Jump to content

Suspensie pneumatica - Probleme (Touareg 7L)


Tombstone
 Share

Postare recomandată

Am si eu un Touareg din 2007. Masina a fost luata de la PBN, noua. E vorba de un R5.

Printre toate dotarile pe care le are masina, am echipat-o si cu suspensie pneumatica.Din 2007 si pana-n prezent am facut 64.000km.

Vineri seara, se pare ca mi-a cazut compresoru de la suspenise sau releul.

Abia maine, cel tarziu poimaine voi afla exact. Masina in prezent este la Midocar. Printre altele, la service mi s-a spus ca pretul unui compresor este intre 4000-6000 lei.

Nu prea reusesc sa inteleg de ce este atat de scump, cand ma gandesc ca toata optiunea cu suspensia pneumatica a fost undeva pe la 2000 de euro. Un amic are un Mercedes S classe 2008 caruia i-a cazut compresorul de 2 ori in 2 ani. La el norocul a fost ca masina inca era in garantie, dar totusi, omul s-a interesat de pret si este undeva pe la 2000 lei...deci mult sub pretul compresorului de la Touareg (care nu este un S classe). Raportat pret/masina, pretul aceleiasi piese (compresorul) la Touareg este de aproape 3 ori mai mare, conform serviceului si totusi nu este un Bentley. Tin sa precizez ca masina este foarte intretinuta si foarte putini km pe teren accidentat. Locuiesc in Bucuresti si 95% din km sunt facuti pe asfalt. Reviziile facute la timp, mereu la PBN, sunt singurul sofer si trust me, chiar menajez masina si totusi...a crapat o piesa care nu ar fi trebuit sa crape atat de repede si mai ales la un SUV. Despre VW-Audi putem vorbi pana saptamana viitoare si la fel va pot da zeci de exemple negative din surse. Daca mai e cineva pe aici care a mai avut astfel de probleme cu compresorul, releul, perne aer, va rog sa postati. Oricum, inca nu vreau sa trag vreo concluzie despre ce s-ar fi putut defecta acolo, abia maine voi afla diagnosticul pe care-l voi impartasii.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar poti sa imi zici si mie ce simtome are masina? de unde stii ca nu mai merge compresorul?

daca compresorul este defect suspensia in ce pozitie iti sta? poti circula cu ea?

multam' fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are niciun fel de simptoma. A intrat mesajul Stop-fault-speed gear...sau ceva de genu. Masina e perfect paralela cu solul. Compresorul nu mai lucreaza pentru ca am incercat sa o ridic masina dar nu schita nimic plus ca ala se aude cand trage aer. Am vorbit pe la 11 la service si din cat verificasera pana la ora aia parea a fi numai un senzor. Deci inca nu se stie sigur, mai vedem peste cateva ore :lol:

Modificat de Diesel
Nu mai cita ultimul post daca raspunzi la acesta.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai o rezolvare te rog sa ne zici si noua ce a avut si cum s-a rezolvat.... si mai ales cat a costat.

iti urez multa bafta in rezolvarea cat mai rapida a problemei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 16:30 m-a sunat de la receptie si se pare ca vestile sunt cat se poate de proaste. Compresor, releu, siguranta, toate astea sunt stricate. (S-au stricat in timp ce masina cam statea in parcare, ciudat nu?). Pretul a spus ca mi-l comunica in cursul zilei de maine.

Modificat de Diesel
NU MAI CITA POSTUL ANTERIOR!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul comunicat de Midocar pentru compresor, releu si siguranta este de 9000 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defectiunea compresorului de suspensie poate avea cauze multiple: fie modul in care s-a exploatat masina, fie cauze ...provocate.

E suficient sa existe un por in instalatie prin care sa se piarda presiune si compresorul va lucra continuu ca sa compenseze pierderea de presiune. In scurt timp se va uza...

S-au intalnit multe Touareg si Cayenne cu probleme la suspensia pneumatica. Mai mult, revistele de specialitate recomanda evitarea achizitiei la SH a exemplarelor echipate astfel in lipsa garantiei.

