Jump to content

Motor 2,0 TDI-PD cod BRT an 2007


vlad196938
 Share

Postare recomandată

Deschid aici un topic numai pentru acest tip de motor , cu toate problemele pe care le poate provoca , la fel si cu rezolvari si solutii posibile , pe care colegii posesori sau cunoscatori , sa le posteze aici numai pentru acest tip de motor. Am cautat pe forum informatii despre acest motor si sunt , dar amestecate prin o gramada de alte motoare de 1,9 sau mai mici. Asadar , daca moderatorii gasesc de cuviinta sa ma mustre ,sau avertizeze , o sa accept cerandu-mi scuze anticipat. 

 

Incep cu o prima problema si rezolvarea ei . Am acest Sharan de prin august 2016 , are DPF, toate optiunile functioneaza ( climatronic dublu, incalzire scaune,navigatie,dezaburire parbriz ) , mai putin sirocoul. De o bucata de timp , 3 luni , a inceput sa-mi iasa un fum urat mirositor de ulei incins  de sub capota in zona turbinei si galeriilor de admisie -evacuare. S-a procedat la identificare pierderi de ulei pe exteriorul motorului , inlocuire capac culbutori ,spalare si ulterior inlocuire EGR(electronic) , inlocuire garnituri galerie de admisie si evacuare , demontare si verificare joc si uzura turbina , etc.  Mentionez ca fumul intra si in habitaclul masinii si era deosebit de deranjant , ca sa nu mai zic ca ziceai ca a luat masina foc . Aparitia fumului nu avea nici o regularitate  apropo de un anume nr. de Km sau de regenerarile DPF(care functioneaza normal ca presiuni si nr. de regenerari). Nu aparea nici un cod de eroare pe diagnoza .Aceste verificari sau facut in service-uri diferite . Pana la urma am ajuns la un al 4-lea service unde am gasit problema . Una din conductele care vine de la senzorul de presiune DPF , dinspre motor , avea o fisura foarte mare , aproape rupta , si condensul si presiunea de aer la turatii mari tasnea exact inspre corpul turbosuflantei si galeriei de evacuare , care are o temperatura foarte mare mai ales in timpul regenerarilor .  De aici fumul deosebit de consistent si puturos. Crapatura din conducta respectiva ,de diametrul cca. 6 mm , era pe dupa niste suporti si cam dificil de dibuit , dar pana la urma s-a rezolvat . Postez aceste lucruri poate le va fi de folos si altora . Drum bun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Vlad,

Eu am un motor AUY cam cu aceleasi simptome insirate de tine mai sus. La fel ..mult fum alb pe esapament, fum de sub motor in dreapta, miros intepator ..parca de ulei ars care patrunde si in cabina

Conducta sparta ..este una din astea incercuite in schita ?

1212b.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius,ce ai incercuit tu acolo e senzorul de presiune diferentiala de la un motor cu  filtru de particule,AUY nu are DPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am si eu un sharan din 2006 spre 2007 2.0 tdi 140cp BRT cu care am avut cateva probleme. 

Masina o am de anul trecut din noiembrie, facut revizie dupa ce am luat-o.

De la inceput mentionez ca sunt pe langa aproape tot ce inseamna vw. Sunt fost posesor de bmw(9 ani), actual vw si toyota.

Sa incep cu inceputul. La 2200-2300 rot/min parca 'taia' pentru o secunda injectia, mi se parea ca nu prea tragea cum trebuie la 140cp(eu obisnuit cu L6 si 190cp) iar cand o calcam mai grav se auzea un fâsâit enervant la motor undeva. 

Facut cateva teste la 'maistori' diferiti, nici o eroare.

Eu banuiam egr-ul auzind ca e electric. Ulterior dupa ce am desfacut motorul(ajungem si la partea aia) am gasit o fisura la conducta care are un racord flexibil ca un burduf pe ea. Una noua era in jur de 600 de lei, ajungea pe comanda in 2 saptamani, una sh nu am gasit ca difera de la nfl la fl si am optat pt schimbarea 'burdufului' cu fisura pe el.

Facut sablon, fixat conducta, taiat burduf si inlocuit. Altfel nu se putea ca flansele de la capetele conductei sunt fixe. 

Buuun. 

Initial masina a ajuns la mecanic din cauza catorva tacheti sparti.. sparti din cauza ungerii deficitare din spusele mecanicului.

Axul cu came avea zgarieturi pe el. Scos ulei din motor sa schimbam pompa si baia cu cea de la modelul de 1.9, surpriza, au fost 10l. 

Pe langa pompa ulei, baie ulei, tacheti si cuzineti am schimbat garniturile de la injectoare, am trimis injectoarele la curatat/verificat(nu stia sigur de unde am motorina in ulei), schimbat set garnituri la pompa tandem si garniturile la admisie. 

