Jump to content

Motor CFFB pornire greoaie


alin_irimia
 Share

Postare recomandată

Masina are 120k km reali, am avut de curind schimbat EGR pt ca a fost spart racitorul, de asemenea am inlocuit pompa auxiliara de apa si am schimbat uleiul. Masina o am de putin timp asa ca nu stiu daca simptomele sunt legate de schimbarea EGR ( in sensul interventiei la motor si eventual neglijente la remontare) sau sunt mai vechi si nu mi-am dat seama. Am observat ca uneori actionarea cheii trebuie sa fie mai lunga, mai ales daca a fost pus contactul si a trecut un timp de ordinul minutelor pina la actionarea demarorului, fara sa discutam de temperaturi scazute sau mai rar pornire cu comportament de aer in instalatie, 15-20 de secunde mers neregulat cu tendinta de a da in nas. Desi nu era frig in garaj azi dimineata am observat imediat dupa pornire zgomotul de tractor posibil de la tachetii hidraulici, tot pentru niste secunde. Am un log facut imediat dupa pornire:

  052   Charge air pressure specified value 1064 hPa
  053   Charge air pressure; actual value 965 hPa
  143   Fuel high pressure; actual value 427200 hPa
  147   Fuel Pressure Regulator Valve 17.84 %
  218   Main injection; duration of activation 629.2 µs
  219   Main injection; start of activation -2.15 °
  220   Mean injection quantity 12.30 mg/stroke
  321   Oil fill level 52.468 mm

 184   Injection amount deviation cylinder 1 -0.52 mg/stroke
 185   Injection amount deviation cylinder 2 0.79 mg/stroke
 186   Injection amount deviation cylinder 3 -0.46 mg/stroke
 187   Injection amount deviation cylinder 4 0.19 mg/stroke
 184   Injection amount deviation cylinder 1 -0.53 mg/stroke
 185   Injection amount deviation cylinder 2 0.77 mg/stroke
 186   Injection amount deviation cylinder 3 -0.43 mg/stroke
 187   Injection amount deviation cylinder 4 0.21 mg/stroke
 218   Main injection; duration of activation 724.4 µs
   Aveti vreo idee ce genereaza pornirea dificila? In mers motorul are putere, dupa ce se incalzeste un pic zgomotul motorului devine infundat, rotund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria in ce stare se prezinta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  25.0°C   Battery Temperature
  29.0°C   Battery Ambient Temp.
  47.0 %   Battery Level 
  50.0 %   Battery Condition (MMI-Display)
  72.0 %   Battery Aging (Power)
  85.0 %   Battery Aging (Charge)
  12.10 V   Battery Quiescent Current

e logul de aseara, practic inainte de pornire era la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aici poti avea probleme - verifica turatia motorului in campurile de masura, cand actionezi electromotorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cele mai  multe ori folosesc  mașina pe distante  scurte. Cimpul de baterie l-am toto verificat pt ca la ăsta m-am gindit și eu, bateria are 68 Ah , mai tot timpul 50-70% și mai e și electromotorul supradimensionat.Pot vedea turația pe timp atit de scurt la pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, o poti verifica cu vcds ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bateria are doape pentru verificare nivel atunci verifica-l si completeaza daca este cazul apoi pune-o pe redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ar fi minimul pt pornire corecta? De parametrii din scan ce zici , sunt OK? 

Bateria e AGM. Nu se face completarea.

 

 

Modificat de alin_irimia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fie in jurul la 250 rpm.

restul par ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, mai tirziu o sa încerc. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria aia e cam terminata. Ar trebui alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu dacă e terminata, acum o încarc pe redresor sa văd parametri după ce se încarca.Se aude o pompa sau un motor cind pun cheia și citeva zeci de secunde după decuplare enervant de tare cu capota deschisa și uneori se schimba tonalitatea. Ce poate fi?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am inteles prea exact ce vrei sa spui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus cheia martorii aprinși.În citeva sec începe un bizzzzzz ca de pompa electrica. Sunetul creste în intensitate apoi e constant cam pina la 1 minut după ce scoți cheia.Cu capota deschisa se aude tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai bloc de supape magnetice pentru controlul actionarilor vacuumatice asculta in zona lui, vezi daca face zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul  e CFFB, o sa caut în Etka, crezi ca e pompa de vacuum? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pompa de vacuum, blocul de supape (daca ai).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Am căutat informații în Etka și Elsa.Nu am găsit un reper care sa semene ca denumire. O sa încerc sa înregistrez sunetul și sa găsesc sursa lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia
Publicat (modificat)

Sunetul vine din spatele filtrului de motorina, sper sa pot sa atașez fișierul. Am încercat cu o șurubelnița mecanica și vine din dreptul suportului de motor dreapta, ceva apropiat de el.

