Jump to content
Sign in to follow this  
mike.

Q & A Sistemele de asistenta sofer

Recommended Posts

anyidyoulike

Am nevoie de putin ajutor cu privire la FA. Am intrat in posesia noului T-Roc din 29.03.2018 si pana acum am intalnit diferite functionalitati ale FA care "urca" in plaja de operare. Daca la inceput acesta a franat automat masina pa la viteza de 30 km/h acum, franeaza doar pana la 40 km/h, 50 sau chiar 60 in functie de viteza si stil de condus. Daca intervalul de functionare este intre 30 km/h si 160 km/h (daca nu ma insel), atunci de ce la 50km/h lasa frana libera si masina fuge catre masina din fata (treapta 6  cu 90km/h)? In alta ordinde de idei, masina are echipare standard cu City Emergency Brake, dar nici o urma cu privire la aceasta functionalitate... Manualul nu este edificator si nu precizeaza clar functionalitatea pentru cutiile manuale si cele automate...Unde pot gasi tutoriale complete cu privire la functionalitatea FA si CEB? Sincer nu am simtit masina sa ma ajute atunci cand am frant insuficient desi in manual FA te ajuta sa franzei "optim" chiar daca nu franezi cat ar trebui pentru oprirea in siguranta. Mi s-a intamplat ca din senin pe A1 sa-mi dea mesajul ca radarul FA nu are vizibilitate si m-a tinut asa aproape 30 km/h in conditii de vreme buna si radarul curat...

L.E. Masina are si ACC si LA...

Edited by anyidyoulike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Front Assist nu este ACC. Intervine doar in ultima clipa  cand este iminenta de accident , franeaza, opreste, dar nu garanteaza oprirea, dar minimizeaza pagubele.  Nu-ti pastreaza distanta optima fata de masina din fata. Se pare ca tu voiai sa ai Adaptive Cruise Control.  Daca nu-l ai ca optiune,  ACC nu vine impreuna cu FA.  FA daca vrei sa-l testezi pe drumuri publice, s-ar putea sa faci accident.  Totusi, daca mergi in spatele unuia care semnalizeaza dreapta si are liber, nu sunt pietoni, etc., incearca sa accelerezi spre el, stiind ca va disparea la dreapta. FA nu stie ca va disparea, si ar trebui sa te franeze la viteze de peste 5 Km/h. 

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
anyidyoulike

Masina are ACC, LA, FA, ECB...ACC si LA sunt active in permanenta...ciudata totusi manifestraea cu franarea pana la o anumita viteza apoi lasa masina sa se loveasca de cea din fata dupa cum se comporta si elibereaza frana aparand mesajul sa preiau controlul si pictograma cu piciorul pe pedala de frana se face rosie, parca...pana de curand frana independet daca pot spune asa pana 30 km/h, acum franeaza pana la 60 sau 50, rar pana la 40km/h...

 

Edited by anyidyoulike

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

ACC nu are cum sa fie activ in permanenta. In manual se explica in detaliu si cum functioneaza si care sunt limitarile FA:

Function limitations

In tight bends.

Driving in heavy rain, snow or heavy spray.

Driving in multi-storey car parks.

Driving on roads with embedded metal objects, e.g. railway tracks.

Reversing.

If TCS is switched off manually.

If ESC is taking corrective action.

If the radar sensor is dirty or covered.

If there is a fault in several brake lights on the vehicle or on a trailer with an electrical connection to the vehicle ⇒  .

If the vehicle accelerates hard or the accelerator is fully depressed.

In complex driving situations, e.g. at traffic islands.

In unclear traffic situations, e.g. vehicles ahead are braking heavily or turning off.

If there is a fault in Front Assist.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anyidyoulike

In cazul meu nu se aplica nici o excludere dpdv al functionalitatii...Totusi, vorbim despre o masina noua, cu 4.000 km la bord...De ce nu mai franeaza pana la 30 km/h asa cum a facut-o la inceput? In acest topi pe la inceput cineva spunea ca masina lui, franeaza automat pana la 20 km/h! Poate FA trebuie recalibrat sau are o problema din fabricatie...totusi, aparitia lipsei vizibilitati in conditii normale de drum si fara ca radarul sa fie opturat/murdar ridica mari semne de intrebare...

L.E. Totusi, pe DSG functioneaza ireprosabil! Pe cutie manuala exista o mare diferenta dpdv al eficientei in functionare desi sistemul SS nu lasa motorul sa se opreasca nici in cele mai dure conditii...deci premisele pentru acelasi regim de functionare sunt aproape identice!

