Jump to content

A4 B9 impresii


rempha
 Share

Recommended Posts

A cumparat cineva noul A4 B9? Sunt curios care sunt impresiile.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salut, caut sa cumpar SH un B9 quattro 190cp S-tronic, obligatoriu cu radar si a/c pe 3 zone, partial piele (exclus full piele), de preferat S-line, MMI mare, virtual cockpit, volan tesit, culoare negru sau gri inchis, xenon ca matrix led si semnalizare dinamica este greu de gasit (sau poate este dar nu sub 30k).

As dori sfaturi de la cine are A4 B9 ce anume sa caut/intreb, de ce anume sa ma feresc sau sa cer neaparat (de exemplu MMI mic vs MMI mare), daca se poate pune usor AutoHold after market, tipuri de suspensii, incalzire stationara, ce probleme apar sau ce vine de schimbat la o masina de 2 ani si cca 70-90mii km.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Pana la urma ce buget ai si catre ce caroserie te orientezi?

Am facut o sortare dupa criteriile pe care le-ai enumerat mai sus, bugetul fiind propus de mine. Rezultatul este aici!

Edit:

Cum am mai spus, eu m-as feri de suspensia Sline, pentru drumurile noastre e prea dura. Daca reusesti sa pui mana pe o masina cu DCC, iti va oferi compromisul ideal

Link to comment
Share on other sites

Salut, berlina, o sa fie daily driver si arata ciudat sa merg cu caravanul dupa mine la birou si seara prin oras :) Buget 27000 eur, daca nu intra mai astept. Am gasit masini pe mobile.de, ma uit de ceva luni, mai ies mai intra, o sa tot fie.

Ca sa fim ontopic eu voiam sa stiu de ce sa ma feresc, noi am mai discutat in privat si am invatat multe de la tine, poate ajuta si altora sfaturile tale. Stiu ca tie nu ti-ai ajuns 190cp stock ai masinii, asa cum mie nu-mi ajung cei 150cp de pe 2WD :) masina este grea din cauza quattro asta e .. ai reusit sa faci un 0-100 inainte si dupa stage 1?

Link to comment
Share on other sites

Uite ar fi binevenit aici sa detaliezi despre suspensie, cum stim daca este standard sau S-line? Din ce se compune S-line? Poate fi S-line interior/exterior si sa nu aiba suspensia sport?

Link to comment
Share on other sites

Gata, am revenit.

Legat de suspensie, sper sa nu ma insel, ar fi urmatoarele variante: comfort/standard/Sline/DCC

Personal, daca ar fi sa am din nou posibilitatea de a alege, as merge direct pe DCC. Am testat o masina cu suspensia comfort si pot spune ca este foarte misto. Doar ca sunt momente cand iti doresti ceva mai ferm.  Cat priveste suspensia Sline, cea care echipeaza masina mea, mi se pare tare pentru drumurile noastre. Adica, mai sus de roti de 18" nu as mai merge. 

Cei 190 de cai sunt suficienti in 99% din cazuri si pentru 99% dintre soferi. Pentru mine insa, nu sprintul de la 0-100 era important ci modul in care se simte masina la drum lung, in reprize. Asta imi lipsea si din cauza asta am mers pe calea resoftarii. Acum cu 224 si 440 nm lucrurile sunt in directia buna!

Ca sa ai semnalizarea dinamica trebuie ca masina sa aiba stopuri full LED si faruri LED care si astea sunt LED basic  ( ca ale mele, cu 2 linii de DRL) si LED Matrix.

Cat priveste problemele, fac si aici o recapitulare:

- Schimbat rola distributie pe garantie pe motiv de zgomot/chitait la temperaturi joase.

- Montat burete hayon pe garantie. Subwooferul este montat pe polita de separare a habitaclului de portbagaj si zdrangane ( cost saving...). Este un TPI pe tema asta. Apropo de asta, Audi Sound Sistem este o gluma proasta....iar B&O este doar ok ( din ce am citit pe alte forumuri).

- Spatarul scaunului soferului nu se mai incalzeste. De dus la garantie.

- Recalibrare camera Front Assist.

Daca mai pot ajuta cu informatii, cu drag!

Link to comment
Share on other sites

mihai.onu94

@codz vii de pe benzina, un 2.0 tfsi 190 nu ar fi mai pe gusturile tale? Stiu ca nu are quattro dar nici cuplul de diesel ca sa rupa asa usor aderenta insa castiga la dinamica prin kg in minus. 

Link to comment
Share on other sites

nu as vrea sa primesc puncte de penalizare asa ca raspund doar pe PM la intrebari legate de configurare, dorinte samd, aici respect topicul, impresii A4 B9 de la posesori

eu personal am facut drive test cu A4 B9 benzina (1.4tsi, 150 cp) si cu A4 B9 diesel (2.0tdi, 150 cp) si impresia mai buna mi-a facut-o dieselul

Link to comment
Share on other sites

mihai.onu94

Atunci poate face un moderator, @cristi511 ca tot e in tema, un topic legat de achizitia acestui model. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Detin de curand un B9 Avant 2.0 tdi 190 cai quattro stronic. Nu este Sline dar are drive select si pot sa spun ca sunt super incantat. Inainte am avut un passat 4 motion 170 de cai. Dotarile sunt destule : acc, lane assist, led matrix, virtual cokpit, clima pe trei zone, full piele, Banchete sport, hayon electric etc. Ce ma deranjeaza la Audi este ca se plateste absolut tot... in schimb vw nu este asa de chel, ma refer la passat. 

Link to comment
Share on other sites

Toate modele de la 190cp in sus au Drive Select standard 

Ce tip de suspensie ai pe masina?

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu stiu... nu m-am interesat inainte,doar mi-a placut masina. Pe passat-ul anterior aveam suspensie adaptiva si 4motion dar la Audi este mai confortabila si tinuta de drum mai buna. Unde scrie ce fel de suspensie am? Probabil o decodare de Vin ar ajuta

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur te va lamuri.

Link to comment
Share on other sites

sau te uiti in portbagaj langa roata de rezerva dupa un sticker unde sunt puse codurile dotarilor si-i faci o poza

Link to comment
Share on other sites

Cred ca este normala suspensia.

 

IMG_20190629_175709.jpg

Edited by casper_bdc
Link to comment
Share on other sites

Vin si eu cu o eticheta, poate ajuta.

 

IMG_20190629_192224.jpg

Link to comment
Share on other sites

@casper_bdc 1BA = suspensie standrad

@cristi511 1BE = suspensie sport - garda la sol mai mica cu 2.3 cm fata de standard + amortizoare/arcuri diferite

Edited by adrian001
Link to comment
Share on other sites

Corect, 1BE e codul de suspensie sport care coboara garda la sol cu 2cm fata de cea standard (1BA). Daca retin eu bine cu 3cm coboara suspensia S-line care ar avea codul 1BV.  

Link to comment
Share on other sites

1BV cred ca era doar pe  A4 B8 S-Line si intardevar este -30 mm. Pe B9 nu cred ca mai este disponibila. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut

Am fost la reprezentanta Audi in Italia pt schimbarea uleiui din diferentialul spate si am avut surpriza sa-mi spuna ca nu este haldex si nu se schimba. Stie cineva ce fel de diferential este pe Audi A4 190cai quattro?? Ma gandesc ca poate au gresit... cateva posturi mai sus este si fotografia cu numarul de sasiu etc. Mersi anticipat 

Link to comment
Share on other sites

Cica ar fi torsen. E relativ un mister caci in America ai Quattro Ultra, cel cu 2 haldexuri dar in Europa se pare ca ar fi torsen pana la o anumita data (necunoscuta mie). Cel mai simplu mod de elucidare, ridici masina pe elevator si faci poze la dif central si spate. 

Link to comment
Share on other sites

Pai si Ultra e un haldex pur cum era cel de A3? Eu intelesem ca Ultra este Torsenul la care mai adauga in plus un sistem care permite blocarea completa a puntii spate. Deci cand nu e in ‘FWD mode’ s-ar comporta ca un quattro cu Torsen (cu distributia % fata spate de la Torsen) si nu ca un Haldex (A3 de exemplu). Sper ca n-am divagat prea mult. 

In orice caz, uleiul se poate schimba si la Torsen la cererea clientului. Ca best practice eu am inteles ca undeva in jurul a 200.000km ar fi bine sa o faci. Eu am preferat sa o fac pe la 170.000km, am observat o reducere sensibila a ‘huruitului’ cu rotile bracate la maxim (sunet specific pt quattro). 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Torsen=diferential mecanic central

Ultra=cuplaje electrohidraulice la ambele capete ale cardanului

Haldex e un fabricant integrat in grupul BorgWarner, mai fac cuplaje si Aisin si Magna si GKN si JTEKT si multi altii.

Link to comment
Share on other sites

mihai.onu94
40 minute în urmă, Qu477R0 a scris:

Pai si Ultra e un haldex pur cum era cel de A3?

haldex-ul de pe a3 nu permite doar tractiune fata, mereu ramane minim 5% din putere distribuita catre puntea spate. La ultra, din cate am inteles din review-uri, se poate decupla complet puntea spate. 

Torsen-ul nu necesita schimb de ulei ?

Link to comment
Share on other sites

inteleg deci ca Ultra nu mai are de-a face deloc cu Torsen-ul.

@ mihai , la Torsen uleiul e lifetime teoretic, practic cum am scris mai sus pe la 200k e bine sa-l schimbi. 

Incetez cu offtopicul intrucat topicul e despre altceva. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!