Jump to content

Legislatie


alexserb2000
 Share

Postare recomandată

auziti care are idee daca cumpar un bloc motor de la un nene cum fac sa il pot face legal?.....merge chitanta de mina?....care sunt procedurile?...cum ar fi sa cumpar un motor din talcioc si sa-l pun pe masina si sa nu am probleme la IP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    12

  • MikeRG

    11

  • RaduI

    7

  • teh

    7

Top Posters In This Topic

Pai ar trebui sa intrebi la RAR. Cred ca tre' sa faceti un act de vanzare-cumparare la notariat. Adica daca ai un astfel de act, merge 100%. Dar mai exista alte chestii- tre' sa mergi cu masina la RAR, daca pui de ex. 1500 in loc de 1200- alta distractie.... Solutzia? Pui motoru', care-l vrei tu, oricat de mare, si pe urma, cand vine vremea, faci itppnv, la 1,2. :shock: Daca faci socoteala cu cat creste impozitu' si asigurarea daca pui oficial un mot. mai mare, o sa vezi ca renteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce te faci daca dai de cei de la RAR pe traseu la verificari serii.

In momentul actual eu am pe masina un motor cu alta serie.

Motorul cu care am facut RAR-ul l-am luat de la cineva fara sa stiu multe despre el. Dupa indelungi sapaturi am ajuns la sursa motorului (masina de pe care fusese luat era radiata si trecuse prin tzshpe miini) un mos paralizat imobilizat la pat care nici nu putea sa vorbeasca...

La RAR se accepta o hirtie de vinzare-cumparare facuta la notariat.

Am reusit facind la notariat o declaratie pe proprie raspundere ca am luat motorul.......La RAR am explicat situatia mea cu motorul+ceva acolo si au acceptat (poate trebuie sa precizez ca asta s-a intimplat in Buzau-costuri mai mici). Oricum acest motor a crapat cind am iesit din RAR cu actele facute (bataie de biela urmata de blocaj; cind l-am desfacut am vazut de ce......)

Am inteles ca de la 1.02 s-a schimbat ceva in legatura cu RAR-ul, aveti idee ce anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai da cel care zice ca le vinde trebuie sa aiba el acte pe acel motor?....ca la cit de vechi sunt masinile astea motoarele au tot migrat mai ales in ultimii ani de la unul la altul fara acte si e greu sa-l gasesti pe adev propietar...cam asta e intrebarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Lucian: Pai nene, in talon nu-i trecuta seria, iar cartea de identitate nu trebuie s-o ai la tine pe strada. Pe urma, de 15 ani de cand merg pe strada cu toate magariile posibile si imposibile, nu mi s-a uitat nici dracu' sub capota, sa vada ce balauri am io p'acolo. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam de asemenea ca motorul este considerat piesa de schimb....si ca atare nu este nevoie....ia sa sun la RAR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai am intrebat la RAR: conditia este ca masina sa fie scoasa din circulatie (radiata) ca sa poata fi motorul folosit ca piesa de schimb....acu ramine sa dam de ultimul propietar ca sa ne faca hirtia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt in aceiasi situatie...nu am acte la motor si nici nu am de unde face rost...luciane tu cand ai rezolvat treaba la Buzau...tot acolo ma duc si eu si vreau sa stiu daca ai rezolvat recent problema

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca seria motorului nu este in carte dar pot in orice moment sa intrebe prin statie la sediu. Nu stiu cit de grav e daca te prind cu alt motor. Nasol se lasa daca ai caroseria masluita.

Am rezolvat la Buzau anul trecut in vara.

Nu cred ca poti sa te duci la orice RAR ai chef. Eu aveam nr vechi, iar fostul propietar ca sa o poata vinde a fost nevoit sa ii faca si carte de identitate. Din fericire pt mine fostul era al meu socru. Am facut si cartea si inmatricularea/ vinazare toate odata scurtind oarecum procedura. In afara de asta a fost un show general cind am aparut cu masina p-acolo plus ca un tip din comisia mixta rar/politie mai in virsta si-a adus aminte ca tot el inmatriculase masina prin 70 cind intrase in tara. Cesa zic... am avut noroc.