Edited by anyidyoulike

Share this post


Link to post
Share on other sites
bfor

Cred ca am gasit odata scris undeva, ca ACC si FA sunt capabile sa incetineasca pina la full stop masina numai in conjunctie cu DSG, La mine cel putin a intervenit de doua ori ( slava Domnului ) si a oprit total , cu o forta de decelerare de care nu credeam ca e capabila masina. Acuma mai e o problema, tu spuneai ca te lasa sa te apropii prea mult de masina din fata cateodata. Asa e, FA  intervine doar cand masoara  o anumita diferenta  intre viteza ta de deplasare si viteza celui din fata, si mai ales intervine la viteze de deplasare mari, aspectul acesta s- a mai discutat pe forum, poti gasi mai sus. Deci, daca te apropii destul de  incet de masina din fata ( care e in mers ) sau foarte incet  de un obstacol fix, s-ar putea sa nu intervina si sa lovesti usor ce ai in fata . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   A facut cineva ITP cu vreo masina cu Front Assist? Trebuie deconectat FA inainte de a o pune pe bancul de probe? Sa nu cumva sa-i franeze standul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abu

Am patit-o si eu azi... Mergeam cu ACC setat la 60Km/h cand masina din fata a semnalizat dreapta si a inceput sa incetineasca. Eram cam la 50m in spatele lui. Am simitit cum masina mea incepe se franeze usor, un lucru normal la care ma asteptam, insa la un moment dat a inceput sa franeze tare - si mi-a aparut cuvantul "Franati" pe bord - desi cel din fata era la peste 20m si exista timp berechet sa paraseasca carosabilul. Ideea e ca pe moment nu m-am asteptat la reactia asta atat de nepotrivita iar de franat nu am vrut fiindca deja frana ea mai tare decat era cazul - cel din spate a trecut pe langa mine cu mana in claxon si i-am vazut fata livida... efectiv s-a trezit ca franez in fata lui fara motiv, vazand si el cat spatiu mai era pana la cel din fata care intre timp deja oprise pe dreapta, in afara carosabilului. Recunosc ca nu am avut prezenta de spirit sa opresc ACC-ul cand am vazut ca o ia prea in serios. Am verificat setarile, sunt puse pe avertizare Devreme si indicatie distanta ON.

Foarte neplacut sa vezi ca masina face ce vrea ea si nu ce vrei tu... Daca setez ACC pe o distanta mai mica, va ajuta oare sa reactioneze mai tarziu - adica dupa mine si nu inainte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cascadoru

masina calculeaza dupa algoritmi diferiti de ai tai .... ai omului in general.

Cand mai intalnesti situatii dintr astea, e suficient sa pisti putin frana si iesi instant din mod ACC si preiei tu comanda sau, accelwrezi tu imediat peste el .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc Morelli

Citeste cu atentie manualul si indicatiile de la capitolul de sisteme de asistenta. Sunt descrise exact situatii precum a ta. E greu la inceput cu genul asta de asistenti dar asta e viitorul. Peste 10-20 ani o sa iti amintesti cu emotie cand erai tu tanar si nelinistit si masina ta avea covrig.

@Abu Daca vii maine la intalnirea de duminica, iti pot explica situatiile neprevazute in care trebuie sa iei tu controlul masinii. Eu folosesc de 4 ani sistemele de asistenta sofer si nu am niciun stres.

Edited by Doc Morelli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abu

Merci de invitatie Doc :) As fi venit daca nu sarbatoream cu familia.

Am citit ce scrie in carte, e si o poza acolo, insa solutia de a apsa frana ptr dezactivare nu mi s-a parut fiabila fiindca deja masina frana mai tare decat as fi dorit. Asa invatam, bine ca nu s-a inatmplat nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241

Un test interesant de la NCAP privind sistemele de asistenta, cu filmulete ptr fiecare model testat

 

 

În concluzie, Euro NCAP atrage atenția că în prezent nu există niciun model care să ofere sisteme complet autonome, astfel că șoferul trebuie să rămână atent în permanență și să nu se bazeze exclusiv pe sistemele de asistență implementate de producător.

Totuși, utilizate corect, aceste sisteme pot ajuta șoferul să păstreze o distanță sigură față de vehiculul din față, să mențină o viteză constantă și să păstreze banda de circulație.

Concluziile testului vin însă în contradicție cu percepția șoferilor, în condițiile în care un studiu realizat în statul (:P) paralel arată că 71% dintre șoferi cred că pot cumpăra în prezent o mașină capabilă să se conducă singură.

