Jump to content

Frana, placute, discuri - probleme


cascadoru
 Share

Postare recomandată

LE LE LE< am schimbat si serviceul. Am facut test pe stand. Totul e perfect. Pe naiba. Singura solutie e sa schimb etrierul. De vina ar fi bucsa interioara din pistoas care are joc si impinge pistonasul la actionarea motoraselor. De iesit iese..de intrat nu. Ramane oarecum blocat la revenire*( cand iei piciorul de pe frana). Daca poti sa impingi pistonul si sa nu mai actionezi frana de parcare..atunci problema se rezolva, Va tin la curent. Daca poate cineva sa faca un post din toate astea sa fie usor de urmarit.

Ca fapt divers am gasit urme pe pistoanele vechi de frecat neuniform..pe cele 2 pistonase originale la 182.000km

26971984_510463899327037_1539882195_o.jpg

27018360_510463905993703_695225227_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am citit posturile tale asa in graba..ai incercat o reconditionare de etriere?ma refer la schimbarea garniturilor ...

aceeasi problema o am si eu incalzeste discurile spate...in mers jantele sunt reci dar cand ma opresc se transmite caldura de la discuri ,sa zic ajung la 20-30 de grade max

 

acu 3 ani am mai avut o problema similara si am inlocuit etrierele cu totul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
sandilidavid

salutare. 

Daca am umblat doar la etrierul din dreapta spate(vasul de lichid nu a pierdut lichid incat sa prinda aer), e nevoie sa fac aerisire pe toate cele patru etriere sau e suficient doar la cel din dreapta spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Atentie la placutele spate de la ATE! La B7 sunt aceleasi ca la B6. Cititi postarile mele 

 

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@DiLivio,

recent am intalnit niste probleme cu placutele ATE frana spate. Acestea au fost montate inainte de iarna trecuta, pana in prezent avand parcursi nu mai mult de 20k km. 

Dupa weekend si o parcare de 2 zile la munte - umiditate/aer rece/ sub 14grade afara - parcare in panta, frana de mana activata, am constatat cand am ajuns acasa ca materialul de pe placutele de frana lipseste la ambele roti, iar acum frana mai tine doar in acel suport de placuta.  Un lucru extrem de ciudat, desi si pe fata au fost schimbate in acelasi timp ca si cele de pe spate.

Am incercat acum sa fac comanda, bineinteles citind postarile tale anterioare de pe forumul de B6, am ajuns la concluzia ca de ce am eu nevoie sunt cele ATE 13.0460-2749.2. 
Ce ma mira este faptul ca vanzatorul mi-a spus ca acest cod nu se mai livreaza si ca el e inlocuit de cel cu 13.0460-2880.2.
Ce e de facut in acest caz?

35682275_1835774469802925_9052420733472342016_n.thumb.jpg.52a5b238771f20ed21ddfdadaab3e475.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele alea nu au fost schimbate iarna trecuta. Posibil sa nu le fi schimbat service-ul. Eu le-am schimbat vara trecuta (12 luni) -30.000km si inca se vede scrisul de pe spate perfect, nu e asa jegos, ale tale par foarte corodate, vechi. Cred ca nu ti le-a schimbat mecanicul.

 

Ale mele s-au uzat 25-30% in 30.000km, nu prea franez.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oarecum rezonez cu @deenman

De ce nu mergi pe trw sau pe oem sau chiar eco-oem?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@incepatorcj

Acolo este de schimbat si discul nu numai placuta!!

Modificat de Manuel N.
Nu mai folosi quote. Se sanctioneaza. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate merge foarte bine si pe TRW. Vad ca ei specifica clar care cum se potrivesc in functie de codul PR. Rentru 1KU/2EA sunt cele cu "urechiuse" , iar celellte sunt pentru 1KW. Pare ca trebuie schimbate si discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si nu prea.

Prima data verifica daca iti functioneaza bine etrierii spate si cablu de la frana de mana. Circula putin cu masina si vezi daca se incing tare rotile dupa cativa km.

Dupa ce rezolvi problema cu etrierii, daca o ai, ai doua variante: discuri + placute noi, preferabil acelasi producator sau rectificat pe strung discurile+ placute noi.

Din poze discurile par ca mai au multa carne, e decizia ta ce faci.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poze pare ca discul are multe santuri si a fost afectat pe mijloc de frecarea cu partea metalica a placutei. Un mecanic poate analiza mai bine la fata locului in ce stare se afla discul.

Daca e cineva care a rezolvat problema prin schimbarea modelului placutei, sa dea de stire sa vedem daca e o cauza a problemei sau nu.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman

Tin sa te contrazic. Acestea au fost schimbate de mine. Undeva prin septembrie-octombrie le-am inlocuit, cat inca era vreme buna afara. 

 

Asa este, imi pare ca ar trebui schimbat si discul insa nu stiu sigur daca reusesc singur. Din ce am vazut pe tutoriale sunt doar 2 suruburi care mai trebuie date jos.

Modificat de Manuel N.
Nu mai folosi quote. Se sanctioneaza. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca ai o problema la etrieri (nu revin si tin placutele pe disc) sau cablul de frana de mana nu era suficient de eliberat, mergeai cu rotile infranate (spate).

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman,

 

daca masina are frana de mana electrica, ce cablu trebuie sa verific? 
Daca intr-adevar exista o problema la etrieri, care tin placutele pe disc, asta inseamna ca daca eu ridic masina pe cric si incerc sa invart de roata, ar trebui sa se simta infranata, nu?
Ma refer ca exista o metoda de a testa treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine cauta un service bun cu vcds care stie si urmeaza procedura de inlocuire placute/discuri in cazul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La semnătură ai un golf 5. Asta e topic de passat.  Updateaza semnătura.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori etrierul este defect si nu elibereaza placutele, ori placutele nu culiseaza in suport. De aceea sunt curios daca celalalt model de placute se potrivesc mai bine. In mod normal placutele vin cu suportii metalici potriviti, si nu trebuie uitata pasta de lubrifiere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/10/2018 at 10:53 AM, albertinobuz said:

LE: Am schimbat lichid, garnituri, pistonase(cele vechi nu erau cu rugina)- se simte o imbunatatire dar tot incinge discul. rotile fata raman reci in anumite conditii in care spatele cam frige. Nu am avut erori pe frana electronica sau ABS si nu an nici acum.

Lichid am pus DOT5.1 trw. placutele sunt TRW. Sa ma apuc de schimbat discurile??

Si eu doresc sa intreb despre acest comportament ciudat: Oricare ar fi distanta facuta, jantele (de tabla) pe fata sunt aproape reci (adica abia abia se simte ca ar fi mai calde ca temperatura de afara), in timp ce spatele e incins. Mai exact, pe prizoane nu poti pune mana, iar janta este chiar calda, dar nu frige. Azi dimineata dupa ce am iesit pe centura am facut acest test, ~25 km, fara a frana excesiv, sau indelungat.

Consumul pentru exterior (1 -2 sate, 4-5 politisti turtiti (camile), 2-3 franari pentru o virare) a fost cam mare 6.6 l/100.

 

Pareri, opinii? @deenman

Modificat de ciprian686
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o problema la spate. Problema e că pe lângă uzura pornuntata la sistemul de frânare ( ii scade eficienta) de la căldură excesiva uzezi mult mai repede rulmenții ( am pățit o eu) și anvelopele pt că nu rulează corect. 

Revizie la motorase și plăcuțele luate corect. De asemenea când schimbi plăcuțele să cureți cu mare atenție locul unde culisează plăcuțele și să le ungi cu vaselina cuprata sau echivalent. 

 

De obicei mașinile care stau o vreme nemișcate prezintă simptomele astea ( autohausuri, parc auto) motoarele de la frana electronică nu se pot recondiționa? Eu știam că se pot face.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se reconditioneaza motorasele daca nu sunt erori...doar etrierul se reface

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se recomandă pasta de cupru la masinile cu ABS si atat mai putin la cele cu frână electrică. Cuprul este un conductor electric foarte bun și poate crea probleme. Exista paste mai moderne cu ceramică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tu ai impresia ca zona pe care culiseaza placutele de frana e din ceva aliaj care nu conduce curent, sau cum?! ...

Sau apa care ajunge acolo nu conduce curent? motorasele sunt izolate poti sa le bagi in apa. 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceratec-ul de la Textar sau Plastilube de la ATE sunt sub un copper grease de calitate ... cat despre povesti cu electroliza pe la frane ? Exista totusi o ratiune in limitarea cuprului la asemena aplicatii dar sunt de natura ecologica, contaminare panza freatica etc nu este mai "moderna" pasta cu ceramica dimpotriva imo este mai proasta .La fel si in cazul placutelor eco , "ceramic" , green bio care nu franeaza la fel de bine precum o placuta cu continut ridicat in cupru si sunt zgomotoase .Pentru inlocuirea proprietatilor cuprului sunt necesare intre 6-8 elemente diferite adaugate la mix-ul placutei si le cam da cu virgula .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!