Jump to content

Trecere de la vw506.01 la vw505.01 ... si invers


alex
 Share

Recommended Posts

Topicul asta ar avea ca rol evidentierea efectelor provocate de schimbarea tipului de ulei dupa ce o perioada relativ lunga (sa zicem 60.000 km) am folosit numai un tip de ulei.

Ma intereseaza ambele situatii ... adica

a. am folosit masina 60.000km cu ulei "long life" si acum il schimb cu 505.01

b. am folosit masina 60.000km cu ulei 505.01 si acum vreau sa trec la 506.01

Care sunt schimbarile pe care le-as putea observa?

Link to comment
Share on other sites

Trecerea de la ulei LL la ulei semisintetic, non vw506.01, se va face cu crestere de consum la 100Km si cu uzuri mai mari la pornire, datorita viscozitatii mai mari a uleiului vw505.01 (probabil nesemnificative).

Trecerea la ulei LL poate provoca probleme numai daca uleiul folosit o lunga perioada de timp a depus mizerii in motor. Consumul s-ar micsora cu pina la 10% iar pornirea pe timp de iarna va fi mai buna.

Avantajele folosirii uleiului LL sunt majore daca se activeaza acest regim in IC.

Link to comment
Share on other sites

:) Propun crearea unui topic mare in care sa desriem, sa prezentam toate avantajele si dezavantajele folosirii sau nu, a unui tip de ulei. De altfel, propun, in acelasi topic sa amintim si normele ce trebuie indeplinite uleiurile pentru toate tipurile de motoare VAG.

Deja s-au innmultit topicurile cu privire la ce tipuri de ulei sa se foloseasca la schimb, la completat la trecerea de la un tip de ulei la altul.

Cu participarea extraoridnara a d-lui ender, cred ca se poate crearea acestui topic, intrucat ender a fost cel mai activ pe aceasta arie :)

Nota: Eventual sa intocmim un document si sa-l atasam la "Articole", sa-l intitulam: "Ghid util in alegerea tipului de ulei".

Edited by sebica79
Link to comment
Share on other sites

Care sunt riscurile trecerii la LL in cazul in care uleiul folosit pana acum a depus mizerii in motor?

Neactivarea regimului LL in IC, concomitent cu trecerea la acest tip de ulei are efecte negative sau doar diminueaza efectele benifice?

Dar daca in IC e deja activat regimul LL si uleiul folosit e "doar": 505.01?

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul este "batrin", se poate ca dupa trecerea la un ulei full-syntetic sa apara pierderi de ulei si infundarea unor capilare.

Nu este relevanta indicatia "service in 3000 Km" pe care o da IC-ul daca este activat regimul LL si se foloseste ulei vw505.01. Toate mapele regimului LL sunt empiric determinate pe baza compozitiei chimice a uleiului vw506.01 si pe modul in care acesta se degradeaza in timp, sub actiunea caldurii, acumularii de soot si a presiunii mecanice.

Link to comment
Share on other sites

Salut , am si io o intrebare , cam in 2 saptamani imi vine masina un Golf5 2.0TDI , am intrebat dealerul ce ulei are si a dat din umeri , chestia e ca am auzit ca motorul acesta ar necesita ceva completari pana la 15000km cand e programata prima revizie.

Din ce am citit pe forum nici nu mai stiu ce sa cred ; un lucru e clar sunt hotarat ca macar de la a-2 a revizie sa folosesc ulei LL cu specificatia 506.01 si la un mers corect sa il schimb la 15000km.

Acum credeti ca ar fi benefic sa schimb uleiul cu care vine masina la 5000km?

Ar trebuii sa micsorez intervalul de schimb al uleiului la 10000-12000km?

Multumesc mult

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!