1=pornit, 0=oprit), iar la submeniul 2 va afisa puterea efectiva in amperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puterea sa masoara in watti (W), curentul sa masoara in amperi (A). Eu am pornit toti consumatorii de pe masina (cd-player, faruri, avarii, iluminatul interior, dezaburire luneta ...) si tensiunea a scazut la 14.4 V la 14 V apoi cand am pornit PTC-ul tensiunea a scazut la 12,6 V iar ralantiul a urcat la 1100 rpm. Chiar daca ralantiul a uracat tensiunea a ramas tot la 12,6 Volti deci e clar ca alternatorul nu poate sustine toti consumatorii + PTC, totusi doar PTC-ul il poate sustine mai ales ca el are postibiliatatea de a se activa in 2 trepte in functie de incarcarea alternatorului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florica adrian

adrian001, acelasi lucru l-am incercat si eu, manifestarile fiind cele semnalate de tine. Dupa inchiderea tuturor consumatorilor, ralantiul a ramas tot la 1000 rot/min pina in momentul in care am accelerat-o putin.(abia atunci relantiul a revenit la 900rot/min). Este normal sau turatia trebuia sa scada automat, dupa inchiderea consumatorilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde cat consuma PTC-ul (pe care dintre cele 2 trepte e). ECU decide in functie de tensiunea debitata de alternator ... Oricum in locul tau nu mi-as face griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia scade doar daca centrala electrica considera ca incarcarea bateriei se face normal. Este functia LOAD MANAGEMENT .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!