Bonus au mai trebuit bielete antiruliu, flanse telescoape fata si set telescoape spate sa fie bine daca tot a fost la mecanic. ?

Ah.. am anulat EGR si filtrul de particule si l-am resoftat la 170cp. 

 

Alta viata acum.

 

 

Modificat de cristiannnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km(reali) are masina despre care vorbesti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cristiannnn : cati km ai mers de cand ai facut reparatia ?

Acest motor BRT este stiut ca fiind unul cu probleme . Un alt punct sensibil al BRT este racitorul de gaze , atentie .

Marius_BC cum ai rezolvat problema ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, din cate stiu eu, toate Sharan-urile 2.0 TDI au motorul BRT...

(in doua versiuni, normal si bluemotion)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu toate , mai sunt cele cu doua axe cu came si mai de tot.....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, vlad196938 said:

Marius_BC cum ai rezolvat problema ?

Vlad ... acum sunt in plin proces de punere la punct al motorului. Am TDI 1.9 115 CP AUY ..  Nu sunt priceput in ale motoarelor dar din ce am inteles am avut garnitura arsa in 2 locuri, un piston fisurat, silicon de baie pt etansare :)), turbina cu geometria blocata ... ma rog si alte maruntisuri.  Vedem la final ..oricum sunt incezator.. .si am sa va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care schimba chiulasa la aceste motoare , 1,9tdi , la montare verificati daca stutul dinspre pompa de inalte-vacuum , nu este infundat. Furtunul de pe acest stut ajuta la umplerea si aerisirea completa a chiuloasei . La mine dupa ce a venit chiulasa de la planat , noroc ca a verificat mecanicul daca nu este obturata gaura respectiva , ca o trimetea inapoi dupa vreo 500km. Acest tip de chiulasa echipeaza si motoarele de 2,0 asa ca atentie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian.Apreotesei

Daca ma pus aici o intrebare cred ca e de bun simt sa va comunic si cum am remediat partial problema.

Am fost la service si mi-a regmat avansul si acum la relanti am 850rpm, consumul a scazut de la 1.3-1.4l/h la 0.9l/h (creste la 1l cand cupleaza compresorul si apoi revine la 0.9l/h chiar si cu ac pornit)

Trebuie sa mai inlocuiesc debitmetrul si egr-ul si apoi revin cu impresii noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 15.03.2017 at 6:25 PM, andrusel said:

Cati km(reali) are masina despre care vorbesti ?

Arata 270.000 pe bord. Reali nu stiu.

On 27.03.2017 at 7:37 AM, vlad196938 said:

Pentru cristiannnn : cati km ai mers de cand ai facut reparatia ?

Acest motor BRT este stiut ca fiind unul cu probleme . Un alt punct sensibil al BRT este racitorul de gaze , atentie .

Marius_BC cum ai rezolvat problema ?

 

Cateva mii.. maxim 3. Se comporta bine pana in momentul de fata dar cred ca il schimb foarte curand cu modelul nou de sharan. 

Am uitat sa mentionez ca al meu e bluemotion(nu stiu ce inseamna asta). 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Adrian.Apreotesei

o alta nenorocire s-a abatut asupra sharanului meu.

S-a aprins martorul pentru bujie si a clipit continuu. Apoi s-a aprins si martorul de la eroare motor(cel cu pompa). facut diagnoza cum m-am priceput eu si apare eroarea atasata.

Dupa unele pareri filtru infundat si lipsa licid folosit pt regenerare.

Masina initial se comporta la fel ca si pana atunci. dar dupa cativa km lipsa totala de putere la motor, am urcat de la Tg Secuiesc la Onesti doar cu 1 si 2. Acum, dupa 1 zi de pauza, merge la fel ca si inainte, dar nici atunci nu mergea ca o masina cu 140cp. 

Ce ma sfatuiti sa fac? Sa anulez dpf-ul, sau sa il trimit la curatat si sa completez cu lichid.

Ce fel de lichid trebuie si cum se umple rezervorul care este amplasat in locul rotii de rezerva.

 

Care ar fi costurile si cum s-au comportat masinile dupa deciziile pe care l-ati luat voi?

multumesc.

 

Log-Logfiltru.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu eroarea cu lipsa aditiv pentru DPF si am optat pentru completarea cu lichid , deoareca sistemul functiona adica isi facea regenerari in continuare. Completarea se face prin partea de sus a rezervorului de aditiv, unde sunt asa ca doua busoane,  cu ajutorul a doua furtune . Prin unul legi bidonul cu aditiv ca sa poti sa-l strangi in mana si sa scoti fortat lichidul din el si celalalt sa iasa aerul pe masura ce introduci aditivul fortat. Mai e nevoie de o persoana la treaba asta . Oricum prezenta  DPF-ului pe masini ca a noastra eu o vad ca o limitare a dreptului de folosinta asupra masinii, deoarece masina cu DPF nu o sa tina niciodata in Ro cat tine afara , avand in vedere ca a fost gandita pentru tari cu autostrazi ceea ce noi nu prea avem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian.Apreotesei

Iti multumesc pentru raspuns, dau o bere pe 23-25 iunie cand ajung prin Botosani. Ce fel de lichid trebuie si care este pretul lui daca stii cumva?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai rabdare pana maine sa cer codul de la baietii de pe service . Nu mai am ambalajul iti dai seama. Intra cam 3 litri si in functie de uzura motorului , injectoare uzate, consum de ulei , etc. , te poate tine un plin cca. 3 ani . Calculatorul dozeaza dupa cantitate de motorina consumata si grad de incarcare DPF .

