Jump to content

VW Cross Touran 2.0 TDI DSG MY 2013


vdragos

Postare recomandată

Salutare din nou! Studiind sectiunea Masina mea de pe forum, am remarcat ca sunt aici prezentate foarte putine Touranuri, iar din versiunea 1T3 nu exista nici unul. Al meu este si mai special, pentru ca nu este numai 1T3 din 2012, MY 2013, dar este si versiunea Cross cu DSG.

Masina: Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI 140 DSG, culoare Titanium beige, model MY 2013 Euro 5, cod motor CFHC. Citeva dotari principale (unele de serie, altele optionale):

- sistem multimedia RNS 315;

- interior specific pe maro;

- motor 2.0 TDI 140 de cai CFHC (EA 189, din ala care polueaza), cutie DSG 6, tractiune fata;

- volan multifunctional;

- tempomat;

- alarma;

- oglinzi cu de toate;

- PDC;

- jante pe 17 Funplay asimetrice (6,5 J pe fata si 8J pe spate);

- scaune incalzite, spalatoare incalzite;

- oglinzi rabatabile electric, cea din dreapta cu coborire la marche - arierre;

- faruri bixenon, lumini de zi cu led;

- 7 locuri, fara roata de rezerva, cric si coarba;

- compartimente de depozitare in plafon;

- webasto neprogramabil;

- scaun dreapta complet rabatabil;

- roti de iarna complete originale AZW Dolomite pe 16 cu cauciucuri Continental TS 830;

- numar spate luminat cu led;

- pachet drumuri grele;

- scut motor din ABS;

- SunSet;

- clima dubla cu aeratoare si pe rindul 2.

Ce nu are si as fi vrut sa aiba:

- plasa verticala de bagaje;

- scaun sofer electric cu memorie;

- webasto programabil;

- camera de mers inapoi;

- motorul TDI  de 177 de cai :) sau TSI de 160 de cai :banghead:

- 4 motion:wub:,

asta stiind ca TSI ul de 1,8  si 4 motionul sunt optiuni imposibile la 1T3.

Ce are si as fi vrut sa nu aiba:

- nimic :)

Retrofituri OEM (multumesc @albundy):

- TPMS low;

- Door Warning Lights;

- Foot well Lights;

- roata de rezerva subtire.

Mai folosesc distantiere H&R dedicate pe rotile de iarna, prinse cu suruburi pe butuc, pentru a aduce jantele la un nivel acceptabil de marginea caroseriei, intrucit jantele originale de iarna au un ET foarte mare si stau inestetic de inauntru.

Am luat masina de la Weltauto la circa 8900 de km, pretul a fost foarte bun tinind cont de kilometraj si faptul ca mai avea 3 ani 6 luni de garantie, plus ce optionale are pe ea (la VW optionalele adevarate se numara din mie in mie sau mai mult: pachet 7 locuri 700 de euro fara TVA; bixenoane 1200 de euro fara TVA; PDC 800 de euro fara TVA; roti de iarna aliaj 1000 de euro fara TVA etc.)

Impresii:

1. Spatiu: desi platforma pe care sta Touranul este una compacta (masina fiind dezvoltata mai mult pe latime si pe inaltime decit pe lungime), spatiul interior este URIAS. Este organizat un pic altfel decit la berline, pentru ca pozitia de sedere pe scaune este mult mai inalta si mai dreapta (nu lasata usor pe spate), ceea ce reduce nevoia de spatiu la genunchi in spate. Oricum cele 5 locuri principale se misca fata spate individual, iar cele 3 de rindul doi sunt pliabile si complet amovibile (au inclusiv minere pe dos ca sa le porti ca pe valize). Are o multime de spatii de depozitare, inclusiv in podea pe rindul doi de scaune si in tavan. Portbagajul cu 5 locuri: 695 de litri. Scaunele de rindul 3 pot fi folosite si de adulti dar nu in calatorii lungi.

