Jump to content

maricim
 Share

Postare recomandată

Salutari, revin iar cu o intrebare...dupa sfaturile voastre (si pe calea asta va multumesc pt ajutor) am schimbat bujia am curatat webasto si a mers, acuma ca a trecut iarna am observat ca el inca se mai porneste chiar daca afara nu este rece si am pus testerul si mi-a dat urmatoarea eroare

01490 - Flame-Monitor (G64)

36-00 - Open Circuit

Ma mai puteti ajuta cu un sfat, ce ar putea fi acum??? A si dupa ce opresc masina mai merge cam vreo 5-6 minute apoi se opreste si toba de la webasto este calda.MS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Se apropie sezonul rece si trebuie sa pregatim caloriferele, asa ca a venit vremea sa reanimam topicul.

Inca din primavara imi facea figuri sirocoul. L-am curatat, i-am schimbat sita si garniturile si a pornit bine fara sa-i sterg erorile. Bujia i-am verificat-o la 8V si se aprindea ok, este ceramica. I-am sters erorile si dupa un timp pornea putin, scotea fum mult si se oprea. Mi-am amintit ca atunci cand l-am curatat, in locasul in care intra bujia si sita in camera de ardere, la curatare, am vazut ca este mizerie si am pus o sarmulita sa curat calamina, dar si acolo se afla o sita care era foarte arsa si bineanteles ca s-a rupt. La scanare imi dadea eroarea de glow plug. In urma cu doua saptamani, intr-o dimineata au fost in jur de 10 grade si s-a chinuit sa porneasca, la fel cu mult fum dupa care s-a oprit. Saptamana trecuta am zis sa-l dau jos cat mai este cald si sa rezolv problema. Am discutat cu Razvan pe PM, caruia ii multumesc pe aceasta cale si m-a sfatuit sa pun la camera de ardere o bucata de sita din sita veche de la bujie. Bine ca nu am aruncat-o dupa ce am inlocuit-o. Am demontat sirocoul, am taiat o bucata din sita veche si am pus-o fortat in camera da ardere. Am montat totul la loc, i-am scos senzorul de temperatura si i-am pus un sunt in mufa, am pornit motorul si la fel a incercat sa porneasca cu mult fum si s-a oprit. Din toba curgea si motorina care nu s-a ars. M-am suparat si l-am dat iar jos i-am pus o teava intre furtune si l-am facut iar bucati. La o verificare atenta am gasit ceramica de la bujie sparta pentru ca nu am scos pinii din mufa la demontare si am rasucit firele, acestea au fortat in bujie si au spart ceramica. Am verificat bujia si se inroseste, dar probabil ca nu are puterea necesara sa aprinda motorina. Am verificat la reprezentanta webasto in oras si mi-au dat pret pentru bujia ceramica 54 euro fara tva, iar la mai multe magazine de piese intre 300 si 340 roni si am optat pentru una metalica Beru GH 001 - 170 ron, care este aceeasi dar fara fire. Am vorbit si cu Adrian (speedo) si mi-a spus ca este ok si metalica si ii multumesc si lui. De aici o intreaga tevatura pentru ca bujia metalica vine cheala, nici macar piulita nu are. Am cautat pe la magazine de piese auto, la electrice si electronice unde in final am gasit papucii potriviti, dar nu gaseam ceva care sa izoleze intre cei doi papuci (ceramica sau textolit). Dupa multi km si nervi am gasit la un service o bucata mai groasa de textolit pe care am taiat-o si am pus bujia, am montat totul la loc si am facut o proba cu senzorul scos si la fel bazaie putin si nu porneste. Simt ca turbez de nervi, am ajuns la capatul rabdarilor. Mai am o speranta pentru ca nu am avut laptopul cu mine sa ma loghez sa-i sterg erorile. Azi cand ajung acasa sterg erorile si mai fac o proba, sper sa reusesc sa-l pornesc pt ca dimineata duc chinderii la scoala si fara sirocou se incalzeste foarte greu masina. Daca ati mai avut asemenea probleme si imi puteti da niste sfaturi, unde am gresit, v-as fi recunoscator.

