Jump to content

Timonerie 4 vs timonerie 5 viteze


Coada
 Share

Postare recomandată

Va salut pasionaților de T3.

Doresc să pun în discuție în acest topic separat diferențele constructive dintre timoneria pentru 4 viteze si timoneria pentru 5 viteze. Am schimbat recent o cutie cu 5 viteze pe timoneria veche cu 4 viteze. Pot să spun la prima vedere că merge chiar dacă între prima si a doua viteza levierul face un hop. Are deci smucitură în acționarea lui si nu e normal. Deci cine are timonerie de 5 viteze să pună îl rog ceva poze să adaptăm și noi. Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce anume doresti poze? pentru caurmeazasa imi desfaceu timoneria la un t3 1,7 1990

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cred ca diferenta ar fi la segmentul care pleaca din nuca de la cutie pana la crucea de la jumate

la mine face un cot si asta o obliga sa nu stea orizontal acel segment

Daca vad cum e la tine ii fac eu ceva modificari

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

pe a mea am timonerie de 4 trepte si cutie in 5. Schimba normal in toate treptele, nu sunt probleme. Am mers si cu masina unui prieten care are timonerie in 5 si cutie tot in 5 originale, ale masinii, nu am observat diferente. Cred ca e ceva la timoneria ta sau la acea cutie. Bucsele din fata de la schimbator (sferele alea de plastic) le am in stare buna, cand erau uzate nu prea gaseam vitezele. Verifica la tine bucsa aia de cauciuc din spate de la cutie, aia prin care trece timoneria. Tabla care tine bucsa, se fixeaza de cutie cu 2 suruburi. Tabla asta trebuie sa fie prinsa spre partea din fata a masinii, altfel daca o prinzi spre spate, timoneria agata in busca si nu intra bine in vit 1,3,5. Iarasi, la jumatate unde se imbina alea doua tevi de timonerie regleaza cu cutia scoasa pe liber sa iti stea maneta de schimbator chiar la jumatate (ridici burduful de cauciuc al schimbatorului si se vede pe bucsele de plastic de sub el). Procedura exacta e data in manual. La mine, la imbinarea celor doua tevi, teava care pleaca spre spatele masinii acopera complet canelurile tevii din fata masinii.

 

Diferenta dintre cele doua timonerii este ca cea in 5 trepte are sub schimbator un arculet. Cutia merge liber in treptele 2-3, 4-5 dar pentru selectarea treptelor R-1 trebuie sa comprimi arculetul ala tragand putin mai tare de schimbator spre stanga. A doua chestie este ca atunci cand scoti din 1 si vrei sa dai 2, arculetul ala iti arunca schimbatorul pe directia treptelor 2-3. Mai difera si prima jumatate de bara a timoneriei la prinderea pe tija de schimbator.

La a mea am sudat o chestie in cutia aia din fata, sub schimbator, care sa ma oblige sa apas schimbatorul pentru treapta de marsarier, ca sa nu dau din greseala din 1 in R cand plec de pe loc. Acum dupa cativa ani de utilizare am vazut ca nu e nevoie, te obisnuiesti cu vitezele si nici macar in oras nu e pericol sa schimbi gresit.

Modificat de dani_d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!