Jump to content

Intretinere Ateca


cristi511
 Share

Postare recomandată

Aici se vor purta discutii despre intretinerea masinii, planul de service, costuri samd. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

 

are cineva din noii proprietari MANUALUL DE UTILIZARE in format pdf ???? Ca aici , la noi in === BELGIA ... :) mai greu cu limba 

sau poate de la DEALER  , a cerut cineva asa ceva ... ? Multumesc anticipat 

 

Modificat de gabi2ctin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarut mana , dar e in engleza ....pe asta il am si eu :) vreau in limba noastra materna ....de aceea scriu aici !

Despre RODAJ tot aici se vor tine discutii ? Ca vad ca nimeni nu zice nimic de asta , cu toate ca ...mi se pare foarte important, doar se lauda cu ...consumuri :).

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, in primul rand felicitari pt achizitie.

In al doilea rand insa, trebuie sa lamurim niste chestii:

1. Este suficient un singur semn de punctuatie ca doar cunoastem toti limba materna (romana in cazul de fata).

2. Din moment ce inca nu ti s-a raspuns probabil ca nu exista manual in format digital in limba romana. Daca il vrei de ce nu dai un mail catre oricare din dealerii din Ro? Poate asa reusesti sa faci rost de el mai repede.

3. Asa cum am scris si in primul post, aici se vor purta discutii despre intretinere. Orice motorizare ai avea, aceasta nu este spefica Atecai insa cred ca poti dezvolta subiectul in topicul de Discutii generale. ( sunt informatii suficiente si in alte arii daca vrei sa dedici putin timp studiului).

4. Lauda cu consumuri as zice ca e de bine, inseamna ca nu exista probleme specifice modelului. :)

Daca ai nelamuriri adreseaza intrebarile si cu siguranta, in masura in care timpul permite, un coleg iti va raspunde. 

Edit: traducere proprie;

" in primii 1500 km nu utilizati mai mult de 2/3 din turatia motorului, nu accelerati cu pedala la fund si nu tractati remorci. Dupa 1500 puteti creste gradual turatia motorului.

Tineti cont ca in primele ore de functionare exista frecare interna ridicata intre piesele motorului si ca modul in care veti conduce in primii 1500km va influenta puternic perfomantele si fiabilitatea pe termen lung."

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Vreunul din posesori a primit recomandare de la dealer pentru a face o prima revizie dupa terminarea rodajului?

In 2009, cand cumparasem Fiesta, in cartea de service era o rubrica pentru o revizie la 2-2.5 km, voluntara, chiar daca nu se facea nu iti afecta garantia.

La Ateca am intrebat in mod special si mi s'a spus ca nu, e interval 2ani sau 30k km, ceea ce mi se pare mult.

Eu cu siguranta o sa ii fac pe la 3-4k km un schimb de ulei, probabil undeva in toamna, dupa orice rodaj e imposibil ca uleiul si mai ales filtrul sa nu fie contaminat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e recomandat si nu se face, sunt la a patra masina VAG din 2007 si nu am facut la niciuna si nici nu am avut probleme. Sistemul monitorizeaza dupa algoritm parametrii de functionare si te cheama la revizie cind trebuie - 30 de mii sau 2 ani sunt un maxim pe care-l vei atinge doar circulind pe autostrada la viteza constanta. Pe mine Seatul m-a chemat la 9 mii si 11 luni de circulat in oras, respectiv la 14 mii si 24 de luni de circulat in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, am retinut ca nu se recomanda revizie intermediara, dar as vrea sa te intreb si cat timp/cat km ai tinut fiecare masina? 

Vag nu a reinventat frecarea, mai ales in perioada de rodaj, la orice agregat industrial aflat in miscare, ce are circuit de ulei, se recomanda dupa rodaj inlocuirea uleiului.

In domeniul auto marketing'ul primeaza insa, astfel s'a ajuns la intervale de 20-30k intre revizii sau 2 ani. 

