Jump to content

Carait in treapta R, probleme la caldura


GGhost

Recommended Posts

     Probleme la caldura :(... deci cand afara e rece masina merge perfect schimbatul vitezelor merge okay ambreajul nu scoate sunete, cand se incalzeste cutia / e cald afara incep problemele, ambreajul incepe sa se impiedice cand ridic piciorul, intra mai greu in treapta 1 si 2 (parca si restul dar asta cred ca e paranoia mea deja) si caraie la marsarier. Aveti idee ce ma face sa imi doresc sa nu fie cald ?:) ambreiaj schimbat acu 15mii km cablu ambreiaj nou 3mii km ulei este in cutie, cutia de viteze a fost reconditionata de 6 luni(schimbat rulment ). se poate intampla ca rulmentul de presiune din ambreiaj sa se strice intrun an ? (mi se pare cel mai posibil, sau lipsa de ulei de la rulment, poate la recmontarea cutiei nu s-a mai uns)

    Stiu ca multi o sa incepeti sa spuneti ca este cutia... nu stiu ce este dar stiu ce ma face sa cred ca e ambreajul:) cand este frig merge totul bine, cutia a fost infectata si treapta 5 avea niste uzura in rest nu s-au vazut probleme. Am incercat o multime de trucuri descrise baga 1 inainte de R, sa bag din a2 in R si nu a mers nimic... de nervi i-am dat un sut la pedala de sus brusc apasat pana la capat si surpriza nu mai caraie la R chiar daca este calda, din pacate nu este o rezolvare acest sut la pedala, unu ca trebuie facut cu piciorul drept sa fie klumea :) si 2 am sa rup pedala :P  Eu am zis sa incep cu datul jos al ambreajului... :( Daca ati patit asa si ati rezolvat va rog ajutatima cu sfaturi.

Link to post
Share on other sites

Daca caraie inseamna ca nu debraiaza complet.Eu as verifica cablul.Nu cumva tu ai pedela de ambreiaj cu reglaj al cursei??

Link to post
Share on other sites

Cred că toate cârâie în R, dacă nu eşti atent cum bagi, eu i-am prins şpilul şi mi se întâmplă rar să cârâie:).

Acum trecând peste "aşa face toate" este posibil să fie şi o problemă...două.

Prima: verifică funcţionarea cablului de ambreiaj. Am scris AICI cum. Dacă nu are comportamentul de acolo schimbă-l cu unul Sachs, nu altceva.

A doua: posibil ca bucşa de bronz de la furcă să aibă uzură sau mizerie şi la căldură din cauza dilatării să provoace blocaje (ca indiciu scrâţâie şi pedala revine în hopuri când ridici piciorul). Am scris AICI cum am remediat eu. După cum vezi au trecut vreo 3 ani de când am scris şi ambreiajul merge şi acum (maşina are vreo 350k şi încă are tot ce ţine de ambreiaj original, mai puţin cablul, că altfel nu făceam DIY :))

Altă cauză posibilă: la pedală unde se prinde cablul are ca o cămaşă de tablă care vine peste prinderea cablului. Posibil să se fi uzat şi alunecat. Greu de controlat pt. că vine undeva sub bord, dacă urmăreşti DIY de la început o să vezi unde este, în primul rând trebuie uns acolo cu vaselină.

Altă cauză: ruperea blocului pedalier (asta ar explica remedierea cu lovitura de picior). Dacă pricepi bine chineza pe AICI scrie ce şi cum.

Verifică în ordinea gravităţii (cam cum le-am expus eu aici)

 

@rayn

Nu are la pedală reglajul cursei ci are cablu cu autoreglor. Iar debreierea incompletă (care în definitiv asta esta cauza principală a cârâitului) poate avea oricare din cauzele expuse mai sus...şi probabil şi altele, dar astea trebuie investigate în primul rând, aşa că datul jos ambreiajul...ultimul, fiind cel mai costisitor.

Link to post
Share on other sites

Mersi de raspunsuri, in primul rand cablul este sachs pentru ca inainte de a schimba tot ambreajul citisem deja la tine despre cablu, cablul chiar nu cred sa aiba ceva l-am schimbat eu si a mers totul conform DIY, daca imi aduc aminte eu parca aveam mai multe suruburi de scos din bord pana sa ajung la pedala :P 

Da revine in hopuri si scartie la caldura, deci si eu suspectez aceasi bucsa de bronz, dar m-am gandit ca trebuie sa dau jos oricum ambreajul pentru a incerca o rezolvare, pana acum am incercat sa il curat si i-am dat niste wd cu lithium dar parca nu sia facut efectul, oricum urmeaza sa vad rezolvarea ta :) 

Nu prea am inteles faza cu camasa de la cablul de ambreiaj, stiu camasa dar nu mai stiu ce inseamna peste prinderea cablului, adevarat ca m-am chinuit destul la pedala sa pun cablul inapoi. 