2. Dinamica: masina vine cu un motor reusit (cine a mers cu CFHC sau cu CFFB stie ce spun), foarte silentios si lipsit de vibratii la orice turatie si care consuma extrem de putin, singurul defect ar fi acela ca se plafoneaza la viteze mari de autostrada, dar oricum mult dincolo de limita legala in Romania. Avind in vedere ca misca un mic autobuz, consumuri extraurbane de 5,5 la suta sunt perfect realizabile, ca si consumuri urbane sub 10 pe trasee mai lungi (minim 20 de km). Oricum consuma mai putin ca Seatul dar nici nu ofera pushul motorului de 184 de cai. DSG 6 nu mare nevoie de prezentare, ce m-a surprins la acest DSG este faptul ca si in D lasa citeodata motorul sa se tureze la 5000 (!) de ture. Nu e de rau. In ce priveste comportamentul rutier, este la fel de sigur ca la o berlina, cu mentiunea ca pe denivelarile scurte suspensia are reactii extrem de seci si zgomotoase. Dupa cum am mai spus pe celalalt topic, probabil ca este un sacrificiu adus comportamentului rutier, dat de inaltimea masinii si faptul ca suspensia este inaltata fata de stock. Directia este sesizabil mai grea ca la Seat.

3. Consumuri: in Bucuresti poate sa ia oricit intre 7 si 12 functie de trafic si distanta dar mai mult de 12 nu am vazut (la Seat am vazut citeodata si 15, rar ce-i drept). Pe drum national o medie de 5,3 - 5,5 e fezabila fara sa merg ca melcul, iar pe autostrada cu tempomatul la 139 scoate undeva la 6,3 cu masina incarcata. Eu zic ca nu e rau.

4. Confort: cum spuneam mai sus, motorul este extrem de silentios si lipsit de vibratii, mult mai rafinat in functionare decit CUNA de la Seat. Masina in sine este bine legata, nu scartaie, nu are zgomote parazite, desi plasticele din interior nu sunt premium cu exceptia bordului. Aerul conditionat face fata fara probleme desi suprafata vitrata este mare.

5. Ciudatenii: rotile asimetrice, mai late pe spate si mai inguste pe fata, mai mult ca sigur din ratiuni estetice si nu de tractiune sau stabilitate. Rotile obisnuite, din cauza trimurilor negre de pe aripi, ar fi stat inestetic de inauntru, asa ca neamtul a facut rotile pe spate de 8 J latime fata de 6,5 J pe fata.

6. Probleme: niciuna pina acum (circa 26 de mii de km).

In final atasez si niste poze, unele sunt cu jantele originale de vara (de cind am luat masina; dealerul din Brasov nu a stiut ca jantele sunt asimetrice si mi-a montat doua subtiri pe o parte si doua late pe o parte, am descoperit eu dupa 500 de km si o geometrie facuta), celelalte sunt cu jantele de iarna montate pe distantierii H&R.

Va stau la dispozitie pentru intrebari/comentarii.

 

post-25061-0-13443900-1374145949.jpg

post-25061-0-38688300-1374145951.jpg

post-20151-0-04994400-1449939079.jpg

post-20151-0-27480000-1449939100.jpg

post-20151-0-54684900-1449939068.jpg

post-20151-0-59006900-1449939115.jpg

post-20151-0-72961500-1449939091.jpg

post-20151-0-80778300-1449939085.jpg

post-20151-0-85070700-1449939106.jpg

Link către comentariu

Frumos, dotat, spatios, confortabil.O masina foarte buna.Multi km fara probleme.

Link către comentariu

Welcome to the club ;)  E frumoasa , sa o stapanesti sanatos :)

Link către comentariu

Multam - masina o am din iunie 2013, doar ca acum i-am facut topic.

Link către comentariu

mi-ar placea sa ne intalnim odata toti de aici de forum cel putin cei din Bucuresti   care avem Touran  .

Link către comentariu

Nu stiu :) Eu de anul trecut sunt aici pe forum ... sincer in Bucuresti nu stiu cati posesori de Touran sînt aici pe forum 

Link către comentariu

Frumos touranelul Dragos. Sa ai noroc de el. Asta a fost slabiciunea mea. Cross cu dsg.

Link către comentariu

Poate te lipesti de noul model :) daca vine si cu 4 motion, nu are rival.