Cateva poze din timpul luccrarii:

post-81846-0-58476400-1350891643_thumb.j post-81846-0-50641900-1350891651_thumb.j post-81846-0-12046500-1350891671_thumb.jpost-81846-0-83048800-1350891683_thumb.j post-81846-0-68800100-1350891703_thumb.j post-81846-0-19843000-1350891722_thumb.jpost-81846-0-82041900-1350891734_thumb.j post-81846-0-90462200-1350891750_thumb.j post-81846-0-35494100-1350891758_thumb.j post-81846-0-65705100-1350891769_thumb.j post-81846-0-55787700-1350891782_thumb.j post-81846-0-58951300-1350891808_thumb.j

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu vesti nu prea bune pentru mine. M-am conectat la modulul 18 si am gasit erorile astea:

5 Faults Found:

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01414 - Combustion-Air Blower (V6)

16-00 - Signal Outside Specifications

01414 - Combustion-Air Blower (V6)

16-00 - Signal Outside Specifications

Dupa ce le-am sters, am pus un sunt in locul senzorului si am pornit motorul si a pornit instant si sirocoul, dar la fel cu mult fum si se opreste dupa putin timp si incearca iar si tot asa se chinuie fara niciun rezultat. I-am facut si output test si merge si motorasul si pompa. Totusi motorasul se aude putin cam tare. Poate fi asta cauza?

Si acum am doar eroarea asta:

5 Faults Found:

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

01409 - Repeated Flame-Out

35-00 - -

Inteleg ca nu poate sa aprinda flacara, dar din ce motiv? Care este cauza? Sita am pus-o bine la 180 de grade fata de teava de la dozatorul de combustibil.

Sa fie din cauza motorasului, probabil nu atinge turatiile cerute si nu baga aer cat trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te linistesc,la fel face si al meu dupa ce am bagat 500 ron in el,eu astept sa-si revina,sterg eroarea ca una singura are si cam atat,de desfacut nu l mai desfac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, m-am linistit, dar sa stii ca nu ma bucur sa aud asta, ar fi trebuit sa mearga nu sa asteptam ca poate isi revine. L-am desfacut de multe ori, m-am saturat, dar am sa-l mai desfac odata sa-i demontez si motorasul si sa-i fac o verificare amanuntita. Am sa-i schimb carbunii si rulmentii sau bucsele ca nu stiu ce are. Daca nici asa nu pleaca ma las pagubas, dar imi pare rau ca am bagat o groaza de bani si degeaba, tot frig o sa am in masina. Pana la urma tind sa cred ca bujia am schimbat-o degeaba. Chiar daca era fisurata ceramica tot se inrosea, deci isi facea treaba. Oricum nu am aruncat-o, i-am taiat doar firele sa le folosesc la bujia noua ca erau cu pinii care intra in mufa. Apropo de banii dati, gasisem la dezmembrari prin tara, un webasto la 250 de lei si spunea omul ca era functional.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca de la reparatia sitei din arzator nu-ti merge bine altceva nu are ce sa aibe.Cauta la dezmembrari un webasto defect (poate gasesti ceva mai ieftin de 250 daca specifici ca-l vrei defect)si ia arzatorul de la ala si-ti mai raman si piese de schimb.

Aia nu se curata,mai am aici un prieten care a zgandarit-o si acum are o mare gaura in loc de sita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian,al meu a mers toata iarna trecuta cu improvizatia facuta de mine(sita de pe arzator) si a mers pana sa incalzit afara,deci nu e de acolo sigur,alta e cauza,tind sa cred ca ventilatorul nu atinge turatia necesara,eu nu stiu ce sa cred,la celelalte nu am avut nici o problema cu webasto,a mers de dracu le-a luat, mai am unul cu programare,a incercat un prieten sa-l porneasca si zice ca nu a reusit,o sa-l fac pe asta ca tot e dat jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu ajunge destula motorina.La tine Razvan,ca Marius zice ca-i curge si pe teava.

Incearca sa-i dai output test cu furtunasul scos sa vezi daca arunca motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan si Adrian, uitati ce am mai gasit intr-un fisier din germana, il aveam salvat de pe net mai de mult, la o traducere cu google translate suna asa:

"10 Alte erori

1.10 eșec al aerului de ardere suflanta

Eroare:

Ocazional sau frecvent codul de eroare 01414 "ardere suflantei motorului din caietul de sarcini" - "Arderea motorului suflantei din caietul de sarcini".

