Jump to content

Kit Dual Carb


Venomous Toad
 Share

Postare recomandată

Recomandari kit-uri dual carb pentru motor 1600 cmc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca o sa gasesti in RO, drept urmare mai bine cauti afara. Recomand kit-urile de la CSP. De asemenea, indiferent de locul de unde provin carburatoarele sunt sanse mici sa mearga perfect din prima pe masina. Prin definitie e nevoie de o sincronizare a lor, cel putin - plus reglajul amestecului. Sunt sanse mari sa fie nevoie si de rejetare.

Trebuie sa te documentezi privind reglajele si/sau sculele necesare sau sa ai acces la cineva care chiar STIE.

 

 

As recomanda ceva bazat pe Webere - fie ICT sau IDF (IDF-urile sunt cele mai misto, dar scumpe din toate pct de vedere).

Uita-te pe aici:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=207372450911&rub1=Engine&rub2=Fuel System%2CCarburator Systems


Si cu weber ict:

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-43-7411

Fereste-te de chestii ieftine.  Sunt o gramada de locuri unde calitatea conteza - incepand cu carburatoarele in sine, sa nu aiba erori de turnare, simetrie, pasaje obturate, sau gaurele ce se afla putin  mai in stanga sau mai in dreapta fata de unde ar trebui sa fie, si terminand cu un sistem de timonerie prost, ce nu permite sincronizarea (sau se desincronizeaza singur in timp) sau te trezesti ca pur si simplu sar tijele de la carburi la prima groapa.

Evita de asemenea kit-urile cu carburi braziliene - Brosol sau Bocar.

 

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci frumos pt sfaturi. Cred ca voi lua un kit nou cu webere....insa, mai am nevoie de cativa euroi pt ca e vreo 900 unul nou-nout complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oldtimercraiova

Si eu o sa cumpar tot ce tine de modificarea motorului de la CSP-Shop , au lucruri calitative  .

Momentan sa-mi gasesc motor 1.3/1.6 . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Felicitari.

Cum sta cu jiclerele? Este teoretic jetat corect din fabrica pt. motorul tau? (1600cmc).

Oricum, recomand sa te dotezi si cu sculele necesare si in principiu sa inveti tu cum se face reglajul corect. Pt. a nu depinde de fel de fel de mesteri care poate nu stiu ce sa faca sau au idei preconcepute, etc.

Ca fapt divers, kit-ul ala de dual carb, daca este reglat perfect ar trebui sa-ti dea si putere si economie (putere daca o calci, si economie daca reusesti sa te abtii si sa conduci masina asa cum o conduceai inainte, fara a cadea in tentatia turatiilor mari si a acceleratiei rapide).

Asadar, ar cam trebui:

Un aparat de sincronizat carburatoarele - este absolut necesar.

Ca cel de aici:  https://www.youtube.com/watch?v=5tigMg-Fn94

 

As mai recomanda si un dispozitiv de vizualizare/analiza a amestecului. Este foarte necesar atunci cand deviezi de la sistemul stock - nu te baza 100% pe jetarea cu care au venit. Plus ca jetarea se poate schimba si daca de exemplu pui o alta evacuare (ceea ce a propos, recomand :) ) sau alta rampa cu culbutori, etc.

Poti sa o faci fie cu o bujie transparenta:

http://www.carbtune.com/colortune.html

sau cu un analizator de noxe:

http://www.ebay.de/itm/Abgastester-Abgasmessgerat-Gastester-CO-Tester-Prufgerat-Abgas-messen-GUNSON-/252109837458?hash=item3ab2ead492:g:TAkAAOSw42JWDQOl

 

 

Avantaje bujie transparenta:

- mai ieftina.

- iti da un feedback direct vizual pe fiecare cilindru.

Dezavantajele bujiei:

- la motorul aircooled este f greu de instalat si vizualizat bujia transparenta, din cauza pozitiei bujiilor.

- necesita ceva "antrenament" pt. a citi bujia, mai ales cand lumina ambientala este puternica

Avantaje analizator noxe:

- mult mai usor de utilizat din toate pct. de vedere

Dezavantaje:

- mai scump

- citirea se face aproximand pt. toti cei 4 cilindrii, nu se poate face o citire individuala - nu este o problema in cazul unui motor in stare buna/nou, cand toti cilindrii au aceiasi compresiesunt identici, etc.

- citirea se face cu o usoara latenta, nu e imediata, din motive evidente.

