Jump to content

Problema marsarier


catalin.d
 Share

Postare recomandată

Salutare. Am un Polo 9n 1.4 TDI din 2007 si de o perioada, cand cuplez marsalierul caraie ca si cum nu as fi apasat ambreiajul pana la fund, desi nu e cazul. Se intampla asta doar cu marsalierul, celelalte trepte de viteza functioneaza normal. Precizez ca dimineata, la primele 2-3 cuplari ale marsalierului acest lucru nu se intampla, ci doar dupa cele 2-3, cu fiecare cuplare se aude din ce in ce mai agresiv pana cand se simte cum se lovesc rotile dintate in cutie de ca si cum nu as apasa ambreiajul deloc - moment in care sunt nevoit sa opresc motorul, cuplez marsalierul iar apoi pornesc motorul si imi continui manevra. Eu banuiesc ca ar fi cablul de vina, am observat ca sunt 2 cabluri de actionare ce ajung la cutie - ma gandesc ca unul e pentru marsarier iar celalalt pentru celelalte trepte de viteza. Daca s-a mai lovit cineva de problema asta, imi poate spune in ce directie sa merg cu investigatia? Ca si informatie suplimentara ce ar putea avea legatura cu cauza - inainte sa apara problema asta, pedala de ambreiaj a inceput sa nu mai revina in pozitia initiala dupa actionare, revine cam pana la 3/4 din cursa, iar dupa cateva secunde sare pana la pozitia initiala(spre rusinea mea, nu stiu daca ambreiajul este hidraulic sau mecanic, urmeaza sa verific cu prima ocazie cand am timp).  Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele doua cabluri se ocupa de miscarea schimbatorului fata-spate, stanga-dreapta.

Ambreiajul este hidraulic, de acolo e problema dar nu de la partea hidraulica.

Hint: revenirea defectuasa a pedalei indica spre placa de presiune, asta indica si schimbarea defectuoasa a vitezelor chiar si R. Pedala de ambreiaj nu are arc de revenire ca cea de frana, revenirea o face placa de presiune care se compora ca un arc. Problema e la placa de presiune ca e obosita, nu mai debraiaza calumea. In acest lant cinematic se mai uzeaza si rulmentul de presiune, si boltul (doar pe original 30 lei) de pivotare a furcii de actionare, deci si acestea se schimba daca vrei ambreiaj bun. Practic cumperi kit complet sau tot pe bucati, Luk sau Sachs.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ai axul de actionare al pompei de ambreiaj rupt sau cilindrul slave cu probleme.De aia nu mai revine pedala sus.Problema similara am avut eu saptamina trecuta la Octavia 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!