Jump to content

Probleme servo


shkoda
 Share

Postare recomandată

saal .am si eu o problema cu o2 1,6mpi. servo merge mai greu decat la celelalte o2 atat pe loc, cat si atunci cand virez la 180 grade in timpu mersului ,iar la viteze mari se intareste fff tare (mai mult decat e normal ).am citit pe acest link dar despre o fabia era vb: http://vwforum.ro/index.php?showto...amp;hl=directie . am de asemenea prbl si cu luminile din bord si plafoniera care se vad palpaind in special noaptea. :vaidecapulmeu: .directia la o2 este electro-mecanica iar la fabia unii zic k e electro-hidraulica, dar pe skoda.ro zice k e tot electro-mecanica ... :ceuameni: . e posibil sa fie tot acel senzor de viteza unghiulara k si la fabii ?

Salut! In primul rand, ar fi bine sa treci in profil locatia (sa stim si noi de unde esti). Pt. problema ta, ar fi de vazut cat de mare este diferenta, comparativ cu alte masini similare. O scanare pt. a se vedea daca are stocata vreo eroare si eventual se poate incerca schimbarea "sensibilitatii" servodirectiei.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dogaruflorin

    17

  • edy2007

    8

  • clau_lcf

    6

  • xxnelu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai degraba zic eu ca ai o problema cu alternatorul.. daca iti si palpaie alte chestii. Foloseste un volmetru si vezi pe bornele de la baterie cu motorul pornit ce tensiune ai ( ar trebui sa ai peste 14V ).. altfel alternatorul mai are un regulator de tensiune, poate doar ala e busit ( am avut astfel de situatie la un audi 80 cu palpait lumini )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca luminile palpaie atunci cand lucreaza directia e posibil ca periile motorului de servo sa puna in scurt instalatia. oricum, e de dus peste ei clar.

luminile palpaie la relanti si este vizibil cel mai tare seara ,iar cand rotesc de servo pe loc scad in intensitate ceva mai mult decat la o alta o2 cu care-am facut comparatie ....la cealalta mergea servo clar mai usor . ps :am fost peste ei ..si au zis k merge aprox normal da ramane sa studiem in continuare problema :frigbaitata:

Mai degraba zic eu ca ai o problema cu alternatorul.. daca iti si palpaie alte chestii. Foloseste un volmetru si vezi pe bornele de la baterie cu motorul pornit ce tensiune ai ( ar trebui sa ai peste 14V ).. altfel alternatorul mai are un regulator de tensiune, poate doar ala e busit ( am avut astfel de situatie la un audi 80 cu palpait lumini )

de masurat am masurat si eu inainte si ei la service si arata cam 14.43v cu dar da scurte oscilatii intre 13,7 si 14,56 moment in care se si vad luminile licarind iar cand rotesc de servo scade si pan la 12,5....(m-am gandit si eu la acea punte k e posibil sa fie dusa ....dar asa a facut de cand avea 0km masina )

Modificat de dogaruflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! In primul rand, ar fi bine sa treci in profil locatia (sa stim si noi de unde esti). Pt. problema ta, ar fi de vazut cat de mare este diferenta, comparativ cu alte masini similare. O scanare pt. a se vedea daca are stocata vreo eroare si eventual se poate incerca schimbarea "sensibilitatii" servodirectiei.

sunt din ploiesti din nefericire (dar merg destul de des in buc ) e ceva diferenta la servo fata de cealalta cu care am comparat (cam 30% mai greu ,pe loc cat si in mers) si au pus VAS-u pe ea si n-a dat absolut nimic ,iar VAS-ul care cik e pt skoda nu poate sa faca aceasta modificare a sensibilitatii...doar la fabrica s-ar putea face :frigbaitata:

ma gandesc k prea tare seamana cu ce zice bogMW aci :link

Modificat de dogaruflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglarea/modificarea sensibilitatii se poate face cu vag-com dar, plaja este destul de mica; de aceea intrebam care ar fi diferenta intre a ta si alta. Oricum, din ce ai descris mai sus (legat de variatiile de tensiune) nu se mai pune problema reglajului; este clar ca are "buba" :)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglarea/modificarea sensibilitatii se poate face cu vag-com dar, plaja este destul de mica; de aceea intrebam care ar fi diferenta intre a ta si alta. Oricum, din ce ai descris mai sus (legat de variatiile de tensiune) nu se mai pune problema reglajului; este clar ca are "buba" :)

eu am facut comparatie cu una pe motorina ..dar peste cateva zile o sa testez si una pe benzina la fel k a mea (tre sa le soseasca la dealeru din ploiesti)