Cit despre acte, din ce stiu eu atita timp cit "propietarul" declara pe raspunderea lui ca ti-a vindut motorul cam asta e. Ideea e sa nu fie furat.

Poate au schimbat ceva acum de curind si ar trebui sa vorbim cu unul direct implicat in chestia cu motoarele la rar pe rampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am numere vechi (1-CL-234), am luat'o prin multe peripetii, masina era abandonata, iar proprietarul 'bulangiul' ei de acolo avea o foaie facuta in prezanta martorilor, (act vanzare-cumparare facut pers) , dar nici de la cine luase masina nu era proprietarul de drept, (omu facuse la randul lui la fel acte de vanzare cumparare) , dar nici de la cine luase masina nu era proprietarul de drept, (omu facuse la randul lui la fel acte de vanzare cumparare) ..................... :( si tot asa, pana la urma am intrat si in posesia actelor masinii care sunt pe numele unui doctor de loc din Calarasi (NICOLAU EUGEN) care este acum pe undeva pe la un spital sau clinica part din Bucuresti, si nu prea dau de Iel.

Ultimul propr in afara doctorului si bulangiului este acum in Germania, iar pe doctor ial de poti.

Au vreo valabiliatte actele facute (2 martori, serie bi,)

Masina a fost introdusa in Romania in 1981, mult nu prea a mers , dar DOCTORUL , cand a plecat din CL , a vandut casa cu tot cu masina la niste tzigani care au incercat sa o faca caruta :-( , omu din Germania, a luat'o de la tzigani ca ia placut si a mai luat una de prin Buc, si afacut'o p'asta, dar a trebuit sa plece din tara si i'a vandut'o omului de la care am luat'o io, e omu asta avea un mic angro, si a folosit'o la carat marfa, si a demolat'o, stricata fiind a abndonat'o, si asa am luat'o io...............

Exista vreo solutzie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Notchmane! Actele de mana sunt model T.K. cinelle. Nevasta-mea e doctoritza, am o relatie la centrul de perfectionare al medicilor, poate ti-l gasesc. Tot asa am luat si io o broasca , de la ciori, si am facut actele cu omu' din talon (cioroiu' imi daduse si talonul).

Mai vorbim, acu' ma car. Poate trec diseara pe la ADP. :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exista o varianta cu donatie pentru cele cu nr vechi.Astfel cel care a donat masina nu trebuie sa mai alerge pe nicaieri ci tu vei acela. E o varianta acceptata mai usor de cel care a avut masina si nu are chef sa mai auda de ea, mai ales ca scapa de impozite (asta in cazul in care nu a radiat masina de la fisc).

daca obtii un act notarial ca ti s-a donat masina, totul e mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:) salut sunt Dragos am o broasca din 69 si tocmai am vandut-o pe cea din 60- era cazuta... dar vreau sa mai cumpar una din 70-72 nu sunt sigur -problema este ca motorul este pasonat si nu prin politie ci pe naspa dar asta a fost facuta de mult. are talon vechi iar fiul bosorogului care o vinde este un bulangiu ce crede ca RAR_UL se face cu 400.000-500.000lei!!!!!!! Sa zic ca o cumpar dar cum dracu sa fac ca vrea sa scape de tot de ea -masina merge binisor cu toate ca efectiv nu a mai circulat de mult. :) Va rog daca sa ma ajutati daca aveti vreo idee mai ales ca in Bucuresti RAR-ul este teroare chiar daca acum cica este doar o simpal identificare tot trebuie cartea facuta si tot verificate seriile de doua ori. Multam mult :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl. Dragos, de ce va legati la cap fara sa va doara? Mai bine o luati pentru piese si o faceti mite faramite si va bazati pe aia oficiala...

Da aripi cand serviti de la dom' doctor, ha?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU SUNT DE ACORD!

