Jump to content

Probleme servo


shkoda
 Share

Postare recomandată

aprox 30 de secunde masina a mers fara baterie timp in care am dat-o pe cea imprumutata jos si am montat-o p cea veche(care era descarcata)

schimbul asta de bat a avut loc acu cateva luni ,iar alternatorul se comporta absolut la fel din prima zi a masinii si pan acu ... deci asa a venit masina din fabrica ...

k sa fie lucrurile lamurite

Modificat de dogaruflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dogaruflorin

    17

  • edy2007

    8

  • clau_lcf

    6

  • xxnelu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai fost in service sa verifici instalatia electrica sa nu ai probleme adica: verificat alternator ,conexiuni, sa nu ai cabluri cu tensiune sa dea la masa adica mantaua de plastic roasa si sa dea la caroserie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca nu am mai raspuns dar am fost un pic plecat din oras.miine ma duc din nou la service si o sa va zic ce si cum.am fost la brady si am pus vas-ul pe masina aproximativ 2 ore de testari si baiatul de acolo mi-a zis ca nu are nimic masina dar tot nu mi se pare ok pentru ca la fel imi fluctueaza luminile la relanti chiar daca misc sau nu volanul.parerea mea personala este ca defectul e ori de la alternator(punte de diode,regulator tensiune)sau de la o piesa electronica (posibil un releu de le calculatorul de lumini al masinii).Oricum nu se stocheaza nici o eroare in memorie si nu poate fi descoperit defectul cu vas-ul.cred ce trebuie masurate mai multe componente.Ma duc la service stau linga ei si ii pun sa masoare.tensiunea masurata la service (cu consumatori )arata 13,9-14,01 dar varia tot timpul fara a se stabiliza in vreun fel iar caderile de tensiune se observau in faruri si in lumina de la plafoniera.Citat service:,,asa fac astea de 1.6 mai bine va luati 19tdi".refuz sa cred ca toate fac.Sarbatori fericite la toti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Foarte tare frate" :lol: atat concluzia cat si sfatul.

S-au verificat contactele la bornele alternatorului/bateriei? S-a verificat alternatorul (diode/infasurari/regulator/etc.)?

Turatia era constanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai de aceea ma duc la alt service ca nu au verificat altceva decit cu laptopul si din cite stiu si eu unele chestii nu apar la o scanare cu vas-ul.nu au masurat altceva.va zic miine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu vad ca ai tot 1.6 . as fi avut o rugaminte daca se poate ...sa verifici si la a ta cu aparatul de masura daca tensiunea la relanti este stabila sau daca variaza cu vro zecime de volt ...pt ca la fel ca si in cazul meu ,edy are cam aceleasi variatii de 0,2...0,3 v ( la mine chiar si 0.5)

am mai verificat in service acu vro juma de an tot un 1.6 si avea cam aceeasi variatie ...

Pe vas nu a dat nici o eroare nici la mine

Si ce-am mai observat ...cand pornesc motoru la rece tensiunea sta fixa la 14,4 ,aprox 1 minut dupa care incepe sa "danseze"

in cazul meu alternatorul este valeo , iar pe un diesel la care aceasta prbl nu se manifesta altenatorul era bosch ...sa fie oare asta cauza ...?! :icon_thumright:

Modificat de dogaruflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la service la avia pantelimon,mi-au masurat tensiunea data de alternator la bornele bateriei si variaza intre 13,9 si 14,1 tot timpul.mi-au masurat tot ce s-a putut masura si mi-au dat o fisa in care zice ca masina e ok la inst.electrica.la intrebarea mea de ce face asa mi-au raspuns ca au constatat ca bateria trebuie pusa pe redresor si asta e cauza ca e descarcata.bineinteles ca nu cred ca asta e cauza dar nu stiu ce sa mai masor si de unde ar putea fi problema.bateria mea este varta de 44 ah si e 2005 a masinii.nu am observat ce model de alternator am dar o sa ma uit.cert e ca la test nu a dat nici o eroare.daca nu gasesc o las asa.am mai obs.la a mea ca atunci cind fluctueaza mai tare luminile da si niste intreruperi la relanti.mai greu sesizabile dar sunt.daca mai stii ceva o rezolvare da-mi si mie de stire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) exact asa face si la mine ,da niste mici socuri la relanti ...probabil greseala de proiectare a seriei de 1,6 pt k majoritatea vad ca fac asa ...