 

De asemenea, as recomanda si un manometru de presiune pompa mecanica combustibil. Ai nevoie de aprox. 2,8-3 PSI (mai putin pt. single carb) constant, Dar in nici un caz mai mult. O presiune gresita de combustibil poate sa iti dea niste cosmaruri incomensurabile la dual carb...   am invatat pe pielea mea.

Eu am cumparat urmatoarea scula si e ok:

http://www.sculebgs.ro/scule-speciale/compresie-motor/bgs-9069-trusa-pentru-verificare-pompa-de-combustibil-mecanica,-conducte-de-alimentare,-circuite-de-vacuum-detail.html

Daca presiunea de combustibil nu este OK atunci cel mai corect ar fi fie sa adaugi un regulator de presiune mecanic (ATENTIE: Pt. carburatie, nu pt. injectie) fie sa pui un retur. In nici un caz sa nu adaugi garnituri sub pompa sau sa scurtezi tija de actionare a pompei - asta e o metoda ce face mai mult rau decat bine (scade debitul de combustibil, in principiu si alte mici chestii enervante).

Un filmulet cu metoda corecta de reglaj a presiunii:

 

https://www.youtube.com/watch?v=vRYOW9WLHLs&t=488s

 

 

 

De asemenea, s-ar putea sa iti trebuiasca si un alt delcou. Daca carburatoarele alea nu au port de vacuum iti va trebui un delcou fara canistra vacuumatica.  Celebrele 009, 010 si 019.  Sau un delcou electronic. Recomand o lectura pe thesamba pe toate aceste subiecte.

 

Succes.

 

 

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, Komissar said:

Felicitari.

Cum sta cu jiclerele? Este teoretic jetat corect din fabrica pt. motorul tau? (1600cmc).

Oricum, recomand sa te dotezi si cu sculele necesare si in principiu sa inveti tu cum se face reglajul corect. Pt. a nu depinde de fel de fel de mesteri care poate nu stiu ce sa faca sau au idei preconcepute, etc.

Ca fapt divers, kit-ul ala de dual carb, daca este reglat perfect ar trebui sa-ti dea si putere si economie (putere daca o calci, si economie daca reusesti sa te abtii si sa conduci masina asa cum o conduceai inainte, fara a cadea in tentatia turatiilor mari si a acceleratiei rapide).

Asadar, ar cam trebui:

Un aparat de sincronizat carburatoarele - este absolut necesar.

Ca cel de aici:  https://www.youtube.com/watch?v=5tigMg-Fn94

 

As mai recomanda si un dispozitiv de vizualizare/analiza a amestecului. Este foarte necesar atunci cand deviezi de la sistemul stock - nu te baza 100% pe jetarea cu care au venit. Plus ca jetarea se poate schimba si daca de exemplu pui o alta evacuare (ceea ce a propos, recomand :) ) sau alta rampa cu culbutori, etc.

Poti sa o faci fie cu o bujie transparenta:

http://www.carbtune.com/colortune.html

sau cu un analizator de noxe:

http://www.ebay.de/itm/Abgastester-Abgasmessgerat-Gastester-CO-Tester-Prufgerat-Abgas-messen-GUNSON-/252109837458?hash=item3ab2ead492:g:TAkAAOSw42JWDQOl

 

 

Avantaje bujie transparenta:

- mai ieftina.

- iti da un feedback direct vizual pe fiecare cilindru.

Dezavantajele bujiei:

- la motorul aircooled este f greu de instalat si vizualizat bujia transparenta, din cauza pozitiei bujiilor.

- necesita ceva "antrenament" pt. a citi bujia, mai ales cand lumina ambientala este puternica

Avantaje analizator noxe:

- mult mai usor de utilizat din toate pct. de vedere

Dezavantaje:

- mai scump

- citirea se face aproximand pt. toti cei 4 cilindrii, nu se poate face o citire individuala - nu este o problema in cazul unui motor in stare buna/nou, cand toti cilindrii au aceiasi compresiesunt identici, etc.

- citirea se face cu o usoara latenta, nu e imediata, din motive evidente.

 

De asemenea, s-ar putea sa iti trebuiasca si un alt delcou. Daca carburatoarele alea nu au port de vacuum iti va trebui un delcou fara canistra vacuumatica.  Celebrele 009, 010 si 019.  Sau un delcou electronic. Recomand o lectura pe thesamba.

 

Succes.

