Jump to content

T4 LWB camper wannabe


mad_kat

Postare recomandată

Chiar daca va fi un build extrem de lent si in etape, un topic tot cred ca merita:

Este vorba de un VW Transporter generatia 4 din 2000, LWB, care si-a inceput viata in Olanda cu utilitara mixta, cu perete despartitor si 6 locuri.

Are 2.5-ul ACV de 102 cp - o mare parte inca prezenti la datorie, si pe ceilalti, incet-incet ii voi aduna de pe pasuni. Cutie in 5 trepte (cica e mai fiabila decat aia in 6) si discuri de frana pe toate rotile.

Dotari cel putin decente - bancheta de 2 locuri in fata pe langa scaunul soferului, bancheta de 3 locuri in spate, AC manual, ceasuri de G4, geamuri elecrice pe fata cu impuls la ambele, oglinzi electrice si incalzite, proiectoare de ceata, Cd Pioneer mosfet, inchidere centralizata originala cu telecomanda cheie etc.

Prima etapa va fi sa o fac locuibila in zona de marfa (are un pic peste 2m din spatele scaunelor - si 1,60 latime) prin izolare, capitonare cu mocheta a panourilor laterale si tavanului, si realizarea unui soi de pat minimal pe care sa pot pune saltelele. In plus am luat deja si le voi monta in curand - grile de ventilatie - pentru a face circulatia aerului intre fata "cabina" si spate. Pe moment nu vreau sa pun trape, grile etc in caroserie. Bancheta fata se transforma in masa, deci se poate manca decent, iar hayonul este foarte fain ca si copertina. Faza urmatoare va fi integrare de mic mobilier cu un racitor si chiuveta - posibil si plita, cu toate ca suntem invatati cu primusul de la cort. Instalatie elecrica separata, pentru a nu avea tampita surpiza sa nu mai plece dupa un weekend de campare.

Lucrul l-am inceput cu partea tehnica, care, chiar daca e in stare extrem de buna (ca si restul masinii dealtfel) pentru o utilitare de atatia ani, tot are mici gremlini. De exemplu furtunasele de vacuum, evident coapte la capete - cateva le-am putut scurta si recupla bine, altele vor trebui schimbate. Chiar si asa, s-a simtit diferenta dupa ce am remediat cateva. EGR-ul banuiesc ca e foarte imbacsit, la fel si turbina - la primul drum a dat ceva fum pana s-a invatat cu mersul mai alert, dar se simte acum ca respira ceva mai bine - italian tuning moderat nu strica niciodata. Dar trebuie curatata si corect. Nu merge stergatorul spate, nu ca ar avea mare utilitate, insa nu imi place sa am chestii nefunctionale prin masina. Trebuie sa vad ce si cum.

Topicul se va updata pe masura ce mai avansez cu build-ul. Poate dupa ce aduc caii acasa, un remap n-ar strica, chiar daca ajunge la 130-140 fara mari probleme. Vedem, oricum la dimensiunile ei si cum se simte - 110 e cam viteza de croaziera comoda.

 

20170423_190236_resized.jpg

20170423_165935_resized.jpg

20170423_165949_resized.jpg

20170423_170007_resized.jpg

20170423_170025_resized.jpg

20170423_170101_resized.jpg

20170423_170110_resized.jpg

20170423_170130_resized.jpg

20170423_170137_resized.jpg

20170422_171457_resized.jpg

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

Interesanta , frumoasa vopseaua  si din poze pare curata !  Felicitari de achizitie !  

Intentionezi sa pastrezi peretele despartitor daca va fi camper wannabe ? 

Link către comentariu

Multumesc!

