Jump to content

maricim
 Share

Postare recomandată

Salutari.In sfarsit am pornit cateva ore in urma si sirocoul de rezerva la care am dat comanda de sita si garnituri.(Am doua,un D3WZ si un D5WZ.Aici vorbesc despre D5WZ.Celalalt l-am rezolvat saptamana trecuta,e mult mai simplu decat D5WZ).A pornit fara nici o sita in arzator(ma refer la sita turnata in arzator care atunci cand l-am demontat nu o avea) si a mers pana a atins apa 90 de grade.Vreau sa va spun ca in graba am turtit sita cand am introdus-o in orificiul bujiei.Am introdus-o pana la marginea gaurii apoi cu bujia am impins-o in interior rotind bujia.Arata jalnic dar a mers fara probleme(norocul meu).E prima data.Omul din greseli invata.Nu credeam ca e chiar atat de precisa gaura incat sa o introduc cu atentie.Practic s-a turtit in superficie,partea mai groasa.S-a comprimat.Cand am scos bujia afara iesea greu,atingea pe peretii sitei datorita faptului ca s-a turtit dar vad ca merge.Speedo iti multumesc pentru oferta.Am cumparat deja un sistem mai simplu.Va anunt daca o sa functioneze.Salutari la toti.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iniante de toate, Craciun fericit!

Anul trecut am prins si eu niste geruri mai serioase, de minus 20 de grade si am realizat ca ar fi cazul sa vad ce se intampla la sobita. De cand am masina, de doi ani, nu mi-a functionat niciodata incalzirea auxiliara. Nici nu stiam ca am asa ceva cand am cumparat-o.

Am un Eberspächer typ Hydronic D5W Z, ausfuhr 25 2163, 5000W.

E adevarat ca nici nu i-am simtit nevoia, cand da gerul si zapada ma deplasez cu un Suzuki 4x4 iar de Sharan imi aduc aminte primavara.

Am fost zile trecute la un electrician, am verificat sobita pe tester, mi-a dat eroare ca nu merge calculatorul. L-am rugat pe tip sa o dea jos sa vad excat ce coduri are. Cu aceasta ocazie am remarcat ca cateva fire de la mufa erau rupte. Le-am refacut, insa era prea frumos sa fie doar atat. Pe diagnoza apare ca nu merge ventilatorul (turbina de aer) din Eberspächer. In rest celalate functii mergeau. Am incercat sa desfac soba insa s-au rupt doua capuri in stea. Unul din cele doua suruburi lungi nu voia sub nici o forma sa se miste. Déjà se facuse seara, era ajunul Craciunului, am amanat cu cateva zile reparatia. Electricianul mi-a dat de inteles ca partea care e defecta e foarte scumpa de noua, undeva pe la 1.000lei si m-a sfatuit sa caut unul sh. Intre timp am cautat informatii pe net sa vad cum o pot scoate la capat intr-un mod rezonabil. Din ce am citit in aceste pagini se pare ca oricum trebuie sa-i cumpar bujie, sita, partea cu turbina de aer si cine stie ce-o mai fi defect la interior. Am vorbit cu un amic din Germania si mi-a gasit piesa nou, originala la 400 euro.

Second hand am gasit doar pe la 200euro functional si cu proba, insa nu am convingerea ca e mare afacere fiind de pe masini la fel de vechi ca a mea si din ce am obsevat cam la toti s-au stricat. Garantie nu exista, il cumperi ca la ruleta.

Am gasit un service la http://www.do-ma.ro/contact.php la care repara Eberspächer. Costurile la dumnealor sunt urmatoarele : turnina aer 640lei+66lei garnituri, bujie 200lei, cos aredere daca scoate fum 700lei sau varinata cu Eberspächer nou la 2200lei cu pompa apa si carburant insclus in pret. Indiferent ce varinata as alege se adauga si manopera, posibil aprox 3ore la 200lei.