Prin buc cam pe unde as gasi un service dotat cu vag-com ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salut

eu am avut pana nu demult o masinutza .. Opel Agila; acum astept o Sk O2 Trend 1.9TDI (scze off topic)

ideea e ca la Agilutza mea aveam exact aceeasi problema .. dimineata in perioada Octombrie ... Martie - Aprilie, in general in perioadele mai reci, insemnand temperaturi de sub 15 grade, dar nu cu mult sub --- pana nu mergeam vreo 10-15km nu isi dadea drumu deloc directia, chiar credeam ca se rupe ceva. Dupa ce se incalzea motorul un picutz (era un 1.2i 75cp Benzinica cu EPS) nu vroia de nici-o culoare sa o ia din loc ... altfel invarteam volanul cu un deget. Am fost si la service cu ea ... le-am explicat problema si mi-au zis ca ei nu au intalnit asa ceva pana atunci (si nu erau unii batuti in cap .. chiar meserias tipu') si a facut o verificare pe computer si mi-a zis ca totul ii arata ca fiind OK - nimic nelalocu' lui.

Bine .. nu incerc sa fac nici-o comparatie intre masini / branduri etc, dar speram sa scap de aceasta problema (si multe altele) la noua mea masina O2 ;)

Oare toate fac asa? si dupa ce perioada de la achizitie (sau Km)...(merci)

Am gasit un document care ar putea fi util (pentru acei care nu cunosc amanunte) in discutie:Electro-mechanical Power Steering - Design and Function, e un pdf de 2,2MB ... folositi mai bine un program de download.

Nu am reusit de nici-o culoare sa downloadez de-aici! .. sorry!

ziuabuna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am observat ceva un pic diferit la masina mea: cand vreau sa rotesc rapid volanul (pentru o intoarcere pe loc de ex) servo-ul nu actioneaza uniform - pe o rotire se simte cum variaza efortul meu respectiv asistarea sistemului. Fara o regula neaparat, depinde doar de cat de repede vreau sa intorc volanul si nu exista "zone" bine definite pe care apar fenomele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut comparatie cu una pe motorina ..dar peste cateva zile o sa testez si una pe benzina la fel k a mea (tre sa le soseasca la dealeru din ploiesti)

Prin buc cam pe unde as gasi un service dotat cu vag-com ?

dogaruflorin spune-mi te rog daca ai rezolvat problema cu luminile care fluctueaza la relanti pentru ca de 2 saptamini am cumparat si eu o octavia 2 din germania si are aceeasi problema cu cea descrisa de tine adica luminila fluctueaza la relanti .masina mea este tot O2 1.6 mpi.la opelul care l-am avut aceasta problema cu luminile era data de diodele de la alternator dar dupa multi km,dar octavia are doar 43000 si se manifesta la fel.daca are cineva o rezolvare va rog sa postati .multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este absolut normal sa varieze intensitatea luminii cand miscati de volan.Si la a mea face la fel de cand era noua.

Fiind o directe electro-mecanica, inseamna ca mecanismul de directie este ajutat de un motor electric pentru a merge mai usor,fata de directiile servo clasice care sunt ajutate hidraulic de acea pompa.Asa cum este normal, acest motor electric consuma energie din baterie,o energie destul de mare,de ordinul zecilor de amperi.Asa ca este normal ca daca sistemul electric al masinii este solicitat suplimentar sa scada putin intensitatea luminii(respectiv tensiunea sistemului).Si bineinteles ca scade cu atat mai mult cu cat este solicitat mai mult directia(adica se misca mai repede si mai mult de volan).

Asa ca nu va mai faceti griji ca nu au nimic masinile.

Iar la cea care merge mai greu decat ar trebui, probabil ca e ceva in neregula ori la motorul electric(deci consuma mai mult), ori la mecanismul de directie(care suprasolicita motorul electric).