Început de fum, deși bujia si sita au fost schimbate.

Fluctuațiile în viteza ventilatorului motorului încălzitorului mai ales atunci când încep și, de asemenea, în cauze Volllastlauf.Mögliche:

Controler (lipitura rece sub conector)

Motorului (prin stropirea lent)

Defecțiune electrică în control (la rece lipit de control comun sau defect intern)

Se poate vedea deja o posibila cauza pentru problemele ventilator: coroziune.

În timpul iernii, atunci cand aerul umed este aspirat sarat, acest lucru poate duce la coroziunea în motorul.

Adesea motorul este lent. Se poate apoi încercați mai întâi să facă acest lucru din nou mâna (ulei spray de a ridica murdăria în interior și în exterior pentru a rezolva, clătiți cu soluție de curățare frână și re-grăsime).

Dacă eroarea persistă, sau dacă motorul nu a fost dificilă, ar putea fi următoarea cauză posibilă o problemă electrică cu motorul în sine. De exemplu, cărbune sau alte erori de motor uzat internă.

Se poate măsura apoi rezistența internă a motorului primul. Acest lucru ar trebui să fie între 2 și 3 ohmi. Dacă rezistența este mică (eventual scurt) sau extrem de mare (impedanță înaltă deveni lichidare sau chiar rupe) pare să fie motorul in sine este defect.

În acest caz, motorul trebuie să fie înlocuit."

Si zice omul ca se regleaza paletii la 0,5 mm, altfel chiar si la reglaj de 1 mm sau 2 mm nu baga aer cat trebuie ca sa poata pulveriza motorina si sa o aprinda.

Eu am reglat paletii ochiometric pt ca nu am stiut la cat sa-i reglez, dupa ce am uns axul motorului. Totusi cred ca in interiorul motorasului este mizerie, de la condens si de la carbunii care s-au uzat in timp, il infraneaza si nu isi poate face treaba cat ii cere ecu.

Se poate proba la o tensiune intre 8.4 - 12V si banuiesc ca asa atinge turatiile cerute.

Razvan daca stii germana pot sa-ti trimit tot fisierul pe mail poate il interpretezi mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu ajunge destula motorina.La tine Razvan,ca Marius zice ca-i curge si pe teava.

Incearca sa-i dai output test cu furtunasul scos sa vezi daca arunca motorina.

Exacta asta a fost Adrian,pompa se auzea dar in schimb nu baga motorina deloc,am inlocuit-o,am pus senzorul pe direct si merge webasto de rupe.Marius,nu stiu germana decat sa ma descurc in ce fac eu prin germania,oricum,motorasul e supus la multe greutati pe unde sta el pe acolo,in concluzie are dreptate nazistu in ce spune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut stie cineva care este releul care comanda pompa de apa auxiliara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi care comanda tot incalzitorul auxiliar.In program ii zice J485 si ar fi situat in zona ECU sub capota.Da' care-i problema? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur pentru tine Razvan. Sa te tina multi ani fara reparatii.

Eu am desfacut webasto direct pe masina si i-am dat motorasul jos. L-am luat in casa si acum ma joc cu el, insa am deschis capacul de la carbuni si este plin de vaselina pe rotor si carbuni si cred ca de aici i se trage. Cand i-am schimbat sita si garniturile in iarna i-am pus vaselina spray la ambele capete si a patruns pe langa rulmenti pana la carbuni. Nu pot sa scot rulmentii de pe axul rotorului ca imi este frica sa nu-i stric. Mi-ar trebui o presa minuscula. Dati-mi o idee cum scot rulmentii fara sa-i stric si cu ce pot sa spal motorasul la interior ca sa nu se deterioreze izolatia de pe bobinajul statorului si rotorului?

Adrian ce zici, poate fi asta cauza, rotorul este imbacsit cu vaselina.