O sa urmaresc evolutia recomandarii de revizie, 9k majoritar in oras ar parea mult, dar e bine de stiut ca algoritmul de calcul tine cont de regimul de functionare al motorului,  asta e f important

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a spus acelasi lucru de catre cei din reprezentanta. Nu se recomanda si nici nu este etic/ecologic sa schimbi uleiul inainte de termen. Motorul a venit deja rodat, tehnologia folosita la construirea motoarelor din zilele noastre s-a schimbat foarte mult, fiind elimitata posibilitatea de a ramane span sau alte reziduuri rezultate din procese tehnologice.

Momentul in care masina cere schimb de ulei tine cont de mai multi parametri, mi s-a specificat clar ca 20-30k nu poti atinge in conditiile actuale de trafic urban cu drumuri de ~10-20km si porniri/opriri multe.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu rodajul din fabrica nu e pe deplin corect, altfel nu mai se mentiona in manualul de utilizare despre rodaj

 

Rodajul și conducerea economică

Un automobil nou trebuie rodat pe o distanță de 1.500 km (1.000 mile). În primii 1.000 km, motorul nu trebuie să depășească 2/3 din turația maximă admisă.
Pentru aceasta, nu accelerați complet și nu conduceți cu remorcă! De la 1.000 la 1.500 km (600 - 1.000 mile) puteți crește treptat turația motorului și viteza de
drum.
În timpul primelor ore de funcționare, frecarea între componentele motorului este mai mare decât ulterior, când toate piesele în mișcare sunt rodate.

Indiferent de cat de bine ar fi prelucrate piesele componente, atata timp cat motorul nu este pus in functiune pe bancuri dupa asamblare, nu are cum sa nu necesite rodaj (mai lung sau mai scurt) odata montat pe masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cu ce sa dauneze motorului daca schimbul se face la 10-15k km fata de 20-25k km, nu mai spun de 30k. Sigur ca problemele nu apar in primii 2-3 ani sau 60k km, dar dupa aceea felul in care a fost intretinuta incepe sa cantareasca din ce in ce mai mult. 

Personal am facut rodajul masinii linistit, ba chiar multi km inafara orasului. Cred ca e un aspect important pt ca una este ca rodajul sa se faca cu sute de km cand motorul merge in sarcina linistit si altceva cu opriri-porniri multe, fara turatie constanta, multe porniri la rece etc.
Am facut schimbat uleiul si toate filtrele la 14-15k km, iar motorul nu consuma ulei, nu e zgomotos. Vorbesc de 1.4TSI CZEA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa trecem peste momentul asta. 

Incerc sa fac un rezumat:

- nu este necesar/recomandat schimbul uleiului dupa terminarea rodajului. Rodajul insa este necesar. Ce spune Sulica de la dealer ca motoarele vin deja rodate este pe jumatate adevarat: vorbeste de rodajul efectuat pe bancul de proba dar care nu tine locul celui din lumea reala;

- nu exista un interval batut in cuie la care se face schimbul de ulei;

- cat timp se merge pe interval flexibil atunci masina, printr-un algoritm predefinit, va decide daca e cazul sau nu de revizie;

- daca se merge pe interval fix atunci lucrurile sunt clare;

- schimbul la 5, 10, 15, 20, 25k km al uleiului este pana la urma fix la alegerea proprietarului;

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers, schimbarea la 30k km era recomandarea si pt unele masini dinainte sa apara platforma MQB. Eu aveam interval flexibil pe Golf MY2011 venit din fabrica cu ulei LL, dar dealerul de la noi a modificat sa fie fix atunci pentru ca in Ro la acea data nu era permis, nu se considerau conditii ca masina sa poata rula 30k km. Dintr-o data el permite desi nu s-a intamplat vreo magie cu praful de la noi, cu aglomeratia, poluarea, regimul de trafic. Food for thought. Mai ales ca nu e doar uleiul aici in discutie.

L.E.: Am scris in acelasi timp cu Cristi. Se poate sterge daca se considera inutil.

Revenind la intretinere, gasesc interesant cum filtrul de benzina nu se mai inlocuieste. Poate cineva sa furnizeze mai multe informatii de ce nu se mai inlocuieste la TSI-urile de pe mqb? Eu asociez orice filtrul cu ceva care candva trebuie curatat, inlocuit sau cumva sa se curete singur.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate i'au schimbat pozitia intre timp, chiar n'am idee unde e la Vag Tsi. 