Da, este cred cel mai curat T4 din cate am gasit la vanzare. Si asta fara sa fi fost fatuit samsareste inainte. In interior e in stare excelenta - pe exterior sunt de facut retusuri, insa anul asta nu umblu la nimic. Prioritatea e sa-mi fac Golful albastru :)

In "faza 1" peretele ramane - pentru ca am nevoie si de cele 5 + 1 locuri. In "faza 2" solutia logica ar fi clasicul rock-n-roll bed, home made. Peretele e destul de oem-ish, are eticheta de carosier prin Olanda, si tapiteria e identica cu scaunele fata. Singura chestie hilara e ca e pentru T4 cu o singura glisanta - al meu avand doua a fost adaptat la montaj, insa nimic deranjant

Ce e important de mentionat - masina va fi mereu cu dublu scop - si de mutat o mobila-doua, sarcini d-astea usoare domestice - si de accea tot mobilierul voi cauta sa il fac full demontabil, pentru a putea elibera tot spatiul util in caz de ceva. In vacanta de Paste, de exemplu am mers 5 oameni, cu bagaje normale + 3 bicle + masina de tuns iarba + cutie trambulina :D  de 3m diametru (demontata ofc) si diverse alta damigene pt masa de paste :)  Iar treaba asta se va mai intampla. Iar ca si camper nu intentionam sa il folosim decat pentru 2 + 1/2 persoane. Si mai incerc pe cat posibil ceva - pe dinafara sa arate cat de normal se poate, fara accesoriile de masina rulota.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Incet dar sigur se intampla chestii.

Am inceput transformarea spatiului de marfa in ceva mai locuibil pastrand insa si posibilitatea de a cara chestii. Am ales sa capitonez cu o mocheta cu fir scurt, rezistenta, si care nu tine prea mult praf. Pe placarile peretilor si pe dosul haionului am lipit-o definitiv - pe podea este decupata dupa forma masinii (mai am de lucru la pasaje, insa acolo nu-s hotarat inca cum finisez) dar este "demontabila". Podeaua masinii (un fel de panel destul de bun) am curatat-o, slefuit-o si o mana de vopsea de protectie (vopseaua nu conteaza ca si culoare, este doar functionala). In spatele panourilor am pus banda bituminoasa - pentru zgomot in principal - iar efectul este fantastic. Am pus si un fel de sina de ancorare a chestiilor de prin masina - asta dupa ce s-au rasturnat bicicletele la niste viraje luate mai "serios". Cea mai "low profile" posibil ca sa nu incurce.

Mai e mult de mochetat, dar deja te simti altfel in interior.

Adaugat niste grile de ventilatie in panoul de separare, ceea ce impreuna cu "eliberarea" voletilor masinii din spate, ajuta la functionarea corecta a ventilatiei. Caut o solutie de a face geamul deschizibil, in conditiile in care plexi e scump ca naiba, si pe ferestrele de rulote se cer niste preturi absurde.

Cu motorul am ajuns unde trebuie - vacuumul este ok acum si trage excelent.

20170429_134822.jpg

20170506_160108_resized.jpg

20170506_160116_resized.jpg

20170506_160835_resized.jpg

Link către comentariu

Hai ca de-abia acum ti-am vazut topicul. 

Nu te simti tu bine pana nu ai ceva la care sa bricolezi :))Succes, ca e ceva de munca din ce spui ca vrei sa faci.

Baga-i si un soft, chiar daca asta nu e masina de alergat, te va ajuta la o depasire, incarcare, etc.. si va schimba mult reprizele in bine ;) 

 

 

Link către comentariu

aia e sina de mobilier? interesanta ideea.

Link către comentariu

Da, ma bate gandul la un soft - ceva sa il faca sa traga mai jos.

Munca este - insa o fac pe etape - mai am doar ventilatia de rezolvat inainte de a putea face prima iesire. Nu am mentionat bateria si instalatia auxiliara pe care vreau sa le fac - ca sa pot alimenta fara emotii iluminatul interior, o geanta frigorifica/ frigider peltier si ceva ventilatoare.

@muale - nu chiar - este sina omega pe care se prind sigurantele in tablourile electrice - pusa invers :) E suficient de rezistenta.

Link către comentariu

ba da, ai mentionat instalatia electrica :)

ceva acumulator / panouri solare?

ventilatia o poti face cu 1-2 ventilatoare 12v similare cu coolerele de pe carcasele pc si tubulatura de plastic dreptunghiulara pusa sus pe un colt al plafonului cu cateva gauri .

aer cald sufla in spate sau trebuie traseu si pt ala?

Link către comentariu

Coolere de PC si vreau sa folosesc - am vreo 5-6 bucati in stare buna, silentioase - in weekendul ce vine vreau sa testez ce se intampla ca cate unul pus pe fiecare volet de evacuare din spate. Nu vreau sa gauresc caroseria. Inca.

Acumulator sigur - incarcat de alternator - sunt scheme de separare destule pe net - locatia nu am decis-o inca. Multi engleji au pus langa cel al masinii - numai ca la mine nu incape - masina a venit cu un varta blue de 95 de amperi aproape nou, pe care nu il pot roti 90 de grade sa incapa langa el altul ... Solare nu cred - sunt al naibii de scumpe :(

Aer cald si rece nu sufla decat prin bord. Incalzire nu vreau sa ii pun - am saci de dormit cu temperatura de confort -2 grade, deci ma descurc :)

Link către comentariu

sunt coolere silentioase cu debit suficient incat sa ai ce respira in spate.

am pus acum cativa ani si eu , in ideea de a se ventila pe timpul parcarii, inspirat de aici

Link către comentariu

Da, stiu bine topicul - asa mi-a venit ideea. Oricum pentru alea trebuie musai instalatie auxiliara.

Dilema o am daca sa imi iau un releu de separare baterii "manual" - adica sa cuplez/decuplez bateria cu buton pe bord sau automat (voltage sensing). Pretul este de la simplu la dublu. Inclin spre "dublu" ca e mai antiprost...

Link către comentariu

:offtopic: ventilatoare.....nu coolere

Link către comentariu

greseala de exprimare dar amandoi stim ca vorbim despre acelasi lucru.

daca pui baterie in spate ai grija la ventilatie / gazele emanate la incarcare.

cu circuite separate, bateria din spate va fi pt lumina, ventilatie doar si in timpul mersului o conectezi sa se incarce.

Link către comentariu

Exact asa - "leisure battery". Pentru inceput o sa o folosesc pe cea de pe Golf, pe care o sa o inlocuiesc - ca da semne de oboseala. Unii zic ca ar incapea sub scaunele din fata, unde la anumite modele de caravelle exista baterie auxiliara si sistemul de incarcare/ invertor. Pentru gaze exista la unele masini niste stutzuri cu tubulete ce se conecteaza la gaurica de ventilatie a bateriei si apoi in exteriorul comp motor. Ceva de genul o sa fac si eu.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Nu am facut multe - dar am adunat km, inclusiv o iesire la mare. Se comporta neasteptat de bine, inclusiv pe autostrada - se simte foarte bine la o viteza de croaziera de 120kmh, insa se duce fara mari probleme pana la 139kmh ;)  Am obtinut timpul respectabil de 3 ore de la Balotesti pana in Jupiter - inclusiv soseaua de centura - aproape 300km.

AC-ul face fata foarte bine. Ulei nu pare sa manance.

Am terminat mochetarea spate (mai e de finisat) am schimbat geamul interior cu o trapa deschizibila - pentru ventilatie - si am facut niste ventilatii pentru geamurile fata - demontabile, pentru campare - dupa modelul de pe justkampers. Mp3-ul este cel de pe Bora - l-am "imprumutat" pentru drumul asta, insa s-ar putea sa ramana permanent.

20170617_154124_resized.jpg

20170617_163815_resized.jpg

20170624_115419_resized.jpg

20170625_163333_resized.jpg

20170625_163351_resized.jpg

20170625_163414_resized.jpg

Link către comentariu

De data asta nu - aveam rezervare la hotel de prin ianuarie facuta - dar am mers 5 oameni plus bagaje, umbrele de plaja, saltele, gonflabile etc etc cat se poate de lejer

La jumatea lui Iulie o sa fac o iesire scurta tot la mare si atunci o sa dormim in ea.

Treaba cu geamurile fata e inspirata de la englezi - e musai un sistem de ventilatie - si nu vreau sa gauresc tavanul pentru o trapa.