 

 

Sal`tare

Kitul l-am luat jetat pentru motorul meu de 1600. Am cumparat inclusiv dispozitivul de masurat si sincronizat. Mai mult, se pare ca pt. o functionare optima dual-carb e necesara si o evacure cat mai buna; din fericire am deja Monza pe masina. In ceea ce priveste aprinderea, am delcou cu magnetou si aprindere electronica, inclusiv bobina aferenta aprinderii electronice (am scapat de platina inca la o luna dupa ce am finalizat restaurarea). Nu cred ca voi avea probleme mari la montaj. Tot studiez tot felul de filmulete si carti privind reglarea si setarea carburatoarelor. Ce-mi trebuie este o surubelnita special modificata, pentru accesul la regaj in vederea sincronizarii. E infernal de mic locul in laterale, dupa montarea monstrilor (carburatoarelor). In sfarsit, asteptam vrenuri mai calde pentru a putea surubari.

Inca nu m-am lamurit cu cifrele corecte privind valoare "vidului/presiunii" pe carburatoare....

Modificat de Venomous Toad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foate bine.

La delcou ma referam mai ales la problema avansului. Capsula vacuumatica ce in mod normal se conecteaza la carburatoare. Daca nu ai un port de vacuum pe unul din carburatoare dar delcoul are capsula vacuumatica atunci el o sa mearga ineficient...iar daca ai ghinion ... FOARTE ineficient :) S

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, Komissar said:

Foate bine.

La delcou ma referam mai ales la problema avansului. Capsula vacuumatica ce in mod normal se conecteaza la carburatoare. Daca nu ai un port de vacuum pe unul din carburatoare dar delcoul are capsula vacuumatica atunci el o sa mearga ineficient... daca ai ghinion ... FOARTE ineficient :) S

Capsula este.Pe furtun nu trage nimic nici acum, nu stiu daca e normal sau cineva a modificat acest lucru. Aprinderea nu am luat-o noua, insa e functionala. "Scanteieste" bine. Nu am rateuri, probleme cu demarajul sau balbaieli in mers. Nu stiu ce sa spun de asta....daca e cu vacuum sau nu. O sa mai studiez.

5 minutes ago, Komissar said:

... daca ai ghinion ...

Daca e sa ai ghinion...si "in pasarica" gasesti un "chiron"...no offense to nobody

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studiaza manometrul din link-ul pus de mine. (Nu e necesar sa-l iei pe ala, obligatoriu - exista si pe eBay). Este cu functie dubla - presiune (pt. pompa de combustibil) si vacuum. E f bun pt. a vedea si cum lucreaza vacuumul (daca lucreaza).

Eu l-am folosit (si il folosesc) pt. a depista comportamentul diferitelor carburatoare dpdv. al vacuumului la diferite regimuri de turatie (pe langa alte reglaje ce se pot face cu el) . Rezultatele sunt interesante.

P.S. Daca ai 34 PICT (sau ceva similar) vacuumul este prezent DOAR la prima apasare a acceleratiei. La ture nu se mai face simtit - si nici la relanti.

Seria 28 PICT si 30 au un vacuum ce creste direct proportional cu turatia motorului.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte bun. Dar vorbim de 2 chestii diferite.

Ma refer la scula despre care vorbeam in paragraful asta:

Quote

 

De asemenea, as recomanda si un manometru de presiune pompa mecanica combustibil. Ai nevoie de aprox. 2,8-3 PSI (mai putin pt. single carb) constant, Dar in nici un caz mai mult. O presiune gresita de combustibil poate sa iti dea niste cosmaruri incomensurabile la dual carb...   am invatat pe pielea mea.

Eu am cumparat urmatoarea scula si e ok:

http://www.sculebgs.ro/scule-speciale/compresie-motor/bgs-9069-trusa-pentru-verificare-pompa-de-combustibil-mecanica,-conducte-de-alimentare,-circuite-de-vacuum-detail.html

 

 

Este un manometru de presiune + vacuum. Bun pt. masurarea presiunii pompei de combustibil si pt. analiza vacuumatica a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu sunt ... sunt chestii diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, Komissar said:

E foarte bun. Dar vorbim de 2 chestii diferite.

Ma refer la scula despre care vorbeam in paragraful asta:

 

Este un manometru de presiune + vacuum. Bun pt. masurarea presiunii pompei de combustibil si pt. analiza vacuumatica a motorului.

Aaaaa...e cu totul si cu totul altceva...