Am vorbit cu un posesor de Audi Allroad 3.0 TDI ( a carui pret de nou a fost ~70000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa mai faci cate o intrebare si la alte service-uri

mi se pare exagerat de mult 9000 de lei , oricum partea buna este ca dupa aceea vei avea garantie la piesa si 24 de luni stai fara grija :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la cum a fost intretinuta si rulata, nu stiu sincer cate masini sunt ca asta. Masina a fost luata de pe stoc cu 16km la bord de la PBN si am fost singurul sofer. La verificare au spus ca nu are nicio pierdere pe nicaieri. Au trecut in hartii "blocare mecanica". Cineva de la PBN mi-a spus ca problema in situatia mea a fost provocata de releu...releu care a dus la distrugerea compresorului. Am sunat si in alte parti pentru a verifica pretul compresorului si pot sa va spun ca am avut surpriza neplacuta sa primesc un pret mai mare de 9000 de lei. Topul a fost 11000. Am in fata o hartie, scrie pe ea "necesar" si continutul suna cam asa: alimentator cu aer: 7130,28 lei

releu contact lucru pt regulator de nivel: 90,49 lei

colier: 1,98 lei

siguranta plata: 6,18 lei.

+ TVA

Total: 8602,43

Deeeci, Midocar chiar mi-a facut o "reducere". :) Cam nasol ca a picat odata cu Mos Craciun.

Referitor la prietenul tau cu Audi, eu cred ca la el s-a spart o perna, de aceea masina era inclinata. La mine nu e sparta nicio perna. La el cred ca a fost mai nasol. Compresor + perna. S-a ars compresorul din cauza pernei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am retinut detaliile de reparare dar omul era clar suparat, pentru ca la fel ca si tine nu-si putea explica stricaciunea. Avand Allroad cu siguranta nu facuse offroad cu el...

Asadar in cazul tau, vina o poarta releul care comanda compresorul. Ghinion de nesansa...Cum se va acorda garantia in cazul reparatiei? Cat va fi pentru piese si cat pentru manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea stiu asta. Pe "necesarul" acesta sunt trecute doar piesele la valoarea pe care am scris-o mai sus + tva. Probabil ca urmeaza sa-mi faca alta hartii care sa prinda si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Sper sa nu fie prea tarziu pentru o parere si sper, o idee de solutionare...

...Aveam ~100.000 cand mi s-a intamplat asta si pentru ca masina era inca in garantie mie nu mi-au aruncat preturi de genul asta. Insa dupa foarte mult timp pierdut prin service si "discutiile" aferente, dupa incercari de genul schimbat compresorul, schimbat pernele, etc., am ajuns in situatia in care am refuzat sa ridic masina din service si sa platesc ratele pana o repara sau o inlocuiesc cu totul.

Intr-un final, defectul a fost descoperit (in ziua in care ma duceam sa semnez novatie si contract pentru alta masina) - una dintre conductele dinspre compresor catre perne era fisurata?!? Asta a facut ca respectivul compresor sa lucreze incontinuu si sa se arda...

Pentru ca inlocuisera deja compresorul, a fost doar o formalitate si s-a rezolvat, cel putin pana acum (~190.000km).

Exista un istoric la PBV pe tema asta, roaga-i sa verifice!

Bafta si La Multi Ani, tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Sper sa nu fie prea tarziu pentru o parere si sper, o idee de solutionare...

...Aveam ~100.000 cand mi s-a intamplat asta si pentru ca masina era inca in garantie mie nu mi-au aruncat preturi de genul asta. Insa dupa foarte mult timp pierdut prin service si "discutiile" aferente, dupa incercari de genul schimbat compresorul, schimbat pernele, etc., am ajuns in situatia in care am refuzat sa ridic masina din service si sa platesc ratele pana o repara sau o inlocuiesc cu totul.

Intr-un final, defectul a fost descoperit (in ziua in care ma duceam sa semnez novatie si contract pentru alta masina) - una dintre conductele dinspre compresor catre perne era fisurata?!? Asta a facut ca respectivul compresor sa lucreze incontinuu si sa se arda...

Pentru ca inlocuisera deja compresorul, a fost doar o formalitate si s-a rezolvat, cel putin pana acum (~190.000km).

Exista un istoric la PBV pe tema asta, roaga-i sa verifice!

Bafta si La Multi Ani, tuturor!