O broscutza trebuie salvata, nu bucatzita! Trebuie luptat cu toate tampeniile birocratice, si, ca idee, o broscutza decedata dar inmatriculata nu se radiaza asa, da'n boulea, duci carapacea la Remat si gata... Actele alea e si ele bune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai Radule....nu le omori....e problema doar cu motorul....restul e bun nu?....pai asta se poate rezolva: acte notariale....sau gasit alt bloc motor cu acte si mutat tot ce e in ala vechi in ala nou....probabil ca vei avea nevoie de cuzineti de palier pt ala nou....da nu trebuie aruncata....

mai lasati-le sa traiasca ca amatori de masini sunt multi :mad:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

mai lasati-le sa traiasca ca amatori de masini sunt multi :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

da' o recarosare stie cineva ce anume inseamna? ce anume trebuie facut? ca am gasit o caroserie care ma tenteaza (faltdach), dar as pastra sasiul cu tot ce e pe el. poate o fi in vreun topic ceva informatii dar cu "Search " n-am gasit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' o recarosare stie cineva ce anume inseamna? ce anume trebuie facut? ca am gasit o caroserie care ma tenteaza (faltdach), dar as pastra sasiul cu tot ce e pe el. poate o fi in vreun topic ceva informatii dar cu "Search " n-am gasit

<{POST_SNAPBACK}>

la o recarosare ai nevoie de:

1. carte de identitate

2. o mashina care sa fie "cel mult" la fel de veche ca si cartea de identitate,si care sa aiba exact aceleasi caracteristici ( tip, nr. de usi,dimensiuni)ca si mashina din actele care urmeaza sa fie recarosata

3. un drum la rar cu intrebarea daca sunt compatibile,intrebare care poate sa dureze de la o zi la n zile (depinde de multe????)

4. dupa raspunsul pozitiv al celor de la rar, declaratzia vamala din care sa reiasa ca sau achitat taxele vamale la mashina

5. o hartie de la un service autorizat de rar ca schimbul de caroserie s-a efectuat la ei si ca a fost efectuat conform stas...

6. o hartie de la un centru de colectat fier vechi din care sa reiasa ca s-a predat

caroseria veche la ei

7. cu toate actele de pana acum si cu mashina te prezintzi la rar sa efectueze

omologarea,ITP-ul si sa treaca in cartea de identitate noua serie de shasiu

8. cu cartea de identitate si cu o fisha de inmatriculare mergi la finantze sa iti treaca in evidentzele lor noua serie de shasiu.

9. ultimul pas este la politzie unde se schimba certificatul de inmatriculare cu noua serie de shasiu.

Pana ajungi la punctul 9 " te mananca cainii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si eu pe punctul de a-mi lua o masina din 70, cu nr vechi. problema e ca proprietarul a decedat si acum trebuie sa inceapa o succesiune in familie ca sa pot sa o cumpar de la mostenitorii sai. vroiam sa va intreb, dupa ce se clarifica cu mostenitorii, ce pasi trebuie urmati? teoretic, stiu, insa asta e o masina fara itp, cu nr vechi si mai stiu eu ce alte probleme ar mai putea sa apara. intrebarile ar fi - cum se ia itp-ul la o masina veche? daca iau itp-ul (banuiesc ca pe naspa) si ma duc cu ea la identificare.. au ce sa comenteze cei de la rar? astept si alte sfaturi. multumesc

ps - e vorba de un opel rekord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarile ar fi - cum se ia itp-ul la o masina veche? daca iau itp-ul (banuiesc ca pe naspa) si ma duc cu ea la identificare.. au ce sa comenteze cei de la rar? astept si alte sfaturi. multumesc

ps - e vorba de un opel rekord

<{POST_SNAPBACK}>

Daca ai ITP-ul, pentru identificare nu prea au ce sa comenteze, ca ei doar fac nishte poze,dar am impresia ca trebuie si ITP-ul facut tot la rar pentru ca inca nu ai carte de identitate. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am o carte de identitate si talonul pentru numerele vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa tu un ITPPNV acum, ca pana termini actele sa se mai "invecheasca" :( . Daca vrei da-mi un PM in aceasta broblema B)

A! exista si solutzii... globale... integrate :( :salut: ... da PM!

Modificat de mihaiachi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

noua serie de shasiu.

9. ultimul pas este la politzie unde se schimba certificatul de inmatriculare cu noua serie de shasiu.

Pana ajungi la punctul 9 " te mananca cainii"

<{POST_SNAPBACK}>

Da, dar recarosare, la noi, nu presupune schimbare de serie de sasiu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!