Jump to content
Sign in to follow this  
CristiALF

Alegere lanturi antiderapante

Recommended Posts

CristiALF

Am tot cautat, dar n-am gasit nicaieri o astfel de discutie. Nici nu stiam unde sa deschid acest topic, am zis sa o fac aici (daca e mai bine in alta parte - rog mutare).

Nu am avut niciodata lanturi antiderapante pe principiul ca oricum nu mi-au trebuit si nu avea rost sa dau banii pe asa ceva. Dar cu noua masina vreau sa incep sa merg mai des pe la munte fata de anii trecuti. Prima vacanta va fi in Februarie 2017 in Poiana si am inceput serios sa ma gandesc la achizitionarea unor lanturi .

Ideea e insa ca nu stiu ce fel de lanturi sa iau. Am citit si eu putin zilele astea si am dedus ca Pewag ar fi mama lor, dar au niste preturi de te ia capul, pentru dimensiunile mele "speciale" 205/55/17 cica e doar modelul Snox Pro care nu stiu cat costa la noi, pe afara am vazut cam 170-180 EUR :D 

Am mai gasit RUD hybrid 340 lei setul, ca si brand bun:

https://www.autopneu.ro/accesorii?gclid=cl7t9ykc6nacfui_gwodvgebga

M-am uitat la niste teste (ADAC 2011 si inca alte doua), link-uri mai jos:

http://www.rud-hybrid.com/testberichte/

Ar mai fi Thule CS-10 , dar costa vreo 750 lei se pare.. Mai ieftine sunt CB-12 la vreo 300 lei, dar nu par a merita banii.

Am mai gasit recomandari in unul din testele de mai sus (cel mai nou, din 2012/2013) pentru Michelin Easy Grip.

Ma intereseaza foarte mult sa imi protejez jantele, eu neavand jante de iarna speciale, daca ajung sa folosesc lanturile, nu as vrea sa mi le zgarie. Aici RUD, CS-10, Easy Grip si Snox Pro par a fi cele mai indicate. Asta e motivul principal pentru care as dori sa evit lanturi ieftine de la orice magazin, degeaba dau 100 lei pe un set daca imi fac jantele praf cand le folosesc. In plus, din cate stiu, majoritatea sunt si foarte proaste, risti sa le rupi dupa cativa zeci de Km. 

Alta dilema: avand 4motion, banuiesc ca ar fi indicat sa iau 4 lanturi, adica 2 seturi, nu?

Astept pareri, sfaturi, recomandari... :)

 

 

 

 

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

La ce tractiune desteapta ai, nu ai nevoie de lanturi, 4 anvelope bune sunt suficiente, lanturile se folosesc numai pe zapada, la noi problema e inghetul si poleiul pe asfalt, unde nu poti sa le folosesti, plus ca oricat de profi sunt tot agata marginea la jante mai ales daca ai taloane mici.

 

Edited by calin.g
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Pai daca am nevoie sa urc/cobor pe o strada cu gheata ceva, gen cazul de saptamana trecuta de la munte (unde apropos a fost inmplicat si vecinul meu :) ), nu te ajuta nici o tractiune integrala din asta normala, de atfel erau si SUV-uri printre masinile implicate. In astfel de cazuri ai nevoie de lanturi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
loghy

In general si mai ales in cazul tau, lanturile le montezi doar cand ai nevoie, deci eu zic sa nu te ingrijorezi ca se rup dupa cateva zeci de km, pentru ca acei zeci de km cel mai probabil ii vei face in cativa (zeci de) ani.

Eu am un set de thule cb-12 (cred) si in decurs de 12 ani le-am folosit fix de 2 ori, in total maxim 1 km, de fiecare data cand am avut de urcat o panta ce era acoperita cu zapada inghetata.

Nu lua orice, dar nu are rost sa investesti sume semnificative.

Mai degraba as cauta ceva care sa se monteze/demonteze usor.

Lanturile clasice necesita putin antrenament (cel putin in cazul meu) si implica asezat in genunchi si bagat mainile prin aripa si dupa roata, deci murdarit pe maini si maneci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Da, stiu, tocmai de aceea unele din modele de mai sus au si avantajul montajului facil.

Nici o parere inca vis-a-vis de cate bucati sunt indicate la 4x4... Logica mea ar spune ca 4..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
loghy

Eu cred ca te descurci si cu un set (2 lanturi). Daca spatele pierde aderenta, puterea nu este transferata automat pe puntea fata?

