Jump to content

Ulei motor Fabia


gdm
 Share

Postare recomandată

Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W40....................... ce ziceti de asta la 30ron litru?.......e ok pentru mine?.............sau sa merg pe castrol .(made in romania) direct din magazin din passau......pretul include transport

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, uleiul acela Liqui Moly e potrivit pentri motorul tau, e Made in Germany si pretul e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am o intrebare pentru cunoscatorii de pe forum. Ce se poate intampla rau daca folosesc un ulei care nu este recomandat pt motorul meu? Iarna asta vad ca i-a pus capat, in sensul ca nu mai am presiune de ulei aproape deloc, mai ales dupa ce se incalzeste. Am cautat un capac ax cu came sh, pentru ca cica asta ar fi problema, dar si cu ala facea la fel (se vedea ca si ala si al meu au un joc). Mi-au dat jos baia si cuzinetii par ok, mai ramanea pompa de schimbat, dar cum nu aveam bani atunci au montat motorul si am luat asa masina acasa. Acum m-am hotarat sa caut alt motor, decat sa tot dau bani pe experimente dar pana una alta vreau sa pun un ulei mai gros, Castrol 20w50 sau BP Visco 2000 20W50, sa mai am cat de cat presiune pana gasesc altul. Pana acum am pus pe el Castrol 5W40 si de un an jumate 10W40, tot din cauza presiunii. In afara de faptul ca s-ar putea sa n-o pot porni dimineata, ce probleme ar putea sa apara? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai presiunea la ulei nu o face vascozitatea, ci pompa de ulei plus circulatia uleiului prin motor-n parametri, sa nu fie ceva infundat prin canale. daca pui ulei 20w iarna se va face branza in motor, e atat de vascos incat va ingheta la frig si nu mai unge nimic in motor.

e ca si cum ai pune vaselina in motor.

P.S. pai pompa de ulei a fost verificata? sau schimbi asa, tot motorul dupa ureche?

P.S.2 capacul de la axul cu came pierde-arunca ulei mult? nu are garnitura sau silicon de etansare? nu cred ca asta e problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea este influentata de vascozitate, altfel nu s-ar explica presiunea relativ buna atata timp cat uleiul este rece, vascos......

Ar trebui mai multe informatii... cati kilometri are masina, ce istoric de service are, ce consumabile s-au folosit, ce masuratori s-au facut, cat e presiunea uleiului la diferite turatii, etc

Pentru presiune mai buna, pune 5w-50 sau 10w-60.

P.S. 20W nu este chiar atat de gros la rece, incat sa puna probleme de ungere la pornire (poate doar de la -10 in jos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Istoricul motorului nu mai conteaza, a fost segmentat de doua ori cel putin (sunt al patrulea proprietar), am schimbat vibrochenul o data, un piston si alte maruntisuri, iar acu devenise obiectul experimentelor inutile pentru a afla pe unde pierde presiune. Cand am vazut unde duc experimentele astea dpdv financiar, am hotarat ca ies mai ieftin sa caut alt motor, la care sa primesc o garantie de cateva luni, il rulez, ii fac o compresie la cilindri si presiune de ulei si basta. Va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,daca a fost asa chinuit, e mai bine sa nu te mai complici.il poti vinde pe piese la dezmembrari, sau chiar la fier vechi sa-ti mai scoti un ban. dar ca fapt divers, cati km o avea motorul? de curiozitate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu astazi uleiul, am bagat Castrol 10/40 semisintetic. Eu nu am spalat motorul de cand am masina (3 ani) si cum am avut probleme cu semeringul de la vilbrochen partea de jos era destul de murdara de ulei. Am cerut parerea specialistilor si mi-au dat un raspuns de am ramas prost :

- curge ulei pe la garnitura de ulei

- semering de palier dus

-curge ulei pe la sonda

-curge ulei pe la joja

-trebuie verificate semeringurile la supape si schimbate

-trebuie segmentat motorul

si daca mai continuam discutia , dupa ei trebuia sa imi cumpar o alta masina.