Cateva poze din timpul operatiei:

post-81846-0-91292300-1351019963_thumb.j

post-81846-0-48856500-1351019964_thumb.j

post-81846-0-92122400-1351019964_thumb.j

post-81846-0-43955900-1351019965_thumb.j

post-81846-0-95333600-1351019965_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai asa ca nu le stiu pe toate dar un rotor nici uscat nu poate fi.Poate e buna vaselina aia.Ai masurat impedanta sa vezi daca e intre 2-3 ohmi cum zice manualul de care ai zis chiar tu?

Din poze nu-mi dau seama daca e asemanatoare treaba cu pompa de apa la care scoti carbunii si ii schimbi.Cum sunt carbunii?

In legatura cu camera de ardere...cica acolo trebuie sa fie gaura nu sita.Sitele cica sunt undeva la interior.Informatie de la cineva care a tinut astazi in mana un arzator nou la reprezentanta eberspaecher din Miercurea Ciuc de unde a cumparat sita de la bujie si garniturile.Acolo i s-a explicat ca asa trebuie sa fie.

Maine il ajut sa-l reasambleze cu arzatorul "gaurit" daca merge inseamna ca s-a vehiculat (inclusiv de catre mine)o informatie falsa cu privire la chestiunea asta.

Inclusiv tie Razvan ti-am spus ca acolo era sita,dar ce mi-a spus baiatul asta azi m-a derutat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi,eu nu stiu ce a tinut amicul tau in mana la reprezentanta sau ce a vazut,eu stiu ca am scos sita rupta de acolo care are o lipitura la rece,e posibil sa fie gaura mai mica la modelul mai nou si sa fi renuntat la sita,cum mai zicea un coleg ca are doar un ventilator la radiatorul de racire,eu am vazut decat cu doua ventilatoare.Marius,crede-ma ca nu am demontat si nici nu cred ca am rabdarea necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, nu l-am masurat ca nu am cu ce. Maine merg la un prieten sa-l masor. Este la fel cu cel de la pompa de apa si tind sa cred ca trebuie sa fie uscat. Carbunii sunt buni. Intre timp am reusit sa-i scot si celelalt capac care are rulmentul capsat in el si l-am facut bucati. Cu ce pot sa spal unsoarea de pe el? Fa cateva poze sa vedem cum arata arzatorul lui si mai ales daca poti, la locasul unde intra bujia.Sa te uiti atent la gaurelele acelea mici din interiorul arzatorului, daca are cumva sita acolo. A intrebat cat costa arzatorul?

Si alte poze:

post-81846-0-48114700-1351023483_thumb.j post-81846-0-98265000-1351023483_thumb.j post-81846-0-49408600-1351023484_thumb.jpost-81846-0-02442200-1351023485_thumb.j post-81846-0-95667900-1351023482_thumb.j post-81846-0-53774100-1351023485_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

106 euro fara tva e un arzator din ala.Fata de pretul de la vw (380 euro ) e ieftin :)

Sita + garnituri 120 lei.Eu am dat 160 numai pe sita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tarziu in noapte am reusit sa-l curat cu alcool tehnic. A iesit foarte bine. A fost migaleala sa scot toata unsoarea din motoras si m-am ambitionat sa-l si inchid la loc. La ansamblare trebuie tinut cont de cateva chestii de pozitia acelei scoabe metalice care are rolul de a tine magnetii presati pe peretele exterior al motorasului sau pozitia ansamblului din plastic cu suportii carbunilor. Oricum nu ai cum sa gresesti, nu se poate ansambla decat intr-un singur fel, adica corect, altfel freaca rotorul in acea scoaba.

Dimineata l-am probat pe bateria de la masina si pare sa functioneze normal, ramane de vazut ce face in sarcina. Problema lui era ca, fiind imbacsit cu vaselina si pilitura de carbuni pe colectorul rotorului, nu putea schimba turatiile asa cum ii cerea ecu.