Ce e mai ciudat atunci cand turezi motorul mai tare creste viteza de fluctuatie dar tot odata parca se mai diminueaza putin intensitatea si nu mai este chiar asa vizibil....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci eu o las asa ca in rest merge super bine nici o alta problema.o sa mai incerc totusi la un prieten de al meu sa ii pun un alt alternator de pe alta skoda sa vad daca face tot asa si atunci o sa ma conving daca e sau nu alternatorul.te tin la curent.La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar apropo de marca alternatorului al meu este bosch de 140 amperi.nu cred ca marca conteaza.alta e problema dar momentan nu stiu.studiem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema cu luminile care palpaie o am si eu pe o octavia 2 1.9 tdi. Insa la mine se manifesta doar cand pornesc ventilatorul de la clima si atunci palpaie , dar foarte usor, luminile de pozitie, plafoniera si a luminile la bord. Am vorbit cu electricianul de la reprezentanta skoda din Craiova si a zis ca e normal. :icon_thumright: Trepidatii la relanti ale motorului nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.6 sunt mici neregularitati in mersul motorului si probabil d-aia si apar si fluctuatii usoare la lumina .dar la diesel chiar n-am intalnit asemenea problema cu luminile.

pt asa problema neinsemnata cei din service zic k asa e normal, k sa scape . pan nu crapa vor zice k "asa tre sa mearga"

parerea mea e k motorasul de la aeroterma are una din spire in scurt si d-asta apare fluctuatia d tens atunci cand pornesti clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca si la 1.9 tdi face la fel , dar doar intr- o anume situatie:la pornire la rece (intelegand prin rece , ger de crapa pietrele!) si atunci cand se regleaza dezaburirea parbrizului pe maxim. Situatie in care intra in functiune caloriferul electric suplimentar (PTC Heater). Acest fenomen se datoreaza insa calculatorului de retea electrica(bordentz) , care cauta sa impace si capra si varza - sa incarce si bateria repede si sa si asigure necesarul de consum al masinii. Acest lucru este o functie normala si nu poate fi considerat un defect . Cam la 5 min . dupa pornirea motorului Tdi ,acest fenomen dispare .

Dar diferentele de sistem electric intre Tdi si 1.6 sunt mai multe : 66Ah vs 45Ah la 1.6, alternator de 120 Amps vs 80 Amps la 1.6 .

Inca ceva :alternatorul de Octavie 2 face parte din noua generatie de alternatoare cu relee regulatoare "inteligente".Practic, curentul in circuitul de excitatie este comandat de releu dar cum : bordnetz-ul trimite un semnal modulat catre acest releu(PWM ) , latimea semnalului dand o informatie releului despre gradul de solicitare al retelei electrice a masinii.Releul citeste acest semnal si il interpreteaza , generand curent in excitatie in concordanta cu acest semnal. Spre deosebire de vechile alternatoare unde exista borna simpla DF pentru excitatie , la aceste alternatoare aceasta borna a disparut , ea fiind inlocuita cu aceasta noua functie . Vezi ca mai sunt unii destepti prin service-uri care masoara la O2 tensiunea pe "borna de excitatie ". Acolo nu e decat semnal , si iti trebuie osciloscop pentru a-l masura .Daca pui voltmetru poti cel mult sa vezi tensiunea medie a semnalului .

La problema ta este foarte greu sa se puna un diagnostic . Eu imi aduc aminte ca atunci cand lucram pe la Avia , am avut vreo 2 cazuri de asemenea fenomene .Pentru rezolvarea lor a trebuit sa demontam aproape toata instalatia electrica de pe motor .Dar in acele cazuri clientii au reclamat ca li se si descarca bateria foarte repede .

Daca tu ai spus ca ai decuplat bateria cu motorul functionand , este posibil ca sa se fi distrus releul regulator de tensiune .

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM zis clar pe undeva mai sus k masina facea asa de cand avea 0 km(din prima zi)

*eu am dat borna jos cu motorul pornit dupa vro 8 luni. Deci nu este din cauza mea

Poti sa detaliezi putin ce a fost de vina la ceilalti clienti (pt k dupa nici un an mi s-a bulit si mie bateria)

Modificat de dogaruflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul regulator de tensiune . Dar cum la O2 releul nu vine piesa separata , se inlocuieste tot alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erau cumva valeo sau bosch cele cu probleme ?

al meu este valeo din ce tin minte ...si nu prea am incredere in ei sincer :beerchug: (nu k in bosch as avea mai multa incredere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu am schimbat regulatorul de tensiune si am observat ca nu mai palpaie atat de tare luminile insa problema nu cred ca este de la alternator. spune-mi si mie te rog unde este localizat calculatorul Bornetz la O2. si apropo, am gasit piesa de schimb, doar regulatorul la 120 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Salutare,

Deschid un topic nou deoarece nu am gasit unul dedicat problemelor cu servo de la Octavia 2.

