Jump to content

Pornire grea dupa stationare prelungita 2.0 TDI


Robert Sof
 Share

Postare recomandată

Salut. La masina din semnatura, cod motor CFHC (~231.000 km) am intampinat o problema in ultimul timp:

- in urma cu o luna am sesizat ca dupa o perioada mai lunga de stationare, >3-4 zile, la prima pornire (afara ~20 grade) trebuie sa dau putin mai mult la cheie, La inceput dura 2-3 secunde in plus dar astazi a durat >5 secunde. Imediat dupa pornire motorul nu a mers rotund" timp de 5-10 secunde.

- pana acum masina pornea "la sfert", fara nici un fel de probleme

- nu am avut nici o interventie la ea in ultimii 10.000km

- uleiul si toate filtrele au fost schimbate acum 10.000 km

- nu am simtit nici o pierdere de putere sau alte simptome in mers

- toate pornirile de dupa sunt perfect normale. Daca trec mai mult de 3 zile reapare problema doar la prima pornire.

 

Nu am unde sa merg in urmatoarele 3 zile sa fac o diagnoza/ investigatii suplimentare intr-un service dar ca sa ma pot lamuri/ linisti, as vrea sa stiu care sunt cauzele posibile.

Din cautarile mele pe forum reiese ca probabilitatea cea mai mare e sa se acumuleze aer in conductele de motorina pe timpul stationarii iar prima pornire sa rezolve problema.

Am inspectat/verificat capacul filtrului, conductele de cauciuc , toate imbinarile dintre conductele de cauciuc si cele metalice sunt in regula, colierele sunt pe pozitie, stranse, 

Care ar fi ordinea pieselor de verificat sau alte cauze posibile?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link.

Daca poate un moderator sa mute acolo va rog.

Am o intrebare EEXCALADE:

Tinand cont ca motorul meu este CR, cauzele dezamorsarii sunt aceleasi?

Echivalentul defectiunii pompei tandem la mine este pompa electronica de langa filtrul de motorina? O pot testa la fel? (lasand masina parcata cu botul ridicat) Eu parchez masina aproape tot timpul cu botul in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem si pompa de joasa presiune de la CR sunt lucruri total diferite .

Fa un log la pornire cu presiunea din rampa si turatie 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o programare miercuri la service pentru revizie la care voi inlocui si filtrul de motorina si voi face o diagnoza.

Dupa simptome am impresia ca  sunt o ringurile de la injectoare problema.

Simptomele au inceput acum 2 luni si timpul de pornire a crescut proportional cu perioada in care a stat masina oprita.

O diagnoza la injectoare mi-ar putea arata valori modificate daca sunt garniturile de vina?

Daca nu ii dau de capat cred ca voi face un drum pana la bacau sa-ti fac o vizita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La CR oringurile de la injectoare nu au treaba cu alimentarea de combustibil ca la PD.

Fa log la pornire ,la turatie electromotor si la presiunea din rampa 

Nu miroase a motorina la motor ? Vezi daca sunt urme de umezeala in jurul pompei ,pe la distributie

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat filtrul de motorina ieri, totul arata normal. 

Am verificat toate imbinarile conducta cauciuc/metalica, toate colierele - totul normal, nu sunt urme de umezeala, nimic iesit din comun.

Masina a pornit normal de fiecare data. Precizez ca e cam greu de verificat pentru ca trebuie sa treaca 4-5 zile de la ultima pornire.

Mai pe seara merg la o diagnoza sa vad ce-mi spune. In cazul in care nu stie exact ce am nevoie poti sa-mi spui te rog care pozitie trebuie urmarita la presiunea din rampa?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezultatul la diagnoza, incomplet din pacate:

Aveam o eroare - egr excessive flow

Nu a facut log la pornire, mi-a spus ca e de la egr problema, de asta mi-a pornit mai greu.

A verificat parametrii la injectoare, erau ceva diferente pe cilindrii 2 si 3, nu foarte mari din ce am inteles, diferente care se normalizau/compensau cand se tura motorul.

Din cate am inteles piesa se schimba cu totul. Sfatul a fost sa merg asa cu masina iar daca face probleme sau mi se aprinde martor, sa schimb egr-ul.

Exista riscuri sa merg asa?

Este asta problema pornirii mai grea sau ar trebui niste investigatii suplimentare?

* Revin cu o precizare: am folosit in urma cu ~2 luni Revive turbo cleaner injectat in admisie dupa maf; nu e posibil ca eroarea asta sa fie de la senzorul maf tinand cont ca nu era tubulatura conectata corect?

Modificat de Robert Sof
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Cu aceasta eroare pe egr,nu va face regenerare,astfel DPF se va colmata....sfatul primit de la mecanic e halucinant,schimba mecanicu...service-ul.

Excesive flow inseamna recirculare mare...si eroarea este de la egr,nu maf.

Cu furtun deconectat ai fi avut insuficient flow.

Verifica furtunele,sterge eroarea.....daca apare schimba urgent egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Sof Mizeria desprinsa cu ajuorul solutiei de curatare sa oprit  in DPF ,nu mai fa astfel de "curatari"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii:

Am sters eroarea respectiva, motorul merge normal, porneste normal. Am mers la o diagnoza din nou ieri si nu am erori.

Voi mai verifica daca reapare dupa un timp. 

Am mai citit pe un forum (tdiclub), la o masina generatie mai veche - 2001, ii aparuse eroarea, fara martor in bord, fara modificari de comportament al motorului

Dupa ce a verificat curatat conexiunile de la senzorul maf, nu a mai reaparut; a spus ca unitatea de control se bazeaza si pe datele obtinute de la maf.

E posibil ca eroarea la masina mea sa fi fost cauzata de diferenta de flux de aer dintre maf si egr?

Am deconectat tubul de aer si am injectat solutia de curatare imediat dupa senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!