Second hand iese din discutie fiindca nimeni nu da garantie si e posibil sa mearga o perioada f scurta de timp dupa care sa se strice, avand in vedere vechimea lor si uzura masinelor de pe care sunt luate.

Intrebarea mea este daca merita sa-l repar pe cel care il acum acum sau sa-mi iau unul nou, avand in vedere ca nu-l repar « in regie proprie », costul se apropie de unul nou si daca se strica din nou iar am de platit manopera. Plus ca as vrea sa ma tina catva ani buni.

Ar mai fi si varinata sa renunt definitiv la el, nefiind ceva care sa-mi foloseasca in mod deosebit. Pana acum m-am descurcat foarte bine doar cu caldura furnizata de la apa din motor, necirculand decat foarte putin iarna.

Voi ce parere aveti ? Care ar fi varinata cea mai buna, avand in vedere si faptul ca nu ma dau banii afara din casa ?

post-37944-0-51248000-1356725323_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repara-l pe al tau,niciodata nu ajungi la preturile de mall date de tine,citeste mai in spate si o sa vezi ca majoritatea dintre noi am facut sa mearga chestia aia cu maxim 400 roni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva scema electrica cu releie ? ca sa stiu care ar avea legatura cu pompa auxuliara, am unu care scrie 430 sau 7m3 959 143 care cred ca ar avea legatura dar nu sunt sigur . :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul care comanda pompa e acelasi cu cel care comanda webasto.La mine in schema apare ca fiind J485 si are pozitia din poza.Cred ca ala e tabloul cu relee de sub bord.Sa-mi zici daca te-a ajutat cu ceva.

post-10065-0-82030000-1356791050_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms sunt 3 releie 404 le-am inversat intre ele si deagaba , webasto porneste de fiecare data aproape cand pornesc motoru dar se opreste , daca e legat pe acelasi releu ma gandeam sa incerc firele sa nu fie intrerupte pe undeva de la pompa , dar am vazut ca duc in interioru masini de la pompa

are vreun senzor ceva legat de pompa?

pleaca comanda de la webasto la pompa ? sa controlez firele la webasto?

ce comanda mai vine spre pompa ca nustiu ce sa mai controlez :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un senzor.Pompa aia merge non-stop vara-iarna.Cam atipica problema ta,eu zici sa mergi la un electrician priceput ai o atingere pe undeva.Webasto nu comanda pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kistler,ventilatorul de aer e gripat, il deblochezi si-i dai curent pe direct cu o baterie de 6 volti.Se deblocheaza usor.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms speedo cam asta a mai ramas sa ma duc la un electrician dupa sarbatori ca nu se mai poate cu gerurile astea :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta o alta sursa de curent si alimenteaza pompa,eventual direct din baterie sa vezi daca functioneaza webasto pana gasesti un electrician

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeam mai sus ca webasto nu comanda pompa de apa,dar invers?Un prieten s-a chinuit cu un seat alhambra,nu-i functiona webasto.A descoperit ca pompa de apa nu ii functiona.A pus una noua si webasto a pornit imediat.Eu am contrazis mecanicul care i-a schimbat-o spunandu-i ca pompa nu are treaba cu webasto.Asta dupa logica mea,fara argumente bineinteles.Sunteti mai informati?Stie cineva daca webasto nu functioneaza atunci cand pompa e arsa?Din ce stiu eu,atunci cand pompa e arsa webasto porneste,functioneaza cateva minute si se opreste datorita erorii de supraincalzire.Mai mult de atat nu stiu.Daca stie cineva?Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus fire direct de la baterie la pompa si webasto nu porneste ca ii da in calculator pompa off adica el porneste dar se opreste, am gasit si buba e vb de releu acela 430 care comanda pompa are un temporizator ptr a o opri . la mine a ramas blocata asta vara si mergea non stop .A venit un electrician la probat a facut punte pe releu direct si a pornit pompa , acuma caut releu am inteles ca unu nou e vreo 200n ron

Modificat de Greg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. Azi am dat si eu webasto jos de pe masina! Si l-am luat la mine in bucuresti sa il bibilesc!