Nu ma speria cu rupere bloc pedalier ca mi se face rau cand aud ruperi la VW :D nu am vazut nimic rupt pe acolo... deocamdata :( 

Te rog detaliaza cum ai reusit sa ajungi la furca aia intr-o pozitie in care se poti curata in jurul axului? eu m-am sucit pe acolo iar in x pozitii pana am reusit sa dau un pic pe el :P nu prea am vazut ce asi putea desface sa imi faca loc si sa mearga si usor

Link to post
Share on other sites

Nu m-am referit la cămaşa cablului ci la ceea ce am indicat cu săgeată în poza următoare.

8.jpg.ac4bca4ec1b42bb5ed753a93b4c0501c.jpg

Cred că la mine este mai mult loc pe acolo. Din ce am văzut la un motor de 1.4 8V 60 cai, este foarte aglomerată zona, probabil şi la tine. Am făcut azi o poză şi am pus o săgeată

IMG_24052017_202135.thumb.jpg.bea709d38fb66699ce4a1f216b493ecd.jpg

Un coleg de pe forum a mai păţit o chestie: s-a desprins pârghia de care trage cablul de axul care intră în cutie. Şi dat seama destul de târziu, parcă a schimbat 2 cabluri până s-a prins. Avea un comportament ciudat din ce îmi aduc aminte: când debreia, când nu. A rezolvat-o cu sudură.

Link to post
Share on other sites

Am sa incerc maine sa ma bag la pedala sa verific camasa, dar cred ca e bine, oricum am inceput si eu sa dau cu wd 40 inainte de pleca cu ea, avand in vedere ca acum e frig totul merge okay si sper ca acum sa intre cumva niste wd 40 unde trebuie pana se incalzeste.

Adevarat eu nu am loc cam deloc la motor, dar totusi voi improviza niste sarme cu perii si o sa iau curatatul in serios si am sa incerc si eu sa torn ulei acolo cumva. Din fericire totul merge bine si nu am probleme "serioase" doar faptul ca la caldura caraie in R, acum poate mai scap de asta dupa operatiunea de curatare, mai ales ca am citit la tine ca totusi dureaza pana isi face efectul tratamentul asta cu ulei si wd40. Ai idee cat costa bucsa de bronz si axul respectiv? nu am reusit sa gasesc online un pret.

Link to post
Share on other sites

Nu ştiu care sunt preţurile, ţi-am ataşat codurile. În Etka sunt şi nişte preţuri, de exemplu bucşa (11) este vreo 2,5 Euro, iar furca cu ax (9) este 48 Euro. Mai bine întrebi la Tess cand ajungi prin Braşov.

Dar până să ajungi să schimbi ceva să ştii că asta cu caraitul în R cam este boala lor. Dacă bagi cu atenţie fără să te grăbeşti şi aştepţi puţin după ce apeşi ambreiajul poate nu mai face.

În plus gresează elementele de timonerie cu nişte WD40 (unde vin prinse cablurile pe cutie sunt nişte parghii care dacă nu sunt unse pot face probleme). Dacă nu ai acces pe deasupra trebuie să te bagi dedesub.

elemente ambreiaj lupo.pdf

Link to post
Share on other sites

Am umplut cu WD 40 tot motorul :)) se preconizeaza un drum spre bucuresti si ma opresc eu la BV sa vad cum o bagi in R, oricum iti sunt dator cu o bere ceva pentru ajutorul de la sonda lambda :) . Nu am vazut arcul ala notat cu 15 parca niciodata, oricum mi-ar folosi sa fac cumva un hack sa traga mai mult din cablu, dar e autoreglabil deci nu prea stiu cum lasi putea forta sa traga mai mult, ciudat e cand caraie si bagi R lasi padala apasata scoti din R si cand vrei sa bagi iar tot caraie, parca i-ar mai trebui putin. Oricum ai sa vezi ca sunt curios ce zici tu de el :)

Pacat de masina la cate probleme face ambreajul asta, altfel imi place maxim e fun :D 

Am sa incerc data viitoare cand se mai incalzeste cutia sa rog pe cineva sa apese pe furca cand am apasat pana la capat pedala sunt curios daca cablul nu trage cat trebuie sau ambreajul nu lasa mai mult.

