Jump to content

Motor 2,0 TDI-PD cod BRT an 2007


vlad196938
 Share

Postare recomandată

La mine am rezolvat, am fost la mecanic am dat capacul jos și a strâns Putin fiecare mufă de la injectoare și ș-a rezolvat problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bună seara! Am pus un link cu înregistrarea unui dum-dum ritmic care însoțește de câteva luni sunetul de baza al 2.0 TDI - ului meu; am schimbat recent kitul ambreiaj (Sachs) în ideea ca bătea volant, am schimbat distribuția la 75 k și 7 ani, dar dum-dum tot a rămas. Mecanicul observând că bate spre filtrul de aer - vezi filmul - crede că ar trebui să măsoare compresia pe cilindri și să caute care din tacheti /supape nu funcționează bine și dă rabufniri ritmice în admisie. Ar însemna să desfacă serios prin motor... Am parcurs asa 10 k - mașina merge perfect, doar că zgomotul motorului e prea accentuat. Am făcut la un moment dat și log în mers - tipul respectiv a zis că să o las așa, era în parametrii pe test, ca nu ar merita cheltuiala cu desfacerea motorului. Ce părere aveți? Vreo supapa de evacuare blocată pe deschis? Sau reglare imprecisa doar pt 1 cilindru a distribuției (e posibil?)? Sau filtru epurator de pe capacul culbutorilor cam înfundat? 

https://www.dropbox.com/s/lancqa37nwo5ucb/VID_20170909_172108.mp4?dl=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce motor e?? La 2.0 nu prea sunt probleme cu axa came on schimb cu tacheti/culbutori(in functie de motor da), fa un test de compresie

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze că n-am precizat, e motor BRT, din câte știu are un singur ax cu came. Voi face testul de compresie și revin cu noutăți... Un reglaj imperfect al unui injector se poate manifesta cu rabufniri în admisie? Rateuri nu are. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Va salut,

Am cumparat recent un Sharan 2.0 TDI 140 CP BRT din 2008 (de fapt, 2007 dar, in talon, e 2008). Motorul asta, din ce inteleg, e ceva mai pretentios (dar si mai gurmand) decat 1.9 TDI. Imi plac, insa, cuplul lui liniar prin lipsa lag-ului specific celui 1.9 TDI, reactiile lui prompte si sustinute. C’est la vie, cum ar zice poetul 

Iata o chestie care mi s-a intamplat azi si, despre care, cred ca isi are locul in aceasta sectiune, descriu detaliat:

1. Am pus azi un aditiv pentru curatare injectoare in rezervorul aproape gol si am mai pus inca 25 litri la pompa, deci a fost amestecat in cca. 30 litri motorina (zicea vanzatorul ca ar fi agreat si de VW - vedeti poza atasata). Am zis sa incerc o curatare de injectoare pentru ca, de obicei dimineata, se mai balbaia motorul la ralanti si parca am si consumul un pic mai mare decat cred eu ca ar fi normal (sau poate nu reusesc sa eu sa ma obisnuiesc cu el dupa Sharanul anterior 1.9 TDI AUY 116cp care consuma cu 1.5-2 l mai putin la suta de km, inca il mai am si deja ma gandesc ca nu ar trebui sa renunt la el) dar si porneste greu uneori (dau mult la automat pana sa o ia insa doar uneori – mi-a facut si la cald, si la rece dar, mai ales, la cald).

2. Am apucat-o la drum cu masina ca sa consum carburantul cu aditiv, pentru curatirea sistemului. Am alergat-o bine, inclusiv pe autostrada, iar, cand a fost drumul complet liber, am dus-o si la 180 km/h, pe alocuri (nu merg, de fel, ca pensionarii dar nu fug nici chiar asa de obicei, acum am facut-o gandind ca, poate, un flux mai riguros de carburant, prin duze, ar putea face procesul de curatare mai eficient).

3. Totul OK, pana aproape de casa, cand, pe DN, in coloana, avand cca. 1600 rpm in treapta 4 (rar o “scap” sub 2000 rpm), am accelerat masina ca sa depasesc. Initial a pornit sa urce turatia normal, am auzit si un usor suierat de turbina (eram cu geamul deschis si am mai auzit acest usor suierat si la alte masini TDI care nu au dat, insa, probleme) si, apoi, intre 1700 rpm si 2000 rpm, masina a inceput sa sacadeze in ritm f.f. alert, ca o pulsatie foarte rapida, ca si cum o fractiune de secunda se alimenta si urmatoarea nu si tot asa, se simtea de parca mergeam pe un drum ridat (cum e inainte de unele intersectii). Eu am tot testat masina asta la tot felul de turatii si nu a mai facut asa ceva pana azi. Poate conteaza (am vazut referiri la pompa din rezervor), precizez ca rezervorul era aproape gol, acul indicator de nivel intra deja pe zona rosie (dar am mai mers cu rezervorul aproape gol si nu a facut din astea). Am repetat situatia, de test, si a facut la fel. Dupa 2000 rpm, insa, masina merge perfect, trage linear, urca in ture normal, nimic in neregula.

