Jump to content

Disc ambreiaj


ukusha
 Share

Postare recomandată

ideea este ca toti au spus ca ar fi volant si trebuie schimbata ( toti spun ca asta e problema lor generala ) , am facut asta si ma lovesc de acceasi problema . S-a mai lovit careva de problema ? ce recomandari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate avea legatura cu volantul dual mass.

La mine daca sunt rotile virate vibreaza groaznic. Tureaz-o o idee mai tare si e ok. Daca cumva nu e un inceput de moarte la DMF :rolleyes: , iar atunci sau esti in garantie sau injuri si strangi bani...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Double Mass Flywheel" sau volant dubla masica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ziceai ca deja ai schimbat-o. Daca ti-au pus cei de la service volant noua, atunci nu ar trebui sa fie de acolo. Intrebare: vibreaza tot timpul sau numai dupa ce se incalzeste nitel motorul. La mine am observat ca daca nu turez aproape deloc masina la plecarea dupa loc si ridic ambreiajul, pleaca, dar tremura. Asta o face mai ales la cateva minute dupa ce scade socul si relanti-ul revine la 800 RPM. Sau cauta de exemplu o motorina de iarna. Mie imi place mai mult cum merge masina cu motorina Euro 5 chiar daca este semnificativ mai scumpa. Dar diferenta de bani o recuperez prin scaderea consumului (cel putin asa mi-a iesit de fiecare data la drum lung.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Daca ai schimbat kit-ul de ambreiaj nu vad de unde ar mai putea sa provina vibratia decat de la planetare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sindromul este de volant bimasa uzata.Atat.Daca mai trepida si in alte regimuri puteau fi si alte cauze.Nu inteleg de ce mai face daca spui ca ai schimbat tot kitul de ambreiaj ... eu as face scandal celor care au schimbat acele piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant a fost achizitionata de la VOLKSPARTS , care spune ca nu are cum sa fie de la volant . m-a costat extrem de mult schimbarea volantei iar costurile de dat jos si schimbat piesa este extrem de mare ... nu mai zic cat dureaza garantia pana schimba . nu mi se pare normal... cred ca VOLKSPARTS ar trebui sa suporte costurile de schimbare a elementului defect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la service-ul la care s-a schimbat si cere o diagnosticare.Vorbeste eventual cu directorul de acolo pentru ca nu se poate sa fii lasat cu ochii in soare.Daca nu este volant,atunci sa spuna ei ce este.Si ia o nota tehnica cu defectul masinii de la service sa o poti folosi mai departe.Functie de ce o sa rezolvi...mai vorbim.

BAFTA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiranux, cum se schimba vibratiile daca apesi si lasi pedala de ambreiaj? Sesizezi vreo diferenta? DMFs sunt foarte pacatoase, putin probabil sa fie ea de vina daca ai schimbat-o, insa nu e exclus.

Sa inteleg ca in mers nu ai nicio problema legata de vibratii, totul se produce la pornirea de pe loc din REPAUS? Deci nu simti nimic in volan sau in pedala de ambreiaj, acceleratie, frana in mers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista si posibilitatea ca noua volant sa fi fost schimbata cu una veche dar nu de pe masina ta...

Ai fost de fata la reparatie?

Acum, parerea mea este ca nu prea ar avea de la ce sa fie daca nu de la volant, pentru ca este singurul element care ar putea practic sa genereze vibratii la plecarea de pe loc. La orice masina cu volant normala se poate intampla sa ajunga sa vibreze la plecarea de pe loc daca discul - arcurile discului de fapt - se uzeaza, se rup, sau isi pierd calitatile elastice. Altceva nu vad ce ar fi, poate tampoane rupte la motor sau cutie, dar e putin probabil.

Alte posibilitati insa prea putin probabile: Masina este infranata (o poti impinge usor, sau daca eliberezi frana la oprire pare a se opri singura mai repede decat in mod normal?), discurile de frictiune sunt murdare de ulei sau alt lubrifiant, volant noua prezinta defectiuni de fabricatie (de aceea exixta garantie).

:huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM FOST LINGA MASINA CIND AU SHIMBAT volant SI DISCUL NU M-AM MISCAT DE LINGA MASINA ...TAMPOANEle sint verificate sint ok...de unde am cuparat kitul se fac ca nu stiu ca trebuie sa o demontez sa o trimita la distribuitor ...sa fie verificata volant. eu cu ce merg in acest timp....nu stiu ce sa fac e jenant tremura cind e rece ffff rau ...multumesc ptr sfaturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OPC !!! :blink: Asta e solutia. Sa le tremure si lor putin picioarele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se simpte un tremurat destul de puternic, mai ales la rece. Vibreaza si bordul... am fost la un service si mi-au spus ca trebuie schimbat tot kitul de ambreiaj, inclusiv volant. Ei au facut urmatorul test: Cu masina pe loc, au bagat in toate vitezele (1,2,3,4,5) si au lasat usor ambreajul atat cat sa aiba tendinta de a se misca de pe loc. Cu pedala in pozitia asta se auzea o bataie ritmica si binenteles vibratii, semn ca e dusa volant. Mi-au spus ca daca incepe sa bata mai tare, sa las masina in parcare, ca risc sa sparg ceva pe la cutia de viteze. Acum strang bani :blink: ... Am mai observat ceva... Daca apas 5 cm pedala, simpt o bataie usoara in pedala... Incearca si la tine... Ce piese ai montat pe masina...ce marca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In locul tau nu m-as ingrijora. Ori service-ul e de vina ca n-a realizat operatiunea bine, ori magazinul de unde ai luat kit-ul trebuie sa te remunereze pentru c-a picat in garantie.