Bafta si sper ca v-am lamurit ce si cum :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am lamurit cu servodirectia si multumesc de raspuns numai ca la mine nu mi se pare tocmai in regula pentru ca aceste fluctuatii de curent apar la relanti fara sa misc de volan, cind stau pe loc pur si simplu cu motorul pornit luminile fluctueaza.Ce este curios este ca atunci cind pornesc clima si turatia la relanti creste cam la 8-900 rpm aceasta fluctuatie a luminilor este mai greu sesizabila.Mie personal mi se pare ca sunt simptome de alternator,mi-am facut o programare la service luni insa voiam sa stiu de la voi de la ce apare aceasta fluctuatie intrucit am vazut ca au mai existat astfel de probleme si la alti posesori de octavia 2 1.6 MPI.Si eu ma bucuram ca am scapat de opel si problemele la alternator ale acestuia!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua e intinsa la alternator ca sa bage curent la relanti

ai verificat asta pt ca daca e slaba nu baga curent si oricum conteaza alternatorul incarca si atit mentine o tensiune constanta si un curent dar e facut altfel nu ca la vechile dacii care nu ducea mai nimic la relanti

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
dogaruflorin spune-mi te rog daca ai rezolvat problema cu luminile care fluctueaza la relanti pentru ca de 2 saptamini am cumparat si eu o octavia 2 din germania si are aceeasi problema cu cea descrisa de tine adica luminila fluctueaza la relanti .masina mea este tot O2 1.6 mpi.la opelul care l-am avut aceasta problema cu luminile era data de diodele de la alternator dar dupa multi km,dar octavia are doar 43000 si se manifesta la fel.daca are cineva o rezolvare va rog sa postati .multumesc

se pare k una din probleme ar fi bateria (doar 44ah pt motoru 1,6) pe care am schimbat-o de curand cu una de 74 ah si chiar se simte la fluctuatii,dar nu le-a eliminat de tot.

Sa fii atent atunci cand pornesti masina la rece daca se mai vad acele palpaieli ale luminii. E posibil sa fie o problema la majoritatea 1,6mpi ,asa k as ruga posesorii acestui motor sa impartaseasca daca au aceleasi probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fluctuatiile nu apar din cauza bateriei; nu are absolut nicio le gatura ca este de 44 sau 74 Ah. Problema este de alternator sau, curea, cum spunea si nicureddogsflo .

Tu ai pus o baterie cu capacitate mai mare (probabil si noua), fapt pt. care, aceasta este capabila sa suporte sarcini mai mari dar, nu pentru f. mult timp daca nu verifici si alternatorul (tensiunea de incarcare). Fluctuatiile de intensitate ale luminilor, apar in urma variatiilor de tensiune. Aceste variatii, sunt ale alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand pornesc motorul (la rece )tensiunea este destul de stabila 14,1-14,2....dar dupa ce se incalzeste se mai schimba situatia, tensiunea variind de la 14...14.3 cu scurte caderi pan la 13,7 lucru masurat permanent cu voltmetrul capacitorului de la statie cat si cu aparatul de masura si cu toti consumatorii opriti (inclusiv audio )

cand scot borna de la baterie treaba se schimba destul de mult variatiile fiind mult mai mari . Nu am vazut pe voltmetru exact in cazul asta care era variatia de tens, dar pe lumini(doar plafoniera aprinsa) era mult mai pronuntata palpaiala fata de cazul in care aveam bateria conectata

Stiu ca bateria are si proprietatea de stabilizare a tensiunii ..dar e normal k sa apara asa fluctuatii mari cand alternatorul merge fara ea ?

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, este interzis sa deconectezi bateria masinii in timpul functionarii. Pericol de distrugere al alternatorului.

Ai facut cumva aceasta "manevra" inainte sau dupa ce ai observat defectiunea cu volanul si luminile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternator scrie pe tine nenea. Si aici nu e vorba ca la rotire maxima de volan incepe tensiunea sa scadda .Motorul care angreneaza pe caseta de directie este unul asincron de curent alternativ . Deci , in caseta , esxista un convertor CC-CA electronic care are limitare de curent maxim absorbit .Practic , chiar la asistare maxima , motorul nu iti va trage niciodata curent pana la limita de scurt circuit.

Iar daca luminile de bord palpaie , chiar si atunci cand motorul este cald , exista posibilitatea sa fie puntea de diode defecta . Daca una dintre diode intrerupe , curentul pe care il ai la baterie incepe sa fie alternativ , in loc de continuu , dar cu o singura alternanta. In timp , acest defect duce si la distrugerea releului regulator de tensiune .