Edited by andrei0241
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc Morelli

Ca tot a venit iarna si deja am dezactivat Lane-Assistul, care tot insista sa imi dea emotii din pricina de lipsa marcaje pe motiv de zapada si mazga, am dat recent peste un articol foarte bun. Cred ca surprinde foarte bine starea actuala a sistemelor de asistenta sofer.

https://medium.com/s/story/i-will-never-own-or-even-sit-my-butt-in-a-self-driving-car-4f799ce8a0de

Share this post


Link to post
Share on other sites
GCI

Imi poate spune cineva cum se manifesta AFS (adaptive frontlight system) la kodiaq. Sunt curios pt ca la karoq nu am reusit sa-l vad functionand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

OT dar... si eu aveam pe Leon faruri led care aveau o functie Highway, adica la viteze de autostrada farurile se ridicau putin ca sa lumineze mai departe. Am mers de multe ori noaptea, la tot felul de viteze de autostrada si nu am reusit niciodata sa vad chestia asta functionand... Dar asta nu inseamna neaparat ca ea nu exista sau ca nu functiona, farurile bateau bine, n-am avut probleme asa ca am renuntat sa mai caut momentul tranzitiei si m-am bucurat de masina asa cum a fost.

Te sfatuiesc sa faci acelasi lucru :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
yanq
57 minutes ago, GCI said:

Imi poate spune cineva cum se manifesta AFS (adaptive frontlight system) la kodiaq.

Daca te referi la full Led conul de lumina e complet automatizat si lucreaza in 4 regimuri conform manualului.

20190124_233714.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
GT680

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GCI

Oricum altceva nu am de facut decat sa astept. Pe vremea asta nu prea merge sa-i dau viteza. Poate pe la primavara vara. Cand o fi sa fie revin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
octavian03

E bine de stiut, eu nu am apucat inca sa testez Emergency Assist, dar am avut acum cateva zile certitudinea ca Pedestrian Assist e activ, mi-a franat clar la un pieton. Diferenta e ca de data asta era aproape pe traiectoria masinii (cam juma de metru in lateral) si aveam o distanta maricica pana la el. Pana acum am mai avut situatii cand se apropiau de traiectoria masinii si nu reactiona, dar erau mai in lateral 1-2m sau se apropiau in ultimul moment. Din cauza de field of view la camera cred ca nu detecteaza obstacolele din lateral in imediata apropiere. 

Iar masinile stationare nu prea mi se pare ca le recunoaste sau nu am riscat sa ma apropii suficient :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

@octavian03 E bine de stiut ca este si Pedestrian Assist prezent la datorie! Eu nu m-am incumentat sa-l testez "real world" ca nu am vrut sa dau atac de panica nimanui :)).

La partea cu masina stationara, situatia a fost intr-adevar ciudatica si nu m-as fi asteptat sa aiba timp de reactie asa bun : mers in coloana cu 40-50 km/h, masina din fata mea schimba brusc banda deoarece masina din fata ei (a 2-a in fata mea) franase brusc pana la oprire completa. Astfel, aproape imediat dupa ce masina din fata mea a schimbat banda, s-a activat Autonomous Emergency Braking si s-a suit "cu ura" pe frane :)).

Edited by lambda_dryver

Share this post


Link to post
Share on other sites
yanq
34 minutes ago, lambda_dryver said:

mers in coloana cu 40-50 km/h, masina din fata mea schimba brusc banda deoarece masina din fata ei (a 2-a in fata mea) franase brusc pana la oprire completa. Astfel, aproape imediat dupa ce masina din fata mea a schimbat banda, s-a activat Autonomous Emergency Braking

Exact in scenariul ăsta (cand masina din fata se da la o parte si ramai în fata cu alta deja stationata) kodi nu mi-a franat niciodata pana acum...

Iar cu pietonii, desi unii colegi afirma ca a reactionat la ei, la mine nu s-a intamplat pana acum... nu pare deloc a functiona ca in testele in care a luat 5 stele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act

@yanq

Pff, mi-ai distrus mitul Kodiak-ului...

:))

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
yanq

Noi nu stricăm corola de minuni a lumii.kodiaq-ul trebuie glorificat ca atare! 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07
On 3/8/2019 at 8:20 AM, lambda_dryver said:

@octavian03 E bine de stiut ca este si Pedestrian Assist prezent la datorie! Eu nu m-am incumentat sa-l testez "real world" ca nu am vrut sa dau atac de panica nimanui :)).

 

Eu iti sugerez sa-l dezactivezi. Nu de alta, dar sistemul nu este bine pus la punct si ma da rateuri. Dupa ce am trecut printr-o astfel de situatie l-am dezactivat imediat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xadrian

@Akaiu07 poate e doar o problema izolata la tine. Eu recomand sa-l pastreze. Mie imi functioneaza toti asistentii cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri