Jump to content

Instalare electric rear lid de la un B8 pe un B7


djzoom
 Share

Recommended Posts

Salut.

De curand mi-a placut ideea de a avea postbagajul electric asa cum il au Passat-urile B8.

Asa ca mi-am luat inima-n dinti si m-am gandit ca daca instalez sistemul de pe B8 pe B7 ar trebui sa functioneze.

Am facut primii pasi si am achizitionat modulul 5Q0 959 107 si m-am gandit sa il analizez putin conectandu-l pe un CAN Gateway 7N0 907 530AN care il aveam stingher pentru diverse alte proiecte, toate bune si frumoase pana cand dau drumul la tensiune si ce sa vad surpriza, modulul portbagajului nu era de gasit.

Am intrat in CAN ca sa il activez in lista si tot nu apare. 

Mentionez ca am conectat alimentarea moduluilui la mufa T10am, pin 1 - plus si pin 6 - minus, iar apoi la mufa T32E, pin 31 - CAN bus low a mers la pin 5 din can gateway adica Convenience low, iar pin 32 - CAN bus high a mers la pin 15 din can gateway adica convenience high.

In urma acestei proceduri modului cu pricina nu este de gasit.

Ma gandesc ca CAN gateway-ul asta este diferit fata de cel de pe B8 si nu ar putea sa il vada......!!!! sau fac eu ceva gresit...

P.S. Exista cumva acest sistem si la B7 ca sa fie functional pe CAN de B7...sau este acelasi de B8....?

Va multumsc.

Link to comment
Share on other sites

Exista pe B7 sistemul.

Ma gandesc ca modulul de B8 pe care il ai tu, nu este compatibil cu CAN-ul de B7. 

Eu mi-am "spart" capul cum sa-l fac sa se inchida din cheie, nu am reusit. De cateva ori am patit sa apas accidental cheia pe deschidere portbagaj si m-am trezit cu el deschis, normal. A trebuit sa ma duc la masina sa-l inchid; era interesant si practic sa se si inchida din cheie. Ma gandesc ca este facut asa pe considerente de securitate.

Spor !

Link to comment
Share on other sites

da, problema asta mi-am pus-o si eu, de ce nu s-au gandit sa faca si inchiderea din cheie, si pina la urma cred, ca si mihai p, ca nu s-a facut din motive de siguranta...ganditi-va daca ai ceva bagaje care pot fi distruse/ un animal de companie/ un copil care sa presupunem sta ( se joaca ) in portbagaj, iar altcineva care nu e acolo, in preajma masinii, ar apasa cheia pt inchiderea hayonului...daca nu e prevazut motorul cu un limtator de forta, ca la geamuri, credca s-ar putea intampla nenorociri ( vedeti si cazurile de accidente urate datorate soft-close-ului la portiere...). Asa, daca esti langa portbagaj ca sa-l poti vedea in momentul apasarii butonului, poti inchide in siguranta...

cred ca am scris prea mult, dar sper sa intelegeti ce am vrut sa spun...

Link to comment
Share on other sites

Nu merge B8 la B7.

Doar la B7 van are asa ceva, sedan nu.

nu se poate pune de pe van pe sedan (alte balamale alte pistoane etc)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos de raspuns.

Daca exista si pe B7 sedan, da-mi va rog un cod de modul sa ma mai documentez.

Eu am citit aici :http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1882022 ceva de genul ca modulul J605 care este cel de electric lid, nu ar fi stiut sa comunice de unul singur si ca ar fi slave la J393 - Central Control Module for the Comfort System la un Phaeton, si ma gandeam sa nu cumva sa fie la fel si la Passat, si sa fie nevoie sa il instalez pe masina si apoi sa interoghez J393 despre J605.....!!!!!!!

Chiar nu a fost nimeni asa de nebun sa isi monteze asa ceva pe B7?

Optiunea este foarte utila....

Link to comment
Share on other sites

@Djzoom:

Kit electric rear lid Passar B7, SH cu tot cu broasca si balamale , excluzand cablaj poate varia intre 250-350 euro. Nu retin, sper sa nu gresesc dar trebuie un can cu ..extended.

Florin a facut si el, B6 poate si B7, eu am testat si Sharan facelift,  iti recomand OEM , au aparut si chinezarii care sunt plug and play cu amortizoarele de sarcina pe la 350 euro.

Cablajul e integrat in cel al masinii, daca ai donatoarea este usor de recuperat, fiind partial separat.