Avand in vedere ca mi s-a zis ca au fost jetate corect si pregatite pt motorul de 1600, tind sa cred asta pana la proba contrarie, si sa sper ca tot ce am de facut e sa le montez, sa reglez cat mai bine linkage-ul si sa reglez cu "scula" ce mi-a fost recomandata, sincronizarea lor. La cat m-a costat, ar trebui sa fie asa.

Modificat de Venomous Toad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Komissare l-ai spart!!! Iai rupt "haripili" omului :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se da batut atat de usor...  :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, rabdare si tabac.. (sau bani..:P). -ca idee, zic si eu- nu dau cu paru'- de la dual carburile mele de 2mii, tin minte c'am citit ca, in functie de tip/model, avansul se regleaza cu sau fara furtunu' de vacuum pus.:scratch: .. in functie de delcoi e treaba.

 

On 2/13/2017 at 11:34 AM, UVeul said:

Komissare l-ai spart!!! I ''ai rupt "haripili" omului :biggrin:

Lasa ca mai invata si altii tehnica..;)

 

 

Lat edit- poate ar trebui mutat la tehnic topicul???

Modificat de KRAKEN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi, tuturor.  Nu ma descurajez,o sa merg mai departe cu montajul, asa cum am vazut ca au facut si altii. Daca lor le-a iesit, nu vad de ce nu as reusi si eu. Sun convins ca e de "gadilat"o gramada pana ajung la un rezultat satisfacator, insa, motivul pt care am vrut broscuta asta a fost sa am o masina pe care s-o "mangai" cand am timp si careia sa-i tot fac up-grade-uri. Imi doresc o masina care sa arate ca o masina clasica si sa fie performanta ca una de ultima generatie. Parerea mea este ca nu sunt chiar departe de asta.

Poate ca nu e o idee rea sa mutam topicul pe sectiunea "tehnic", eventual sub alt nume (ex. montaj kit dual carb). Asa vor putea mai multi sa-si spuna parerea sau sa invete cate ceva. Nu ma pricep cum ar trebui facuta chestia asta....ne poate ajuta cineva?

 

Modificat de Venomous Toad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fa topicul la tehnic si iti explic ce si cum, daca ai rabdare si nervi si asculti un sfat tehnic. Eu am carburatoare duble de mult timp. Este FOARTE complicat sa le faci sa mearga perfect, dar si cand merg, sunt incredibile: cuplu mult mai bun si consumul poate sa scada. Jetarea "pentru 1.6" este o prostie, nu exista asa ceva, vrajeala de marketing. Este jetarea de inceput pentru 1.6, adica cu asta iti va porni motorul si va merge acceptabil, dar de acolo incepi tuningul (reglajul) propriu-zis (si eu am 1.6, dar cu axa W100 si alta evacuare, crezi ca se potrivesc la mine? fiecare motor e diferit, si conteaza!).  Acum depinde ce vrei, sa faci motorul sa mearga perfect sau esti multumit cu "merge si asa". Delcoul vacuumatic nu merge DELOC cu carburatoare duble, vacuumul e prea mic. In plus, daca tragi vacuum de la un singur corp, cum e gandit la Dellorto si Weber, nu ai vacuum constant, ai niste pulsuri. La astea ai nevoie de delcou fara vacuum, centrifugal, sau aprindere fara delcou (crank trigger). Evacuarea Monza nu cred ca este vreo imbunatatire. Cand vorbim de evacuare buna, vorbim de 4-in-1 adevarat, cu o toba corespunzatoare.  

Ca idee, nu ca se te descurajez, mie mi-a luat aproape 6 ani sa fac tot sa mearga impecabil, dar am si aprindere programabila, si wideband, si evacuare 4-in-1. Si am citit in tot timpul asta sute de pagini si mananc procese de combustie pe paine. Si am facut zeci daca nu sute de teste si loguri cu laptopul pe scaunul din dreapta. Dar avantajul e ca acum pot sa dau sfaturi, din experienta nu din auzite.

Apropo, daca nu faci "fine tuning" la jicloare, ajungi cu amestecul ori prea sarac ori prea bogat, ceea ce te duce la uzuri premature, sau si mai rau la temperatura prea mare...

Si din nou, fara suparare, preturile nu se comenteaza, si daca cumparatorul e multumit totul e ok: la banii aia faceai o injectie muuuult mai performanta.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci frumos de sfaturi.

