Jump to content

Frana, placute, discuri - probleme


cascadoru
 Share

Postare recomandată

Cuprul e clar superior, dar astea sunt dezavantajele. Modern nu înseamna neapărat mai bun ☺. Pasta de la ate am folosit-o fără probleme până acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce nu sunt preferate placutele/discurile OE? Observ ca sunt tot felul de inconveninente cu cele AM chiar daca de la producatori consacrati.

Pe fata le am inlocuite acum 90K Km si saptamana trecuta la inspectia anuala mi-au spus ca mai duc minim 10.000Km.

Modificat de identitate78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Manuel N.,

 

pai simplu. intai din vcds am intrat pe parking brake sau ceva asemanator -> basic settings -> open rear parking brake. Apoi am desfacut roata, cele 2 suruburi de la etrier, scos placutele vechi, curatat acolo putin cu peria de sarma apoi am pus la loc placutele noi, strans suruburile cele 2 pus roata la loc si intrat din nou la basic settings -> close rear parking brake. Dupa care am dat si pe test.

mai este un pas care trebuia facut in plus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Eu tot nu i-am dat de capat. Am mers la mecanic, a tras de roti, a dat jos etrierele, a verificat pistonasele, garniturile, a uns clemele cu pasta de cupru si le-a pus la loc. Dupa 1 saptamana, aceeasi problema o am: dupa o distanta de 27 de km, doar urcat, fara a frana macar o data, la 4 AM, cand am oprit am constatat ca jantele fata f f reci, insa cele din spate fierbinti (pe prizoane nu puteam pune mana).

Am incercat sa fac o diagnoza - cu diagnoza  VCDS - groupul 010, basic setting, parking break 53, si cand am dat GO s-a auzit motorasul cum a cuplat decuplat o sg data. Apasand apoi pe ON/OFF/Next - nimic nu se mai intampla. Ma asteptam sa fie o suita de 3 teste consecutive...(posibil interfata ne-capabila)

A facut test un alt sofer cu experienta, pe teren drept, in panta, in rampa, plecat din ambreiaj, frane de picior, folosit frana electrica, repetata operatiunea in rampa, panta...totul aproape insesizabil. (masina cobora la vale, cu spatele sau cu fata, dupa caz). Toate astea ma duc cu gandul la o legatura intre ESP / ASR si viteza de deplasare crescuta ... la care se manifesta poate si aceasta infranare. Zic si eu...

Ma gadesc la pompa frana, supapa sau distribuitor...

Please help :( !

 

Modificat de ciprian686
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi problema pe spate cu plăcuțele de la ATE . in afara ca se încălzeau tare discurile  si jantele .. au ținut doar 20.000 km . Le-am înlocuit cu OE dar nu varianta economy si nu au mai fost probleme . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Scriu si eu aici chiar daca e B8 .... sa nu mai deschid alt topic;

Am si eu o nedumerire:  am schimbat acum 3 zile discutile si placutele pe spate, si acum, dupa cca 500 km, discul dr spate arata asa;

Inainte de inlocuire, tot discul asta era cel mai afectat.

Masina are 41 mii km si lichid schimbat la timp + revizii.

Nu mu dau seama unde ar putea fi problema .

Multumesc 

 

20180826_172106.jpg

20180826_172118.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune o poza si cu discul spate de pe cealalta roata? mecanicul a zis vreo parere? cum arata discul pe partea din interior?

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este discul spate stg.

mecanicul zice se lel las asa ca-si revin ... mi e teama sa nu si " revina " ca cele  inlocuite.

20180826_221654.jpg

20180826_221703.jpg

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat încălzirea roților, poate nu se depărtează suficient plăcuțele. Plăcuțele sunt pentru frînă de parcare electronică? Din poză nu văd dacă ai doar o șlefuire neuniformă  a discului sau semne de roată înfrînată în mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema cred ca o am si eu. Placute si discuri pe spate schimbare acum o sapt, conform procedurii (am stat langa ei). De atunci am facut un drum de Austria, si azi cand am coborat ~30km de serpentine, jos imi fumegau putin placutele. La viteza mica, scartaiau grav, iar daca coboram o panta mica, pe liber in loc sa imi creasca viteza sau cel putin sa ramana constanta, mie imi scadea. Tosusi, dupa asta am lasat-o ~2h, iar la urmatorul drum, nu mai scartaie.Oare sa fi scapat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o intrebare, inainte sa merg inapoi la service. La mers normal pe autostrada, jantele spate se incalzesc, fata de cele de pe fata care sunt reci. La schimbul de placute, cei de la service au folosit vcds ca sa elibereze pistonul, dar la final au folosit si presa pt ca ~1cm nu a intrat pistonul. Ziceau ca e normal si ca nu intra complet. Posibil sa se fi stricat atunci pistonul sau deja era defect daca nu a intrat complet? sau nu trebuie sa intre complet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cursa trebuie să fie suficientă pt a schimba plăcuțele fără alte artificii. În momentul în care s-a dat comanda de apropiere a plăcuțelor de disc, după schimb, ele au strins mult mai tare decît trebuie datorită intervenției cu presa. Rezolvă problema la alt service, rămîi fără discuri și plăcuțe dacă le lași așa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la ei. Mi-au schimbat placutele cu altele noi, zicand ca de vina ar fi fost faptul ca initial nu au curatat suficient de bine sub culisante si erau urme de rugina sub sprayul de ceramica care l-a dat mecanicul anterior. Ramane sa vad daca se mai incalzesc jantele in mers, caz in care voi reveni la ei.

Modificat de Manuel N.
Citeste regulamentul forumului. First/last warning. Nu discuta acelasi subiect in arii diferite. Ce masina ai? B6 sau B7?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. pasta ceramica se foloseste si la schimbarea placutelor pe fata?

si inca o intrebare: aveti idee daca modelul asta sunt bune pt un passat variant b7 2012 wvwzzz3czce095349

https://www.autokarma.ro/piese-auto-vw-passat-variant-365-2010-2-0-tdi-103-kw/franare-auto-set-placute-frana/set-placute-frana-13-0460-7184-2-ate?manufacturer_filter=39&applicability_filter=5&name_filter=Set placute frana&grupa_produse=VW PASSAT Variant (365) (08.2010 - prezent) 2.0 TDI%2C 103 KW&grupa_order=1

Modificat de Razvanmc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/29/2018 at 1:14 PM, alin_irimia said:

 Plăcuțele sunt pentru frînă de parcare electronică?

Exista placute pentru frana de parcare electronica si pentru frana de parcare pe cablu? E prima data cand aud.

 

On 9/4/2018 at 8:41 PM, Raulbogdan said:

La schimbul de placute, cei de la service au folosit vcds ca sa elibereze pistonul, dar la final au folosit si presa pt ca ~1cm nu a intrat pistonul. Ziceau ca e normal si ca nu intra complet. Posibil sa se fi stricat atunci pistonul sau deja era defect daca nu a intrat complet? sau nu trebuie sa intre complet?

Asa s-a procedat si la mine. Mai sus este un pdf cu explicatia procedurii de schimbare si scrie clar ca se foloseste presa pentru a duce pistonul la capat. Daca nu foloseau presa nu intra etrierul peste noile placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat discuri+pacute spate la inceputul lui iulie. Nu a fost nevoie de presa. Doar VCDS.

LE: Cand se da comanda de revenire la pistoane (VCDS) se aude clar ca se strang la maximum si se retrag un pic dupa strangere.

Modificat de CristianH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele sunt diferite pentru frina electronica sau cablu, de fapt urechile placuțelor, cele care le fixează în culise. Au coduri diferite, așa arata cele pt frînă electronică, se mai fac greșeli la comandă și se aleg plăcuțe asemănătoare dar care au urechile ușor diferite.

image.png.d9ad26cfb53514f959372397907a9994.png

Cele care au urechile așa, vor încălzi roata pt că vor rămîne în contact cu discul, dacă s-a greșit alegerea lor se poate rezolva cu flexul sau cu polizorul, aducînd urechea la forma cerută.

Funcționarea corectă a comenzii de deschidere din VCDS, nu trebuie să fie urmată de utilizarea presei, procedura din ELSA spune doar de deshidere și inchidere fînă de parcare din program înainte și după înlocuire.

image.png.0375d6d12d138bd3b0a6bbdceafe93cc.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de info. Nu stiam de chestia asta.

Legat de partea cu pistonul, am urmarit foarte multe tutoriale pe youtube si majoritatea folosesc presa pentru ca din program nu retrage pistonul pana la capat.Pistonul fiind mai in fata, etrierul nu mai intra pe noile placute care sunt mai groase. Care sa fie explicatia? Toti au probleme? ... inclusiv eu? ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai probleme, pistonul nu se retrage pana la capat doar actionat electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, așa trebuie să arate și să conțină în cod 2749

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Ca sa inlaturam orice dubiu(inclusiv al meu) ,referitor la placutele de frana ATE, am atasat fisele celor doua variante,2880 si 2749,luate de pe situl ATE Online.

traducere:

für Fahrzeuge mit elektronischer Feststellbremse=pentru vehiculele cu frână de parcare electronică

für Fahrzeuge ohne elektronische Feststellbremse=pentru vehiculele fără frână de parcare electronică

 

O zi buna tuturor

ATE-3.0460-2749.2.pdf

ATE-3.0460-2880.2.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisierele sunt scoase din tecdoc. Din cate am inteles nu mai este actualizat de vreo 2 ani.

Ideea este ca am schimbat de curand placutele si la fel ca si colegul de mai sus am scos codul de pe siteul ate, care te redirectioneaza in tecdoc. Am dat comanda de placute cu codul 2749 si surpriza... au venit 2880. Ma cert cu furnizorul si plec sa dau comanda la un magazin unix. Imi verifica dupa seria de caroserie, ii spun ca vreau 2749 si surpriza...programul echivaleaza tot la 2880. Desfac cutia si placutele arata identic cu 2749. Asadar au fost montate fara probleme.

Din cate am inteles nici nu se mai fac cu codul 2749 iar 2880 sunt facute cu acele aripioare inclinate.

Modificat de dragos_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea degajare nu incurcă nici pe modelele cu frînă mecanică și probabil au unificat reperele pentru eficiență economică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!