Voce 004.m4a

Modificat de alin_irimia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Am gasit sursa lui!  Sunetul vine din electrovalva N290 de pe pompa de inalta. Prin stringere prea tare a suruburilor de prindere se deformeaza oringul si permite sa atinga partea inferioara a alezajului din pompa, acum ca stiu nu ma mai deranjeaza, voi cauta o solutie de reasezare etansa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai ajuns la concluzia asta? S- a intervenit anterior la N290? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia

Nu pare, eu nu am mașină de mult timp și de descoperit a fost relativ simplu pentru că sunetul vine de acolo, am găsit niște self study program pentru CFFB la americani și pe baza explicației despre N290 am demontat-o de pe pompă, am verificat și eventualul span și la montare am strâns șuruburile doar cit să nu iasă motorina si am pus contactul. Sunetul era ff slab și pentru că şuruburile erau moi și se putea mișca valva pe toate axele a trebuit să le mai strâng. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca lasi contactul pus mai mult timp temperatura in cilindri scade la start fata de etalon, bujiile avand temporizare de actionare cu timpi mici. Mers neuniform dupa pornire poate fi si din zona egr-ului( care reduce temperatura din cilindri) .Incearca startul cu mufa detasata de la el( daca merge mai bine vinovat poate fi si debitmetrul de aer care inregistreaza valoare mai mare de aer aspirat, implicit cantitate de recirculare mai mare).Mai poate fi si din zona injectoarelor, chiar daca ai valori de interventie la mersul uniform bune( forma jetului pulverizat nu mai este atomizata ci are tendinte filiforme, chiar la 427bari).   Pentru zgomot incearca un tratament de motor(Xado, Metabond).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alin_irimia
Publicat (modificat)

Nu ma asteptam ca la motorul asta sa fie nevoie de temperaturi exterioare asa ridicate ca sa taie bujiile la pornire, am vazut ca asta se intimpla daca nu gresesc pe la 18 grade. Cred ca am probleme cu EGR pentru ca desi a fost schimbat, dupa citeva zeci de km s-a aprins spira intermitent, pe VCDS aveam P0403 ( N18 intermitent neconfirmat) si de ieri aceeasi eroare dar cu tot cu engine si apare imediat dupa pornire, indiferent de temperatura motorului. Am avut pace cam 100 km si eram bucuros dupa ce la recomandarea de pe Ross Tech am recodat ECU cu alta serie de workshop si parea ca asta a fost problema dar acum nu mai stiu ce sa fac. Am schimbat si supapa de vacuum ce comanda EGR, aceeiasi poveste.Cred ca ramine in discutie fie N18 de pe noul EGR fie softul, masina a venit cu EGR Whale , acum am  Meat&Doria la care am terminatia AP dupa cod.Nu am gasit nici o explicatie ce sunt cifrele din paranteza la codurile din VCDS, codul initial  a fost P0403 00 [096] apoi la alt scan [103] iar acum am [273]. De cind am tinut sub control starea de incarcare a bateriei pornirea a fost rapida si rotunda fara  oscilatii pe turometru, azi dupa ce a stat peste noapte a pornit din nou ezitant si coincidenta sau nu a urmat aprinderea spirei la fiecare cheie.

Modificat de alin_irimia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am un semn de intrebare legat de pornirea la temperaturi exterioare de cca 10 grade, pun contactul, spira ramane aprinsa foarte putin timp dupa care fie ca initiez pornirea fie ca astept sa se stinga becurile din bord si pornesc abia atunci, motorul nu o ia chiar la sfert, porneste fara probleme din prima cheie dar trebuie sa fie dat peste cap de mai multe ori de electromotor. Nu am nici o eroare in VCDS si nici nu am alte probleme dupa pornire. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!