Ceea ce banuiesc eu , este ca , probabil din cauza curentului slab , caseta de directie nici nu mai are de unde sa isi traga putere pentru a realiza asistarea electrica .De aceea probabil simti ca se misca volanul foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, este interzis sa deconectezi bateria masinii in timpul functionarii. Pericol de distrugere al alternatorului.

Ai facut cumva aceasta "manevra" inainte sau dupa ce ai observat defectiunea cu volanul si luminile?

Volanu s-a mai lasat si merge ok. cred k era asa rigid din anvelope (foarte noi la vremea aia) ,ele fiind de vara folosite iarna si deveneau fff rigide la temperaturi scazute

iar alternatoru l-am decon de la baterie la mult timp dupa ce am sesizat problema cu luminile,intamplator cu ocazia k mi-a murit bateria si a trebuit sa pornesc masina cu alta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu servo directia .. ai verificat lichidul din pompa de servo !? si vechimea lui ? la 2 ani se schimba !!!

faptul ca se intareste ff tare volanul la viteza ... posibil sa ai servotronic pe masina .. desi pe o2 nu stiu sa fie .. paote ma insel ..

cu luminile .. daca plapaie .. verifica sa ai masa calumea la masina ! posibil sa fie si cum au spus colegi periile alternatorului .. si intensitatea e normal sa scada un pic in momentul in care fortezi servo la maxim !

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 n-are lichid de servo pt k e directia este actionata de un motor electric (directia este electro-mecanica,sau servotronic cum o numesc cei de la audi) ,iar colegii de mai sus se refereau la periile acestui motor de servo si nu la periile alternatorului :angry:

tnx anyway

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fluctuatiile nu apar din cauza bateriei; nu are absolut nicio le gatura ca este de 44 sau 74 Ah. Problema este de alternator sau, curea, cum spunea si nicureddogsflo .

Tu ai pus o baterie cu capacitate mai mare (probabil si noua), fapt pt. care, aceasta este capabila sa suporte sarcini mai mari dar, nu pentru f. mult timp daca nu verifici si alternatorul (tensiunea de incarcare). Fluctuatiile de intensitate ale luminilor, apar in urma variatiilor de tensiune. Aceste variatii, sunt ale alternatorului.

Va refereati la tensiunea de incarcare a alternatorului cu sau fara baterie conectata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum s-a spus si mai sus... nu mai deconecta bateria in timpul functionarii. Nimeni nu face masauratori in modul in care spui tu...cu bateria deconectata :frigbaitata: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masuraturile au fost facute doar cu bateria conectata ..iar deconectarea de la baterie s-a facut o singura data cand am pornit masina cu o baterie imprumutata si a mers asa cam 30 de sec pan cand am pus-o pe cea veche inapoi. Atunci am vazut ca luminile fac mult mai rau alimentate doar de alternator fara bat :question:

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai putin sa recapitulam: ai avut bateria descarcata si ai imprumutat o baterie cu care ai pornit masina; asta pentru ca bateria ta era descarcata;

Deci ai pornit masina cu bateria imprumutata ai lasat-o 30 secunde dupa care ai oprit masina si ai montat bateria ta.

Corect?

Intrebare: bateria ta ai incarcat-o intre timp(cat a pornit cu cea imprumutata) ? Sau ai incarcat-o inainte de a porni cu bateria imprumutata.

Ideea e ca daca ai deconectat bateria in mers(chiar si 5 secunde), ai sanse mari sa strici alternatorul.

Oricum subscriu la ce a spus ARDEI_IUTE dupa informatiile oferite de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masurarea tensiuni alternatorului se face cu toti consumatori porniti ,alternatorul la octavia 2 sau alte masini straine de generatie noua sunt construite sa ofere 14.2-14.4 la relanti chiar cu toti consumatori nu ca la vechea dacie cind cu toti consumatori la relanti iti scadea tensiune asta o vedeai la faruri noaptea si nu incarca bateria deci verifica releul de incarcare daca furnizeaza tensiune constanta si daca apar fluctuati ale tensiuni fuga la service pt schimbat alternatoru si daca vreiai sa faci schimb de baterie cind e motorul pornit pui un bec auto intre bornele de la baterie ca sa ai furnizare de curent pt ca altfel nu iti baga curent alternatorul pt ca bateria e cea care spune releului de pe alternator cit sa bage:tensiune ,curent deci sa sti nu se strica alternatorul (nu simte consum nu da curent alternatorul )ci alti consumatori sau componente electronice ale motorului care functioneaza cind e pornit motorul si altele

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!