Jump to content

Probleme pornire motoare TDI


unguru1432
 Share

Postare recomandată

On 4/27/2021 at 9:51 PM, Iuly01 said:

Salutare,

 

Revin inca o data cu o problemă la al meu Golf 5 la pornire. Problema este că învârte, dar nu pornește. Am verificat pompa din rezervor si bagă motorină, chiar are și presiune.

Orice sfat/idee este apreciată!

Problema s-a fixat prin înlocuirea pompei Tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

 

Revin si eu cu o problema similara cu cea a lui @Iuly01. Golf 5 1.9 TDI - BLS

Masina nu prea mai porneste la rece, uneori parca tinde sa porneasca dar se opreste imediat. Erori pe partea de engine nu sunt ( doar ceva pe HVAC dar alea nu au legatura )

Nu se opreste in mers, nu balbaie etc,  odata ce a pornit, functioneaza foarte ok, trage bine, nu are niciun simptom..

Am avut in trecut o problema similara, si la momentul acela s-a rezolvat( probabil partial ) cu schimbarea unui injector + oringuri injectoare.

Injectoarele au fost verificate acum si par in parametrii.

Din ce vad si la altii, ar putea fi pompa tandem, este vreun mod prin care se poate verifica mai exact daca ar putea fi pompa tandem de vina? cineva mi-a sugerat sa schimb bateria, am schimbat-o, nu s-a imbunatatit nimic, apoi ceva senzor de pe vilbrochen, inca nu l-am schimbat, dar asta ar fi trebuit sa apara in scanare daca ar fi fost defect, dar nu apare.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, dicalut said:

este vreun mod prin care se poate verifica mai exact daca ar putea fi pompa tandem de vina?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Motor BXE, porneste greu dupa stationare 18-20h.

Daca noptile sunt mai calde este evident ca porneste mai bine.

Simptomul a aparut brusc si se mentine fara ameliorare (in afara de temperatura externa).

 

- Log-ul facut la turatie electromotor la pornire arata valori de 370-398rot/min;

- Pompa tandem a fost schimbata acum ~100K cu una noua OE, ultimul cod 038145209Q, cel care nu mai face probleme (au fost 6 schimbari de cod cred).

Chiar si asa masina a fost parcata atat cu botul in panta cat si cu spatele, nici o diferenta in pornire;

- Oring-urile la injectoare au fost schimbate cu unele OE acum 50.000Km si s-a respectat procedura de reglare injectoare din ELSA. Nu scoate fum alb la rece;

- Filtru motorina OE schimbat acum 1 an, pe vas-ul acestuia nu sunt urme de scurgere motorina;

- Toate furtunele de combustibil sunt uscate;

- Pompa din rezervor se aude la contact, n-a fost testata insa.

A existat un moment cu ani in urma cand siguranta acesteia era intrerupta si motorul pornea si functiona fara probleme evidente, deci nu m-as gandi la ea;

- Nu sunt erori pe motor, senzorii afiseaza temperaturile corecte;

- Senzorul de temperatura motorina in partea de sus unde este mufa se pastreaza f putin umed.

 

Avand in vedere cele de mai sus, ce ar mai fi de verificat?

Ati intalnit probleme de depresurizare din cauza senzorului de temperatura motorina?

Snz.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt erori, iar la 9-12gr. nu le pot lua in calcul.

Cand a mai fost arsa cate una pornea fara probleme si la -8gr.C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am remediat pornirea cu garnituri noi la injectoare, ce face acum: in sarcina maxima la turatii mai mici pana in 3k trage in suturi, nu trepideaza. Ma gandesc la tandem, incerc sa masor presiunea sa vedem daca am cu ce. 

Din ce am citit pentru BXE tandem min 7.5bari la 4k, din rezervor minim 0.5bari idle si 0.25min la 2.5k rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am și eu o problema cu golful. La temperaturile de - 5° pornește fără nici o problema. Dar am fost la munte unde temperatura era de - 15° și aici nu a mai vrut sa pornească ușor, a pornit foarte greu după 5, 6 încercări lungi (bateria este buna) și atunci când pornea ziceai ca este un tractor parca pornea în 2 pistoane și fum negru. I-am făcut un test vcds. Ce credeți ca ar putea fi. Mulțumesc. 

IMG_20220129_083104.jpg

IMG_20220129_083231.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezolvat, am masurat presiunea la tandem, era 7-7.5bari apoi am masurat inainte de filtru si era 0 (scala ceasului 0-10bari). Cand am vrut sa masor debitul, pe tur nu iesea nimic, in schimb curgea pe retur. Se pare ca un "mecanic" a inversat conductele la rezervor. Pus la loc bine si presiunea era mica dar ridica acul putin. Am masurat din nou la tandem si a iesit mai mare cu 0.5-1bar, dar masina merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare.

 

Am si eu un golf 5 plus, 1.9 BLS. Din vara anului trecut am inceput sa am probleme la pornire cu el, daca masina statea oprita o perioada mai mare de timp, 2 zile minim.

Am fost la un service, mi s-a spus ca chiulasa trebuie rectificata, plus multe altele, atasat ce s-a schimbat la masina de anul trecut pana in prezent. S-a rectificat chiulasa, s-a schimbat distributie, ax came, tacheti, etc.

In continuare masina are momente cand la pornire face ca tractorul, daca apuc sa o accelerez un pic, revine la normal si functioneaza ok. Motorul trage, nu am probleme cu ea in rest, doar cum ar fi, la prima pornire.

