Jump to content

Injectoare 2.0 TDI CR


Dolfin
 Share

Postare recomandată

Pompa de injectie poate baga cit vrea ea,nu conteaza,decit daca nu scoate presiunea minima necesara,daca da mai mult,o scoate pe retur,restul este controlat de calculatorul de bord.La cum arata injectoarele pe exterior,cu toate ca pare o chestiune fara prea mare importanta,eu consider ca totusi din ele ai consumul mare.Injectoarele piezo electrice,ca ale tale,sint foarte delicate in sensul asta,si banuiesc ca cine ti le-a probat,a facut testul de cantitate dar nu si de calitate,adica a vazut ca iti injecteaza X ml pe minut,dar nu a luat in seama si daca jetul care iese pe orificiile duzei este corect atomizat,sa nu il faca  pipi,scuze de expresie,adica sa dea si picaturi,nu numai combustibil sub forma de gaz.

In plus,pe circuitul de retur al injectoarelor,trebuie sa ai o valva antiretur de 10 bar,sau cum o numiti voi ca nu stiu termenul in RO.Daca valva se deschide inainte,scade presiunea din injectoare,si cu cit presiunea este mai mica,cu atit pulverizarea este mai aproape de lichid decit de gaz,asta inseamna ca arderea nu va fi completa in cilindri,si logic,cu aceeasi cantitate de combustibil,vei face mai putini km.

Singura chestie pe care nu o inteleg,fumul albastrui....nu il pot relationa cu consumul de combustibil,poate e alb-albastrui,si asta inseamna altceva.

Daca ai un manometru de orice tip pe care il poti atasa pe furtunul de retur al injectoarelor,cu scala de 10...15bar,nu conteaza ca este pentru aer,sau altceva,merge si cu combustibil,masoara presiunea de retur a injectoarelor.Cu 8 bar,trebuie sa mearga bine,cu 10 bar e ok,alte valori in afara celor doua inseamna probleme de injector.

Foloseste telefonul si mareste cit poti de mult ca sa vezi muchiile orificiilor duzei injectoarelor.Daca sint rotunjite,in loc de drepte,ai probleme cu atomizarea motorinei la iesirea din injector.

Pe moment nu imi trece nimic altceva prin minte,e posibil sa nu ai probleme de injectie,dar in pozele tale apare o cantitate de injectie mare de 6,9ml/stroke daca am vazut bine,si este mare.trebuie sa fie intre 0,4....5,8 ml/stroke

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

O  sa incerc sa fac rost de alta coloana de retur ptr injectoare cu tot cu supapa(regulator). Poate o fi asta defecta si de aici problema. Sincer acum am cautat pe net si am vazut ca este o supapa regulator. Incerc si varianta asta.

Indiferent de starea lor exterioara, injectoarele au fost probate pe banc Bosch, si stiam ca pe masina donatoare au lucrat ok, aveau duza curata si nu aveau depuneri fata de cele demontate care prezentau urme de zgura in dreptul fiecarui orificiu(foto), si plus de asta erau la fel exterior, foarte ruginite.

Referitor la cantitatea injectata am intalnit si cu 7.5mg/stk si cu 5.2mg/stk ca am pus testeru si pe alte masini ptr comparatii. Prima data cand am pornit masina aveau cantitate injectata 5.5mg/stk, dar unul din ele batea, tacanea in relanti si in mers si avea valoare mare, dupa ce le-am scris in calculator si-au modificat valoarea si cantitea injectata.Screenshot_20230105_163436_Gallery.thumb.jpg.7e76c45a9ca341cc85cde8d1fefaed4d.jpg A mea sta undeva la 6.6 cu oscilatii rare care ajung pana in 6.9mg/stkScreenshot_20230105_153848_Gallery.thumb.jpg.41e0637b7a649ede2e394a3f38d4e743.jpg Screenshot_20230105_154341_Gallery.thumb.jpg.74d96783209e0fd0c66beb2a75dd42a5.jpg

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum arata duzele,pariez ca ai probleme cu injectoarele.