Link către comentariu

Exista pe youtoube mai multe masini prezentate, la care s-a schimbat total sau partial powertrainul, ca sa le faca 4motion. Exista si niste legende pe forumurile de afara cum ca in nu-stiu-ce fabrica VW ar instala 4motion la cerere pe 1T, pentru tarile nordice. Realitatea este ca in afara de masini modificate artizanal, eu nu am vazut Touranuri 1T cu 4motion. Podeaua masinii primeste cardanul dar diferentialul spate nu are loc din cauza tobei stock. Piesele sunt compatibile cu Golf/Passat dar ar trebui modificata lungimea cardanului etc. neinteresant, poate la modelul nou :)

Link către comentariu

Felicitari pentru masina, MPV-urile sunt veritabile pentru o familie. Vorbesc din experienta, eu posed si un 307 SW.

Asta cu 4motion e tuning SF, nu exista Touran din fabrica cu asa ceva. Altfel, probabil ca ea pe lista scurta de achizitii acum 2 luni de zile.

 

Link către comentariu

Ma bate (de fapt ma bantuie) gandul unui soft ABT sau MTM de 170 de cai si 380 Nm ... scump dar cel de la MTM imbunatateste sprintul pina la 100 cu o secunda.

Link către comentariu

+ MTM mai ai 2 ani de garantie....presupun ca nu esti peste 100k km in bord sau?

ABT este pe Ro oficial+garantie?

Link către comentariu

Ambele dau garantie MECANICA, ABT da si mai multi ani contracost, ODO am 26 de mii :cool:. Dar pretul rupe la ambele, este peste mia de euro.

Link către comentariu

Am uitat sa adaug la retrofituri si protectiile de prag OEM luate de la un dealer din DE, care arata foarte bine si se potrivesc perfect.

Link către comentariu

Sfatul meu pentru tuning e sa o lasi asa. Oricum touranul nu e masina de alergat pentru ca nu e foarte stabila in curbe. Mai bine te gandesti la partea de interior ceva multimedia elaborat.  Tetiere cu ecran,internet etc pentru comfortul tau si al pasagerilor. Pina la urma touranul e masina de familie . E parerea mea personala. 

Link către comentariu

Hm, nu cred ca 170 de cai ar fi prea multa putere cita vreme exista de 177 de cai stock ... Cu masina incarcata niste cai in plus nu strica, grijile mele sunt legate de siguranta - nu as vrea sa bubui nici motorul dar nici DSG -  ul - si de pretul pe cal putere. Cei doi de mai sus cer preturi care pleaca de la circa 1200 de euro pentru soft si pot ajunge la 2000 de euro daca marirea de putere se face cu un soi de ECU aditional.

Multimedia am avut pentru locurile din spate si l-am dat jos pentru ca le provoaca rau de masina la copii ...sincer mie imi place masina asa cum e, dar imi mai cinta din cind in cind cite un stol de pasarele in cap.

De fapt daca ma gindesc mai bine, problema cu marirea de putere e cauzata de masina nevestei. Daca merg numai cu Touranul, e absolut perfect. Dupa ce merg o zi cu Seatul si ma sui in Touran, mi se pare ca trage o ancora mare dupa el ...

Link către comentariu

Solutie simpla: touran-ul devine masina sotiei iar seat-ul masina ta :biggrin::))

Revenind on-topic: Arata foarte bine masina si destul de rara, mai ales pentru mine care nu am vazut un touran cross live, ceea ce o face speciala, la fel ca si seatul. :wub: 

Link către comentariu

Ce simplu pare :) pai tu crezi ca nevasta n-a sesizat ancora? Crezi ca dupa ce am luat Seatul mai vrea sa se dea cu Touranul? Doar de nevoie ...

Link către comentariu

Unii isi conving nevestele/prietenele sa ii lase sa schimbe o turbina, o evacuare, adica sa faca o investitie inutila din punctul lor de vedere, si reusesc. Tu trebuie doar sa ii induci ideea ca touranul este o masina mai buna pentru ea, mult mai buna decat seatul :))  (scuze de off-topic)

Link către comentariu

Sincer...nu cred că ai cum :)) 

Daca o femeie conduce in mod curent  apai are ceva abilitati tehnice iar până acum nu am cunoscut vreo reprezentanta a sexului frumos care să aleagă mașina mai puțin puternică. Cel puțin în cazul meu...204 cp si 500nm vs 150 cp si 340 nm...ia ghiciți ce alege mandra mea? 

Există o varianta: mai iei un xp :D 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!