Azi dimineata am dat sa o pornesc si a murit motorul. Am incercat sa o pornesc iar, dar nu a mai vrut sa porneasca, decat dupa ce am dat de 2 ori la automat timp de aproximativ 20 de secunde. In acest timp, s-a prins martorul de ulei in bord, dar cred ca asta e normal daca se da la automat mai mult timp si refuza sa porneasca.

Ce as putea sa mai fac? S-au schimbat oring-urile la injectoare de 2 ori, prima data cand am dus-o nu s-a rectificat chiulasa, dar "reparatia" nu a durat decat 2 luni si problema a reaparut.

Ar putea fi din pompa tandem, problema? Cum as putea sa o verific. Am bagat peste 1500 de euro in ea in ultimele luni si problema mea nu e rezolvata, chiar nu mai stiu ce sa fac..

Mi-ar fi de mare ajutor niste sfaturi.

 

Multumesc anticipat!

 

 

1645193875666.JPEG

Screenshot 2022-02-18 163257.png

Screenshot 2022-02-18 163343.png

Modificat de ciprickoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă face ca tractorul problema este alimentarea cu combustibil.

Pompa tandem se poate diagnostica, mai jos ai procedura

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

Din pacate nu pot vedea ce ai postat, imi zice ca nu am drepturi. Se poate posta altfel? Mersi!

Pompa de motorina o aud in momentul cand pun contactul, deci pare ca functioneaza. In trecut am avut o siguranta de la motor scoasa, si nu se auzea pompa cand trage cand punesm contactul, aveam si eroare pe tester, dar masina tot pornea. Atunci nu aveam problemele ce le are acum. 

Mecanicul zice ca ce a mai ramas e pompa tandem, dar nu e sigur si nu as vrea sa dau iar bani degeaba si problema sa persiste..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, sper să mă ghideze cineva, că efectiv mă doare capul:

 

FIX ASTĂZI îmi luasem liber pentru a pleca de dimineață la service fiindcă mă trezesc cu pete de ulei pe locul de parcare (de deasupra motorului nu văd nimic, am zis că trebuie ridicată pe elevator și dat scutul jos ca să vedem de unde).

 

Pun contact, martorii din bord precum lumina lumânării, am zis că m-a lăsat bateria de tot și nu mai ține curent, deși nu are 2 ani de când cumpărat-o. În fine, pornesc cu clești de la mașina unui vecin, pornește la sfert, plec spre service și în 300m se oprește motorul (ÎN MERS). Dau la automat, nu o ia din loc. Pun bateria vecinului, la fel, dădeam la automat și nema pornire..

 

Până nu am dat cu spray de pornire, nici că o lua. Am ajuns la service și cred că a intrat frica-n ea: NICIO EROARE, NICIO MANIFESTARE. Pornea la sfert, fie motorul cald fie rece. Totul merge rotund, drumul spre casă a fost normal, fără niciun simptom. 

 

Am zis că mi-o fi făcut vreo bucurie bateria descărcată și am fost la un service de acumulatori auto să-mi pună testerul pe ea: 93% HEALTH.

 

O să ies diseară cu un multimetru și o diagnoză ca să verific din nou. Sunt total debusolat, nu găsesc nicio explicație..

 

Menționez că am mai alimentat și de la moldoveni (Rompetrol), iar de la noi (în ultimele 2 luni) doar de la Petrom, cea superioară. Nivelul combustibilului din rezervor este la sfert.

 

Motorul este 1.9 TDI BXF (90 cp).

 

Păreri? Idei?😩

Modificat de Bachus20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE: 12,87V cu motorul nepornit, 14,10V cu motorul pornit, 13,90V cu motorul pornit și toți consumatorii pe care i-am putut aprinde.

 

Mașina a pornit la sfert..nicio eroare pe vcds..nu mai înțeleg nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE #2: Adineaori măsurat: 12,40V nepornită (de ieri ~19:30 până azi 13:00).

14,10V pornită, fără consumatori.

13,92V pornită, cu și anume consumatori porniți.

 

Pornită la sfert, făra fum..fără nimic. Motorul merge "rotund", niciun sunet ciudat..

 

NU mai înțeleg nimic..🥴

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria pare ok. Daca zici că a pornit cu spray este posibil că problema sa fie pe partea de alimentare cu combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și totuși ceva mi-a descărcat-o în weekend (vineri, sâmbătă și duminică a stat nepornită) și am avut și problema asta cu pornirea..

 

Sper să fie un caz unic și izolat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măsoară curentul in standby (scoți borna +, inseriezi ampermetrul, închizi capota și portierele, încui mașină și vezi ce consum ai când intră în standby). 

Că observație, tensiunea aia de 12,4 V este cam mică după nici o zi, dar am presupus că nu este încărcată suficient având în vedere că și dat ceva la automat și probabil nu ai mers suficient că se încarce corespunzător.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, voi face și așa diseară. Într-adevăr ieri am circulat maxim 30 minute cu ea prin oraș, după acel incident.

 

Urmează un drum mai lung sâmbătă, de aceea și postez pe aici ca să știu dacă mă pot baza pe ea.

 

Urât sentiment să nu mai ai încredere într-o mașină în care ai investit timp și suflet :)

 

Revin cu update..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update #3: 0.03A după 15 min de la oprire, inclusiv simularea închiderii capotei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pare sa aiba consumatori ascunși. 30mA este un consum ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci efectiv nu știu ce anume s-a întâmplat, dar sper din suflet să nu mai pățesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Data viitoare cand nu porneste desfa galeria la supapa de shut-off si vezi daca este deschisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!