Salut si la multi ani

Si eu m-am gandit ca poate este vreo conducta care pierde pe undeva aer si d'asta s-a si ars compresorul. Eu am dus masina doar la midocar pentru diagnoza si m-a costat 600 lei. As vrea sa mai merg undeva sa cer o alta parere, insa nu as vrea sa mai dau alti 600 de lei doar pentru a-mi spune daca e sau nu compresorul pentru ca astfel as ajunge deja la 1200 de lei cheltuiti aproape aiurea. Momentan nu am rezolvat nimic pentru ca am o promisiune de la cineva ca in maxim o saptamana imi face rost de un compresor la un pret mult mai jos decat cel pe care mi l-au cerut la service. Sincer, nici nu prea mai stiu ce sa fac. Sunt destul de suparat pentru ca astept de multa vreme si mai tare ma deranjeaza ca a crapat acum cand ninge si fix cand aveam nevoie de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai "beneficiat" de o diagnoza scumpa...

Dincolo de pretul pieselor pe care le vei schimba, inainte de a face reparatiile la oricare din service-uri, te sfatuiesc sa te informezi asupra modului de acordare a garantiei pieselor si a manoperei pentru respectiva lucrare. Si sa te asiguri ca garantia nu va fi verbala ci stipulata in contractul/factura reparatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat mai multe telefoane la tot felul de importatori de piese si pretul cel mai mic pentru compresor a fost de 7600 de lei.E o diferenta dar totusi mi se pare o suma enorma, d'asta prefer sa mai astept ca poate o sa functioneze varianta aia ieftina. Ca si manopera, am unde merg sa-l montez si restul sa fie in regula. Mai intai, imi trebuie piesa :somnmare: Merci oricum pentru sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor! Am trecut si eu prin cosmarul defectarii suspensiei pneumatice.

Totul s-a intamplat acum vreo zece zile cand compresorul a inceput sa functioneze efectiv fara oprire,chiar si cu CHEILE SCOASE DIN CONTACT !!! A functionat nonstop vreo jumatate de ora cred,sau chiar mai mult .Pana sa ma dezmeticesc eu si sa incerc sa scot o borna de la baterie (care e localizata sub scaunul soferului) s-a produs o bubuiala groaznica in zona compresorului, masina s-a lasat complet in partea din spate,si compresorul(care continua sa functioneze) a inceput sa baraie intocmai ca o toba de esapament sparta! Intr-un final am scos firul de masa de la sasiu (mai usor accesibil),si s-a asternut linistea.

A doua zi ,la reprezentanta VW Galati-constatare:Compresor defect si posibl si bloc valve. Pret: 85.000.000 lei compresor 17.000.000 bloc valve. Fara manopera! Era sa cad din picioare.Totul s-a intamplat din cauza nenorocitului de releu de comanda a carui contacte s-au perlat si s-au lipit asta ducand la functionarea compresorului nonstop.

Am inceput sa caut frenetic pe internet la toate parcurile de dezmembrari din tara timp de vreo 3-4 zile.Fara succes Intr-un final am avut norocul sa dau de un compresor+bloc valve la o firma din Ploiesti,pe centura spre Brasov:DANCOR SRL.Super baietii,mi-au dat garantie la piese in sensul ca daca odata montate nu functioneaza,imi returneaza banii.Pret ok:500 euro.

Astazi le-am montat inclusiv schimbat releul-1.100.000 lei nou,si totul pare ok Manopera,cca 2.500.000.Sper sa tina si sa nu crape prea curand.Sfat:schimbati releul periodic(la cca 40-50.000 km) au fost destule cazuri de compresoare pocnite din cauza asta.P.S-Compresorul meu era efectiv EXPLODAT,desfacut ca o conserva datorita suprapresiunii create.

Va doresc multi km fara evenimente!

post-4584-1263230038_thumb.jpg

Modificat de voctav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, problemele care pot aparea la suspensia pneumatica erau cunoscute prin service-uri insa nu si pe forum. Din pacate, incep sa apara cazuri si pe forum...lately.

Binevenit e sfatul tau...de a schimba periodic releul. Desi m-a mirat manopera aia de doua ori pretul piesei. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu cateva compreasoare de acest gen .La varianta vw am dat de un a8 2007 la care acest compresor s-a dus datorita unei perne care era crapata din cauza jantelor imense care au frecat-o odata probabil cu ceva agatat de roata.Am schimbat compresorul , si a iesit cu tot cu perna si compresor undeva la 65 d emil si mana de lucru.

Parerea mea ca stiu ec spun este sa cauti un compreor bun undeva la o firma renumita dar nu la reprezentanta .Pretul care ti s-a spus nu este nici pe departe cel corect.

