Jump to content

Audi S5 B8.5


Ice_2k

Postare recomandată

ATE power + ATE ceramic = love

Lumea s-a mai plâns de discurile ATE că se ovalizează ușor... eu nu am avut probleme.

Plăcuțele sunt foarte ok, nu scârțâie și nici nu lasă clasicul praf negru pe jante.

Link către comentariu

Dupa cum ai descris nevoile rezulta ca ce spune @guppster e ce iti trebuie :)) . Adica sistemul de fabrica. In plus, eu as merge pe discul plin, fara desene animate pe el ( ate power parca are niste desene pe el).

 

Link către comentariu

recunosc ca nu ma incanta teribil cum arata discul ATE power, cam arata a desene animate. As prefera ceva mai standard (dar nu plin, vreau perforate sau striate). Par interesante insa placutele, nu m-as supara deloc sa scap de praful negru de pe jante :)

Link către comentariu

Discul în sine dacă nu mă înșel ATE Power disk vs Ate Disk ca diferență e doar șantul cu constelațiile și niște bănuți în plus. E de efect mie îmi place la nebunie :) dar nah, gusturi :P

20160308_172454.jpg

Link către comentariu

Nu o sa scapi in totalitate ci intr-o foarte mare proportie. Dar diferenta e vizibila, cuantificabila si suficienta :D 

Ps: d-asta ziceam de desene animate...dpmdv arata mult mai bine un rotor de 13-14" plin. Important e modul in care faci "impreunarea" dintre placute si discuri, noi fiind. Cateva sute de km trebuie sa fii bland cu franele pentru ca d-asta ajung foarte multi sa se planga ca vezi domne li s-au ovalizat discurile imediat. La masini de pana in 150cp...:banghead:

Link către comentariu

mi s-a recomandat disc StopTech Slotted, a mai folosit cineva?

Link către comentariu

Ar fi astea... Eu unul ma retrag din discutia asta pentru ca nu am info despre subiect. Choose wisely :)) 

Link către comentariu

Absolut nimic, nu este diferență nici la sunet nici la puterea de frânare.

Deși comparația e... nah puțini cai față de herghelia ta... discurile tale pe spate sunt mai mari decât ale mele pe față :))

Am ales striate pur de design, rolul striațiilor este de răcire și deloc neglijabil adună praful de plăcuță. Cele perforate sunt pentru ușurare. Nici plăcuțele nu mi se pare că se mănâncă mai repede cu discuri striate deși sunt încă prea noi să mă exprim... dar la ~ 3000 km încă nu văd uzură.

Criteriul nr 1 la mine în alegere a fost că nu sună ca trenul, frânez în liniște.

 

P.S. acum vreo 2 luni, întâmplare funny, în fața blocului un vecin se tot zgâia la roțile mele, cobor să văd de ce și cum. Îl întreb pe om dacă s-a întâmplat ceva și îmi explică că încearcă să-mi dea jos sârmele de pe discuri :D

Link către comentariu

Striatiile sau gaurile de pe discuri au rolul de a evacua gazele ce se formeaza intre placuta si disc, de a asigura o minima ventilatie/curent de aer suplimentar la suprafata discului si de a curata suprafata placutei de stratul superficial vitrificat (lucios, gen sticla). Ambele efecte (gaze, vitrificare) apar la solicitari intense ale franelor si la lucrul in temperaturi inalte (ceea ce se intampla rar la mers pe strada). Castigurile din punct de vedere al greutatii sunt mici si practic nesemnificative.

Discurile gaurite sunt structural slabite si predispuse la fisuri/crapaturi in conditii de utilizare intensa (temperaturi mari). Insa mersul pe strada, chiar si sportiv, nu ar trebui sa cauzeze probleme unui disc gaurit de calitate. Gradul de uzura al placutelor se pastreaza aproape de cel al unui disc plin.

Discurile striate sunt foarte rezistente dpdv structural, si sunt optiunea recomandata pentru mers sportiv intens (gen track-day). Singurul lor dezavantaj este ca genereaza o uzura mai rapida a placutei, mai ales uneori la primul set, pana se "niveleaza" perfect striatiile.

Asa se explica faptul ca masinile performante de serie/strada vin in general cu discuri gaurite (pentru ca, de ex., putine ferrari-uri chiar ajung sa fie conduse intensiv la limita) iar masinile dezvoltate pentru competitii vin cu discuri striate.

Un aspect foarte important la discuri si capacitatea lor de a se raci sunt vanele de ventilatie: vane unidirectionale/drepte (normale) vs vane directionale (cele mai eficiente). Exista producatori care incearca si alte solutii de optimizare a vanelor, gen DBA http://www.dba.com.au/kangaroo-paw-ventilation/

Un disc mai dur, drilled sau slotted, nu produce zgomote suplimentare gen scartaieli si nu necesita incalizire pentru a tine bine. Toate astea tin de placuta. Este posibil ca, la frane de la viteze mari, sa ai un sunet in plus de la frecarea placutei cu striatiile (gen vajait, nu scartait).

Alegerea este a ta, in functie de ce crezi ca vei face cu masina. Atata timp cat placutele vor fi in continuare de strada, poti sa alegi orice tip de disc vrei (plin/gaurit/striat) pentru ca oricum nu va conta decat dpdv estetic. Si bineinteles, un disc mai dur, de la un producator premium, va fi mai durabil.

 

Link către comentariu

Sincer , din punctul meu de vedere masina ar merita un Upgrade la franele de RS5 , si ai terminat cu problema !

Link către comentariu

In primul rand vreau sa te intreb de ce le schimbi ? Discul aftermarket mai bun nu o sa-ti aduca nici un avantaj la mers usor sportiv de strada. Trepidatiile sunt in general de la depuneri de placute, nu de la ovalizarea discului cum cred majoritatea. Placutele oem sau de duzina lasa depuneri la temperaturi mari. Placutele bune nu prea lasa depuneri dar scartaie sau au alte dezavantaje. Un disc aftermarket te-ar ajuta la temperaturi mari doar daca este flotant ( saibe pentru dilatatie intre clopot si inel). Asta inseamna AP Racing, Racing Brake, Performance Friction ... dar atentie la costuri ca nu-s ieftine deloc !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Le schimb pentru ca sunt tocite si am zis daca tot trebuiesc schimbate, sa pun ceva cu un plus la capitolul look. Dpdv performanta, sunt multumit de sistemul stock, nu duc masina pe circuit asa ca nu simt nevoia de upgrade dpdv al performantei. 

Link către comentariu

Doar pentru look cauta ceva Tarix F2000 striate. Perforatele au prostul obicei sa fisureze chiar si la mers de strada (usor incinse si trecute printr-o balta sau similar). Poti incerca totusi sa pui o placuta de strada de la Carbotech sau Pagid RS si vei avea un plus de feel la pedala sau mai multe cicluri de caldura la mers usor sportiv !

Link către comentariu

Alex Rosiu (in care am incredere) mi-a recomandat sa stau departe de Tarox, zicea ca multa lume a avut probleme cu ele, lui chiar i-a crapat un disc pe circuit. Si F2000 sunt marketate ca "they cope with even the most demanding use on track" deci nu exista ca le-a abuzat el prea rau.

Link către comentariu

thanks, l-am citit, e destul de generic, nu prea e nimic special de S5 :)

Link către comentariu
1 hour ago, Ice_2k said:

Alex Rosiu (in care am incredere)

io n-am auzit de acest alex rosiu :P n-are VAG => nu exista.

pt ce-ti trebuie tie, cred ca deja..overthinking :) 

 

post-2758-0-14666500-1306589444.jpg

Link către comentariu

ai avut ceva zgomot in plus la franare cand ai pus discurile astea? ceva harait/vajait in plus?

Link către comentariu

Eu am avut F2000 si am prins Nurburgring de 2 ori si Hungaroring de vreo 4. La vremea aia mergeam mult si pe strada. Nici o problema cu placute Carbotech !

Link către comentariu

la ce evacuare aveam, tu crezi ca auzeam ceva de la discuri ?:) dar in volan nu se simtea nimic, si la rulaj lejer nu se auzea nimic. liniste.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!