Jump to content
Razvan_N

Retrofit RCD510+camera marsarier

Recommended Posts

Razvan_N

Azi a sosit RCD-510 (varianta produsa de Delphi) si o camera de marsarier compatibila. Caddy Maxi 2011 cu hayon (de fapt, cred ca toate Maxi-urile au hayon).

Inainte de a ma apuca de demontat ceva (vechiul RCD-310, care functioneaza impecabil dar nu suporta camera),

as vrea sa stiu daca a mai facut cineva operatiunea asta si pe unde e cel mai bine sa trag firele de la camera pana in bord (plafon, praguri etc.)

Edited by Razvan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

nu se trag prin plafon - ci pe sub prag, le duci pana in spate, le tragi prin burduful de cauciuc, pana in hayon

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Multumesc! Intentionez sa postez si poze facute pe parcursul lucrarii.

Ai idee pe care parte e mai usor la burduf, stanga sau dreapta? Printr-un burduf vin fire si prin celalalt furtunul pentru spalare luneta, sau sunt fire si pe langa furtun?

Ma astept sa gasesc fire separate pentru:

- zavor hayon

- lampa frana din mijloc sus (LED)

- iluminat numar (separat pentru fiecare lampa, pentru ca am vazut ca detecteaza la bord si arderea unui singur bec din cele doua).

- motor stergator luneta

Banuiesc ca se foloseste aceeasi pompa ca pentru parbriz, si comutarea se face in fata cu ceva gen valva cu 3 cai.

Mai e si altceva?

Edited by Razvan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

cauta in mansonul din partea dreapta si vezi cat loc ai.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Pasii sunt marunti, dar macar sunt inainte...

Azi am scos rama si unitatea veche (RCD310, o voi scoate la vanzare) si am montat RCD510, temporar pentru ca nu am pozat inca cele doua cabluri pentru camera de marsarier.

Incotro sa plec cu cablurile, dreapta sau stanga? Care e urmatorul pas, ce sa mai demontez, cum ajung la prag si mai ales CARE PRAG, dreapta sau stanga?

vechi.jpg

nou.jpg

locas.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

vezi cum iti ajung - altfel vin pe dreapta - tu vezi pe unde ai loc mai mult, in mansonul de cauciuc dintre hayon si caroserie

Edited by F l o r i n
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Deci sa incep de la camera, de la hayon spre bord?

Nu va fi o problema faptul ca mufele mari sunt in bord? Voi avea loc sa le bag, daca incep cu mufele mici fixate in camera din hayon?

Edited by Razvan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

eu nu ti-am zis asa....ci sa verifici prin care ai mai mult loc.... nu vei avea loc cu mufele bagate, prin mansonul de cauciuc - o sa trebuiasca sa scoti pinii din ele, daca nu e loc sa treci altfel. 

incepi de la camera si vezi cum te descurci mai departe

 

Edited by F l o r i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

OK, deci aleg mansonul care are mai mult loc si in felul asta aleg si pragul (dreapta sau stanga) prin care voi trage firele pana la bord, apoi montez camera si vin cu firele catre bord. Am inteles bine?

[cred ca o sa fac un tutorial dupa aventura asta!]

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

da. 

in rest, gasesti o gramada de DIY uri cu montaje similare, pe Google - poate nu exact pentru masina ta, dar suficient de bune, sa te orienteze cat de cat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Aventura s-a incheiat cu bine! Am inceput din fata, am tras firele printr-un tub gofrat (copex) de la radio pana la stalpul din stanga, trecand pe deasupra instrumentelor. M-am temut sa nu treaca pe langa vreun traseu fierbinte de la climatizare, de aceea am pus copex. Am inceput din fata in primul rand pentru ca mufa cea mai mare e cea care intra in radio, n-as fi putut sa o trec.

Apoi am continuat prin stalp, agatand firele de harnasamentul deja existent pe acolo. Apoi pe la marginea plafonului (a trebuit sa dau jos captuseala, se scoate f. usor si am si curatat-o cu abur cu ocazia asta), iar in spate am iesit la burduful stang de cauciuc de la hayon. Aici, o parte din fire s-au dus in jos spre stop (lumina de mers inapoi, de fapt) iar celelalte au continuat prin burduf catre hayon (aici a fost nevoie de niste detergent de vase pe post de lubrifiant). Am folosit (si aici si mai devreme) un "șarpe" din acela folosit de electricieni pentru trasul conductoarelor prin copex.

Fiindca n-as vrea sa mai am parte de aceasta operatiune si alta data, am tras inca doua fire (litate, 1.5 mmp), unul de rezerva si unul pentru comanda auxiliara a camerei (printr-un viitor buton montat la bord). Adica sa o pot porni fara sa bag in marsarier (pur si simplu, in timpul mersului, sa vad ce e in spate, mai am remorca sau?...