Ok,uite,in program zice asa,o sa pun doua poza dupa text,la relanti,injectorul tau trebuie sa injecteze intre 0,4 si 5,8 ml/min la o presiune de 250 bar cu un impuls de 525 microsecunde.

Valoarea nominala,adica cea mai aproape de perfectiune ca sa o numim asa,zice ca trebuie sa fie de 3,1 ml in conditiile mai sus enumerate.Acuma, daca compari cu rezultatul iesit la diagnoza pe alte masini,care ,,merg bine" ce sa zic,alegerea este a ta,dar daca urmam sfaturile fabricantului,poate iese cum trebuie.

20230105_181547.jpg

20230105_181604.jpg

 

si asa arata o duza spalata cu ultrasunete...

 

duza.jpg

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89
6 hours ago, vp44 said:

La cum arata duzele,pariez ca ai probleme cu injectoarele.

Pai e poza e la injectoarele vechi, care sunt demontate, au fost pe masina. Cele care sunt pe masina aveau duza curata Screenshot_20230105_154341_Gallery.thumb.jpg.43485f888755e581aeb7e11fa57c9d06.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,am inteles.Revenind la subiect,stiu ca este destul de scump,dar parerea mea este sa repari injectoarele,nu stiu insa daca vei gasi piese pentru ele,poate doar la chinezi,si alea nu prezinta garantie,si asa in trecere,schimba si motorina din rezervor,cu alta marca,fa o proba,cea veche o pastrezi si o folosesti in timp.

Nu imi place sa ma repet,dar o fac foarte des,eu doar imi dau opinia,posibil sa ai alt fel de probleme cu masina,care afecteaza in egala masura injectia,si din acest motiv sa cheltui o gramada de bani,iar la final sa descoperi ca de fapt era vorba despre un furtun fisurat.Nu este totuna,sa ai masina in fata ta,cu reparatul prin intermediul internetului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vp44 recomand sa treaca pe motorina Omv, curata sistemul de injectie.

Mergeam cu masina de servici ford focus2 1,6tdci si se oprea motorul la semafor, cand vroia ea.

Am mai patit tot asa cu vw sharan 1,9tdi asz 131cp , tot masina de la serviciu.Aia mergea si intrerupt,era lenesa cu Rompetrol. Nu stiu ce le-a facut motorina asta Omv dar masinile si-au revenit amandoua si nu se mai opreste motoru,nu mai au probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat regulatorul de rampa, acelasi mers, acelasi "defect"....nimic deosebit 

Urmeaza furtunul de retur de la injectoare care are regulator de presiune retur.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regulatorul de presiune dupa retur este ok daca mentine intre 8..10 bar,dar daca ai un manometru de presiune de orice tip,scala de vreo 15..20 bar,poti sa-l bagi in circuit si sa masori direct,faci o improvizatie ceva doar pentru cit faci masuratori,apoi scoti manometrul.

Pentru presiune mai mare de 10 bar,poti avea 1 injector defect,sau mai multe,iar sub 8 bar,ai probleme cu toate injectoarele,(exclus pompa,rampa,etc)

Scuza-ma ca insist,eu cred ca in realitate ai probleme cu injectoarele,pentru fumul ala de care vorbesti,nu injecteaza corect si ramine combustibil sub forma lichida in cilindri,nefiind bine pulverizat,sub forma de gaz.

Oscilatiile de presiune din rampa,daca nu sint deosebit de variate,adica de peste 50bar minim,nu sint atit de importante,nici pe bancul de probe nu avem presiune perfect constanta,oscileaza cu variatii de 30...60 bar pe manometru digital,si uneori ajunge la 100 bar pe manometru analogic.Matematic vorbind,la fiecare 100 bar de diferenta de presiune,cantitatea de injectie creste sau scade aproximativ 1 ml/min la 1600 bar pe testul de maxima(4000 RPM pe masina) iar la testele de relanti si preinjectie nu ajunge la 0,3ml/min.