Mai aproape il ai pe colegul EEXCALADE de la Bacau te poate ajuta super profesional. Ia legatura cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian.Apreotesei

Iti multumesc, atept cand ai timp pt cod si pret sa imi fac o idee la ce ma aseapta. La tine a fost nevoie sa cureti dpf-ul? Si inca ceva, nu stiu cu trage motorul tau dar la mine nici inainte de acest eveniment nu pot sa il compar nici cu auy care l-am avut inainte, foarte puturos. sa fie doar de la dpf toata "lenea" asta. am schimbat si egr si senzor debitmetru, senzor nivel si presiune ulei. Plus consumul mare si la relanti 1.2l/h care dupa ce am schimbat egr si senzor debitmetru a scazut la 0.9-1l/h, dar si la drum, la un drum bacau -bucuresti (cat de cat plat, fara dealuri si vai) sun 8.3pe computerul de bord nu am reusit nici daca am mers cu 80-90km/h. Injectoarele toate mi-au spus de la service ca sunt ok coretii de max 0.5 cu +sau -. saibele de la injectoare le-am schimbat , preventiv.

multumesc

Modificat de Adrian.Apreotesei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF cu aditiv este un sistem mai longeviv decat DPF_ul simplu, prin faptul ca regenerarea se face la temperaturi mult mai mici, aprox 300 grade, fata de 6-700 grade cat este nevoie la DPF_urile clasice.

acel aditivi se dozeaza in motorina la fiecare alimetnare, iar cenusa ce rezulta la arderea motorinei se oxideaza (arde) mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este de renuntare la DPF..Am facut aceata operatie cu 5 ani in urma si nu regret: masina trage foarte bine ,consumul sa redus si implicit si cheltuielile.Aditivul la reprezentanta costa peste 300 lei litrul..si DPF-1200 euro la acea vreme..Inlocuirea DPF-ului a fost simpla pt. mine.Am confectionat unul identic dupa cel original cu interiorul gol si am pastrat cele doua conexiuni,adica teava de bypas si senzorul ...fara alte modificari de soft masina ruleaza fara erori...binenteles am urmarit evolutia cu VCDS-ul si isi face totusi regenerarea la Km inscrisi in soft ECU.Partea de aditiv pt. a nu avea erori am rezolvato cumparand aditiv motorina power service si lam bagat in rezervorul pt. aditiv pe la busonul unde este infiletat plutitorul de nivel fara a fi nevoie de pompa vacum sau altceva..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iuktm, cati km avea masina ta inainte si dupa operatia asta ? Si ce te-a deranjat la DPF pentru a-i face inlocuirea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am și eu ceva probleme cu un Sharan din 2006 motor 2.0brt cu filtru particule, de ceva timp a început să meargă în șuturi la turatii, intre 2500-3000,nu face permanent,la test nu a ieșit nimic,am înlocuit filtru motorină și nu ș-a schimbat nimic, aveti vreo idee ce ar putea avea? 

Modificat de sharan buzau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharanul meu 2.0TDI scoate putin fun negru la accelerarti violente.

Peste 2 saptamani am programare RAR; trec inspectia cu problema asta?

In rest totul functioneaza perfect si trage bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurel.romania

Salut! Tocmai mi-am calat motorul 2.0 TDI 140 CP cod BRT model 2007-2008. Caut un motor similar second hand. Ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezmembrari auto , un pic la noroc solutia , dar n-ai incotro..... Succes ! Dar cum s-intamplat , ca sa se pazeasca si alti colegi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.06.2017 at 8:56 AM, sharan buzau said:

Salutare, am și eu ceva probleme cu un Sharan din 2006 motor 2.0brt cu filtru particule, de ceva timp a început să meargă în șuturi la turatii, intre 2500-3000,nu face permanent,la test nu a ieșit nimic,am înlocuit filtru motorină și nu ș-a schimbat nimic, aveti vreo idee ce ar putea avea? 

La fel si la mine.. plus ca vibreaza toata masina. 

Verdict la mine, injectorul 3. Partea electrica. 

Maine caut injector, o repar si ii fac viteza. M-am saturat sa bag bani in ea. ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!