A urmat codarea cu VCDS. Daca exista interes, pot reveni si cu ceva poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Am descoperit ca nu se poate porni camera prin simpla aplicare a +12V la firul care face acelasi lucru de la lampa de mers inapoi (conectasem un fir pentru comanda auxiliara si pusesem o dioda Schottky ca sa nu ajunga tensiunea si la lampa de mers inapoi). Se pare ca sunt doua conditii pentru pornirea camerei: +12V de la lampa si semnal dintr-un controler (ECU, cutie, etc.).

Are idee cineva de ce au mai luat si semnal de la lampa de marsarier, daca tot foloseste inca un alt semnal de la cutie? E vreo smecherie pentru a putea porni camera fara sa fiu in treapta de marsarier?

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

daca vorbim de camera oem - unitatea oem primeste informatia pe can, de la BCM.

deci, daca vrei sa mearga, cred ca trebuie sa comanzi - alimentezi - direct in sonda/switch-ul de marsarier, de la cutie - pe circuitul acestuia - automat o sa aprinda si lampile.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Buna idee! Bineinteles, tot cu dioda. Dar... nu am schema de la modelul meu. Poti te rog sa ma ajuti cu o schema completa? Am mai multe nelamuriri pe care le-as rezolva.

Camera este OEM, din aceea cu maner (pe care nu l-am putut folosi, l-am decupat doar pe conturul camerei).

Edited by Razvan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

schema completa nu exista.... exista Elsa - care este pe mai multe DVD-uri, deci nu am cum sa te ajut cu ea.

te conectezi in BCM, mufa T52A, pin 16 - fir de culoare negru/albastru

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

1.

On ‎2016‎-‎07‎-‎08 at 0:48 PM, F l o r i n said:

daca vorbim de camera oem - unitatea oem primeste informatia pe can, de la BCM.

deci, daca vrei sa mearga, cred ca trebuie sa comanzi - alimentezi - direct in sonda/switch-ul de marsarier, de la cutie - pe circuitul acestuia - automat o sa aprinda si lampile.

 Inca nu am incercat. Oare nu fac vreo nazbatie, daca masina merge intr-a patra, sa zicem, si brusc apare semnal de la sonda de la cutie cum ca ar fi in marsarier?...

2. Masa pentru camera am luat-o temporar de la un surub de pe hayon. As lua din mufa de la stergatorul lunetei, insa verificand cu ohmmetrul fata de corpul masinii am gasit masa la doua din fire (4 si 2, daca nu ma insel). Ma astept ca doar unul singur sa fie masa adevarata, dar care?

IMG_6427.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

masa - alege firul maro - in interior, in contraaripi - ai puncte dedicate de masa - unele modele au si in hayon.

legat de marsarier - masina ta este manuala - nu prea are ce figuri sa faca - incearca si vedem dupa aia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Exista o culoare tipica pentru masa la VW? Maro simplu (1), sau maro cu negru (4)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

maro = masa

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy
13 hours ago, F l o r i n said:

 

legat de marsarier - masina ta este manuala - nu prea are ce figuri sa faca - incearca si vedem dupa aia.

Doar sa-i treaca automat pe recirculare climatronicul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

No Climatronic, No Problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

exact - dar oricum, nu cred ca mergi cu ea asa minute/ore - incat sa afecteze - cred ca vrei sa o folosesti destul de rar....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N

Ca fapt divers, consumul camerei este de 80 mA cu motorul pornit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvan_N
On ‎2016‎-‎07‎-‎13 at 0:49 AM, Razvan_N said:

IMG_6427.gif

Stergator luneta. Masa e clara, firul #1 (maro) - multumesc, Florin!

Am vazut ca am plus permanent pe firele 2 si 3 (maro-alb si maro-rosu), pe care pot sa contez? Care e diferenta dintre ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zozo2013
Posted (edited)

Salve
Azi m-am apucat sa montez o camera oem la caddy-ul meu. O munca colosala sa treci cablul camerei prin cauciucul acela prin care trec cablurile.

Am mai multe intrebari:

Poza atasata unde vine legat in HU (am un composite media, adica Mib spd2 cred.)

Pe cealalt capat al cablului pe langa cele care intra in camera am un cablu galben pe care scrie reverse light. Trebuie folosit acel fir? E naspa pentru ca avand doua usi pentru camera am folosit usa pe care este si numarul de inmatriculare, iar "reverse light" este pe partea cealalta. (adica becul de mers inapoi).

 

Multumesc.

 

IMG_20190817_161659.jpg

Edited by Zozo2013

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri