Jump to content

Frana, placute, discuri - probleme


cascadoru
 Share

Postare recomandată

dupa inlocuirea lichidului de frana ( la termen ), am dat de o mare problema:

pedala de frana dupa aerisire, cu motorul oprit sta sus si e tare iar cu motorull pornit se duce spre jumatatea cursei si daca tin piciorul apasat se lasa incet spre podea.

schimbul de lichid a fost efectuat cu instalatie dedicata, fiind inlocuit prin introducere in vas sub presiune si slabire aerisitor aferent fiecarei roti.

initial nu a mai fost facuta aerisirea " la pedala " specificandu se ca nu mai este necesara. pedala foarte elastica si tinea foarte jos.

astazi am mers la un mecanic, a facut aerisirea " la pedala " la fiecare roata in parte, pedala s a mai imbunatatit adica, cu motorul pornit prinde spre jumatea cursei si daca tin apasat, se duce usor inspre podea insa nu de tot.

 Asa trebuie sa faca ?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce lichid de frana ai pus?

Sper ca ai pus original.... conform specificatiilor vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu chiar.

ATE - SL 6

am inteles ca e mai bun decat ce au la reprezentanta.

( nu pot sa spun din pacate sursa )

la reprezentanta nu m-au lasat sa stau langa masina.

eu, in trecut, am avut ceva probleme cu reprezentantele de prin bucuresti 

si nu mai las masina pe mana lor fara ca eu sa pot asista la lucrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem ce parere au si colegii dar eu am un amic care a pus la un audi A6 un lichid oarecare si nu tinea frana -nu se intarea pedala. S-a rezolvat cu lichid original. O explicatie a fost ca e vorba de densitate. Sa cauti sa compari specificatiile intre ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu

am folosit cealalta masina.

maine ar trebui sa vina mecanicul care a facut aerisirea alaltaieri sa mearga si el cu masina la un test.

revin dupa cu test cu impresiile lui.

multumesc de intrebare.

n-am mai scris ptr ca nu aveam inca noutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil a folosit un lichid din flacon desigilat anterior si contaminat cu apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

ieri au fost facute verificarile la  sistemul de franare in cauza.

refacut aerisirea inca odata la toate rotile inclusiv ambreiaj ( pe principiul pedalei ).

a fost facuta aerisirea cu un flacon intreg de lichid de 250 ml.

rezultatul este ok.

frana ferma, pe toate rotile.

mi-a explicat nenea mecanicul ( amicul meu ) ca, chiar daca ai motorul poirnit si nu mai esti in miscare,

daca tii pedala de frana apasata dupa ce o calci, pedala se duce " la fund " ptr ca sistemul ABS nu mai detecteaza 

miscare si elibereaza valvele.

asta nu inseamna ca e defect ( sau trage aer pe undeva ) ci, asa lucreaza.

important este ca in mers cand activezi frana la pedala, aceasta sa fie ferma.

si acum este.

multumesc tuturor colegilor care si-au dat cu parerea.

se poate inchide sau dupa caz, lasa pentru eventuale alte discutii pe tema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutari. Cam cu aceeasi problema ma confrunt si eu (idem cascadoru) la masina din semnatura. Dupa schimbarea lichidului de frana cu ATE SL, constatat ca pedala de frana se duce la fund atunci cand o tin apasata si am motorul pornit. Se prea poate sa fie normal comportamentul, dar eu nu l-am sesizat pana acum la masina mea. Sau daca exista, cu siguranta era foarte lent parcursul pedalei, nu ca acum. Frana tine bine, am facut niste probe cu ea si se comporta normal, inclusiv ABS-ul. Totusi ma deranjeaza sa cada asa repede pedala de frana. Imi da un sentiment de nesiguranta. Schimbul de lichid s-a facut prin vacuum la fiecare roata si completare lichid in vas, iar ulterior si prin "metoda pedalei". Nu s-a  umblat la ambrej si nici la pompa ABS (via VAG).

Ce ma sfatuiti sa fac? Schimb din nou lichidul? Recomandati ceva anume? Sa cer si o aerisire a pompei ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai respectat tipul de lichid pentru mașină ta, nu e cazul sa mai schimbi lichidul. 

La mine a fost din aerisire.

Pompa de ABS se aorseaza doar la reprezentanta, cu VAS...Din câte știu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma duc luni sa mai faca o verificare. Preventiv am comandat si lichid OEM. Frana tine bine dar e un sentiment tare incomod sa stai cu piciorul pe frana la semafor si sa se duca pedala in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutatile, in caz ca cineva se mai loveste de aceasta problema. Initial am verificat si la o alta masina similara cu a mea ca sa elimin defectiunea comuna "Asa face toate!". Intr-adevar, si la cealalta masina pedala de frana se ducea in jos, dar cam de 3 ori mai incet si se oprea inainte de a ajunge la podea. Asa ca m-am dus cu masina in service, unde i-am rugat sa mai faca o noua aerisire. Nu am schimbat lichidul de frana si nu a fost aerisita pompa ABS. Dar dupa aerisire problema s-a rezolva, acum fiind normala. Se duce pedala in jos daca apas pe ea, dar mult mai lent si nu ating podeaua cu pedala de frana. 

Bafta tuturor si merci de opinii si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidele sunt incompressible,  dacă pedala se duce spre podea e din cauza aerului, cind se lucrează la frina e normal sa apara aer pe traseu. Lichidele proaste păstrează incompresibilitatea dar ataca elementele din cauciuc și corodeaza circuitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Trebuie sa schimb discurile si placutele de frana iar pentru cele din fata am gasit PR code in cartea service (1ZM) insa pentru cele pe spate, nu gasesc niciun cod care sa se potriveasca cu ce am eu in carte.

Majoritatea codurilor PR pe care le gasesc in magazinele online pentru punte spate sunt 2EA si 1KW.

Vin-ul meu: WVWZZZ3CZBE301713.

Ce discuri/placute trebuie sa pun pe masina? 

Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru raspuns,

imi poti spune si cum ti-ai dat seama? sau de unde stii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2EA sunt discuri ventilate si cu diametru de 310 mm, ceea ce nu e cazul la 2.0 TDI de 140 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Ma confrunt cu o problema si sper ca ma puteti ajuta cu o solutie. Placutele spate se uzeaza foarte repede  si se incalzesc jantele. Etrierii nu sunt blocati, dupa fiecare schimb de placute s-a facut calibrare. Passat b7.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu aceeasi problema. Se incalzesc foarte repede. Am pus placute TRW iar pe tester nu am nicio eroare. Testarile si blocare/deblocare motorase se executa fara probleme. Am si baterie noua 70Ah. Ceva sugestii?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi probrema am avut-o si eu cu placute ATE, acum am pus alta marca si, parca, nu se uzeaza atat de repede, dar tot se incalzesc jantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frig de numa-numa dupa 10km de mers sportiv si franat de 3 ori mai puternic. Se incing bine.

S-a intamplat  cu alt set de placute pe DN1 sa fumege roata stanga. (mers sportiv, depasiri, etc). Am insistat pe gresare, placute.

Banuiesc ca am mizerie pe pistoane dar nu e cazul sa umblu acum. Am dezactivat si frana de mana electrica.

Am mai observat ca in urma actionarii testului rotile se invart mai usor decat daca as fi folosit odata acionarea franei de mana.

Sa fie lichidul de frana? Nu e schimbat de 3 ani cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@albertinobuz

este vorba despre rotile de pe spate? cand ai schimbat placutele? la schimb ai folosit vag-comul pentru deschiderea pistoaneler pentru scoaterea placutelor vechi si apoi tot cu vag-comul calibrarea dupa montaj?

despre ce gresare vorbesti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da spate. Ca timp 2-3 luni, km...300-500km. Da am folosit vcds.

Gresare ghidajelor.- Sunt cele doua tije pe care insurubezi etrierul de corpul suportului.

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu update>

Am revenit la placutele vechi tocite: nu am avut prea mare succes. A mers mai bine dar din consum se vede ca nu am rezolvat. Deci banuiesc in continuare ca pistonasele sunt gripate> motorasul face cursa completa dar cand e vorba de pedala se blocheaza si nu elibereaza cum  trebuie discul. Am butucul incins mergand cu 80 la ora..

Cineva a zis ca sunt si discurile tocite pe excentric si atunci nu mai impinge pistonul dupa ce nu mai aplici presiune pe pedala de frana.

Intrebarea revine: cine impinge pistonul inapoi dupa ce iei piciorul dupa frana? discul? suruburile de ghidare? lipsa presiunii de la pedala?- Eu am si cutie automata.

 

Oricum o sa comand un set de reparatie etrier cu tot cu piston, schimb pistonasele si o iau de la capat. Daca nici asta nu rezolva schimb si discurile. O sa trec la DOT 5.1 pe toata instalatia cu ocazia rectificarilor..Singurul risc e sa nu prind bine garniturile si sa curga lichid dupa montaj. *(La Skoda s-a intamplat, tot pe spate, frana de mana, dar dupa a doua interventia nu a mai pierdut lichid pe la garnitura..

Iar daca nici asta nu rezolva cumpar ETRIER NOU si gata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

LE: Am schimbat lichid, garnituri, pistonase(cele vechi nu erau cu rugina)- se simte o imbunatatire dar tot incinge discul. rotile fata raman reci in anumite conditii in care spatele cam frige. Nu am avut erori pe frana electronica sau ABS si nu an nici acum.

Lichid am pus DOT5.1 trw. placutele sunt TRW. Sa ma apuc de schimbat discurile??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!