4. Nu stiu daca ajuta sau daca are vreo legatura, insa, uite o chestie pe care am observat-o si in alte zile si pe care nu am mai simtit-o si la alte masini (1.9 TDI, VW sau Skoda): cand am tempomatul activat, parca nu sta la fel de liniar ca la alte masini si mai da unele “suturi” infime, chiar infime, greu sesizabile. Simt ca si cum are tendinta sa isi regleze turatia un pic mai brutal (la celelalte masini autoreglajul tempomatului e f.f. lin, la asta parca mai simti unele f.f. mici zmucituri cand accelereaza).

5. Precizez ca masina are DPF si rezervor mic pentru aditiv in locul rotii de rezerva (nu am avertizari in bord, nici pe tester, cu privire la DPF sau lipsa aditiv, nici averitzari de EGR sau injectoare - nici un fel de erori, de fapt).

A mai patit cineva ceva identic? Ce diagnostic s-a pus si cum s-a rezolvat?

Va multumesc pentru parcurgerea postarii mele si, daca e cazul, si pentru opinii si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice ca o diagnoza la injectoare, la DPF si un log in mers ar rezolva cam multe din probleme tale. De obicei e bine sa eviti sa mai pui aditiv de curatat injectoarele in rezervor, se pot desprinde de pe rezervor bucati mai mari de depuneri si iti afecteaza  pompa din rezervor. Ori dai jos rezervor si il cureti chimic si pui aditiv periodic sau cureti injectoarele direct din recipientul cu aditiv cu ajutorul a 2 furtune suplimentare si un filtru mic pentru impuritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

am elucidat problema.

Este vorba de garniturile de la injectoare care, imbatranite fiind, scapau presiune pana la stadiul ca ajungea motorina in ulei iar circuitul se dezamorsa complet in stationare (de aia si pornea greu) plus ca, atunci cand accelerai de la turatii foarte mici (unde pompele duza urmeaza turatia motorului), ritmul de pulverizare nu prea tinea pasul cu pierderea de presiune prin oring-uri.

Am verificat cotele la injectoare si scaunele lor din chiulasa si este totul OK, problema a fost doar din oring-uri si saiba de jos. Posibil ca si susuburile de la pana de blocare a injectoarelor in chiulasa sa se fi slabit un pic in timp, infim, dar atat cat sa permita o trepidatie micrometrica ce ar fi favorizat sau generat uzura oring-urilor si a saibei de jos.

Initial, la un important service, pe care evit sa-l numesc, ma sfatuiau sa cumpar injectoare noi (3000 lei/buc x 4 !!!) si sa elimin DPF si EGR (275 Euro)...

Dar am avut noroc cu un mecanic tanar si tare pasionat de meseria lui (lucreaza acasa) care, dupa ce a ascultat-o, a mirosit-o si a pus testerul pe ea a zis asa: "Mai, compensarea pe injectoare pare OK, partea mecanica pare sa fie si ea OK, testerul nu indica erori, fum gri nu da tot timpul, doar la niste intervale, uleiul are un usor miros de motorina si are nivelul un pic cam sus. Pentru mine e clar. Astea, la TDI cu PD, sunt la fel de probabile ca si reumatismul la oameni, mai ales la cele care au o singura prindere la injectoare, adica doar pe o singura parte. La tine se manifesta acum un complex de lucruri care au plecat, toate, de la unul singur: intai a aparut o usoara trepidatie care a stricat etansarea la injectoare si sigur o sa gasim oring-urile aplatizate si dungi negre pe saibe; de acolo, presiunea circuitului de alimentare scapa in ulei iar gazele sunt si ele mai grase, ardere nu prea eficienta, chestie care, vom vedea cand desfacem, sigur a imbacsit si EGR-ul dar si filtrul de particule care a trebuit sa se regenereze mai des si, asa, a consumat aditivul mult mai iute. Cred ca si turbina va avea ceva mizerie".

A avut omul dreptate in toate privintele....


Am cumparat 4 seturi de reparatie injectoare de la Elring, asa ceva dar poza nu include chiar tot ce e in set, mai sunt niste oring-uri portocalii si parca mai era ceva: https://www.epiesa.r...toart-19385421/

Doar 2 injectoare faceau figuri dar, preventiv, am schimbat la toate (e interesant ca setul contine si saibele de jos care sunt si ele ff importante).