Daca regulatorul de pe rampa ar fi defect,eu gindesc ca la relanti,cu o cantitate sub cea recomandata,ar trebui sa iasa pe esapament fum alb,si sa bata injectoarele,in schimb,daca presiunea din rampa ar creste peste valoarea recomandata(mai rar intilnit) atunci nu ar oscila si nici nu ar afecta cantitatea injectata,pentru ca asta depinde mai mult de impulsul electric decit de presiune(exceptie cind este mult sub parametri)

Un regulator de presiune de obicei,cind este murdar,nu lasa sa treaca suficient combustibil spre retur,si automat creste presiunea in rampa.In cazul in care este blocat,pe deschis,semi deschis,pe traseu,masina nu porneste,sau dupa caz,presiunea variaza fara control.

In cea mai mare parte din cazuri,un regulator de presiune este in modul normal deschis-lasa toata presiunea(la 0,4...0,6v care-i da la start masina,asigura intre 50...100bar) sa iasa pe retur.Cind dai la cheie,si motorul invirte,tensiunea pe regulatorul de presiune creste la minim 0,9v( PWM)care corespunde la o presiune de aproximativ 250 bar.La accelerare,regulatorul incepe sa se inchida,micsorind cantitatea de combustibil care iese pe retur,si  in felul acesta se mareste presiunea in rampa(sau in pompa de injectie).

La fiecare 0,1v de diferenta,presiunea creste sau scade aproximativ 47...50bar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...e ok cantitatea injectata la un cffb? mi se pare cam mare...masina are 0.8l la relanti

stiu ca poate sa fie din cauza injectorului 03L130277j sau distributia e pusa rau

 

20230119_174845.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura la inj cilindru 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Injectorul la care se face referire,numar de referinta 0445110369 echivalent cu 0445110647 si 03L130277J trebuie sa injecteze la relanti,presiune 300 bar,puls electric 560 microsecunde,intre 2,5ml si 7,1 ml iar ca valoare considerata nominala,ideala,4,8 ml.

Nu stiu daca ai in dotare o cheie octogonala de 14,5 parca,ca sa poti desface duza si sa o speli-verifici macar vizual.In partea superioara unde este solenoidul este mai complicat cu acest injector,nu recomand sa umbli,cu toate ca banuiesc ca acolo ar avea o problema injectorul tau.

0445110369-647.jpg

Modificat de vp44
foto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de ajutor

deci cantitatea injectata tre sa fie in jur de 5mg.

masina porneste si merge fara intreruperi sau batai, doar ca din cand in cand creste turatia la relanti la 1000 de ture, bateria are peste 12v...crezi ca turatia la 1000 poate fi de la injector?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil,doar posibil,nu am de unde sa fiu sigur,sa curga duza,si din cauza asta sa se accelereze masina singura,dupa momentul evacuarii,nu ar trebui sa mai existe combustibil in cilindru ca sa nu faca autoaprindere.Nu lasa mult timp asa ca poate sa topeasca pistonul daca am dreptate.

Scoate injectorul din motor,monteaza-l cu duza la vedere afara,porneste motorul,si vezi daca intrerupe injectia in vreun moment,sau pica continuu.Orice picatura de combustibil care iese din duza,cit de mica ar fi ea,in afara momentului injectiei principale,(si preinjectiei)este un defect,injectorul pica(curge) aici spunem ca pisha.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,am vazut deja pistoane topite din cauza injectorului...ai idee daca se pot reconditiona?ce se strica la ele duza?

deocamdata urmarim evolutia injectorului in cauza...o sa cumparam unul cu Q eventual

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca in RO se pot reconditiona,banuiesc ca da,este vorba despre marca Bosch,dar fiind injectoare foarte rare,din punct de vedere constructiv,poate ca nu le repara decit in casa oficiala Bosch.

Eu ca pompangiu,recomand mereu inlocuirea duzei cu una noua,fara exceptii.

Indiferent de problema unui injector,duza trebuie schimbata din considerente practice,este cea mai solicitata piesa din injector,lucreaza la presiuni de 1600 bar,temperaturi foarte inalte,si este prima la care ajunge mizeria,pilitura,etc.

Am observat ca in RO pompangii dedicati,anunta ce injectoare repara,si nu stiu daca este din cauza ca vor pe pagina anunturi cu cuvintele cheie,bosch,denso,etc,etc,sau pentru ca de fapt repara numai anumite tipuri.

Se presupune ca daca stii cum functioneaza un injector,le repari pe toate,cu exceptia celor pentru care nu ai datele in bancul de probe,sau acele injectoare care presupun o investitie foarte mare,si o cerere insuficienta cum sint cazul injectoarelor pompa,care au nevoie de cambox si program pentru bancul de probe,si nici nu prea se monteaza in multe motoare.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara, va deranjez cu o intrebare la o situatie, la un VW Golf 2017 2.0 tdi , km 190000, dimineata la temperaturi sub 7 grade , masina prezinta o intrerupere cu scadere a turometrului pentru o perioada de cateva minute, in functie de temperatura de afara ,intreruperi mai puterenice si o perioada mai lunga sau doar putin sesizabile daca este mai cald.

Am atasat poza cu valorile injectoarelor la rece ,unde masina sta putin turata ( unde injectorul 3 are valorea mare cu minus) , dupa cateva minute in urma opririi si repornirii, cu turatia normala creste valoarea la injectorul 4 intre 0.70 si 1 ( am atasat poza cu valorile).  Necesita o schimbarea a unuia dintre ele sau posibil sa fie o problema in alta  parte?

Am atasat  si un log in mers cu valorile acestora.

va multumesc1247844212_WhatsAppImage2023-01-23at18_34_39.thumb.jpeg.22d956faee4d04074712ce72abc3fd9b.jpeg2024906064_WhatsAppImage2023-01-23at18_35_31.thumb.jpeg.1b056818f21272a051b8d3ecee0acec3.jpeg

 

LOG-01-IDE00025_&4 (1).CSV

Modificat de tur...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,eu nu cred ca ai probleme cu injectoarele,simplul fapt ca turatia nu este constanta ma face sa cred ca ai probleme in alta parte,senzorul de la vilbrochen,sau altceva.Corectiile care ti le face pe injectoare,si vad ca ai doua care par sa mearga mai slab,depind si de alti factori,dar nu trebuia sa ai intreruperi si scaderea turometrului.

Banuiesc ca ai CP4 pe masina,la anul ala de fabricatie,poate e la inceput de sfirsit,

.

Nu stiu,sint dupa 12 ore de stres,poate gresesc incercind sa dau o informatie,dar asa la prima vedere daca intrerupea din cauza injectoarelor,trebuia sa ai corectii la +3 sau -3 minim,si dupa umila mea parere,injectoarele tale par in parametrii normali,tinind cont si de testul facut de tine la o temperatura a motorului mai mica decit cea recomandata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns, o sa incerc sa il schimb , cred ca este necesar ridicarea masinii pe elevator, o sa incerc si o schimbare de bujii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o intrebare, sunt normale aceste abateri ale senzorilor de temperatura , colant si oil temperature 2 ?  Masina are facut si update ul de soft in germania.

MultumescIMG_20230127_164055.thumb.jpg.605dd99366a45d3e9efbac2a986f844c.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua, observ ca de ceva timp motorul vibreaza la relanti. Am cerut cateva pareri si acestea au fost impartite, dar majoritatea au sugerat ca ar fi tampoanele motorului. Am schimbat tamponul dinspre cutia DSG, care era clar uzat, si din ce spunea mecanicul, se uzeaza cel mai frecvent. Celelalte doua tampoane par a fi ok, din spusele lui. DAR, vibratia tot a ramas, si observ ca motorul tremura efectiv. Am facut un test VCDS, fara erori...dar s-a uitat putin si la injectoare, in timp real, si a observat o anomalie, mai exact. Pe cilindrul 1 erau valori mai mari ca pe celelalte, iar dupa cateva secunde, au inceput aceste valori sa creasca si pe cilindrul 2 si 3. Mentionez ca acum cateva luni, am schimbat saibele de foc si garniturile la injectoare, la cererea mea, nu fiindca aveam vreo problema. Aveti idee ce poate fi ? Mecanicul zicea ca ar trebui verificate undeva toate injectoarele, si pompa de injectie, sa nu cumva sa fie span in ea. Mi-e greu sa cred ca se pot strica 3 injectoare in acelasi timp.... VA rog sa ma ajutati cu un sfat daca puteti. Daca doreste cineva am si video, dar nu il pot insera aici din cate vad :) 