Si apropos - daca intereseaza pe cineva - fugarita in ritmul de mers pe care l-am spus, AC mereu, 5 oameni bagaje multe etc - consumul facut la pompa a fost de 8 l/100km.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Gata, am inaugurat-o. Se doarme neasteptat de bine - ventilatiile de la usile din fata sunt arhisuficiente - imi pusesem la voletii din spate doua ventilatoare, dar nu a fost nevoie sa le pun in functiune. Cu ocazia asta am identificat diferite chestii de care mai e nevoie pentru functionalitate - gen perdelute, mici spatii de depozitare, buton de incuiere/ descuiere din interior, etc. Dar in mare parte este perfect functionala pentru iesiri "in natura". Continuam :)

 

20170708_204956.jpg

20170709_083239.jpg

20170710_075525.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

                Frumoasa masina,are cel mai fiabil motor de pe t4,esti norocos ca ai AC.Imi place ca are semnalizarile albe,sper ca sunt hella,nu-mi place ca-i lipsesc capacele centrale de pe jante si plasticul de pe pragul de la culisanta(e)!

                 Are buzunare pe ambele usi fata?Eu as cauta si buzunarul ala central,sub bord.Scut metalic? Spune tot!

 

Link către comentariu

multumesc.

am cautat configuratia asta - 2,5 plus ac plus geamuri si oglinzi electrice.

semnalizarile albe par oem nu am idee ce marca

capace a avut la un moment dat "intregi" se vad urmele. mie imi place asa arata mai "rugged"

praguri de plastic au doar caravelle si multivan - transporterele nu. partea faina e ca are doua culisante.

scut cred ca a avut insa eu am luat_o fara

buzunare pe ambele usi au doar cele care au doua locuri in fata, cele cu 3 cum e a mea nu au fizic loc de buzunaf in dreapta - bancheta e practic lipita de usa din dreapta.

Link către comentariu

Frumos.

Cat a costat masina?

Dupa ce am citit topicul cap-coada, am cautat busuri asemanatoare de vanzare si am observat ca preturile variaza tare. 

Cat este impozitul? Vreo 350-400?

Link către comentariu

                          Eu i-am pus prag de plastic din dezmembrari,cred ca l-am luat cu 30 lei,tu trebuie sa cauti si de la alea de Anglia.Legat de buzunarul de usa din dreapta,bine ca mi-ai spus si bine ca n-am gasit pana acum(eu am trei locuri).

                          Scut te sfatuiesc sa-i pui;mizeria si apa nu prea fac bine in zona.

Link către comentariu

Scut e in plan. Cand? Nu stiu inca, sper doar sa nu intru in iarna fara.

Am gasit ceva ce voiam de ceva vreme - si anume plafoniera cu spot de lectura - s-au pus si pe T4 si pe G3. Are si dimmer in ea - cea simpla nu are, si dupa cum stim, T4 nu are modul confort.

Doar ca nu se potriveste mufa :D - asa ca, am nevoie de o mufa cu 4 pini - am pus o poza cu una cu 2 - care arata cam la fel dar n-are destui pini, si cu plafoniera - in care trebuie sa intre aceasta. help :)

IMG_20170806_153400.jpg

IMG_20170806_153413.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Nu prea mi-a permis programul sa ajung pe la AlBundy sa iau mufa, asa ca plafoniera e inca in torpedou :(

Insa mai adunam km. Cu ocazia celor 4 zile de migratie a cirezilor am dat o tura pe la munte in scop de urcare, cu Bora (pana la baza muntelui cu masina apoi cu rucsac la spinare) si apoi zile chill cu T4  :)  Roata se invarte, motorul merge, nu bate, nu troncane dar a inceput sa scartaie din cand in cand suspensia pe stanga fata. Zic englezii ca ar fi ori bulanul de gaina (pentru cunoscatori), ori pivotul inferior, ori bucsele bascula sau stabilizatioare. Adica poate fi orice :D 

Niste poze la apus...

IMG_20170814_201639_HDR.jpg

IMG_20170814_201657.jpg

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!