Problema e ca probabil o sa trebuiasca sa platesti din nou manopera pt schimbarea ei :(. Pe viitor eu as recomanda, din experienta proprie, ca al astfel de reparatii care implica multi bani si grad inalt de risc, sa iei piesele de la service-ul la care faci schimbarea, pentru a beneficia de garantie full de 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are careva o poza cu codul motorului sau codul volantului care se pune pe aceasta masina?

Eu te-am intrebat ceva legat de apasatul pedalei de ambreiaj, etc. Nu ai raspuns. Parca ti-a mai zis cineva ca i s-a spus ceva asemanator in service.

Evident ca merita sa incerci sa tragi la raspundere pe cineva, insa parerea mea e ca trebuie sa fii 100% ca e de la volant si ca poti dovedi asta.

Mai vad ca ai alta masina in profil, una pe benzina de 1.6? Te intreb asta ca m-as sparge de ras sa iti schimbe volant, sa platesti manopera si sa descoperi ca la rece vibreaza la fel. Si a mea vibreaza cu pedala de ambreiaj semi-lasata cand plec de pe loc, si are SMF, deci la mine SIGUR nu e de la volant. E o chestie de diesel+VAG. Pune pe altul cu VAG Diesel asemanator sa iti conduca masina sa confirme ca e mai sever decat la el.

Daca vibreaza la cald mai tare decat la rece de exemplu, poate fi legat de motor, fara nicio legatura cu volantul/ambreiajul masinii.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I_am_stealth te rog sa ne spui si noua ca vad ca te pricepi :lol: cum se verifica mai exact daca volant e uzata? :argue: ....asta daca exista vreun mod de a face asa ceva :eek:

Mersi si scuze de offtopic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa clarificam putin lucrurile... am atasat 2 poze cu discuri de ambreiaj pentru motoarele VAG pe benzina si diesel incepand din '98-'99 daca nu ma insel.

Motoarele pe benzina au volant single mass (SMF) iar arcurile de preluare a socurilor sunt continute pe disc (prima poza - se vad pe disc 4 arcuri). De obicei volant nu se schimba la schimbarea kitului de ambreiaj.

Motoarele diesel au volant bimasica (DMF). Discul de ambreiaj nu are arcuri de preluare a socurilor (a doua poza). Arcurile sunt continute in volant. volant este formata din 2 discuri lipite intre care se afla arcuri pentru preluarea socurilor (poza 3). Cand se uzeaza arcurile trebuie schimbata volant.

Am dat pe pagina anterioara 2 metode de verificare pentru TDI (introducerea in toate vitezele cu masina pe loc si bataia in pedala la apasarea usoara... 5 cm)

post-8760-1198151299_thumb.jpg

post-8760-1198151306_thumb.jpg

post-8760-1198151314_thumb.png

post-8760-1198151325_thumb.png

post-8760-1198151337_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, din cate stiu eu singura metoda de a verifica volant deja montata e sa apesi/lasi pedala de ambreiaj si sa vezi daca sesizezi vreo diferenta la cuplare cand pleci de pe loc de exemplu. Nu stiu daca este vreo relevanta sa fie in vitezele 1-2-3-4-5 cutia, insa asa cum a spus nick.sb daca exista vreo bataie, ar trebui sa o simti in pedala. de asemenea poti incerca si cu pedala de acceleratie usor apasata, sa treaca de 1000rpm de ex. Datorita faptului ca volant are arcuri in ea, s-ar putea sa se intample ceva cu acele arcuri si sa inceapa sa rezoneze cumva si la o turatie mai mare, in mers! Sunt unii care asta patesc!! Cu alte cuvine nu ar trebui sa existe diferenta intre ambreiaj jos/ambreiaj sus, cuplare/decuplare ambreiaj sau mers constant la o anumita turatie din punt de vedere al vibratiilor.