Asta e link-ul cu video, sper sa nu se supere adminii, dar nu am stiut sa le atasez altfel :)  https://drive.google.com/drive/folders/1j5knyN5aMIGxSo0ViQmmoSZCKFo8wa6U?usp=share_link  

792607545_WhatsAppImage2023-02-19at09_06_06.thumb.jpeg.8abf460943e020626c7f7fefa32da4a6.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a închis acest topic
  • 1 month later...

Salutare. Am o nedumerire legate de valorile injectoarelor. Urmarindu-le la un moment dat, am observat ca cel de pe cilindrul 2 ajungea la 1.2x, aproape de 1.3, cu motorina standard Petrom. Am zis sa schimb si sa incerc altceva, asa ca am incercat cu cea premium de la Rompetrol, si valoarea a mai scazut.

 

In poza atasata, motorul era cald, atat apa cat si uleiul, insa dupa ce am oprit si am repornit masina, corectia a ajuns la 1.3. E normal un comportament de genul? Masina e un 2.0 CRLB cu 257k km reali. De tras trage bine, consuma ok..singurul lucru sesizabil e o trepidatie la relanti cand motorul nu e la temperatura de functionare, dar nu e nici rece si parca un sunet undeva in plaja 1600-1900rpm, in accelerare. Ar trebui sa ma ingrijorez sau nu? De altfel aceste injectoare se pot reconditiona?

Multumesc frumos. 

image.png.6b95ff84fe075528ef1e956c05ca4fb3.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si eu sunt patit cu chestia asta, si cu valorile, si cu trepidatia. Problema e in felul urmator : am dat jos injectoarele si le-am verificat pe banc....totul perfect, mi-a spus inginerul ca sunt normale valorile. Totul functioneaza perfect, nu exista erori pe vcds sau odis. Cat despre vibratie....ABSOLUT nimeni nu stie de la ce e. Eu sunt maniac as putea spune cu privire la masina, la modul ca schimb pe loc orice mi se pare ciudat, chiar daca nu e neaparat nevoie. Inca nu am reusit sa dau de cap vibratiei. ( am schimbat volant, 3 tampoane motor, verificat injectoare, schimbat saibe de foc si garnituri injectoare, verificat cutie dsg dq250 ) . 

 

 

 

 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motiv al vibratiilor fara motiv ar putea fi de natura electrica din cauza punctelor de masa de la caroserie (actuatoare electrice care influenteaza valorile citite de senzori prin punctele de masa). E o operatiune usoara care se poate face fara costuri. Se scoate borna de minus de la baterie si se curata punctele de masa si papucii electrici de la baza stalpilor A, atat pe stanga cat si dreapta dreapta (sunt cate 2 sau 3 suruburi cu mai multe fire si papuci). Aici sunt de obicei si firele de masa ale ECU. Se restrang papucii pe fire chiar daca arata perfect. Se da cu spray de contacte electrice pe suruburi si papuci si se restrang suruburile.

Daca vibratiile nu dispar inseamna ca nu sunt de natura electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza sa fac si asta , daca nu se rezolva, ma spanzur :))))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

  Tocmai am Cumpărat un Sharan din 2012 , 2.0 HP. La o zi doar S-a oprit masina in drum. Când am verificat, injectoarele 1 si 2 era desfăcute.

 

 L-am dus la service si au zis ca trebuie schimbate împreuna cu filtrul de diesel. Le-au schimbat noi si masina tot nu pornește. Acum au zis ca si 3 si 4 trebuie schimbate. Sincer nu mai cred. Este posibil sa fie toate 4 stricate im aceleași timp? 
  
  Dacă da, din ce cauza? Au verificat pompa si este in regula. Oare ce sa fac mai departe? Sa le schimb, credeți ca este posibil sa fie ele?

  Mulțumesc anticipat de răspuns! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!