Am gasit si EGR-ul imbascit, la fel si turbina, le-am curatat (clapeta de acceleratie si senzorul debitmetru erau destul de curate dar le-am facut luna si pe ele). Nu mai aveam nici aditiv in rezervorul pentru DPF, completat si acolo (400 lei/litru, mama lor!), de la lipsa lui aparea fumul gri caci masina facea prea des regenerare DPF. Am schimbat din nou uleiul de motor si filtrul (cel anterior avea sub 500 km dar avea deja un pic de motorina in el - nu e rau, am clatit un pic motorul pe interior, in felul asta).

Una peste alta, totul s-a rezolvat.
Masina merge superb acum, am probat-o in toate felurile, totul este OK. A costat ceva (nu prea mult, totusi) insa a meritat.

Si, ceva la fel de important: consumul a scazut cu cca. 1.5 litri.

Mi-a zis ca, daca fac km multi, in cativa ani se va repeta dar ca se va rezolva la fel de simplu.

Singura problema/dificultate intr-o operatiune de genul asta este ca, la motorul BRT, ca sa dai jos capacul de la motor, trebuie sa desprinzi galeria de admisie pentru ca, altfel, este un surub, pe partea dinspre spate a capacului, la care nu vei avea acces cu nimic. Daca mecanicul nu are rampa sau elevator, nu va putea realiza interventia.

Sper ca acest topic sa fie de ajutor colegilor care patesc aventuri din astea :) Asemenea lucruri se pot intampla si la alte motoare cu PD, nu doar la BRT sau 2.0. Cred ca nu motorul este cu probleme ci mecanicii care nu il inteleg, cel putin nu toti...

Modificat de matteo_tgv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fi spus ca ai nivelul marit la ulei pe joja era mai usor de diagnosticat. Bine ca ai rezolvat problema si ne bucuram ca mai sunt oameni pasionati de ceea ce fac, nu de bani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un aspect pe care initial nu l-am inteles bine dar pe care azi mi l-a clarificat mecanicul: in rezervorul de aditiv a gasit AdBlue in loc de aditivul corect pentru acest DPF.

AdBlue arata cam ca apa, este o saramura, de fapt, si costa cca. 2.5 lei/litru. Aditivul pentru acest DPF arata ca si cafeaua, este usor uleios si nu se amesteca cu apa, deci nici cu Adblue, costa 400 lei/litru (cica era  si o pelicula de aditiv deasupra saramurii AdBlue, probabil ce o fi ramas pe fund inainte de a se adauga AdBlue).

Cine a facut asta ori nu stia, ori s-a zgarcit si a pus AddBlue ca sa pacaleasca indicatorul de nivel pentru a nu intra motorul in limp mode.

In oricare varianta, asta a fost o tampenie. Nu au nici o treaba unul cu altul. Inca o cauza pentru regenerarile prea dese si emisiile de fum gri deschis care, de fapt, ar fi trebuit sa fie cenusiu.

Da, asa e, mare noroc ca am dat peste un mecanic care chiar stia ce si cum, totul a revenit la normal acum, motorul merge perfect :)

Atasez doua fotografii. In cea cu bidonul VW este aditivul original iar, in cealalta, este un aditiv aftermarket, mai ieftin (nu stia exact cat a costat acela, il adusese cineva pentru alta masina dar i se spusese ca e semnificativ mai ieftin decat cel original), va puteti interesa cei care aveti nevoie. Pe partea de compatibilitate cu un model sau altul, cred ca ar trebui studiat site-ul producatorului (din poza pare sa fie un aditiv universal dar nu m-as culca, totusi, pe urechea asta pana nu as verifica).

 

 

 

aditiv dpf aftermarket.jpeg

aditiv dpf vw.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!am si eu probleme cu sharanul meu cu motor brt.Mi-a schimbat un mecanic miezul la turbina si nu merge bine motorul,nu trage deloc.Poate cineva sa-mi spuna ce valori trebuie sa fie la surubul limitator fara actuator sau  turbina OFF si Turbina ON?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Matteo tgv ma poți ajuta cu numele și adresa mecanicului te rog,se pare ca aceeași problema o am și eu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Avram Marian Răzvan
On 14.03.2017 at 19:40, cristiannnn a scris:

Salutare. Am si eu un sharan din 2006 spre 2007 2.0 tdi 140cp BRT cu care am avut cateva probleme. 

Masina o am de anul trecut din noiembrie, facut revizie dupa ce am luat-o.