Delco am fara vacum, am verificat in zilele trecute cand am dat cateva ture cu masina. Motorul vreau sa mearga cat mai bine, de aia am luat si "scula" pt reglare/sincronizare carburatoare. Legat de evacuare, nu zic ca Monza este vreun varf de gama insa, pentru o functionare corecta a sistemului cu 2 carburatoare, mi s-a zis ca e suficienta, avand in vedere ca de la J-pipesin toba, pana iesire sunt diametrele tevilor un pic mai mari, deci, o evacuare mai rapida. Se pare ca ar fi fost o functionare nu tocmai buna cu toba standard. Nu-mi doresc sistem de injectie, pt ca daca as fi vrut atat de mare departarea de sistemul original al broscutei, as fi montat un motor de Subaru WRX (masina mea e in carte fara serie la motor), si atunci ar fi fost altceva. Kit cu 2 carburatoare imi doresc pt un plus de putere in primul rand, si pt ca, asa cum ai zis si tu, daca le "gadili" suficient si ajungi la un reglaj bun, sunt foarte fiabile.

Sper ca in cursul lunii Martie sa intru un pic in motor, atat pt montarea kitului, cat si pt alte mici reglaje:

Aprinderea electronica, desi perfect functionala, nu e noua, si am de gand sa-i inlocuiesc cablurile, pt ca astea par intarite la izolatie si mi-e ca o sa crape pe ici si colo. Am deja 4200 km de cand am pornit motorul, si am impresia ca la unul din pistoane (nr. 1 sau nr. 2) se aude un tachet. Voi regla din nou rampele culbutorilor.

Vreau sa verific cu lampa stroboscopica avansul motorului. Am citit ca pt aprindere electronica in special, acesta odata reglat bine nu se modifica in timp(sper sa nu zic vreo prostie).

Avand in vedere ca am schimbat dinamul cu un alternator iar pompa de benzina a ramas cea model vechi (corp inalt) aceasta din urma atinge de corpul alternatorului si nu am reusit sa o strang bine pe blocul motor. Am vazut un pic de umezeala de ulei la baza pompei.

Nu in ultimul rand vreau sa montez kitul carburatoarelor si sa vad cat de bine pot sa le reglez. Am si un nene de vreo 60 anisori, care inca reconditioneaza si regleaza carburatoare si care mi-a promis ca ma va ajuta.

Poate apoi voi fi suficient de increzator in masina cat sa plec de la Braila la Sibiu de ex. fara sa ma dau jos decat pt pipi...

Pana atunci, in weekend am programat inlocuirea scaunelor fata cu cele de Porsche (toombstone).

Modificat de Venomous Toad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa par carcotas, dar vreau sa iti atrag inca o data atentia: carburatoarele astea nu se regleaza dupa ureche sau dupa simturi, se regleaza cu dispozitive moderne (sonda wideband). Sincronizatorul pe care l-ai luat, e foarte bine ca l-ai luat. Dar nu el te ajuta sa reglezi carburatoarele propriu-zis. Cu el reglezi DOAR ralantiul, nu iti foloseste in regimul de mers. Evident, este o scula esentiala, fara el nu poti sa treci nici macar de primul pas al reglajului, si nu vrei sa iti imaginezi ce inseamna carburatoare nesincronizate (ca idee, cel mai rau lucru e sa ai detonatii). E bine ca ai un om in varsta care stie carburatoare, dar astea nu sunt carburatoarele uzuale Solex sau mai stiu eu ce, doar sa reglezi doua suruburi si gata. Trebuie mergi putin, masori amestecul sa vezi unde te afli, dupa care iei o punga de jicloare si incepi sa schimbi pana obtii amestecul corect in fiecare regim de mers: de la la ralanti pana la aproximativ 2500-3000rpm, apoi peste 3000 si inca un reglaj important corectia de aer, respectiv trecerea de la jicloarele de ralanti la cele principale... Ai de citit MULT, ca sa intelegi cum merg si sa iti dai seama ce trebuie facut.

Sper sa ai noroc si sa se potriveasca direct carburatoarele. Eu am niste galerii cam proaste si imi loveau in turbina, si a trebuit sa tai turbina sa renunt la circuitul de aer de incalzire. Ceea ce inseamna ca a trebuit sa inlocuiesc si "tobele" incalzitoare cu J-tubes. Apropo, J-tubes au diametru mai mare decat tevile originale cu incalzitor, care sunt foarte restrictive.

Tinem legatura, scriu rar, dar te sustin si as vrea sa scapi mai usor cu masina bine reglata decat am reusit eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Venomous Toad

Avand in vedere ca este mult de discutat privind montajul si reglajul unui kit cu doua carburatoare, m-am gandit ca ar fi util un topic in sensul asta. De la anuntul initial cu intentia de achizitie a kitului, am primit o gramada de reply-uri si nu stiu ce sa mai cred.