La Forester e in rezervor, inainte de pompa si nu se schimba, teoretic. 

La noile rezervoare de plastic, daca alimentezi cu benzina buna in mod normal nu vei avea probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe campii au fost batute, si tind sa cred ca multe din ele pot fi mutate in zona de tehnic sau in alte zone, nu cred ca are directa legatura cu intretinerea de la modelul Ateca.

Eu unul am schimbat la ~29.500km si 10 luni de la achizitie, si voi merge tot timpul pe LL si 12luni sau 30.000km insa depinde si de modul de exploatare a masinii.

Personal am efectuat "rodajul" intr-un roadtrip Cluj - 2 Alps (FR), insa o dau din nou pe langa...

Zambiti oameni buni, exista mai mari probleme decat ce, cum si in ce mod va intretineti masinile, va puteti da in vs mult si bine in zonele adecvate, insa nu cred ca...din nou...are ceva de a face cu intretinerea la Ateca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ZIUA , 

 

are cineva recomandari pentru uleiul de motor , ce tip ati folosit sau vi s-a recomandat la prima revizie  ?

multumesc Anticipat pentru raspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CASTROL EDGE Professional Titanium FST LongLife III, 5W30, cumva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asta retin ca s'a folosit cand l'am schimbat la 9k km (la reprezentanta) si tot acesta l'am pus si acum, la 20k km (schimb facut de mine) - cam 3.8litri mi'au intrat 

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acela e uleiul recomandat de Seat, astazi am cumparat un bidon de un litru dintr-o reprezentanta din Austria, 33 euro. La 24.000 km uleiul a scazut sub minim, asa ca a trebuit sa completez cam 500 ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am luat BiTDI-ul din Germania, si cunoscand oarecum faptul ca TDI-urile mai mananca ulei, dealerul de la care am luat-o fiind dealer VAG, inclusiv retea de service, am zis sa cumpar si eu 1L de ulei sa am pe drum. Ceva Mobil 1 5W30. Cand mi-a cerut 32EUR pe un bidon de 1L am crezut initial ca vrea sa mi vanda unul la 5L ( am luat 1L sa am pe drum, daca va fi cazul, oricum )... O fi Germania sau Austria tari cu apa calda, dar se pare ca nu am fost singurul care a dat atata pe 1L de ulei ( fie el Castrol, Mobil1, etc ). 

Scuze pentru offtopic! :) dar se pare ca pretul unui L de ulei chiar e peste 30eur afara la reprezentate. Aviz amatorilor! :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fericire, eu am reusit sa gasesc astazi o reprezentanta deschisa, martorul de ulei ma chinuia deja de vreo 3 zile, insa in Italia mi-a foat imposibil sa gasesc ulei, toate benzinariile sunt self service.

De obicei, in Leon aveam tot timpul ulei la mine, si ala avea obiceiul de a consuma ulei dupa o plimbare pe autobahn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe siteul Seat ei recomanda la unele motoare dupa 2016 si uleiul Castrol EDGE Professional LongLife IV FE 0W-20. Citisem undeva ca asta il pun si din fabrica mai recent. Dar cum eu nu am primit manual la masina, ma pot ghida doar dupa unul mai vechi unde nu apare nicio mentiune de genul. O sa trimit o intrebare la Seat sa imi satisfac curiozitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca Ateca are 0w20, asta pare un motor pentru motoare de performanta, gen 2.0 TSI de pe Cupra Ateca. De altfel, am cautat pe site-urile Seat din alte tari si uleiul recomandat oficial pentru masina mea e cel recomandat mai sus, Castrol Edge Professional Titanium FST III 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi bidonul de 4l m'a costat cat 1 litru in reprezentantele de'afara :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine @Cristian . Eu am fost surprins sa vad 0w20, dar am uitat de motoarele de Cupra. Apropo de nivel, si la mine e la limita inferioara dupa 15mii km. Presupun ca nu e ceva iesit din comun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!