Se poate si confectiona cu carcase mufe , pini OEM si cablu FLRY de sectiuni corespunzatoare conform ELSA, dar costurile sunt pe masura! 

Sistemul exista doar la Alltrack si variant pe B7.

La B8 exista actionare electrica si la sedan. B8 are kessy cu start engine, cand am configurat kessy acces nu am putut pune easy open. La variant B8 mergea, in fine am renuntat, ca trebuia semnat contractul atunci si .... nu pot sune mai mult.:banghead:

@dzoom- nu mai cumpara module de B8 de pe MQB, ..., au CP ( component protection) gen generatia 1 la Audi, nu se potriveste nimic pe B7!!

Can-ul 7N ... AN il poti face ( rescriere) chiar si BC pentru 5 F in caz ca vrei un retrofit la Discovery Media /Pro pe platforma B7!

 

Edited by Mecatronic
Link to comment
Share on other sites

Asa cum a spus si @Mecatronic, pe B7, exista sistemul doar la variant. Acum am priceput ca tu vrei pentru berlina. 

Asa cum ai spus este utila optiunea dar passatul sedan stiam ca ridica "rear lidul" din cheie, intr-adevar trebuie sa-l inchizi cu mana, dar tot e ceva. 

Spor.

Edited by mihai p
Link to comment
Share on other sites

Din pacate la sedanurile B6/B7/CC - nu ai ce utiliza de la Variant - singurele care au portbagaj cu inchidere electrica.

La acestea, motorasele sunt legate direct de balamale - cam greu de adaptat la sedan, fara modificari majore de tinichigerie.

In rest, asa cum zice Mecatronic, am facut la B6 si B7 - montat sistemul OEM, cablaje, tot... si urmeaza T5 - usa laterala electrica

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Multumesc frumos tuturor celor care mi-au raspuns intrebarii mele...da asa este...eu am un sedan...care trebuie neaparat sa aibe sistemul electric la portbagaj...momentan am o vointa fantastica de a face sa reusesc cu ceva sisteme OEM...pentru sedan sau nu ?...dar cand voi simtii ca raman fara idei si cash...cred ca am sa o dau pe after-market...dar mai e mult pana atunci...?

Am reusit sa ma conectez direct la modulul B8-tului fara gateway, direct la OBD cu VCDS.

Si totusi cum sa fac sa comunice cu masina!!! Sa il pot folosi asa cum trebuie ? Am inteles ca nu toate modulele au CP (component protection).

Daca nu va functiona cu sistemul de la B8, ma gandeam sa pot adapta motorul master de pe B6-variant cu motorul "donat" de la B8, si in momentul cand comanda este data modulului...el sa zica mai departe noului motor...este doar o idee care tind sa cred ca poate functiona cu succes...

Voi ce parere aveti!!!

Link to comment
Share on other sites

Ca putin probabil sa mearga. Bafta, daca vei reusi vei ramane in istorie

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Multumesc frumos tuturor care mi-au dat sugestii si indicatii. Pana la urma am ales varianta chinezeasca aftermarket care merge destul de multumitor. Proiect incheiat cu succes, dar costisitor ?

 

Link to comment
Share on other sites

@djzoom poti da mai multe detalii despre sistem? Cat a costat, cat de usor s-a montat etc?

Avem multi colegi care ar fi interesati de el :)

Link to comment
Share on other sites

Sistemul pe care l-am achizitionat este acesta:
http://s.aliexpress.com/IjqIfQje

 

in urma unei discutii in prealabil cu “chinezu”, mi s-a comunicat faptul ca nu este “perfect” compatibil cu masina mea. Din cauza faptului ca balamalele mele sunt altfel fata de cele de pe Passatul din USA sau Magotanul din China.

Dar din cauza faptului ca sunt lacatus mecanic, mi-am luat inima-n dinti si m-am riscat sa cumpar sistemul fiind pregatit sa nu se “pupe” dar sa il fac eu romaneste sa se “pupe” ?

Asa ca am observat ca la Passatul B8 chiar daca nu are sistemul din fabrica, masina este echipata cu un fel de ranfortare sudata pe interiorul portbagajului asa incat daca vrei sa montezi motorul, pac-pac l-ai pus pe pozitie si merge...dar la mine nu era...asa ca am facut eu o intarituracare vad ca de cateva luni de cand am montat-o da rezultate buna.