In pozele puse de nick.sb se vad niste designuri. Am mai avut o discutie pe alt topic in care se sustinea de catre unii ca nu exista volant dual mass cu ambreiaj cu arcuri. Eu stiu ca am vazut undeva, unii m-au contrazis, altii nu. Poate nu exista stoc, nu stiu. Cert este ca in cazul in care NU exista arcuri in discul de ambreiaj ( ceea ce e f probabil in cazul colegului ) nu prea exista alta cauza a vibratiilor decat volantul DM. Daca ceea ce spune nick.sb e adevarat si tote benzinarele VAG au SMF (sunt sigur ca exista DMF si la benzinare la alte modele non vag) , atunci colegul nostru poate pur si simplu se confrunta cu o "diferenta" intre 1.6 benzina din profil si Dieselul cu pricina, cand de fapt totul e ok. Odata ce se da jos volantul nu prea mai conteaza, ca banii au fost aruncati pe manopera din nou :offtopic: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi de adaugat ceva la ce am spus mai devreme. Pentru TDI, Valeo produce un kit cu volant single mass si arcuri pe disc, dar NU este echipare originala. M-am interesat pentru masina din semnatura si am gasit Sachs cu volant DMF si Valeo cu volant SMF. Sachs e cu 400 ron mai scump dar cred ca tot Sachs aleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e vorba de un TDI 1.9 care e cu probleme ,fiul are 1,6 benz si e OK. PASSATUL cu probleme are motor ATJ si inainte avea vibratii la plecare dupa 2 ore de mers in trafic bara la bara dupa ce am schimbat tot chitul ,care e la fel ca cel original Luck acum am trepidatii la rece si la cald e derpt ca nu sint asa puternice ca inainte dar la ce am dat atitia bani daca tot am vibratii...situatia e dificila la service zic ca e volant cu probleme cei care au vindut-o ca nu a fost maontata corespunzator ce sa mai fac...?Cred ca va trebui sa cumpar o noua volant si cu asta poate scap.Oricum va multumesc pentru sfaturi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.De ceva vreme nu mai am VW, dar ca sa nu va simtiti mai prejos, va aduc la cunostinta ca si BMW=urile seria 3, respectiv e46, cum am eu, au majoritatea problema asta cu tremuratul la plecarea de pe loc.cel putin pe mine m-a enervat la maxim..ca nu ma gandeam ca BMW..fiabilitatea intruchipata poate avea probleme de genu asta la doar 90 000 km facuti in Germania..

Cert este ca la cei mai buni specialisti in BMW..desi mai au si ei scapari..mi-au zis ca e de la kit-ul de ambreiaj..nicidecum volant...nu stiu cum o fi la VW..dar mie asa mi-au zis..

Si totusi cel mai nasol e ca mi-au zis "meseriasii" ca sa ma linistesc ca sunt cazuri in care au schimbat kitul si volant si tot si dupa 10-20000 km veneau inapoi cu ele iar praf..:rolleyes: piese originale retineti!

Asa ca ..m-am resemnat si incerc sa nu tin mult masina pe loc in aglomeratii, daca se poate, ca sa nu ma enervezi ca dupa ce sunt blocat in trafic imi aduc aminte ca am si masina stricata.Atata timp cat vibratia nu e exagerata si se simte doar la frecus prin Bucuresti, o mai las pana aud pe unul care a scapat de problema asta..

Macar la voi la VW schimbati si rezolvati..la BMW e sub semnu intrebarii desi dai un sac de bani... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Cred ca am si eu ceva probleme cu ambreiajul, in afara de faptul ca acesta tine foarte sus si masina tremura la plecare, am observat ca atunci cand motorul este rece,la schimbarea vitezelor 1,2,3, undeva pe la jumatatea cursei ambreiajului, masina tinde sa o ia mai repade (ca si cum m-ar impinge cineva de la spate). Ce crede-ti ca poate fi? Astept parerea voastra. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

asa patesc si eu in viteza 1-a are trepidatie asa pana plec cu ea de pe loc am auzit ca asta e de la volant

Modificat de alexhitman2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred ca o sa stric mitul in care dca simti batai in pedala cand ridici piciorul de pe ambreiaj este sigur volant. Dupa ce am schimbat acum un an volant (e adevarat cu una SH de vreo 80 000 km).si am avut acea bataie si tremura si schimbatorul de viteze cand cuplam. Mi-am inchipuit de unde este, asa ca am mers mai departe. Vineri a venit randul distributiei. Cand am desfacut-o, mecanicul s-a uitat si a zis ca si rola intinzatoare de la cureaua de accesorii ar trebui schimbata. Nasol momentul ca era cel mai ieftin la ora aia 4,8 mil. Dar am facut-o. Dupa ce am plecat de la service, mi se parea ca merge mai bine masina, dar nu imi dadeam seama de unde. Asta pana am recitit topicul acesta si mi-am dat seama: nu mai trepideaza la pornire (decat daca pornesc cu 1000 de ture si doar ca da motorul sa se opreasca) si nu mai simt bataia in pedala de ambreiaj, nici in schimbator, asta indiferent in ce viteza incerc sa plec (de la 1 la 5).

Concluzia: acea bataie e probabila din volant, dar poate fi si din alta parte (cum ar fi rola intinzatoare curea accesorii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!