Are rost sa montez acest kit sau e mai mult rau decat bine...? Logca mea spune ca ar ajuta, insa, incep sa am dubii ca m-ar ajuta.

E ca in bancul cu Bula, cand a fost intrebat daca era virgina nevasta-sa in noapte nuntii.....Unii zic ca da, altii ca nu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ajuta  - daca e reglat bine. Daca nu .... nu.

Ideea dublu carbului este ca permite motorului sa aspire mai mult aer (si mai mult combustibil, proportional) dar in acelasi timp scurteaza traseul galeriei. Galeria ce leaga carburatorul (carburatoarele) de chiulasa trebuie sa fie cat mai scurta si cu cat mai putine coturi - astfel se obtine un raspuns cat mai instant la actionarea clapetei de acceleratie precum si eficientizarea fluxului de gaze, datorita faptului ca nu se mai produc turbulente (sau daca se produc ele sunt mult mai "blande" decat in cazul galeriei single-carb), nu se mai condenseaza/acumuleaza benzina pe peretii galeriei etc.

De asemenea, kit-ul dublu carb permite si un reglaj fin pentru fiecare chiulasa sau chiar fiecare cilindru prin reglajul din suruburile de amestec, jiclere etc. N-ar trebui sa fie totusi cazul de diferente de jetare la un motor nou, totusi.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai un pic, nu te agita. Carburatoarele duble sunt excelente. Chiar si fara "fine tuning" merg bine, doar vei avea consum mai mare si posibile deviatii de la amestecul dorit (mai sarac sau mai bogat). Eu ti-am dat niste exemple cu care m-am confruntat, la tine pot sa se potriveasca foarte bine (mecanic vobind, nu reglaje). Eu am mers initial cu carburatoarele cu jetarea de Alfa (cred), si au mers lejer. Doar le-am sincronizat si am reglat ralantiul, si gata.  Asta pentru ca la momentul respectiv nu aveam inca tot ce imi trebuia sa le reglez (wideband, aprindere programabila, seturi de jicloare). In plus, depinde de ce vrei sa obtii, cum am mai zis: vrei doar sa mearga bine, sau vrei sa mearga perfect. Pentru "bine" e mai usor, faci sincronizarea, reglezi ralatiul si "citesti" bujiile dupa ceva kilometri (http://www.turbododge.com/forums/f4/f62/624186-reading-spark-plugs-troubleshooting-guide.html). Daca vrei "perfect", e mai greu si dureaza mult si iti trebuie scule. Eu am fixul cu "perfect".

Acum, nu te astepta ca faci din 50 de cai 100. Puterea poate sa creasca putin, sa zicem 5 maxim 10 cai, ceea ce vei simti mai mult este cuplu mai mare la turatie mai joasa, adica trage masina mai bine, asta din cauza umplerii mai eficiente a cilindrilor. 

Injectia nu este ceva ce stirbeste din farmecul masinii, in Mexic s-au fabricat mult timp cu injectie. Ideea injectiei este ca dupa ce reusesti sa o programzi bine (plus ca invata singura), este mai controlabila si mai stabila. E mai greu sa obtii amestecurile corecte in plajele dorite cu carburatoare.

Ca informatie utila: amestecul stoichiometric la orice masina este 14.7:1 (AFR), asta pentru emisii. la 12.7:1 (putin bogat) obtii puterea maxima, la 16:1 obtii eficienta maxima (si consumul cel mai mic). Partea frumoasa cu carburatoarele astea (si cu injectia, evident), este ca poti sa reglezi amestecul in functie de conditiile de mers. De obicei, pana in 3000 de ture se considera mers constant, si aici vrei sa ai consumul cel mai mic, iar peste 3000 de ture se considera "wide open throttle" sau conditii de accelerare, cand ai nevoie de putere, si ai nevoie de puterea maxima. In functie de jicloarele folosite poti sa obtii exact amestecurile corecte, iar cu corectorul de aer si emulsor faci trecerea de la un set de jicloare la al doilea, la turatia dorita. Tot din corectorul de aer elimini lean spot-ul, respectiv trecerea de la un set de jicloare la al doilea; e foarte important, ca sa nu simti cum pierde brusc putere la o anumita turatie si apoi incepe sa isi revina. Citeste despre asta, gasesti informatii pe multe situri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!