Jump to content

Intretinere Ateca


cristi511
 Share

Recommended Posts

Cristian

Depinde ce iti doresti de la masina, e posibil sa te sperie consumul, avand in vedere masina din profil. In rest, motorizare e una fiabila, nu au fost probleme, eu conduc o Ateca cu motorizarea asta de 4 ani si aproape 80.000 km, in cam toate regimurile de utilizare (autostrada, drumuri nationale, oras, off road).
Nu ai spus nimic despre cutie, daca este automata sau manuala si nici daca masina este cu tractiune fata sau integrala.

Link to comment
Share on other sites

petrostar
11 hours ago, Cristian said:

Depinde ce iti doresti de la masina, e posibil sa te sperie consumul, avand in vedere masina din profil. In rest, motorizare e una fiabila, nu au fost probleme, eu conduc o Ateca cu motorizarea asta de 4 ani si aproape 80.000 km, in cam toate regimurile de utilizare (autostrada, drumuri nationale, oras, off road).
Nu ai spus nimic despre cutie, daca este automata sau manuala si nici daca masina este cu tractiune fata sau integrala.

Corect, asa este(scuze). Vorbim de o cutie automata si tractiune 4 X 2.

Link to comment
Share on other sites

Cristian

Cred ca sunt destul de multe posturi despre Ateca cu motorizarea asta, daca ajuta, poti citi topicul lui andrei0241.

Ca orice motorizare pe benzina, consuma in functie de cat de grea ai talpa, daca mergi constant si cu viteze de pana in 100-110 kmh consuma decent, mai sus creste exponential consumul. La fel, daca faci depasiri dese.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Cristian

Ieri a fost ziua in care era necesara inlocuirea placutelor fata si spate, pentru a doua oara, la 78.000 km.

Facusem programare saptamana trecuta la Metrotehnica, pentru ca la Avia nu mai calc, iar GTT nu montau decat placute originale. Initial am avut o discutie cu un angajat Metrotehnica, initial prin telefon, apoi prin whatsapp, mi s-a trimis si oferta, 1172 lei. Din pacate, acest angajat a avut niste probleme medicale, asa ca am fost redirectionat catre un coleg, care m-a ajutat cu programarea.

Am ajuns mai devreme in service, ma speriase putin distanta si posibilitatea de a fi aglomerat pe drum, iar masina a fost preluata scurt de mecanic, fara a mai confirma inca o data ce trebuie facut la masina. Din pacate, clientii nu au acces in service, insa inteleg limitarile, datorita sigurantei si securitatii in munca. Insa, usile de la atelier erau deschise, asa ca poti vedea de afara tot ce se intampla cu masina ta.

Inlocuirea s-a facut rapid, iar cand mecanicul monta ultima roata m-am gandit sa intreb, de curiozitate, ce marca de placute s-au montat, ATE sau TRW. Am vazut cum mecanicul s-a blocat, apoi mi-a raspuns: originale, nu avem oricum in stoc decat originale. I-am explicat ca eu am solicitat montarea placutelor AM, astfel incat s-a oprit din ce facea si a plecat sa vorbeasca cu consilierul de service, care a venit la mine, spunandu-mi ca eu am gresit, pentru ca nu am specificat de la inceput ce vreau (placute aftermarket, dar si ca nu am venit intai la o constatare, urmand ca ulterior sa revin pentru inlocuirea placutelor). M-am simtit cumva dator sa ma apar, spunandu-i ca colegul cu care am discutat initial mi-a facut oferta pentru montarea placutelor AM si ca nu am de ce sa vin la o constatare, avand in vedere ca martorul de uzura a placutelor este aprins in bord. Oricum, mi s-a spus clar ca nu au placute AM in stoc, eu deja m-am resemnat ca voi plati mai mult pentru aceasta operatiune.

In fine, dupa cateva minute de discutii in care fiecare isi sustinea parerea, a venit cu solutia sa demonteze placutele deja montate, OE, si sa monteze placute AM, pe care se pare ca le aveau in stoc (pentru o alta comanda, a zis el).

Pana la urma, totul s-a finalizat ok, cu placute AM (nu am mai indraznit sa intreb ce brand), cam dupa 2,5 ore, cu test de frana pe stand si proba de drum. Costul total a fost 1240 lei, putin mai mult decat pretul comunicat initial.

In concluzie, eu imi pot reprosa ca nu am repetat si consilierului de service care m-a ajutat cu programarea ca vreau placute AM, insa cred ca au fost multe probleme de comunicare intre cei doi consilieri. Nu in ultimul rand, cred ca orice interactiune de genul asta trebuie sa includa o confirmare a costurilor cu clientul, inainte de a preda masina mecanicului, in cazul meu neintelegerea s-ar fi rezolvat rapid si nu ar mai fi fost cazul sa monteze si demonteze placutele OE.

Nu stiu daca voi mai reveni la Metrotehnica, deocamdata le dau o nota neutra, 7.

Link to comment
Share on other sites

aroganta

/offtopic

Scuze ca intreb, dar cat dumnezeu costa un set de placute originale daca aftermarket + 2.5h manopera au fost 1200 lei ?

Link to comment
Share on other sites

adrian001

In general sunt aprox 800 RON pe fata si 500 pe spate, doar placutele fara manopera. Nu m-ar mira ca pretul total sa fie undeva pe la 2000 RON pe la reprezentatele din Bucuresti, daca nu mai bine. 

Link to comment
Share on other sites

Cristian

Eu am primit o oferta de la GTT, 1704 lei, placute OE si manopera, deci diferenta e cam de aproape 500 lei, la pretul pieselor, presupunand ca pretul manoperei e acelasi.

Link to comment
Share on other sites

aroganta

Meeeam. O galagie de bani :)

Link to comment
Share on other sites

Cristian

Placutele fata OE sunt 744 lei vs 220 lei AM, iar placutele spate 574 lei OE vs 223 lei AM. In total, 875 lei diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna placute originale? Ca doar nu face VW placute.

De exemplu la mine la leon, ca le-am schimbat recent pe cele spate (pe fata sunt inca cu alea din fabrica si am 100k cu ele :)) si mai duc, zicea mecanicul) scria TRW pe ele. La metrotehnica mi s-a cerut 450 pe ele, OE. Asa ca am cumparat eu tot "OE", dupa codul de la ei cu 250lei. Si le-am pus bine mersi la un service normal si e totul f ok.

Iar daca luam TRW erau mult mai ieftine. Asa ca...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cristian

Placute originale sau OE (original equipment) insemna placute produse de un producator de placute, special pentru grupul Vag. De asta, intr-adevar, pe placute este scris numele producatorului (TRW, ATE, Federal, etc), insa vin in cutie speciala pentru grupul Vag, cu codul de piesa originala (OE).

Pot exista sau nu anumite diferente de calitate intre placutele originale si cele vandute de producator aftermarket, nu e topicul potrivit pentru o discutie care sa atinga subiectul asta. Fiecare alege cu ce isi serviseaza masina.

Link to comment
Share on other sites

andrei0241
Posted (edited)

La Ateca sistemul franare fata este TRW (marcaje pe placutele de fabrica si pe etrier) si probabil si pe spate sunt la fel.

Pentru inlocuire placute fata/spate si test frana la dealerul Seat din Cta pretul era 1693 ron, in aprilie '22, cu placute OE (800 ron placute fata + suruburi/ 585 ron placute spate)

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!