Am verificat si eu am Thule CB-12 si crede-ma ca nu se fixeaza usor, adica am stat cel putin 5 min la o roata. Si dupa ce le montezi si faci cativa metri trebuie sa te opresti si sa le strangi din nou.

Cand ziceam de fixare rapida, ma gandeam la ceva de genul asta

https://m.bizoo.ro/firma/kinetechdistribution/vanzare/8067775/lanturi-antiderapante-cu-montare-rapida

http://www.lanturicamioane.ro/lanturi zapada echipament urgenta3.html

Mai are un coleg de birou un model. Il intreb cum se numeste si revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Justin91

Decat lanturi mai bine sa ai lopata in portbagaj :) eu de cand conduc, odata cu montarea anvelopelor de iarna pun in portbagaj o pereche de lanturi si o lopata. Pana acum, in 7 ani, am pus lanturile de 2 ori(stau in zona de munte iar masina anterioara a fost un Logan), au fost o pereche ieftina~150lei, nu le-am rupt nicioadata si nici nu au dat semne de oboseala, dura mai putin de 10min sa le montez pe amandoua.E recomandat sa le montezi de proba inainte sa te obisnuiesti cu sistemul de prindere. Acum, la noua masina cu 4motion, am in portbagaj lopata si o pereche de lanturi de la Rud. In caz de nevoie le voi monta pe fata. Sfatul meu e sa nu investesti multi bani in ele, sau cel putin sa iei un model care sa acopere o gama mai mare de dimensiuni sa le poti folosi multi ani de acum inainte. 

Edited by Justin91
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Lopata este buna, dar in situatia in care eu ma gandesc ca am nevoie de lanturi (gheata), lopata nu te ajuta la nimic.

Deci ar fi suficiente doar 2 bucati. Asta e bine dpdv financiar :) 

Inca ramane dilema cu ce sa aleg, prioritatea nr 1 ar fi ceva care sa nu imi atinga jantele.. :scratch:

@loghy: alea de care spui tu imi par asa...niste glumite de lanturi , foarte scumpe :D 

 

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
raladi

Esti sigur ca e permisa montarea lanturilor pe 205/55/17? Eu am versiunea saraca a masinii tale :) (Leon XPerience) si in carte scrie clar ca la dimensiunea asta lanturile sunt interzise. Erau permise in schimb pentru 205/50/17. Deci probabil ca pe 205/55/17 ating de masina....

Share this post


Link to post
Share on other sites
tamango

Ia-ti niste ciorapi (lanturi textile), sunt foarte eficiente pe distante scurte si ca sa te scoata din necaz. Iti ofera un plus de aderenta, nici nu ai nevoie de altceva la tipul tau de tractiune. Le pui pe fata si mergi incetisor pana iesi din zapada sau din zona cu gheata/zapada batatorita. Nicio combinatie nu e eficienta la drum lung cu polei.

Eu am lanturi RUD Matic Disc si doua perechi de ciorapi din astia in portbagaj. Lanturile nu le-am pus niciodata in 5 ani, am folosit de cateva ori ciorapii ca sa ies din zapada sau portiuni cu gheata. Am AWD on demand dar si cand aveam numai FWD tot cu ciorapii astia m-am scos, pe la tara, la munte, prin parcari in Bucuresti dupa ninsoare etc. Scapi si de grija jantelor zgariate.

Edited by tamango

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

De unde ai luat ciorapii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tamango

La vremea respectiva am luat de la cineva care le vindea pe okazii. Erau si prin magazine, numa sa cauti. Google cu "lanturi textile", "ciorapi/sosete zapada", "sosete antiderapante". Ca producatori sunt multi, cauta Autosock, Michelin... Nu stiu cat iti e de la indemana dar sigur sunt la Metro Ruse, vreo 30 leva, am vazut duminica trecuta si au intotdeauna. Apoi, ebay sau Amazon, cauti "textil schneeketten" sau Autosock, sau "snow socks". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

Daca iti permiti ia asa ceva http://www.spikes-spiders.com

Am cautat acum doi ani si gssisem si la noi. acum nu stiu daca merita pretul ptr ce conditii de iarna avem noi in tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dadu

Imi amintesc ca, in manualul de la Tiguan am gasit indicatia ca, in astfel de situatii, lanturile se pun pe rotile din spate. La un Haldex cu diferentiale deschise, e logic.

Cu lanturile normale, ai probabil 90% sanse sa zgarii jantele, indiferent ce ai alege. Eu m-am lecuit dar nici n-a mai fost nevoie de ele de cand am numai cauciucuri de iarna noi (Goodyear, Conti). Cred ca cea mai buna solutie e Easygrip.