Stiu ce vorbesc pt ca nu numai odata am avut nevoie de ceva fix oem si am sunat la ei pt pret ca s astiu care e diferenta.

Ti-a probat cineva compresorul de pe masina sau esti convins macar ca e dus?

Daca a ramas releul cuplat , s-a ars siguranta sau invers dar nbu toate da-le naiba.

Siguranta se arde din suprasarcina, tocmai deiaa e pusa sa nu dea in compresor.

Vorbeste cu cineva sa il dea kjos ca nu e cine stie ec filozofie si sa ti-l alimenteze direct, pt ca sunt convins 60% ca e ok compresorul.

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de Midocar nu a mai verificat nimeni masina. Este posibil sa fie cum spui si tu Gabriel, doar releul crapat si compesorul intreg. Voctav, te rog da-mi un add pe messenger. Poate imi dai si mie datele de contact unde ti-ai reparat masina. Idul meu este adrian.bacneanu

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa gasesc azi si eu compresor, un pic mai scump decat cel pe care l-a gasit Voctav, insa nu 100 de milioane. 750 Euro cu tot cu transportul din Germania. Azi am dus masina la un service foarte tare unde vor demonta actualul compresor ca sa vada ce si cum si in functie de rezultat voi lua o decizie. Va tin la curent cu pretul final la piese si manopera. Bafta tuturor si la cat mai multi km fara reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau pt voi. Acum ma felicit ca nu am luat suspensie reglabila la masina mea (desi era una in parc cu suspensie pneumatica, care era, culmea, mai ieftina). Din fericire, eu m-am uitat la un site (vwvortex se numeste) si acolo sunt ceva povesti despre probleme la acest tip de suspensie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci lucrurile au luat o intorsatura totala! Am stat o luna de zile fara masina, ca sa fie reparata in mai putin de 2 ore. Asa cum am spus ieri, am dus masina la un service profi si la preturi normale. Baietii de acolo au constatat ca era ars releul, si compresorul avea supapa infundata, cu praf, mizerie adunata in cei 3 ani ai masinii. Totul m-a costat 1.200 de lei. O sa spuneti ca a fost mult tinand cont de ceea ce au avut de facut, insa decat sa dau aproape 10.000 de lei la Midocar...eu zic k e mai ok asa. :D Si mai ales ca dadeam banii aia, pt. nimic, abosolut nimic util. Masinile astea sunt ok pana ce-si baga romanii mana la prima revizie. Sfatul meu este ca dupa ce masina iese din garantie, sa va faceti rost de cate un mecanic specialist sa se ocupe de masina voastra si sa nu mai mergeti la service'ul oficial, pentru ca trebuie sa aveti si un cont de cateva sute de mii de euro k sa intretineti o masina de maxim 50.000Euro.

Am sa mai postez pe forum si o sa povestesc cum evolueaza km la masina mea. In momentuld e fata am 65.000km. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai dus la Midocar sa le propui ca in caz ca nu este compresorul defect sa-l plateasca ei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci lucrurile au luat o intorsatura totala! Am stat o luna de zile fara masina, ca sa fie reparata in mai putin de 2 ore. Asa cum am spus ieri, am dus masina la un service profi si la preturi normale. Baietii de acolo au constatat ca era ars releul, si compresorul avea supapa infundata, cu praf, mizerie adunata in cei 3 ani ai masinii. Totul m-a costat 1.200 de lei. O sa spuneti ca a fost mult tinand cont de ceea ce au avut de facut, insa decat sa dau aproape 10.000 de lei la Midocar...eu zic k e mai ok asa. :) Si mai ales ca dadeam banii aia, pt. nimic, abosolut nimic util. Masinile astea sunt ok pana ce-si baga romanii mana la prima revizie. Sfatul meu este ca dupa ce masina iese din garantie, sa va faceti rost de cate un mecanic specialist sa se ocupe de masina voastra si sa nu mai mergeti la service'ul oficial, pentru ca trebuie sa aveti si un cont de cateva sute de mii de euro k sa intretineti o masina de maxim 50.000Euro.

Am sa mai postez pe forum si o sa povestesc cum evolueaza km la masina mea. In momentuld e fata am 65.000km. Bafta

Cred ca acum ai inteles de ce compresorul la Midocar avea cel mai bun pret...

Bine ca ai rezolvat-o! In final ai ajuns aproape de acelasi cost cu al colegului Voctav -(1200+600) <500

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!