Masina in cauza: Octavia 2, 1.9 BXE din 2007.

Am fost ieri sa schimb la ea rulment fata dreapta, capete de bara si bieletele de directie atat pe stanga cat si pe dreapta. A fost o problema la capul de bara pe dreapta (avea adancimea gaurii mai mica decat la cel original) dar s-a rezolvat prin taierea unui centimetru din bieleta pentru ca altfel nu se putea face geometria. Dupa montaj, am dat-o jos de pe elevator si am plecat cu ea sa ii fac geometria (tot in curtea service-ului, la aprox 20 de metri). Cand sa intru, mi-a aparut pe bord semnul de la servo cu rosu si nu mai functiona deloc servodirectia. Mi-au facut geometria iar apoi s-au chinuit sa vada care e problema cu servo-ul.

Pe tester a aparut:

00573 - Steering Torque Sensor (G269)
            008 - Implausible Signal
00573 - Steering Torque Sensor (G269)
            008 - Implausible Signal

Au verificat sigurantele atat la panoul de sigurante de langa usa cat si langa baterie, toate erau ok.

Fiindca urma sa inchida, mi-au zis sa revin luni cu ea. Acasa, am verificat din nou cu VCDS-ul, am sters eroarea, a aparut dupa ce am luat contactul si l-am pus iar. Am rotit de volan maxim stanga, maxim dreapta, mers cu ~20km/h dar tot degeaba. Din pacate nu am rezolvat nimic.

Seara, aveam nevoie sa plec cu masina. Am pornit-oa si eroarea disparuse de pe bord, servodirectia mergea, totul era ok. Am mers ok cativa kilometri. Azi dimineata am plecat iar cu ea. Dupa cativa kilometri mi-a aparut pe drum iar eroarea si iar am ramas fara servo.

Am tot citit pe forumuri prin afara si la unii a aparut eroarea dupa ce au schimbat cauciucurile cu unele de dimensiuni mai mari, altii s-au trezit cu eroarea din senin si au avut nevoie sa schimbe caseta cu totul, senzorul fiind la motorasul din caseta.

Ce ma sfatuiti sa fac? Mi-e greu sa cred ca s-a stricat de tot din moment ce ieri seara si azi dimineata a mers.

Scuzati pentru "povestea" lunga :)

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firele si apoi continui cu altele.

00573 - Steering Torque Sensor (G269)

00573 - Steering Torque Sensor (G269): Implausible Signal

Possible Symptoms

Steering Assist not working

Possible Causes

Steering Assist Power Supply (Terminal 15) faulty

Wiring/Connectors from/to Steering Torque Sensor (G269) faulty

Steering Torque Sensor (G269) faulty

Possible Solutions

Check Steering Assist Power Supply (Terminal 15)

Check Fuse(s)

Check Wiring/Connectors from/to Steering Torque Sensor (G269)

Check Steering Torque Sensor (G269)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicureddogsflo

Am fost azi la service si au verificat firele, s-a dat si cu spray de contacte pe mufele casetei dar degeaba. Un alt tip de acolo mi-a spus ca a incercat sa repare o caseta cu problema asta si nu a reusit. Concluzie: alta caseta :(

Cum pot afla codul casetei fara sa dau jos chestia aia metalica (suport sau ce e) de sub ea?

Modificat de a.stefan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare !

Se poate monta  caseta de directie de pe Octavia 2 din 2005 motor 1.9 tdi  pe  Octavia 2 Facelift din 2009 1.9 tdi ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, FL nu mai are senzorul necesar casetei la volan, e direct in caseta. iar caseta de 2005 nu are senzorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare colegi! 

Am o octavia Scout 2012, ex volan drepta.  Toate bune și frumoase , dar nu stiu ce caseta sa cumpăr. Știu ca  generația a 3-a, dar cam atât. 

Codul fostei casete este 1K2 423 051 CR, iar codul de pe motoras este 1k0 909 144N

Știți ce cod (caseta) compatibil/ă ar trebuii sa cumpăr? Vreau sa evit  varianta "dă caseta, ia caseta, plăti pe curier, timp pierdut, etc)" 

Mulțumesc! 

IMG_20210311_092543_copy_1094x1459.jpg

Screenshot_20210313_004014_com.android.gallery3d.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!