De la inceput mentionez ca sunt pe langa aproape tot ce inseamna vw. Sunt fost posesor de bmw(9 ani), actual vw si toyota.

Sa incep cu inceputul. La 2200-2300 rot/min parca 'taia' pentru o secunda injectia, mi se parea ca nu prea tragea cum trebuie la 140cp(eu obisnuit cu L6 si 190cp) iar cand o calcam mai grav se auzea un fâsâit enervant la motor undeva. 

Facut cateva teste la 'maistori' diferiti, nici o eroare.

Eu banuiam egr-ul auzind ca e electric. Ulterior dupa ce am desfacut motorul(ajungem si la partea aia) am gasit o fisura la conducta care are un racord flexibil ca un burduf pe ea. Una noua era in jur de 600 de lei, ajungea pe comanda in 2 saptamani, una sh nu am gasit ca difera de la nfl la fl si am optat pt schimbarea 'burdufului' cu fisura pe el.

Facut sablon, fixat conducta, taiat burduf si inlocuit. Altfel nu se putea ca flansele de la capetele conductei sunt fixe. 

Buuun. 

Initial masina a ajuns la mecanic din cauza catorva tacheti sparti.. sparti din cauza ungerii deficitare din spusele mecanicului.

Axul cu came avea zgarieturi pe el. Scos ulei din motor sa schimbam pompa si baia cu cea de la modelul de 1.9, surpriza, au fost 10l. 

Pe langa pompa ulei, baie ulei, tacheti si cuzineti am schimbat garniturile de la injectoare, am trimis injectoarele la curatat/verificat(nu stia sigur de unde am motorina in ulei), schimbat set garnituri la pompa tandem si garniturile la admisie. 

Bonus au mai trebuit bielete antiruliu, flanse telescoape fata si set telescoape spate sa fie bine daca tot a fost la mecanic. ?

Ah.. am anulat EGR si filtrul de particule si l-am resoftat la 170cp. 

 

Alta viata acum.

 

 

Colegule spune-mi te rog , când ți-au anulat EGR-ul au blocat și supapa fluture? Multumesc anticipat!

8 minute în urmă, Avram Marian Răzvan a scris:

Colegule spune-mi te rog , când ți-au anulat EGR-ul au blocat și supapa fluture? Multumesc anticipat!

 

8 minute în urmă, Avram Marian Răzvan a scris:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Stie cineva ce cod pot pune afara de brt? Am avut problema cu axul hexagonal, am facut conversie la pompa ulei 1.9 si dupa 1000km am ramas fara cuzinet la biela 4 si as vrea sa schimb tot motorul. Doar ca mi se par foarte scumpe a fost 1-2 la 2500lei dar acum sunt de la 3500+, totusi parca nu as vrea sa-l repar cu toate ca ies sub 3500 cu reparatia.

SI daca ar fi sa-l repar ce ziceti- rectificat arbore sau inlocuit? Am vazut arbore sh de pe la 5-600lei, trebuie si biela schimbata.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am gasit motor cu 2400lei, dar ce sa vezi! Pompa de ulei de 1.9, biela inlocuita, cuzineti. Eram mai sigur pe reparatie daca o faceam eu.

Oricum motorul e pe masina si sper sa tina cateva zeci de mii. Motorul vechi avea cilindrii patati/mici pori de rugina, ax came pori de rugina pe o parte toata lungimea. Cozile supapelor admisie/evacuare toate umede cu ulei fara 1-2.

Nu stiu daca are martor separat de presiune ulei in bord sau este afisat doar pe maxidot, care este complet distrus, posibil motivul defectarii motorului, daca nu se vede pe el mare STOP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi BVH ,ca sii BRT sunt motoare rare.

Nu te chinui cu rectificare vilbrochen sau altele.

Cauta piese OE sh si o sa iasa bine

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am inceput sa caut si erau arbori cotiti de la 1000lei in sus m-am descurajat, am luat motorul respectiv cu 2400 lei si gata. Ciudat este ca am ajuns la 5000lei si tot nu gaseam pe aici in sudul tarii. Oricum e mai bine cu altul ca al masinii era prea terminat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Daniel.Pintea

Salutare colegi! Îmi puteți spune, va rog, la 2.0 brt ce unghi de torsiune se recomanda? Acum îmi indica -2 grade în canalul 4, cu o cantitate injectata de 5.2...unii spun ca ar trebui sa fie între -1,5 și-2,5 grade, vcds îmi spune ca între-3 și +3 ar fi ok, un amic care are mai multe cunoștințe în domeniu îmi recomanda sa îl aduc la 0....îmi poate spune careva cât este recomandat a fi avansul la acest motor? Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!