Poze dupa curatare si ansamblare:

post-81846-0-77501800-1351062053_thumb.jpost-81846-0-02529100-1351062059_thumb.jpost-81846-0-03148500-1351062063_thumb.jpost-81846-0-03148500-1351062063_thumb.jpost-81846-0-86821500-1351062066_thumb.jpost-81846-0-90632800-1351062070_thumb.jpost-81846-0-17242500-1351062074_thumb.j

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala merge cu 8,2V trebuia sa citesti pe eticheta aia,in fine poate nu l-ai tinut prea mult in "probe" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideia e urmatoarea sa creez un interblocaj intre cele doua pompe cea originala a masini si cea montata ulterior sub masina ca sa nu functioneze abele deodata sa nu creeze presiune prea mare sa apara alte probleme garnituri etc.Pun si o poza cu pompa montata de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A zis cineva ca trebuie asa ceva?Pompele astea nu fac presiune doar plimba antigelul.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, am citit si scrie 8,4V - >. Asta nu inseamna 8,4 si mai mult? Poate gresesc, sa ma corecteze cine cunoaste. Asa cum am zis cu cateva posturi in urma neamtul spunea ca merge intre 8.4 si 12V. La motoarele electrice alimentate la curent continuu stiu ca modificarea turatiei se face prin modificarea tensiunii de alimentare. Nu ma prea pricep. Oricum l-am tinut foarte putin, doar ca sa ma conving ca inca traieste si a bazait.

Va tin la curent dupa ce il pun pe masina.

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti pe caracteristicile pompelor o sa observi ca ele fac o anumita presiune mai mare sau mai mica plus ca tot sistemul de racire este sub o anumita presiune si eu vreau sa dorm linistit.O dioda si un releu implica niste costuri nesemnificative in comparatie cu o garnitura,.furtun, supapa vas expansiune, atigel etc

post-31812-0-17423400-1351080513_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca in sistemul de racire se face presiune dar cand e motorul oprit nu e asa mare presiunea.Baniuesc ca atunci vrei sa-ti porneasca incalzitorul.In nici un caz n-o sa-ti bubuie vasul de expansiune mie mi-a mers fara probleme toata iarna trecuta.Si timp de 2-3 minute mergeau amandoua pompele in acelasi timp pana se oprea aia de jos ca porneam motorul fara sa mai astept sa expire temporizarea.

Tu poti sa te complici cat vrei fiecare face ce vrea.

edit:am si specificatiile pompei intr-adevar face 0,1 bari dar in comparatie cu 2,5 cat sunt in sistem e neglijabil aspectul asta cu presiunea.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit. De data asta cu vesti bune. Am reusit sa pornesc soba. Totul era de la sita din arzator pe care am rupt-o la curatare.

De retinut pentru toti colegii ATENTIE!

La curatarea arzatorului, pulverizati spray de curatat frane sau W40 sau solutie de curatat carburatoare si suflati-l cu presiune de aer si nu umblati la sita de la camera de ardere, acolo unde intra dozatorul de motorina si bujia cu sita rotunda pentru ca veti pati ca mine, adica nu va mai porni webasto.

Am facut doua greseli la curatare: 1 - am rupt sita la arzator; 2 - am dat cu vaselina spray pe ambele capete ale motorasului si aceasta a patruns in interior si a imbacsit colectorul si carbunii si nu reusea sa atinga turatiile necesare.

Rezolvare:

1 - am taiat sita de la o baterie de chiuveta si am pus doua bucati una peste alta si am indesat-o in locasul cu pricina (am incercat si cu sita de bujie arsa pe care am schimbat-o, dar este prea deasa si nu face tirajul corect si scoate mult fum, nu se aprinde si curge motorina prin teava de esapament), ramane sa vedem cat o sa tina;

2 - am deschis motorasul si l-am curatat cu alcool tehnic, l-am probat la 12 V (nu pt mult timp, este de 8,4V) si merge ca nou.

A trebuit sa deschid de foarte multe ori senzorul de flacara cu dozatorul de motorina cu tot cu bujie ca sa am acces la sita de la arzator si sa-i fac mai multe probe pana am reusit sa-l calibrez. Fara sita avea un vuiet puternic (ca de bucium), intra in vibratie si dadea eroare "combustion air blower", cu sita veche de la bujie, nu avea suficient aer, scotea fum de ma vedeam, iar in final cu sita de la bateria chivetei fiind mai groasa si mai rara functioneaza perfect, dar nu stiu cat o sa tina pentru ca cea originala era din cupru si posibil forjata sa reziste la temperaturi inalte.

Am sa caut pe la magazine specializate in centrale sa gasesc o sita de calibrul celei de chiuveta.

Modificat de marius711
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lucaflo26 locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!