Ma apuc de testat fiecare componenta, curatat fiecare coltisor si apoi sa vedem :D Ceva sfaturi inainte de a face toate astea? Colegul Speedo daca m-ar putea ajuta cu o posibilitate de pornire inainte de a porni motorul? Vreau sa il fac sa functioneze inainte de a pleca de acasa cu vreo 10 minute, in rest, pornirea lui si oprirea lui sa fie normala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii dai motorina si conectezi pinii 6 si 7 la + (in afara de alimentarea lui).Sa nu uiti sa plimbi si apa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si stii cumva unde as putea gasi acea pompa auxiliara pentru al face sa functioneze independent de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu un golf 4 si din fericire este dotat cu un webasto (cod 1K0 815 005), , la inceput a mers dar scotea fum cam multisor , acum cand il pornesc cu motorul oprit nu imi baga caldura desi ventilatorul merge chiar daca apa de la motor este la 90 grade. Am incercat sa umblu la el dar am dat peste niste furtunase pline cu antigel si nu eram pregatit cu ligheanul sa strang si am pus la loc, am zis mai intai sa mai intreb pe cineva si apoi sa mai incerc o data.Cam ce ar putea avea? Bujia, sita infundata, pompa, nu primeste motorina sau.......daca ma puteti ajuta cu un sfat, ca sigur va pricepeti mai mult decat mine la asa ceva. multumesc :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru bun de facut este sa-i faci o diagnoza. Apoi vedem cum poti sa rezolvi erorile de acolo ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat la cineva si nu poate fi vazut, defapt 2 persoane s-au uitat si nu il vede. Ati mai auzit asa ceva? Sa fie intrerupt vreun fir si de asta nici nu se vede pe vag-com?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu, nu-l vedea la diagnoza. Cand l-am dat jos am observat ca avea niste fire intrerupte la mufa care pleaca din calculatorul webasto. S-au refacut legaturile la pini si dupa asta l-a vazul calculatorul masinei.

Modificat de kistler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa ma mai uit o data la el , dar sa se mai incalzeasca afara putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, revin cu detalii.

Ultima eroare primita a fost: repeated flame out.

Am testat toti senzorii de pe webasto si sunt ok. Am testat si ventilatorul si e ok. Sita, nu e coapta, si dupa curatare pare ok. Incerc sa-i fac o poza sa vedeti cum arata. In cazul in care ziceti ca e bine sa o schimb, o schimb ;)

Am curatat corpul webasto si toate capacele/componentele. Imi sta in cap sa il si vosesc la vopsitoria electrostatica (doar exteriorul)

Acum, cum testez bujia? Am reusit sa o pun la un incarcator de 7.5V 1.0 A si s-a incalzit dar foarte greu. Nici nu poate fi vorba de inrosit. La ce amperaj trebuie testata? Voi cum ati testat bujia? mentionez ca e de 8V, deci, nu am cum sa o pun pe bateria de la masina.

ps: imi voi comanda si setul de garnituri. :)

Daca aveti si alte sfaturi, as fi fericit sa le primesc.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-l sa functioneze lasa "tuningul" ca nu merita :)

Redresorul nu are suficient curent pt testul asta.Tot la un acumulator potrivit se testeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuun. O sa imi cumpar si acumulator de 8V daca asa e necesar.

Pentru functionare cu motorul oprit (cu 10 minute inainte de a porni motorul) ce mai trebuie sa imi cumpar? M-am cam pierdut cand am citit tutorialul :P

Din cate am inteles eu, am nevoie de acel "Releu" + intrerupator + pompa de apa.

Codul pentru pompa de apa? Sau de unde o cumpar?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu banii de bujie noua o sa cumperi un acumulator cu care o testezi pe aia veche?Nici chiar asa,verific-o cu aparatul de masura sa nu fie intrerupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lucaflo26 locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!