Pe la epuratorul de gaze foarte putin ulei a curs in filtru dar pe la corpul de clapeta(carburatorul) a intrat destul de mult ulei in filtru. Explicatia lor a fost ca se face presiune foarte mare in motor si arunca afara pe acolo( imi poate zice si mie cineva de ce arunca ulei pe acolo ?) Mi se pare ciudat sa arunce ulei pe unde e clapeta de acceleratie. Asta seara am verificat toba de esapament , e curata , motorul trage , am ramas fara idei ce ar putea avea.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Care garnitura? Te referi la capacul supape? Sau la baia de ulei? In ambele cazuri nu exista nicio garnitura, etansarea se face cu un silicon special.

Asta este siliconul:

http://www.autokarma...ra capac supape

2. Asta intr-adevar este o problema daca intr-adevar este asa....

3. Care sonda? Oare te referi la senzorul presiune ulei?

4. Se rezolva rapid si ieftin, trebuie inlocuit oring-ul de la joja de ulei.

5. Daca ai consum mare de ulei trebuie inlocuite.

6. Cati km are motorul? In opinia mea cred ca ajunge daca vei efectua ce am mentionat la punctul 5.

De la epurator sunt de acord ca ajunge ulei in filtru de aer, de la corpul de clapeta in filtrul de aer nu are cum sa ajunga ulei. Ca sa ma intelegi ce vreau sa iti spun, da jos capacul de pe motor si apropie palma deasupra corpului de clapeta. Ai sa intelegi exact cum stau lucrurile.

Pentru inlocuirea oring-ului la joja de ulei, in partea de sus a ,,tubului" jojei este sudata o bara care tine fixat tubul jojei de blocul motor...desurubezi acel surub, si tragi tubul in sus. Am sa postez si imagini sa vezi despre ce este vorba, se vede si oring-ul, iar pentru partea de motor (scurgeri de ulei) la fel...tu trebuie doar sa pui sageti unde ai gasit ulei....si vei avea raspunsuri mult mai exacte.

Priveste:

post-25544-0-02004000-1356126029_thumb.j

post-25544-0-82782100-1356126036_thumb.j

post-25544-0-75748900-1356126042_thumb.j

post-25544-0-01662100-1356126055_thumb.j

post-25544-0-47806000-1356126060_thumb.j

post-25544-0-78000700-1356126066_thumb.j

post-25544-0-03818600-1356126074_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

megamotoreta, am acum 181000km in bord, motorul am mai fost segmentat o data la 105000 si la 125000.

LoveRules, dupa cum zice carmina, uleiul de pe clapeta vine prin furtunul de la epurator, trece prin cutia filtrului de aer si picura frumos frumusel in admisie. Circuitul este creat pentu recircularea gazelor si vaporilor din carterul motorului. Mie mi-a si inghetat odata clapeta din cauza condensului acumulat si nu mai raspundea la acceleratie, dar si-a revenit dupa 5 minute cu motorul la relanti si o repornite.

In ceea ce priveste verdictul mecanicilor, eu spun ca daca acum nu mai ai pierderi de ulei sa iti miroase la semafor si nici nu trebuie sa completezi mult de la schimb la schimb, nu trebuie sa iti faci griji. Doar o schimbare a epuratorului ti-as recomanda in caz ca iti arunca ulei pe la joja sau pe la buson; eu l-am curatat de 2 ori la reprezentanta si tot am avut probleme, deci trebuie nou si din cate stiu e destul de scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca la 181.000 a suferit deja atatea reparatii, inseamna ca motorul a patimit multe la viata lui.....

trebuie altul, pe care sa il ingrijesti bine .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca sunt reali km aia? poate mai are 100 in fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, km sunt reali. Stiu ca la "varsta" asta nici un motor pe benzina nu ar fi trebuit sa sufere interventii majore, insa am auzit ca astea de 1.4 16 valve au destul de des probleme de uzura prematura, mai ales a axelor cu came. Dar asta cred ca se discuta in alt topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat mai atent si am vazut ca curge ulei pe la joja, este o sonda/senzor langa epuratorul de gaze parca si e plina de ulei. Cred ca de la joja s-a murdarit si partea de jos a motorului(tinand cont ca nu am spalat in 3 ani niciodata motorul). La urmatorul schimb de ulei o sa imi fac curaj si o sa spal motorul si atunci o sa vad clar. Nu miroase a ulei ars, puterea e acceasi si nu scoate gram de fum, deci nu are cum sa segmentez motorul. Mecanicul meu de suflet mi-a zis o vorba "odata ce ai desfacut motorul iti bagi ceva in el , cum a iesit din fabrica nu o sa mai fie niciodata" :)))