Link to post
Share on other sites

"parca i-ar mai trebui putin"

asta mă duce cu gândul la ceva probleme de timonerie, mai ales dacă a fost dată jos cutia mă îndoiesc de faptul că mecanicul a avut lera aia specială de reglare a timoneriei.

levier cutie.pdf

În primul rând inspectează bila aia de plastic încercuită cu albastru şi elementul de legătură încercuit cu roşu. Acesta din urmă este responsabil de  transmiterea mişcării stânga-dreapta a schimbătorului. Într-un capăt are gaură ovală ce permite reglajul şi cele mai mici modificări influenţează modul de intrare în viteză

Acum nu ştiu care este legătura cu încălzirea cutiei, dar merită încercat. citeşte şi topicul de mai jos

Link to post
Share on other sites

Uitasem de arc: nu are nici o treabă acolo, dacă nu mă înşel am citit undeva că se pune pt. transport, la utilizare se scoate.

Link to post
Share on other sites

Se mai poate ajusta de undeva cablul de ambreiaj odata montat ? 

Link to post
Share on other sites

Nu

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Buna ziua,

As avea nevoie de niste sfaturi in legatura cu o problema la un Lupo 1.4 (benzina), dupa aproximativ 10 km (poate mai mult, sau mai exact cand se "incalzeste" motorul) daca o bag in marsarier (bineinteles pe loc si nu in mers cu ambreiajul calcat la maxim) se aude un "carait" (ca si cum as fi in mers) si apoi intra foarte greu in toate treptele, sau chiar deloc (nu o mai pot baga in nici o viteza). Tin sa precizez ca anul trecut mi s-a rupt "parghia" de la ambreiaj (asa mi-a spus mecanicul) si a sudat-o in inox, dupa care am intampinat problema existenta. Am fost cu ea la mecanic, i-a schimbat cablul de ambreiaj, a fost ok o perioada apoi iar a aparut aceeiasi problema, si ultima data (mai exact acum o luna) mi-a schimbat ambreiajul cu totul (mi-a aratat discul si avea culoarea mov) cu toate ca inainte sa o cumpar de la proprietari ambreiajul a fost schimbat tot de el (dar cu scuza ca au fost piese mai "ieftine") si totodata cutia de viteze (SH), mai exact anul trecut in vara, total de aproximativ 4000 kilometri facuti de mine de cand o am in posesie.

Astept niste idei/sfaturi/pareri care ar fi problema.

Multumesc frumos!

Link to post
Share on other sites

@sameone

Te rog, pe viitor să foloseşti funcţia Search (în colţul dreapta sus) pentru că în general s-au discutat destule pe  aici şi sunt şanse să găseşti un topic gata deschis cum este şi în cazul de faţă.

În primul rând citeşte ce s-a mai scris mai sus despre problema cu care s-a confruntat colegul. Părerea mea este că dintr-un motiv sau altul la un moment dat nu mai debreiază când apeşi pedala de ambreiaj, de ce numai când bagi în marsarier nu-mi dau seama posibil ca din cauza prolemei de ambreiaj să fi fost afectată şi cutia. Dar să le luăm pe rând:

  • verificat dacă sudura este ok sau a cedat
  • verificat dacă pârghia a fost sudată în poziţia corectă (vezi o poză mai sus)
  • verificat dacă cablul de ambreiaj funcţionează (am scris pe topicul ĂSTA cum se face). Uite şi o poză în care scrie cum se face şi ca să vezi mai bine şi poziţia pârghiei
  • 355964195_4-30-202010-00-24AM.thumb.jpg.469f6d455d8c09acb962f661f545e17b.jpg
  • în altă ordine de idei uită-te cât se deplasează pârghia ambreiajului cu pedala apăsată complet cu motorul rece când intră în viteză şi cu motorul cald când nu intră, este important dacă sunt diferenţe
  • când nu mai intră în viteze, cu motorul oprit intră?

La faza cu discul mov, cred că problema tot la cablul de ambreiaj a fost (de proastă calitate sau montat necorespunzător, dacă citeşti topicul indicat de mine mai sus o să înţelegi care este problema cu ele, în principiu dacă nu ai jocul ăla de 1cm sunt şanse mari ca discul să fie în permanentă în patinare şi de aici încălzirea lui)

Nu sunt excluse şi alte cauze la timonerie sau cutie, dar mai întâi încearcă să răspunzi punctual la verificările de mai sus

Link to post
Share on other sites

@lupo_bv

Scuze pentru neatentie, cautasem problema dar nu indeajuns aparent, voi incerca sa urmez pasii mentionati. Da, cand motorul este "cald" si face figuri, daca este oprit intra toate vitezele fara nici o problema.

Multumesc frumos pentru ajutor si promptitudine.

O zi placuta.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...