Ideea este ca sistemul se poate monta electric pe orice masina, chiar si pe dacia 1310 ?, daca ai montat inchiderea centralizata in prealabil in ea. Semnalul catre motorul inchiderii de portbagaj intra in modului sistemului si de acolo acesta stie cand si ce sa faca, adica intai da drumul pinului care tine incuietoarea, apoi descuie si abia apoi porneste motorul sa deschida portbagajul. Sistemul e destept chiar are si protectie in caz de motorul se ingreuneaza da inapoi.

Momentan sunt la munca si nu am poze sa atasez sa va faceti o idee, dar daca e cineva interesat o pot face cand sunt pe acasa.

Singurul inconvenient pe care inca il am este faptul ca trebuie gasit exact locul in care sa te prinzi cu motorul pe balamaua portbagajului ca atunci cand se inchide de tot sa fie exact cu incuietoarea incuiata, iar atunci cand este maxim deschis sa nu dai cu capul in portbagaj, e vorba de mici ajustari...momentan la mine nu este chiar maxim deschis cum era cu sistemul vechi, dar cu timpul m-am obisnuit sa nu dau cu capul ? ....

Deci cine e intersat trebuie sa fie pregatit la a inventa cate ceva pe ici pe colo...

Sanatate va doresc.

Link to comment
Share on other sites

Am montat si eu pe un cc. Este perfect. Fara erori fara nimic. Se intelege bine cu ccm ul

Link to comment
Share on other sites

La B7 variant poti face sa se inchida din cheie? Al meu se deschide din cheie si daca apas pe buton iarasi in timpul in care se ridica, stie sa il opreasca.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salutare. 

O întrebare scurtă, la B7 variant, haion electric, dupa ce se închide 2/3 din distanță, se trântește ca și cum i-aș da drumul din mână unui portbagaj clasic, e normal, sau ar trebui să fie finuț, până la capăt? 

Mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 La una din masini face la fel (Passat B7 2011), am schimbat amortizoarele cu unele OE, identice, la fel face, fara exceptie la orice inchidere.

 La cealalta (Passat B7 2014), din 10 deschideri, 8 sunt perfecte (adica se aseaza usor pe yala de unde se trage mai jos de catre aceasta) si 2 sunt trantite in ultima treime.

 Nu am reusit sa stabilesc un tipar, cand se tranteste si cand merge lin. Momentan, le ignor :)

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, tarca_paul said:

Salutare. 

O întrebare scurtă, la B7 variant, haion electric, dupa ce se închide 2/3 din distanță, se trântește ca și cum i-aș da drumul din mână unui portbagaj clasic, e normal, sau ar trebui să fie finuț, până la capăt? 

Mulțumesc

asa este la ele, nu am intalnit la aceasta varianta sa mearga precum la masinile premium - e cu totul alt sistem, probabil de aici aceasta manifestare

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic. Eu am sistemul pe Superb si se inchide finut pana la capat. Nici macar odata nu s-a trantit!

Link to comment
Share on other sites

Si la mine se tranteste haionul  .. cred ca sunt motorasele obosite , nu este normal sa facă asa . Parca primesti un ciocan in ceafa cand se inchide . M-am obișnuit sa-l conduc cu mana pana se inchide si asa nu se mai tranteste . 

Link to comment
Share on other sites

On 11/6/2018 at 1:29 PM, sebip said:

Nu stiu ce sa zic. Eu am sistemul pe Superb si se inchide finut pana la capat. Nici macar odata nu s-a trantit!

Eu stiu ce sa zic.... la Superb ca si la Touareg, nu sunt motorasele in plafon si amortizoarele separat pe gaz, care tin hayonul - ci motorasele sunt integrate in pistoane - la astea nu se trantesc - asa am si eu, la Touareg... nu se trantesc.

La b6/b7 nu este asa... si se trantesc.

Edited by F l o r i n
Link to comment
Share on other sites

On ‎11‎/‎6‎/‎2018 at 1:29 PM, sebip said:

Nu stiu ce sa zic. Eu am sistemul pe Superb si se inchide finut pana la capat. Nici macar odata nu s-a trantit!

LA superb difera radical sistemul; fata de Passat.

Link to comment
Share on other sites

pai, le-am scris mai sus diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Nu contest! M-am gandit ca daca au supt de la aceasi mama si fiind in aceasi gama, sa fie la fel sistemul. My bad...sorry!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!