Andygtafan- asta stiam si eu , dar 4 mecanici si un inginer sustineau ferm ca uleiul vine prin (citez:"carburator") inapoi in filtru :)), am facut si eu liceu mecanic si am invatat motoarele termice dar unii nu ai ce sa le faci. I-am intrebat cat ma costa sa imi dea baia jos sa o etanseze si a zis ca intai sa spal motorul si dupa ca acum poate nu o mai pot etansa. Nu era mult ulei in filtru(in alte dati a fost mai mult) dar a fost unei pe garnitura prin care aerul intra in corpul de clapeta iar pe ei asta i-a alarmat.

Am in bord 167.000 de km , poate masina are mai mult , dar o segmentare sub 300.000 la un motor VW mi se pare fictiune,

Va salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare , eu folosesc motul x-cess 5w40 este al 2 schimb se prezinta foarte bine , model 1.4 16v 101cp AUB , elegance km bord 170.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am observat ca pierd ulei pe la palnia de la joja, se schimba usor ? trebuie sa cumpar alta palnie sau doar garnitura ? as fi recunoscator daca mi-ati zice cum se desface :)

va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Alta. Nu are garnitura.

Scoti joja. Prinzi de palnie si tragi in sus cu putere.

Ai spus ,,palnie"...eu nu cred ca este posibil sa iti curga ulei pe la ea....dar daca tu spui....

Mai degraba pe la oring-ul tubului jojei....

Asta e ,,palnia"...doar daca ai obtura furtunul care vine de pe epuratorul de gaze, ai scoate joja, da..atunci urca uleiul pana sus in palnie....altfel nu imi pot da seama cum... :winter:

post-25544-0-15584800-1359481733_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe partea de jos a palniei se prelinge ulei pe tubul metalic in care este joja, de la epurator sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca ti-ar fi aruncat uleiul pe la capatul de sus al jojei, incerca sa degresezi bine tot plasticul portocaliu chiar si de pe joja sa vezi daca mai gasesti urme, dar incearca sa mentii uleiul motor intre limite (poate ai depasit limita superioara)

mai este o problema si anume inghetarea epuratorului de gaze iar asta inseamna ca gazele de carter sunt fortate sa iasa pe la joja, dar aici intervine problema condensului/apei ce se formeaza in uleiul din motor (poate din cauza scaparii gazelor de evacuare in motor - vezi semeringuri supape prima data) sau probabil ca se mai si imbacseste acest epurator iar temperaturile scazute (inghetul) favorizeaza restrictionarea gazelor

o verificare ca sa vezi daca ai apa in ulei e sa te uiti daca ai spuma pe busonul uleiului, cea mai ieftina remediere e schimbul uleiului si poate iesi din iarna fara probleme, o remediere mai moderata financiar e schimbarea semeringurilor supapelor (16) care sunt ieftine dar costa manopera fiindca trebuie demontata distributia, eu as inlocui-o si pe asta.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul are 1000 de km , Castol 10w40 semisintetic, am spuma pe buson , in fiecare iarna a aparut spuma (sau cand a fost foarte frig afara), cum pot verifica epuratorul de gaze daca e inghetat ? inainte sa schimb distributia pierdeam ulei pe la semeringul de la vilbrochen , acum pe la joja , bag de seama ca nu vrea sa stea deloc uleiul in acest motor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este inghetat nimic....eventual infundat.

Tu ai vazut ce ai montat pe epurator?

post-25544-0-59354200-1359737946_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur il ajuta sa stie ca gazele de carter sunt incalzite inainte sa intre in admisie

la fel si pe domnul epurator, care pe langa ulei mai condenseaza si niscaia apa rezultata in urma arderii mai ales la drumurile scurte in oras in acest sezon

poate cai tine de cald in noptile lungi de iarna sau la pornire ii serveste instant un ceai cald si ii desfunda nasul la fel de instant

cand motorul arunca ulei pe la joja un lucru e clar: presiune a gazelor de carter => epurator cam infundat + aparitia problemei iarna => inghetul acelui condens

nu e ceva iesit din comun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!