Edited by dadu

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionu192000

Salut,
Pentru distante mici, montaj super-usor si ca sa nu zgarii jantele, iti recomand https://www.tracgrabber.com/shop/.
Nu sunt scumpe, dar s-ar putea sa dureze "putin" pana se livreaza. :)
 

 

Edited by ionu192000
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
loghy

@CristiALF cele din postul anterior ti le dadusem ca exemplu de prindere.

Cele pe care le are colegul meu se numesc jeko put and go:

http://www.put-and-go.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

Am Thule cu prindere usoara, au fost vreo 600 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danubius

La golf 4 4motion scrie in carte ca lanturile se monteaza NUMAI pe fata. eu de cand am masina nu am montat niciodata lanturi, chiiar si in 50 cm de zapada. anvelopele bune fac toti banii,...doar sa nu uiti sa decuplezi ESP-ul ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Pai pe zapada nici eu nu cred ca voi avea nevoie de lanturi vreodata, dar ideea e pe gheata, eventual cu panta/rampa..acolo e problema. Trebuie sa ma uit si eu in carte sa vad ce scrie - unde se monteaza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR

@CristiALF: Tizule, nu stiu ce sa zic. 

Eu nu as lua lanturi. Nu am avut in viata mea lanturi, la nicio masina si nici nu intentionez sa am - cu tot cu iernile de pe aici. Inclusiv cand ma bag cu LC-ul prin paduri/coclauri cu zapada, nu am pus. Inertia si gravitatia de obicei bat filmul facut acasa, nu exista "tractiune infinita", exista limite si e bine sa le cunoastem. 

Ideea e simpla: daca e panta mare si sticla pe jos si nu ai niciun petec de zapada afanata sau batatorita - nu te bagi. Poti avea surprize si cu lanturi, am vazut live, diversi "meseriasi" cu lanturi proaste care lasau o palma de anvelopa neprotejata si s-au dus in stalp caci au umflat frana, in loc de frana de motor, iar roata a alunecat taman pe zona neprotejata.

Cand e foarte nasol - mai bine stai pe fundul tau, alegi alta ruta sau astepti. Costa prea mult "tablele" astea ca sa le bagi intr-un stalp, sau mai bine, in timp ce tu te tarasti la vale cu lanturi sa vina un istet ghiulea in tine, caci deh, a vazut ca tu poti sa cobori, dar nu a vazut ca ai lanturi/sosete/etc.

Cand e nasol, o lasi incet si foarte important - nu se tureaza motorul in craci, cum fac "meseriasii", se lasa usurel, cat mai spre ralanti, roata are aderenta maxima la turatie mica, invartind de-a-mboulea nu faci decat sa sapi sub tine (daca e zapada) sau sa faci gheata sub tine (daca e zapada batatorita)

Daca e zapada mare - nu lanturile te scot - ci lopata. Oricum ar fi esti limitat de cat de jos sunt bratele suspensiei. Daca le transformi in "plug" si aduni zapada in fata lor - e game over, cu sau fara lanturi/lopata.

Centii mei

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin-Mihai

Foarte frumos spus.

In 20 de ani de experienta 4x4, 5 ani Nissan Patrol,5Hyundai Santa Fe si 10 Mitsubishi L 200 nu am avut nevoie de lanțuri.Am făcut cu fiecare câte 230.000-250.000 km dar foarte rar am simțit nevoia de lanțuri,tinerețea ma împingea către adrenalina dar lipsa lor ma punea cu picioarele pe pământ.Nu vreau sa supăr pe nimeni.

La 4x4 lanțurile se pun fără probleme numai pe spate.

Easy Grip de la Michelin mi se par foarte bune dar pentru autoturisme sau monovolume.

Ma pregătesc cu demnitate sa ma dotez si eu cu un set căci la caddy nu am 4x4....o sa văd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planetara

Am gasit sa cumpar o pereche de lanturi Michelin easygrip marimea L12, pentru 205.50.17. problema e ca eu am 205.55.16. Am calculat diferenta intre cele 2 dimensiuni de anvelope si nu e foarte mare, 2,5 mm in raza ceea ce inseamna, dupa logica mea  ca o anvelopa noua 205.55.16 are cam aceeasi raza cu o anvelopa 20.50.17 uzata cu 2,5 mm din profil. Poate imi scapa ceva. Astept sfaturi.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri